Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties
Bron: Second Life

In de welbekende digitale wereld van Second Life kan je een virtueel leven opzetten. Daarin kan je vervolgens allerlei objecten creëren door handig gebruik te maken van de ingebouwde building tools en scriptingmogelijkheden. Wie niet zo handig is met het creëren van objecten kan deze ook kopen van andere spelers die ze aanbieden op bijvoorbeeld de marktplaats van Second Life. Voor meer informatie waar alle onderdelen van deze digitale wereld worden uitgelegd, verwijzen we naar deze pagina. De ontwikkelaars van Linden Research hebben enkele dagen geleden versie 2.3.0 uitgebracht met de volgende aankondiging:

Viewer 2.3 Launches with Display Names

I’m delighted to announce that today we have released Viewer 2.3 as the main Second Life Viewer and the default download for new Residents. This release includes the full launch of Display Names allowing greater self-expression, improved Event Scheduling, Viewer Hints, and many additional performance and usability enhancements. For more information on the new features, see our Viewer 2.3 Beta blog post.

This is just a few short weeks from when the Viewer 2.3 Beta was made available; a big thanks to those Residents that downloaded the beta and provided feedback.

Download the Viewer 2.3 Release today, try it out, and Twitter your thoughts using the #slviewer2 hashtag.And, if want to learn more about Display Names, then there are plenty of places to find information including some excellent videos by Torley. Check out the helpful links below.

Please note: If you are using an older version of the Viewer (including most 3rd party Viewers) that still has three login fields (first name, last name and password), please read this page for guidance on how Display Names affects logging in.
Second Life Second Life Second Life Second Life Second Life Second Life
Versienummer:2.3.0 build 214726
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website:Second Life
Download:http://secondlife.com/support/downloads/
Licentietype:Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

tl;dr -> klik de links, lees laatste regel (gatverdamme wat is dit lang geworden, ik haat je!)

"Ik heb er iig al meer dan een jaar niets meer van vernomen in de media."
Dan hoop ik dat de media nooit gaat zeggen dat rattengif gezond is.

Kijk dat de media een standpunt inneemt vanwege de onkunde van grote bedrijven om het concept SecondLife te begrijpen, moeten ze zelf weten.
Weten weten zo langzamerhand allemaal dat Onderzoekend Journalistiek een overleden vaardigheid is die hoogstens de kop opsteekt voor sensatie programma's.

Peter R de Vries is misschien 1 van de weinige mensen die het kadaver van deze vaardigheid opgraaft voor zijn sensatie programma. Goed voor hem. Altijd handig als je even wil zien hoe het vroeger ging.

SecondLife is marktgebied RIJP voor de oogst. Maar omdat er geen enkel bedrijf zich meer richt op SecondLife is het nu veranderd in een soort parasitaire economie waarbij de gebruikers van SecondLife ZELF de producten zijn gaan maken die je normaal verwacht van de copyright houders.

ParodieŽn, fan producties, of gewoon vette rip-offs.
Doe jij het niet, dan doet iemand anders het wel.

Het mooie van SecondLife is dat het niet minder of slechter wordt vanwege de misvatting van de media.
Mensen blijven erin bouwen, ontwerpen. En worden er steeds beter in.
En met de uitbreiding binnenkort voor mesh-imports, wordt ook commerciŽle 3D-design applicaties geabsorbeerd tot de scala aan gereedschappen die designers tot hun beschikking zullen hebben.

Toegegeven, het concept 'streaming content' gaat slecht samen met een permanent dynamische omgeving waardoor je bij elke nieuwe omgeving moet wachten tot alles binnen is.

Er wordt ook gecached dus als je een paar vaste thuishonken hebt valt dat weer mee.

Persoonlijk hou ik me meer bezig met het scripten binnen dit platform. Objecten die door anderen gemaakt zijn, dynamisch gedrag te geven.
Dit kan saaie informatie taken zijn zoals een deur die een text toont wanneer iemand erop klikt, tot verkoop consoles die communiceren met web-services om transacties en klanten gedrag bij te houden.

En zo specialiseert iedere ontwikkelaar binnen dit platform op zijn eigen gebied.
Er ontstaan standaarden voor wapen-systemen die onderling de role-playing markt proberen te veroveren.
Er zijn content builders, eindgebruikers, middenkader ontwikkelaars (om maar eens slordig te gaan gooien met termen).

