silentsnow attendeerde ons op BIOS-versie B5 van het Abit KR7A (RAID) plankje. Je kunt hem hier downloaden. Zoals we gewend zijn van Abit is er geen changelog beschikbaar.
Firmware-update: Abit KR7A (RAID) B5
| Versienummer | B5 |
| Besturingssystemen | DOS |
| Website | Abit |
| Download | ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/kr7a,kr7a-r/kr7ab5.exe |
| Licentietype | Voorwaarden (GNU/BSD/etc.) |
Update-historie
| 12-'02 | Abit KR7A (RAID) CX | 28 |
| 10-'02 | Abit KR7A (RAID) B5 | 18 |
| 04-'02 | Abit KR7A(-RAID) | 7 |
| 01-'02 | Abit KR7A en KR7A-RAID | 7 |
Reacties (18)
Silentsnow attendeerde ...
Beetje onzin. Abit heeft altijd een changelog op de site staan. Het enige punt is dat de nieuwe Bios bestanden eerst op de ftp worden geplaatst, en een paar dagen daarna pas op de site (MET changelog).... ons op BIOS-versie B5 van het Abit KR7A (RAID) plankje. Je kunt hem hier downloaden. Zoals we gewend zijn van Abit is er geen changelog beschikbaar.
Ik welIk zie niet in wat nou het voordeel van deze update is. Als ik de changelog vergelijk op de site zelf (die zijn er dus wel! ), zie ik geen verschil met de vorige update. (waarbij ik mij gelijk afvraag wat er is gebeurd met het berichtje dat ik een halve maand geleden had verstuurd, ontrend die versie. Nooit hier gezien, maargoed.... )
Mjah, daar had ik niet naar gekeken. 
Then again, ik heb ook een kr7a-non-raid. Dus daar heb ik dan ook nix aan...
Then again, ik heb ook een kr7a-non-raid. Dus daar heb ik dan ook nix aan...
Gisteren geflashed van versie 6G-->B5. Kreeg toen spontaan het SB Live! kraak probleem. Ik had al liveware! 3.0 geinstalleerd. Probleem heb ik opgelost door alleen de Live! drivers te updaten na de laatste versie (5.12.2.252).
Wel raar want in het changelog staat niks over verandering van parameters op de PCI bus terwijl er toch een hoop extra opties zijn bijgekomen.
Mijn case fan RPM meting werkt nu eindelijk door deze nieuwe BIOS.
Wel raar want in het changelog staat niks over verandering van parameters op de PCI bus terwijl er toch een hoop extra opties zijn bijgekomen.
Mijn case fan RPM meting werkt nu eindelijk door deze nieuwe BIOS.
Heb je al geprobeerd om in de BIOS de 'Memory Hole between 15-16 MB' aan te zetten? Heeft bij mij destijds gewerkt met deze issue.
Het is een bekend probleem. SB Live of Augidy in combinatie met een Via chipset kan gekraak opleveren. Dit heeft dus niks met Abit te maken, het probleem doet zich net zo goed voor met andere moederbord merken.
Ik heb zelf deze Abit en een Creative Audigy. Ook ik had gekraak. Ik heb het probleem opgelost door de via latency patch te installeren. vlatency_v019.zip
Ik heb zelf deze Abit en een Creative Audigy. Ook ik had gekraak. Ik heb het probleem opgelost door de via latency patch te installeren. vlatency_v019.zip
Note: this BIOS reflects the fact that XP2200+ Thoroughbred processors did not work properly on the KR7A(-RAID), so support was removed.
Helemaal true Semetrix.
En het jammere is dat Abit de support voor alles boven de 2200+ dumpt. Je kan het board RMA'en geloof ik. En kan je max een 2200+ erin hangen ofzo.
Maar er zijn mensen bezig (www.amdmb.com en dan forum) om dit board wel 2400+ 2600+ compatible te maken.
Maar je moet wel wat hacken, R weg trekken of of wat torretjes, of wat bridges cutten.
MAW nog wat premature, maar ik denk dat het wel gaat lukken om hogere XP's te laten wandelen op het board, maar met hardware hacken.
Alleen bios upgrades helpen niet.
En het jammere is dat Abit de support voor alles boven de 2200+ dumpt. Je kan het board RMA'en geloof ik. En kan je max een 2200+ erin hangen ofzo.
Maar er zijn mensen bezig (www.amdmb.com en dan forum) om dit board wel 2400+ 2600+ compatible te maken.
Maar je moet wel wat hacken, R weg trekken of of wat torretjes, of wat bridges cutten.
MAW nog wat premature, maar ik denk dat het wel gaat lukken om hogere XP's te laten wandelen op het board, maar met hardware hacken.
Alleen bios upgrades helpen niet.
Dus het ligt niet aan de Thorougbred A core? Dus ook de B core van de 2400+ en 2600+ geeft problemen?
Waarom heeft ABIT nou altijd problemen met cpu veranderingen. Ik had hiervoor de KT7A en die kon geen XP aan. En nu kan dus ook mijn KR7A geen Thorougbred aan boven de 2100+.
