Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties
Bron: Second Life

In de inmiddels welbekende digitale wereld van Second Life kan je een virtueel leven opzetten. Daarin kan je vervolgens allerlei objecten creŽren door handig gebruik te maken van de ingebouwde building tools en scriptingmogelijkheden. Wie niet zo handig is met het creŽren van objecten kan deze ook kopen van andere spelers die ze aanbieden op bijvoorbeeld deze en deze pagina's. Voor meer informatie waar alle onderdelen van deze digitale wereld worden uitgelegd verwijzen we jullie door naar deze pagina.

Het ontwikkelteam heeft Second Life recentelijk voorzien van een client update met 1.18.3.5 als versienummer. Deze update is bekend gemaakt met de volgende aankondiging:

Happy Monday!

After spending several weeks as a Release Candidate viewer, we are pleased to make the Second Life 1.18.3 Viewer available the primary download today. With your help reporting issues in the Issue Tracker and through public bug triages, we were able to find and fix bugs along the way. Thanks to this great participation from Residents, we have a high degree of confidence in the stability of this viewer. Thanks to everyone who took the time to evaluate the Release Candidate viewer!

There are a few known issues that we are working on:
  • Sculpted prims with alpha in the sculpted texture are invisible
  • The command line option “-drop” does not work on Linux or OSX clients.
  • VWR-2268: Role Description causes Apply Changes, Ignore Changes, Cancel alert even if you don’t have rights to change
  • VWR-2551: Error in macview.xcodeproj — invalid dependencies
  • VWR-2404: lossless texture compression on small textures not lossless
  • VWR-2552: Telehub gui very broken in RC
Please continue to report any new issues in the Issue Tracker and be sure to set “Affects Version/s” to 1.18.3. Keep an eye on the Test Software page as we move on to the next Release Candidate viewer (1.18.4) soon!

Thanks![break]
Eiland in Second Life
Second Life 1.18.3.5 is in de volgende smaken binnen te halen:
* Mac OS X
* Windows
* Linux (alpha)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (6)

Wie niet zo handig is met het creŽren van objecten kan deze ook kopen van andere spelers die ze aanbieden
Dat is ongeveer hetzelfde zeggen als wie niet zo handig is met het maken van een bmw kan deze ook bij de dealer kopen. Sommige projecten zijn erg geavanceerd, bijvoorbeeld er bestaat een heel ecosysteem waar verschillende diersoorten met een AI voedselketen voorzien zijn en elkaar beconcureren. Of verschillende films die gemaakt worden door aucteur/camera/director avatars. Het merendeel zijn echter winkelcentra en (escort) clubs. ;) Je kan ook miljoenen verslinden met het kopen / passen / maken / veranderen van kleding, schoenen, gadgets etc en het praten met vrienden.

Secondlife werkt zo slecht dat na een avond spelen jij je pc het raam uitgooit en zo goed dat de de volgende avond de onderdelen weer in elkaar zet om toch maar weer verder te gaan. Het bouwen, de interface, de stabiliteit, de prijs/kwaliteit verhouding is erg slecht, maar omdat je er unieke ervaringen kan hebben (van buddhistische tempels tot live muziekanten tot kunstexposities (www.burninglife.com) tot filosophie groepen tot virtueel uitgaan) en alles door spelers ontworpen is blijf je toch terugkomen.

Ik ben er ook achter gekomen dat voor mensen die voor wat voor reden dan ook lastig het huis/ziekenhuis uit kunnen of bijvoorbeeld een handicap hebben SL een uitkomst kan wezen: men kan op de hoogte blijven van het laatste nieuws, sociale contacten leggen, zelfs lessen volgen bij de open university, filmpje pakken, live muziekanten bekijken/beluisteren etc. Een eigen zaak starten is ook mogelijk.