Ik kan mijn hostingkosten betalen met de 5% die ik krijg voor het hosten van iemand zijn photoshop bestanden die hij aanbied via zijn secondlife winkel. Er is op dit moment veel interesse in goeie source bestanden om zelf bewerkingen kunnen uitvoeren. (teveel detail)

Universiteiten maken nog steeds dankbaar gebruik van de omgeving.
http://www.youtube.com/watch?v=nWg45JqQF2E
Er is ondertussen een wijd scala aan demonstratie 'sims'.
http://www.youtube.com/watch?v=-g-NLnMxSyQ
Slechts een paar zijn oa (negeer de nerd-stemmen, er bestaan nauwelijks 'professionele' bedrijven, alleen maar hobbyisten met veel ervaring)
Chemie (http://www.youtube.com/watch?v=3VXYz9W7y-M),
Ruimtevaard (http://www.youtube.com/watch?v=7Q9LmhZYwwU),
Artificial Life (http://www.youtube.com/watch?v=0Wx6DvjndhA en met wat meer uitleg: http://www.youtube.com/watch?v=r2fKVi9FarA),
Kunst (http://www.youtube.com/watch?v=vV1YbWBSXS8),
De Burning Man evenement resulteert ook iedere keer weer in interessante constructies (http://www.youtube.com/watch?v=Y-Qm0eUNJXU).

Ja, SecondLife stikt van de porno, de disco's, nog steeds veel gokhallen, en veel glamour en pur bullshitterij. Maar jouw internet, het stukje dat je laat zien aan je moeder je je oma, is ook maar het korstje dat drijft op een zee van stomende gore vuiligheid. NaÔef zoeken op internet resulteert in van alles, dat is het eerste wat ik mijn moeder heb geleerd. Dit geld dus ook op SecondLife.


Weet je waarom de Media er niets over vermeld?
Omdat de Media er niets over vermeld. Dat is de reden.
Meer niet.
Ik kijk naar de screenshots en denk meteen:

1. tis een wijvenspel.
2. doelgroep is geile 14-jarige pubers.
LOL ja ik zie alleen maar vrouwen met weinig kleren en grote tieten.. dus het is een spel voor lelijke mannen en lelijke vrouwen die niet aan de bak komen in het echte leven..

het seksistische ligt er echt dik bovenop!

oh en de laatste update was in 2007!.. er zijn toch nog maar weinig mensen die dit spelen?.. :?

[Reactie gewijzigd door 215005 op 10 december 2010 10:42]

oh en de laatste update was in 2007!
De laatste update waarvan tweakers melding heeft gemaakt, ja. Zo te zien zijne r nogal wat releases geweest sinds 1.18.

(Maar dat het niet hier gemeld is, geeft ook al wat aan. De hype is wel over, ja, hoewel SL nog steeds bestaat en denk ik ook wel zal blijven bestaan. Het is geen spel, meer een virtuele wereld, en er zijn genoeg mensen die dat wel interessant vinden, al dan niet "lelijke mannen en lelijke vrouwen die niet aan de bak komen in het echte leven".)

[Reactie gewijzigd door 19339 op 10 december 2010 10:49]

(Maar dat het niet hier gemeld is, geeft ook al wat aan. De hype is wel over, ja, hoewel SL nog steeds bestaat en denk ik ook wel zal blijven bestaan. Het is geen spel, meer een virtuele wereld, en er zijn genoeg mensen die dat wel interessant vinden, al dan niet "lelijke mannen en lelijke vrouwen die niet aan de bak komen in het echte leven".)
Ooit is er zelfs een vrouw miljonair geworden dankzij Second Life. De Linden Dollars (de munteenheid binnen SL) is (afaik) 1:1 gekoppeld aan de Amerikaanse Dollar. Daardoor wordt het mogelijk om het digitaal verdiende geld, om te zetten naar ťcht geld.

