Firmware-update: Sony Reader Touch Edition PRS-T1 1.0.04.12210

Sony logo (27 pix)Sony heeft nieuwe firmware uitgebracht voor de PRS-T1 e-bookreader. De firmware is 104MB groot en te downloaden voor installatie vanaf een Windows- of Mac OS X-computer. De PRS-T1 wordt geplaagd door een probleem wat soms optreed bij het omslaan van de bladzijde waarna vervolgens het touchscreen niet meer reageert. In de vorige release heeft Sony dit probleem al proberen op te lossen, maar deze update bevat verdere verbeteren hiervoor.

Deze firmware-update lost de volgende problemen op:
  • Improved stability after turning a page by swiping the screen

Sony Reader Touch Edition PRS-T1

Versienummer 1.0.04.12210
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website Sony
Download http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T1/updates
Bestandsgrootte 104,00MB
Licentietype Freeware

Door Bart van Klaveren

Downloads en Best Buy Guide

29-01-2012 • 12:23

12

Submitter: mrtnptrs

Bron: Sony

Reacties (12)

12
12
3
2
0
6
Wijzig sortering
Net geupdate van versie 1.0.00 naar 1.0.04
Binnen 10 min stond alles erop, zelf had ik gelukkig nooit crashes of freezes, maar het grootste voordeel na de update is dat de pagina( bij het bladeren) zich direkt ververst.
Bij de oude firmware leek het of die nog "twijfelde"
Alleen al daarvoor is die de update al waard :)
Stiekem hoop je toch dat ze bij Sony in zo'n update net iets meer ontwikkeling stoppen dan alleen het fixen van deze ene bug? Het valt me op zich dan weer wel mee dat ze het apparaat tot nu toe met regelmatige updates ondersteunen.

Maar, eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit van de software van de reader best tegenvallen. Ik gebruik hem vrij intensief en loop toch best vaak tegen "glitches" aan. Meestal heel kleine dingetjes, als een pagina dubbel omslaan, omdat hij een knop indrukken niet goed registreert. Dat soort glitches bederven gelukkig niet je leesplezier, maar ik vind het toch jammer. Zeker als je nagaat dat ze a) bij Sony al jarenlang e-readers maken b) het in essentie een extreem simpel apparaat is.

Nu snap ik ook wel dat de apparaat-software in dit geval niet heel veel anders is dan een uitgeklede Android met wat speciale drivertjes, maar juist dan: hoe kan het nou zijn dat het ding bij een van de meest basale functies (omslaan van een bladzijde) de fout in gaat?

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 22 juli 2024 21:43]

Volgens mij was precies dezelfde firmware al op 12 januari gemeld.

[Reactie gewijzigd door toxict op 22 juli 2024 21:43]

Nee, deze firmware-update is op 27 januari uitgekomen.
Ik wacht nog even met de update. Genoemd opgelost probleem heb ik namelijk niet.
De een na laatste update heeft dat al voor mij opgelost (op hol slaan van pagina's bij gebruik van touch om pagina's om te slaan)
Volgens het artikel is de opgeloste bug nu juist dat het scherm niet meer reageert na omslaan van de pagina d.m.v. touch. Da's toch wat anders dan op hol slaan.
Dat was de vorige update ;)
In de vorige release heeft Sony dit probleem al proberen op te lossen, maar deze update bevat verdere verbeteren hiervoor.
Niet voldoende dus. En inderdaad ook na de vorige update, sloegen hier soms opeens 5-6 pagina's tegelijkertijd om....
Hmm, moet zeggen dat ik sinds de vorige update die beloofde dit probleem op te lossen, het probleem niet meer gehad heb. De reader werkte sindsdien perfect; geen crashes, geen freezes. Zal het wel een paar dagen afwachten, misschien introduceert deze fw een nieuwe bug waar ik niet op zit te wachten ;)
Anoniem: 443634 1 februari 2012 19:57
Heb sinds dec. 2011 deze e-reader.Bij deze e-reader zit een pennetje. Wat blijkt? Ik heb een omslag gekocht met lampje, n.b. voor 50 euro en je kunt nergens dit pennetje in stoppen, ook niet in het apparaat zelf. Vind ik een behoorlijke misser. Had toch meer verwacht van Sony. Jammer.
Ik heb het idee dat ze die stylus alleen erbij hebben gedaan voor de volledigheid. Wie gebruikt er tegenwoordig nog een stylus bij een touchscreen? Zeker als je met een apparaat als deze alleen simpele taken uitvoert en zeker geen precisie werk. Er zitten zelfs fysieke toetsen op de e-reader als je niet je vingers wilt gebruiken.. Als je een mooi afgewerkte ruimte wilt inbouwen voor een stylus betekent dat alleen maar dat het apparaat weer iets groter wordt. Voor een accessoire waarvan het grootste gedeelte van de gebruikers het waarschijnlijk in de la gooit.

P.s. Ik heb deze e-reader ook en ook hetzelfde hoesje + lampje van 50 euro.
Stylus is hier niet eens uit de doos gekomen na aankoop....
Hier trouwens ook een omslag maar dan een mooie lederen.
http://www.amazon.de/Navi...TF8&qid=1328279335&sr=8-2

Moet wel zeggen de omslag is niet gelijk aan het plaatje dat erbij staat, plaatje is oude versie. Degene welke wij ontvangen hebben is strakker en daardoor nog mooier, en mist de 2 SD-kaart insteekruimtes. En dat voor maar 15 Euro

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.