Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties
Bron: Microsoft, submitter: reup

Microsoft heeft na verschillende bèta's en een release candidate dan eindelijk Visual Studio 2010 aan het grote publiek vrijgegeven. Deze populaire programmeerontwikkelomgeving beschikt over handige opties om het programmeren in onder andere Visual C#, Visual Basic en Visual F# makkelijker te maken. De nieuwe uitgave voegt onder andere verbeterde stabiliteit en snelheid toe vergeleken met de eerdere bètaversies. De aankondiging door Jason Zander, general manager van de Visual Studio developer divisie, ziet er als volgt uit:

Ship It!! Visual Studio 2010 Now Available

Launch day is here and I’m pleased to announce the product is final and available now!

I can easily say this is the biggest tools release I’ve been involved with in over a decade working on .NET and Visual Studio. The work in the product represents in some cases (such as the CLR) four years of innovation coming together. I want to say a big THANK YOU and CONGRATULATIONS to the entire team.

In just a little while I will continue our world wide launch events here in London followed by Bob Muglia in Las Vegas. We’ve already completed the events in Malaysia, China, and India. In addition to the keynotes, we will have local events around the world and will have streaming media available for you.

Finally, thanks to all of you who downloaded pre-release builds of the product and provided your feedback. You’re feedback has been invaluable to us.

Enjoy the release, I can’t wait to see what you create…
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

De prijzen voor de verschillende versies zijn ronduit belachelijk.
Dat valt hartstikke mee. Reken even met me mee:

Een ontwikkelaar (niet zo'n dure) kost 100 euro per uur. Hij gebruikt een ide zoals Visual Studio. Dat bespaart hem dagelijks een kwartier (even zeer laag ingeschat) werk, hij werkt vijf dagen in de week: 1,25 uur (=125 euro) in de week bespaart. Dit betekend dat je elke maand meer dan 500 euro bespaart. Volgens mij heb je dan de kosten er wel uit. Daarnaast zitten er zoveel meer feautures in, kijk maar eens naar het testen of de mogelijkheden tot samenwerken (team foundation server). Voor een bedrijf is deze tool zo esssentieel en is zijn het in verhouding peanuts met wat het oplevert...
Om maar even daar te laten wat het ontwikkelde eindresultaat een ontwikkelaar gaat opleveren :)

Dan is de aanschafwaarde echt peanuts (aangenomen dat we een serieus softwarepakket/systeem ontwikkelen)
Er komt vast ook weer een gratis versie (Express), en studenten (zoals ik) kunnen gewoon Pro van MSDNAA of DreamSpark pakken, voor niets :)

Daarnaast, $799 is niet eens zo heel extreem voor professionele software. Wat denk jij dat professionele 3D software (Maya/3DS) of 2D software (Photoshop) kost?

[Reactie gewijzigd door MLM op 18 april 2010 13:25]

De express versies zijn al een paar dagen te downloaden van de Microsoft site.
Het is maar wat je duur vindt. Professionele pakketten kosten eenmaal geld.
Voor iemand thuis ja, voor een bedrijf voor wie het zijn bron van inkomsten is... absoluut niet. Voor de persoon thuis, die geen versie van zijn bedrijf krijgt (een consultant heeft dat meestal wel bijvoorbeeld) heeft Microsoft de express editie en voor studenten een studenten versie. Het enige minpuntje (groot minpunt) van de express edities is dat de verschillende versies niet met elkaar integreren.
799/999 $ is inderdaad peanuts, maar als je de ultimate wilt (static code contract checking), ben je 12.000 $ kwijt.
Hmm ik wacht nog even een aantal patches af,... afgelopen dagen mee zitten werken, en met name als je 'rare' dingen gaat doen met controls knalt ie er om de haverklap uit.. Voorlopig gewoon 2008 voor mij.
Dan doe je wel hele rare dingen met de controls. Of misschien moet je ff hardware matige acceleratie uitschakelen (zie Options) ik heb verder geen problemen ondervonden.
Het toevoegen van een button en een contextMenuStrip aan een custom control resulteerde in een onvermijdelijke vastloper :-\
Heb je dan gekeken of alles goed geinstalleerd is?
Beide dingen nog niet zo lang geleden in VS2010 gedaan, geen crash.

Daarbij moet je als programmeur / tester wel kunnen zien wat er fout gaat. Als Visual Studio vastloopt krijg je daar netjes een uitgebreide melding van te zien.
Of misschien voldoet je pc niet aan de systeemeisen?

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 19 april 2010 09:09]

Dan moet je Microsoft even opbellen of contact opnemen met het beheer in het bedrijf waar je werkt.
Ik werk er nu al een tijdje mee en moet zeggen dat ik erg tevreden ben :)
Ik ben ook al enige tijd na tevredenheid werkzaam met de beta en de rc van zowel de professional als de express versie, alhoewel ik (momenteel) slechts gebruik maak van het c++ gedeelte en mijn applicaties (vooralsnog) single threaded zijn.

Wat ik nogal schokkend vond is dat een stukje code dat ik geschreven heb (iterative lineare solver) een factor 12 sneller ging met de 2010 compiler t.o.v. de 2008 compiler.
Iemand een idee of er met de update nieuwe instructie sets ondersteund worden? Anders kan ik een factor 12 absoluut niet verklaren. (komt niet door andere release / debug settings). x64 leverde voor mij verder geen snelheid verbetering op t.o.v. win32.

M'n eerste ervaringen met parallel_for zijn nogal vreemd. Bij het paralelliseren van vector vector vemenigvuldiging zie ik niet echt een snelheidstoename, terwijl dat bij matrix vector vermenigvuldigingen wel gebeurd. Zowiezo, is parallel_for helaas niet linux compatibel.
De compiler gaat elke keer wel iets vooruit in wat ie kan begrijpen en doorzien qua optimalisatie. Het kan ook zijn dat jij non-optimale code had geschreven met veel gebruik van de STL, en je nu gered word door de nieuwe STL implementatie die r-value refs gebruiken, of iets dergelijks.

Ik zou zeggen, leg de resultaten naast elkaar en doe wat timing :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True