Voor mij geen ABIT mobo's meer.
Waarom heeft ABIT nou altijd problemen met cpu veranderingen. Ik had hiervoor de KT7A en die kon geen XP aan. En nu kan dus ook mijn KR7A geen Thorougbred aan boven de 2100+.
Voor mij geen ABIT mobo's meer.
Om even op jullie vragen de antwoorden te geven, dit is niet alleen Abit. Ook andere fabrikanten hebben dit probleem.
Het probleem ligt in op de POGA verpakking van de CPU. De XP 2200+ en hoger (Thoroughbred dus) hebben een gewijzigde L3 bruggen configuratie. De L3 brugger zijn namelijk gesloten, in tegenstelling tot de Palomino, waar de L3 brugger gewoon open zijn. Door de 1e, 3e en 5e L3 bruggen te unlocken is het probleem opgelost, en kan je dus gewoon een XP2200+ of hoger draaien op de Abit KR7A-RAID.
Ook kan het zijn dat in de toekomst er wel support komt voor XP2x00+ proseccoren. Dit kan omdat niet alle XP2x00+ processoren het probleem kennen.
Het probleem ligt in op de POGA verpakking van de CPU. De XP 2200+ en hoger (Thoroughbred dus) hebben een gewijzigde L3 bruggen configuratie. De L3 brugger zijn namelijk gesloten, in tegenstelling tot de Palomino, waar de L3 brugger gewoon open zijn. Door de 1e, 3e en 5e L3 bruggen te unlocken is het probleem opgelost, en kan je dus gewoon een XP2200+ of hoger draaien op de Abit KR7A-RAID.
Ook kan het zijn dat in de toekomst er wel support komt voor XP2x00+ proseccoren. Dit kan omdat niet alle XP2x00+ processoren het probleem kennen.
Zoals ik gewend ben van Abit zijn de release notes in de .exe verstopt.
File KR7A_B5.TXT:
File KR7A_B5.TXT:
Lijkt er op dat alleen wat processor support veranderd is, de BIOS versie voor de HPT RAID controller was al 2.32...Official BIOS release B5 for KR7A/KR7A-RAID
KR7A-133/KR7A-133R
Release information:
[ENGLISH]
1. Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and
0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+.
2. HPT 372 BIOS Version 2.32. The RAID function is for KR7A-RAID, KR7A-133R
only. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be
automatically disabled while RAID controller chip not detected.
3. BIOS compile Date: 8/22/2002.
!!! Attention for upgrading KR7A-RAID/KR7A-133R BIOS!!!
When you upgrade bios from old version to B5, we highly recommend you backup
your system and data to an independent storage device first. New HPT 2.32
bios may corrupt original RAID configuration created on old bios occasionally.
That means you may need to rebuild RAID configuration. If it happens, all the
data on RAID-0 will be gone!
For RAID-1 user, please press "CTRL+H" to enter HPT372 setup screen and do
"Duplicate Mirror Disk " to recover RAID system.
Zoals ik gewend ben van Abit zijn de release notes in de .exe verstopt
ALLES wat je zegt in deze post is onjuist.Lijkt er op dat alleen wat processor support veranderd is, de BIOS versie voor de HPT RAID controller was al 2.32...
de release notes krijg je al voor je kiezen als je op abit site komt, de procesor support is exact hetzelfde gebleven maar er is juist wel een update van de raid bios gekomen
Deze heb ik al veeeellll eerder gepost
. blijkbaar is er weer eens niets mee gedaan en er is wel een change log beschikbaar. blijkbaar moet er iemand wat beter de websites lezen
.
Het lijkt inderdaad niet meer zo goed te gaan met de meuktracker.......
Helaas geen officiële xp2x00+ (x=4,6) support. Zouden ze dat niet kunnen of willen?
Sorry dubbelpost.
Ik zie niet in wat nou het voordeel van deze update is. Als ik de changelog vergelijk op de site zelf (die zijn er dus wel!
), zie ik geen verschil met de vorige update. (waarbij ik mij gelijk afvraag wat er is gebeurd met het berichtje dat ik een halve maand geleden had verstuurd, ontrend die versie. Nooit hier gezien, maargoed....
)
Hier begrijp ik echt niks van. Voor de AT7 is er ook een nieuwe BIOS uit, ik submit dit netjes en het komt mooi niet in de lijst.
Is meteen de laatste keer geweest, da's nu al de zoveelste keer. Ik doe het met quotes, link goede omschrijving, noem maar op.
(
Is meteen de laatste keer geweest, da's nu al de zoveelste keer. Ik doe het met quotes, link goede omschrijving, noem maar op.
(
Ik weet niet of iemand er last van heeft gehad, maar ik kwam erachter (na eindeloze saaie tests) dat ik opeens het voltage mijn geheugen met 0.2 volt moest verhogen om mijn board weer stabiel te krijgen.
Iemand anders nog rare dingen meegemaakt? Umm Nee? :-)
Iemand anders nog rare dingen meegemaakt? Umm Nee? :-)
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.