Je HOEFT niets te doen, maar bijna alles MAG. Het is ook erg gedecentraliseerd. Daardoor is het lastig om in minder dan een maand een zinnige mening over SL te hebben: het kan zo zijn dat je de dingen waar je een interesse in hebt nog niet gevonden hebt.

[Reactie gewijzigd door Justice op 2 oktober 2007 12:47]

Voor mij is het een veredelde MSN.
Ik heb daar een doelgroep gevonden met dezelfde interesses en dan word het pas interessant.
Als je alleenzaam een beetje door die wereld slentert is er geen FOK aan en kom je inderdaad grotendeels alleen maar oninteressante plekken tegen.

En tja... kwaliteit... vergeet niet dat het gratis is he?
Sterker nog je kan er geld verdienen met helemaal niks behalve je eigen talenten.
Daarnaast is heel veel gratis te krijgen en vaak van goede kwaliteit ook.

Zo negatief als Second Life benadert en bekeken word: door en voor sommige doelgroepen is het onmisbaar en heeft het bij menig persoon al IRC MSN in de kast doen laten gooien.
Ik vraag mij wel af hoe SL zich gaat aanpassen nu het zo veel concurrentie zal krijgen.
Enerzijds hebben we Sony's home, ok deze heeft een lichtjes andere scope, omdat het niet zozeer om het creeeren van dingen draait, en anderzijds de mogelijkheid van het ontstaan van Google's Second Earth.

SL zelf was de eerste, en heeft als dusdanig inderdaad pionierswerk verricht, maar laten we eerlijk zijn, er zijn niet al te veel vernieuwende zaken meer te beleven, en zoals hierboven gezegd is de prijs kwaliteitsverhoudig van de GUI gewoon slecht.

Persoonlijk denk ik dan ook dat Linden Labs heel veel werk te wachten staat, of dat SL langzaam een spookstad zal worden. Gebruikers gaan zelden of nooit tot meer dan ťťn gemeenschap behoren, temeer omdat daar gewoon geen tijd voor is.

Ik ben dan ook enorm benieuwd naar de impact van de release van home voor SL.
SL de eerste?
Wil je even kijken naar Active Worlds (1995), CyberTown (1995), Worlds.com (1994), Moove (1997), om maar eens wat te noemen. Zeker ActiveWorlds is hiervan nog steeds redelijk groot en actief.
Wanneer word deze aangeklede digitale wereld/MSN is een goed werkbare versie zonder een uber PC te hebben en een mega internet stream... dus dat een (bedrijfs)laptop van een jaar oud het gewoon trekt, en dat je dan nog gewoon normaal in word/excel/paint/een brouwser of wat dan ook mee kan werken, waarschijnlijk nooit
Ach het bekende probleem met SL is dat het niet super stabiel is en ja veel moet streamen. Helaas valt dit voor SL labs niet echt op te lossen want zij zijn afhankelijk van de verkopen van "eilanden" ( servers ) en om genoeg spelers te behouden moeten ze blijven toestaan dat mensen ZELF hun dingen maken.

Zelf dingen maken..en dat in een MMOS? Het kan wel zoals SL laat zien maar daarom moet je vaak laden ( textures die een product van iemand anders dan SL zijn ), ook kleding, avatars..etc..alles moet geladen worden omdat er steeds meer contect gemaakt wordt en geupdate! En elke versie blijft op de server zodat gebruikers het kunnen "gebruiken"

Dit is NIET een goed design! Waarom draait WoW aardig ( zolang je niet met 40 in een PVP server zit en dicht bij elkaar ), omdat WoW geen shitload extras moet laden.alle textures zijn al op je pc.

SL is een leuk experiment maar verre van haalbaar op dit moment. Ja SL labs blijven het open houden zolang mensen Eilanden huren, daar zit het geld de rest is waardeloos!

Zelf vindt ik de charme van veel simpelere games dat het draait! En sociaal kun je op vele manieren doen, daar heb je geen ClitXtreme 2.3 Deluxe voor nodig!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True