Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Bron: Tamas Kenez

jamf|IA liet ons weten dat Tamas Kenez een GL_NV_occlusion_query demo online heeft gezet. Deze demo laat de mogelijkheden zien van de GL_NV_occlusion_query extension. Een nVidia GeForce 3 of beter is vereist om deze demo te kunnen bekijken. De demo zal niet werken met een GeForce 4MX.

Lees meer over

Besturingssystemen:Windows 2000, Windows XP
Website:Tamas Kenez
Download:http://www.inf.bme.hu/~kenez/occldemo.zip
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Radeon 8500 doet het niet met deze demo ;)

Overbodig? Misschein wel leuk om te weten over concurrerende producten deze feature ook of niet hebben :?
Radeon 8500 getest net:
GL_NV_occlusion_query demo by Tamas Kenez, May 2002
Requires GeForce3 or better (no 4MX) and driver 27.xx or later

This program demonstrates the power of the GL_NV_occlusion_query extension.
It's possible to implement a generic occlusion culling subsytem with this
extension, which replaces previous solutions like PVS, portals, etc...

See readme.txt for more info

Promote the GL_NV_occlusion query, it should be included in OpenGL 2.0!

In the following demo you will be able roam in a scene consisting
of 200 k instances of an object. 12 k of them are moving. The object has 108
triangles which makes 22 million triangles total.

It would be impossible to render this scene with PVS or portals because of the
complexity of the scene and the moving objects.
Using our algorithm and the occlusion_query extension we achieved significant
speed-up without any preprocessing.

Tamas Kenez
knz@freemail.hu

Press space to continue.
GL_NV_occlusion_query not supported
Al zouden andere kaarten deze feature wel hebben, dan zouden ze hem vast niet GL_NV_occlusion_query noemen... :)
ATi heeft zeker soortgelijke features, maar zolang je de nVidia extensie gebruikt zal het op een ATi kaart nooit werken. Verder wel een aardige demo voor nVidia bezitters, laat duidelijk zien welke snelheidswinst kan worden verkregen door het gebruik van een (redelijk simpel te implementeren) functie als deze...
Sommige NV extensies zijn overgenomen door andere fabrikanten
Vreemd... er staat toch duidelijk "Een nVidia GeForce 3 of beter is vereist..."

Probeer het nog eens, het zou moeten werken ;)
hmm. Dan moet mijn Oak-77 het dus ook doen?
Het is wel leuk om te zien.

Athlon XP 1600+ met GF3Ti200 heeft met Occlusion (hardware) ronde de 10 frames per sec. Als je het zonder Occlusion (software) afspeeld heb ik rond de 2 frames per sec. Scheelt dus behoorlijk.

FYI
In the following demo you will be able roam in a scene consisting of 200 k instances of an object. 12 k of them are moving. The object has 108 triangles which makes 22 million triangles total.
Voor mensen zonder GF3, heb effe een screenshotje gemaakt (dan weet je dat je niet veel mist):

linkje naar plaatje

Trouwens vreemd dat er bij jou maar 2 fps verschil tussen zit. Bij mij (P4 1.7, GF3TD) is het verschil echt 31.5fps en 3fps (meer dan 90% verschil!) Meer mensen met dit verschijnsel?
Met - 10
Zonder - 2

Verschil - 8 of tewel 80%.
Met 10
Zonder 2

Verschil 8, oftwel 400% t.o.v. zonder ;)
Je moet wat doen aan je marketingkwaliteiten :P
Van 2 naar 10 is 5x sneller, oftewel 500%.
het is 5 keer zo snel absoluut gezien maar percentages zijn relatief en dan is het echt (10-2)/2=400%.
Zolang het andere items niet wegdrukt moet dat gewoon kunnen vind ik, zo komt er nog eens wat nieuws bij te staan.

Dan nog iets wat wel ontopic is: wat doet dit nu eigenlijk? :) Althans, waarvoor dient die query?
Deze demo laat zien hoe de query invloed op de prestaties heeft in bijv. games. Stel, je raced door een stad in GTA3 of Midtown Madness. Daarin staan een boel gebouwen. Hiervan worden ook de achterzijden gerendered. Met occlusion culling worden de zijden die niet zichtbaar zijn weggelaten.
Ten eerste doen Kyro's dat al jaren, ten tweede ben ik het met Bosmonster eens en is dit niet de moeite waard om in /etc te posten. Maar goed. Wie ben ik?
Euh... wzzrd.

(Open deur enzo. ;) )
-1 dubbelpost :p

[EDIT] TROLL??? Toen ik dit postte stond dit 2 keer gereport - danku
Laten we er dan maar first post van maken he... :P
Oh nee hé! Die mislukte post beoordelers zijn weer bezig.

Ik heb het al eens eerder gezegd en zeg het nu weer: neem een leven man!

Het wordt tijd voor een nieuwe poll. Een over het beoordelen van postings want de beoordelingen slaan nergens op! Ik vraag me af wie zoveel vrij tijd op z'n handen heeft dat hij zich hier mee bezig moet houden.

Nou, kom maar op met die beoordeling.
Zou ik jullie dan eens mogen uitnodigen om dan eens naar Tweakers.net Moddereter Forum te komen. Daar kunnen jullie alles kwijt over de gekregen score (+ tag) en jullie kritiek op het modereren zelf :)

Kom langs, start een draadje over wat jullie niet lekker zit over jullie moderatie en wij kijken daar naar en zetten (eventueel) jullie post (of een draadje) weer helemaal lekker goed :)

Jullie kunnen eventueel ook de TMF Bezoekerspoll invullen (tot 31 mei 2002) en daar ook inzetten wat jullie nou precies stoort aan het modereren op de frontpage.
Vul alleen aub de poll in als je het ook serieus bedoelt. Wij hebben geen baat bij als jullie dit niet serieus invullen (het gaat tenslotte om JULLIE te helpen :) )

Verstoor ook aub niet meer de draadjes met geflame en getroll op hoe er wordt gemodereert, want daar is tenslotte TMF (Tweakers.net Moddereter Forum ;) ) voor :)

Ik dank jullie voor de aandacht :P
Heb een geforce3 ti200 maar niet supported :(
Nvidia driver 29:20, misschien te hoog?

Tips?
zoom maar eens helemaal uit en bekijk alles eens van schuin voren, dan heb ik zelfs met de optie aan nog maar 2 frames per seconde, met de optie aan loopt mijn pc bijna vast, reageerd super traag. niet eens 1 frame per 10 sec op een xp1900
Auw.. Als je helemaal uitzoomed vindt men pc dit helemaal niet leuk. 1.5 fps met de optie aan. (durfde hem niet uit te doen omdat men muis al schokte }> )
Athlon 1200 met geforce 3 deluxe ti200
Deze hele nieuwspost is imho een beetje onzinnig.. of gaan we iedere programmeer-extensie ook posten tegenwoordig?
edit:
sorry dubbelpost, had me niveau verkeerd staan
Ow met heb ik rond de 50 fps en zonder nog maar 15.... scheelt behoorlijk...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True