Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties
Bron: BioWare, submitter: Orac

BioWare logo (27 pix)BioWare heeft een patch uitgebracht voor het action role-playing-spel Mass Effect 2. In dit tweede deel uit de trillogie moet Commander Shepard opnieuw het universum redden, ditmaal van de Collectors. De patch, die versienummer 1.01 meegekregen heeft, is iets meer dan 42MB groot en lost de volgende problemen op:

Changes to 1.01
  • Fixed video hitching and crashes related to single core machines.
  • Single core users may experience short periods of black screen that may last up a few seconds between level loads, cinematic transitions or movies.
  • In rare cases, some single core users may notice dialog lines in certain conversations may be delayed up to a few seconds.
  • Fixed an issue where it appears ammunition can be picked up, but can't.
  • Fixed an issue where all Codex entries were marked as 'viewed', even if the player chose not to view them.
  • Fixed an issue where weapon icons are re-organized after downloadable content is used.
  • Fixed an issue where pressing F9 after the mission completion screen reset Shepard to Level 1.
  • Fixed an issue where remapping the right mouse button blocks camera control in the command HUD.
  • Fixed an issue where remapping the 'use' command affects the decryption minigame.
  • Fixed an issue where users were not prompted to restart when logging in to a different EA Online account.
  • Fixed an issue where movies do not play in DLC.
  • It is recommended that players reset their keyboard mapping to default values to ensure proper vehicle control.
  • Added useful messaging during the ME1 save game import.
  • Weapon icon for henchmen never changes from Collector Assault Rifle.
  • Czech language - Issues with Czech localization (subtitles) were amended, all text was corrected and improved.
  • Fixed an issue where the Mass Effect 2 launcher was being associated with files that have no extension.
  • Fixed an issue where uninstalling the game under Windows Vista or Windows 7 might uninstall Mass Effect 1.

Mass Effect 2 screenshot (481 pix)

Versienummer:1.01
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Windows XP, Windows Vista
Website:BioWare
Download:http://static.cdn.ea.com/bioware/u/f/eagames/bioware/masseffect2/patch/1.01/MassEffect2-1.01.exe
Bestandsgrootte:42,10MB
Licentietype:Freeware

Updategeschiedenis

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Ik mis een behoorlijke port naar PC waarbij de UI aangepast wordt aan muis/tobo inplaats van een 1 op 1 kopie die vast prima werkt met controller maar niet op PC. Er wordt gewoon niet voldaan aan bepaalde 'standaarden' waar ik op reken met een muis (dubbelklik is selecteren bijvoorbeeld, scrollen met muiswiel). Uitermate slordig en een stap terug van Mass Effect 1. Ook keybinds die ME1 wel had missen in ME2 (journal, F1-F4 voor wapens, etc). De UI irriteert me gewoon.

Een PC heeft een "controller" met 100+ keys, maak daar dan ook gebruik van.

[Reactie gewijzigd door Bundin op 26 februari 2010 04:29]

Hoezo, het valt me juist nog mee en het geheel is prima te besturen. Wel heb je gelijk dat het een beetje een over-simplificatie is geworden, maar dat neemt niet weg dat het prima te besturen is.
Naja, wat ik vooral mis zijn de controls die wel in ME1 zaten. Het port-werk van Demiurge is gewoon aan de kant gezet.

Neem het kiezen van je squad voor een missie: het is gebruikelijk dat wanneer je iets 1x aanklikt met een muis dat het dan geselecteerd is. Klik een tweede character aan en je kan los zou je zeggen. Niet dus, 1x klikken selecteert niet, het "highlight" alleen maar, je moet nog op een "Select" knop klikken. Logisch met een controller (highlight met d-pad/stick, druk ok een knop om te selecteren), onlogisch met muis/tobo.

Galaxy map in ME1: rechtermuisknop is uitzoomen. Werkt niet in ME2
Wapenkeuze in ME1: via pauze-menu of F1-F4. Alleen pause-menu in ME2
Journal in ME1: "J" of via menu. Alleen via menu in ME2
Codex-entry lezen: aanklikken in ME1, aanklikken voor highlight, nog eens klikken voor select in ME2. Weeral alsof ik een controller vast heb.

Je hebt gelijk, het werkt allemaal wel. Het is echter behoorlijk contra-intuitief en het feit dat het beter was geregeld in ME1 is helemaal jammer.
Zo te zien is er nog niks gedaan aan de bug die je twee meter van de grond laat lopen, of buiten het loopbare gebied van het level laat lopen. Dat was eigenlijk de enige bug die ik een keer of 5 tegenkwam, die ook enkel verholpen kon worden met een reload. Nja, mag op zich al blij zijn dat het zich tot dat beperkte.
Die bug kan je meestal om heen komen door te springen te draaien en te rennen etc... veel al "val" je dan weer van de verhoging af. Maar ik moet zeggen ook voor mij is dat de enige bug waar ik echt tegen aangelopen ben.
Nou, lang niet altijd. Ik heb het nu 2x meegemaakt, wat nog relatief weinig is, maar ik vind het niet kunnen voor zo'n game. Het is absoluut geen dealbreaker, de rest is daar veel te goed voor, maar ik heb die keren mij een ongeluk gedraaid en heavy weapons onder m'n voeten afgevuurd... geen effect.
collision detection is niet het sterkste punt van het spel. Ik heb het level met de dozen en 100 robots toch zeker 5 keer overnieuw moeten doen, omdat ik door een van mijn teammates op een doos gedrukt werd, en er uiteraard niet vanaf kon "vallen" of springen. Best jammer...

Maar voor zover ik ben tegengekomen is dat eigenlijk de enige bug.
Deze update zag ik 3 dagen geleden al binnen rollen op Steam. Helaas heb ik ME2 al uitgespeeld, dus misschien komen de fixes nog van pas zodra de nieuwe DLC uitkomt :)
Gelukkig zijn games zoals Mass Effect niet herspeelbaar...ow wacht! ;)

Er zitten toch enkele bugfixes bij waar ik ook last van had. Ik ben er blij mee in ieder geval _/-\o_
Ik heb het 2 keer meegemaakt dat ik snapte naar de bovenkant van een object van zo een meter hoog. Ik stond daar dan leuk hoog en droog maar helaas moest ik een oude savegame gebruiken om verder te kunnen spelen.

Dit lijkt niet opgelost te zijn...

Niet zo erg uiteraard, je kan het uitspelen met deze bugs, fantastisch spel btw, beste SciFi film van het jaar ;-)
Ik mis een bug-fix die er voor zorgt dat mijn achievements opgeslagen worden... Telkens als ik spel afsluit en daarna op start, zijn al m'n achievements weer leeg.
Mijn grootste probleem met het spel is het geluid. Het is out of sync met de lipanimatie en wordt voor het einde afgekapt. Zonder subs is het niet te volgen. Kom het met google erg veel tegen, maar geen werkende oplossing. Al helemaal niet van bioware.
Nooit last van gehad, ligt dat wellicht aan een wat tragere computer?
It is recommended that players reset their keyboard mapping to default values to ensure proper vehicle control.
Hmm, zou dat betekenen dat de Hammerhead DLC ook binnenkort uit gaat komen? :Y)
Ik mis een fix voor de instant crash wanneer je powers van de "quickbar" of hoe dat ding ook heet afsleept.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True