Over hoe de mannen en vrouwen er uit zien: alles is aanpasbaar, waardoor er eigenlijk gewoon een droomwereld is ontstaan, waardoor veel spelers mooie slanke skins en shapes hebben, of natuurlijk een sixpack op de buik. Uiteraard is dik en lelijk ook mogelijk. ;)
Het is zelfs nog erger.
In het begin was het puur furry's die daar rondliepen.
En het is niet alleen voor pubers, maar ook ontspoorde volwassenen en bedrijven die daar geld uit willen trekken.
Ik kijk naar de screenshots en denk meteen:

1. tis een wijvenspel.
De screenshots zijn dan ook verouderd, tegenwoordig is het grafisch mooier.
2. doelgroep is geile 14-jarige pubers.
Daar is Teen Second Life voor. De gewone Second Life is toch echt vanaf 18 jaar.
Second LIfe had geen visie en daarom is het overgewaaid.
Dat is nou net het punt van second life. Lindenlabs geeft de creatiemogelijkheden en het economische raamwerk en laat de gebruikers de content vormen. Maar als vermaakmedium laat dit natuurlijk wat te wensen over aangezien de meeste mensen in het geheel geen zin hebben om dingen in elkaar te knutselen voor hun plezier. Die komen dan uit bij werk van andere gebruikers en dan vliegen de fallussen en furries je om de oren. Dan is het snel weer uninstallen.

De vrijheid blijheid mentaliteit van Lindenlabs is fantastisch, maar als zakenplan natuurlijk niet echt optimaal als deze randzaken naar de voorgrond komen en je serieus genomen wilt worden.
Wat denk je dat gebeurt zou zijn als iedereen op zijn krent was gaan wachten tot de universiteiten iets leuks gingen doen met hun aansluiting op Darpa-Net?
Ah yes, SecondLife... De Twitter en Facebook van 2006 :)
en toch he, 2ndnolife daargelaten, vind ik 'direct' (voor zover je daarvan kan spreken via 'the webz') contact veel prettiger dan het eindeloze 'tegen de muur' gerant op twitter.

naar mijn idee is twitter dan ook niets anders dan graffiti vandalisme, je kwakt ergens wat op de muur zodat de hele wereld kan zien wat jij er van denkt. een week later loop je weer eens langs diezelfde muur om te kijken wat andere lutzers eronder hebben gekalkt.

het enige verschil tussen twitter en op muren kalken, is dat twitter als zodanig minder schade berokkend en dus niet als vandalisme kan worden aangemerkt. het niveau is echter doorgaans behoorlijk vergelijkbaar.

in dat opzicht biedt SL naar mijn idee dus een beter communicatieplatform. juist dus omdat er min of meer directe interactie kan plaatsvinden, je iemand dus in de 'virtuele' ogen kunt kijken
als je hem/haar aanspreekt op onwenselijk gedrag.

dat je vervolgens reacties krijgt van: 'rustig aan het is maar internet', bewijst alleen maar dat mensen niet snappen wat communicatie inhoud, en dat de andere avaters ook een soort van representaties zijn van andere 'mensen'. in dat opzicht betekend het alleen maar dat mensen doorgaans te dom zijn om met andere mensen en middelen om te gaan.

maar dat is voor een heel andere discussie.

[Reactie gewijzigd door i-chat op 10 december 2010 11:18]

Van 1.8 naar 2.3 daar zullen nog wel een paar updates tussen gezeten hebben. Alleen ze zullen nooit gepost zijn...
Aan de andere kant, 18 reaxies voor de mijne in het totaal binnen 24 ur zegt toch ook wel iets over de interesse.
Inzichtelijk artikel: Second Life - what happened to the hype?

Vertaald uit het duits naar engels.

orgineel: Second Life – was wurde aus dem Hype?

Laatste paragraaf:
Tourismuszkunft sees in the virtual world for the next few years is quite potential. Even if you do not hear much about it, we firmly believe that in the years to Second Life or other virtual worlds increasingly reappear in the media but are often used in particular. Just because platforms are not in the media, it does not mean that they are dead! In marketing, could be useful in the virtual world, well, we will watch developments in any case further and inform you about new details!

ps: waarom heeft deze reactie-form geen preview?

[Reactie gewijzigd door Vernes op 16 december 2010 13:27]

He
nooit gespeelt toch maar eens kijken wat de fuzz was 5 jaar geleden
handig die meuktracker
Second life? Man, bestaat dat nog?

Ik dacht dat de hype twee jaar geleden al overgewaaid was :s Ik heb er iig al meer dan een jaar niets meer van vernomen in de media.
Bijna niemand die 't meer speelt; de update is van 17 november - en 'nu al' in de meuktracker
Bijna niemand die 't meer speelt; de update is van 17 november - en 'nu al' in de meuktracker.
Echt, waarom steeds maar zeuren dat het oud nieuws is, terwijl er gewoon een meuksubmit bestaat? :?

[Reactie gewijzigd door CH40S op 10 december 2010 13:36]

Dat was geen zeuren, dat was aangeven hoe 'populair' het nu nog is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True