Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: K-3D

K-3D logo (45 pix)K-3D is aanbeland bij versie 0.8.0.0. Met dit programma kunnen 3d-objecten en animaties worden ontworpen en het is ook in staat om deze te renderen. De software wordt als opensource aangeboden en is beschikbaar voor Windows, Linux, Mac OS X en FreeBSD. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is het geen specifieke KDE-applicatie. Meer informatie over dit programma kan in deze wiki worden gevonden. Het changelog van deze release ziet er als volgt uit:

K-3D 0.8 Release Notes
  • Completely rewritten data storage for geometric meshes - good for rendering one million polygons at interactive rates.
  • Introductory support for the LuxRender render engine.
  • Experimental support for CSG operations.
  • Introductory support for NURBS.
  • Experimental material editor.
  • New / rewritten support for 3DS, Collada, OBJ, MD2, Ogre, PLY, STL, and SVG files.
  • Interactive Python Shell
  • New CMake-based cross-platform build system.
  • Over 300 regression tests run every night.
  • Nightly coverage testing.
  • New Mercurial-based version control.
  • New website.
  • New time-based release schedule - the next K-3D release will be October, 2010.
K-3D screenshot
K-3D screenshot, klik op de afbeelding voor een grotere versie.
Versienummer:0.8.0.0
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Windows 2000, Linux, BSD, Windows XP, macOS, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows Server 2008
Website:K-3D
Download:http://www.k-3d.org/downloads
Bestandsgroottes:29,40MB t/m 73,00MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

'we' hebben toch al blender?

of moet ik dit meer zien als een sketchup?
How does K-3D compare to Blender?

In a nutshell, Blender has a more complete feature set than K-3D at the moment, while K-3D has the more ambitious, long-term-scalable architecture. It is accepted by many (including the senior Blender coders that we've spoken with) that the Blender sources need a complete redesign and rewrite. On the other hand, the K-3D sources often receive praise for their good design and "everything is a plugin" philosophy. So while K-3D is lacking many important features, we feel that we have an unbeatable foundation upon which to build. Some highlights:

* K-3D's Next Generation User Interface uses GTK2 to provide a graphical user interface that will integrate well with the user's desktop on all platforms. Because everything in K-3D is a plugin, including the user interface, specialized alternative user interfaces can be substituted for the default, if desired.

* While comprehensive undo/redo support is a recent addition to Blender, it has been designed into K-3D from the start. Not only does K-3D support unlimited undo/redo of any user interaction, including scripts, we have recently added hierarchical undo/redo, which allows the artist to jump back-and-forth among multiple "branches" of modifications to their scene.

* Blender has a built-in render engine, and poor support for integrating third-party render engines such as Aqsis. Because everything in K-3D is a plugin, including render engines, lights, and materials, any render engine can be integrated with K-3D as well as any other.

* K-3D is a procedural modeler, meaning that we store the entire history of user modifications that go into creating a model. That means that the user can go back into the "history" of a model and make changes, and seeing how those changes affect subsequent steps in the history. K-3D's Visualization Pipeline does for 3D graphics what tools like GStreamer do for audio - plugins can be combined in unusual and interesting ways to create new effects.

* K-3D has been written from-the-ground-up to support the RenderMan standard, used by professionals to create feature-length computer animation.
http://www.k-3d.org/wiki/Frequently_Asked_Questions
ik denk dat je de vraag meer zo moet vergelijken:
Geef iemand autocad en vraag zn huis vlug te tekeken, een uur later heeft die misschien een muur kunnen tekeken. Geef dezelfde persoon sketschup en het staat er op een half uur.

De screenshot doet me ook wel aan sketchup denken. Dus, iemand ervaring?
Aan de andere kant, ik krijg in sketchup me keuken niet voor mekaar. Alles wat je teken hangt aan mekaar, heel apart. Als ik autocad heb ben ik in een uur klaar. Dus ja, net wat je gewend ben.
Moet je SpaceClaim eens proberen. Kan je complexe modelisatie mee doen, maar methode is vergelijkbaar met SketchUp.
wij van wc eend....
"In a nutshell, Blender has a more complete feature set than K-3D"
.
nou....valt wel beetje mee he... ze beginnen met Blender een plusje te geven.
Ik zit het vanwege deze meukpost even te proberen in Ubuntu en het werkt eigenlijk best wel goed. Alleen, ze bieden helaas (nog?) geen download voor Ubuntu aan van de nieuwste versie :{

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True