Firmware-update: Sony Reader Touch Edition PRS-T1 1.0.03.11140

Sony logo (27 pix)Sony heeft nieuwe firmware uitgebracht voor de PRS-T1 e-bookreader. De firmware is 104MB groot en te downloaden voor installatie vanaf een Windows- of Mac OS X-computer. De firmware, die versienummer 1.0.03.11140 meegekregen heeft, moet diverse problemen verhelpen, waaronder dat met het omslaan van de bladzijde en het niet meer reageren van het touch-screen. Het volledige changelog van deze release ziet er als volgt uit:

Deze firmware-update lost de volgende problemen op:
  • Improved touch panel functionality
  • Improved stability when searching the dictionary
  • An Internet connectivity problem which only appears under certain conditions is fixed.
  • Improved DRM contents compatibility

Sony Reader Touch Edition PRS-T1

Versienummer 1.0.03.11140
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website Sony
Download http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T1/updates
Bestandsgrootte 104,00MB
Licentietype Freeware

Door Bart van Klaveren

Downloads en Best Buy Guide

12-12-2011 • 09:02

14

Submitter: Steef

Bron: Sony

Reacties (14)

14
14
5
1
0
8
Wijzig sortering
Hah. Had ik net zaterdag de reader weer eens aan m'n Mac gehangen .. is de Reader software op m'n Mac wel geupdate maar deze firmware update was nog niet uit.

Vanavond maar eens proberen dan. Heb vooralsnog erg veel plezier van de reader, screenfreeze-bug daargelaten.

EDIT: Van de site van Sony: (Mac-versie)

Mogelijk fouten tijdens de update

FOUT: De melding ""Please first quit Reader for Mac and try again." (Sluit eerst Reader for Mac af en probeer opnieuw) wordt weergegeven.

OPLOSSING: Sluit Reader for Mac af, sluit PRS-T1 Updater af met de knop X en herstart PRS-T1Updater.dmg.

FOUT: "Update isn't complete. Please try again" (Update is niet voltooid. Probeer opnieuw" wordt weergegeven.

OPLOSSING: Sluit PRS-T1 Updater af met de knop X, maak de USB-kabel van de PRS-T1 los en voer de installatie-instructies opnieuw uit.

FOUT: De updateknop van PRS-T1 Updater werkt niet, ook niet wanneer de PRS-T1 aangesloten is op de computer.

OPLOSSING: Sluit PRS-T1 Updater af met de knop X, maak de USB-kabel van de PRS-T1 los druk op de resetknop van de PRS-T1. Herstart de PRS-T1 met de aan/uittoets en voer de installatie-instructies opnieuw uit.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 22 juli 2024 21:22]

Het zou tijd worden, maar ik heb geen last gehad van de bugs. Wel merk ik dat de laatste tijd als ik een pagina omsla de reader automatisch de betekenis van een woord probeert op te zoeken.
net geupdate, duurt eeuwig en hij zegt 'update is niet compleet' - maar de versie is wel veranderd.
Had niet veel last van de swipe bug (had hem wel), omdat ik toch meest de knoppen gebruik.
Net uitgevoerd in ongeveer 15 min, op het eind van de installie blijft het scherm aangeven dat je niet moet loskoppelen. Op het apparaat zelfs is dan te zien dat alles goed gegaan is, want ik krijg uiteindelijk het hoofsscherm. Koppel je hem dan los en sluit hem weer aan, dan geeft het installatie programma aan dat alles correct is uitgevoerd.
Nu gaan ondervinden of het touchscreen (o.a.) probleem is opgelost. Bij mij werkte heel af en toe het touchscreen niet goed om na een paar tellen gewoon weer goed te functioneren.
Ik had versie 1.0.00.09270 en nu dus 1.0.03.11140, op de Sony zelf wordt dat aangegeven.

Edit; Ik heb de PC software niet geinstalleerd gehad, anders moet je deze afsluiten voor je de updater draait. Ik gebruik Calibre met tevredenheid.

[Reactie gewijzigd door Lebans op 22 juli 2024 21:22]

Updaten ging perfect [win7 x64]

reader aan de usb kabel, even gecontroleerd of de verkenner hem herkende.
data transfer mode aangeklikt op de reader (touchscreen)
PRS-T1 update gedraaid, begint een auto extract. accept terms en press Update.
Kreeg een tweede venstertje, wederom met een auto extract, nergens aangekomen (dit tweede venster blijft staan gedurende de hele update, beetje slordig)
vijf minuten later een melding op m'n pc-scherm "update complete, please disconnect device".
Reader springt hierop automatisch naar hoofdmenu, en nieuwe versie staat erop.

Ik heb deze update gedraaid zonder volle batterij (aangeraden door Sony), uitgaande dat de 5v van de usb genoeg juice levert voor het updaten (batterij halfvol).

Zelf nooit last gehad van de auto-page-flip, dus in dat opzicht niets te melden.

edit: Jacobus, nog problemen met updaten? Blijft hij op jouw reader zelf hangen in de progress bar van het updaten, of begint hij niet eens?

[Reactie gewijzigd door dyrc op 22 juli 2024 21:22]

Zelf nog geen problemen ondervonden, dus ik laat de huidige firmware er gewoon op staan.
Update via de Mac lukte niet, ook niet met de aanwijzingen die hierboven staan. Daarom maar een oude PC-laptop uit de kast getrokken, dat werkte prima. Belangrijker: sinds de update ongeveer 300 pagina's gelezen (2 readers) zonder dat het touchscreen op hol sloeg :) !
Ik heb het idee dat de database van Sony niet lekker werkt. Veel boeken geeft een probleem. Ben wel benieuwd of dat nu beter is met de nieuwe firmware...
Geen enkel probleem gehad met de update, gewoon een half uurtje met rust gelaten en toen stond er dat de update gereed was en het apparaat kon worden afgekoppeld (op m'n iMac)
Bij mij blijft hij staan op update, ik kan dan niet verder. Iemand een oplossing daar voor

Jacobus

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.