Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties
Bron: World of Warcraft, submitter: NoTimeRemains

World Of Warcraft logoBlizzard heeft een nieuwe update voor World of Warcraft beschikbaar gesteld. Dit keer gaat het om versie 3.1.0, die vanaf deze pagina voor Windows en Mac OS X gedownload kan worden. De nieuwe update brengt onder meer Secrets of Ulduar en The Argent Tournament met zich mee. Verder zijn de nodige verbeteringen in diverse klassen, de gebruikersinterface en verschillende items doorgevoerd. Hieronder staat een beknopt overzicht van de vernieuwingen in World of Warcraft 3.1.0. Voor een een complete lijst met veranderingen kan je op deze pagina terecht:

General

  • Due to significant talent tree revisions, all players will have their talent points reimbursed. Several new spells and abilities have been added for select classes. Players will need to visit their class trainer to learn new spells.
  • All Ground Mounts may now swim without dismounting the rider. Flying Mounts still may NOT, and will dismount the rider upon entering water.
  • The Argent Tournament, a permanent in-game event, has come to Icecrown. Players interested in taking part in this event should visit the Argent Pavilion located on the west side of the tournament grounds. Features include:
    • New ways of gaining reputation with capital cities.
    • All new daily quests, achievements and titles.
    • New rare and epic items, tabards, pets, banners, faction shirts and mounts.
    • Mounted combat, and much more to come!
  • Players level 40 and higher will now be able to visit their trainer to pay a one-time fee and access the dual talent specialization feature.
  • The achievement Brew of the Year has been removed from the Brewmaster meta-achievement. The achievement Brew of the Month has been added in its place.
  • Noblegarden has been redesigned into a week-long holiday with new items, quests, and more. Various achievements have been added, including the meta-achievement Noble Gardener, which is now required for the meta-achievement What A Long, Strange Trip It's Been.
  • Applying a glyph no longer requires a Lexicon of Power. The same rules for switching between dual talent specializations now apply to switching glyphs and cannot be performed while in combat, Battlegrounds (except when Preparation is up), or Arenas (no exceptions).
  • New music can be heard at the Argent Tournament grounds and in Ulduar.
Video (WorldOfWarcraft_Patch31.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

De patch zal vlug een hotfix krijgen. Er zitten namelijk bugs in de talent-swaps.
http://forums.wow-europe....&postId=87970280999&sid=1
Je zegt het alsof dat al vastligt, maar ik zie geen officiŽle bevestiging in dat topic.

Blijkbaar kan men er ook spontaan een snor van krijgen :9
http://forums.worldofwarc...topicId=16417021828&sid=1

[Reactie gewijzigd door Neverwinterx op 15 april 2009 20:58]

En dat is niet alles, de instances zijn ook nu erg buggy, het "crashed" erg lekker tijdens het spelen.
En dat ligt 100% zeker weten niet aan 1 van je addons?
Idd gister ook een crash in een instance
Vraag me af of ik nu wel weer kan inloggen
Zit ergens vast tussen de instance en de ruimte erbuiten

@Mental nee dat ligt niet aan de addons
die had ik voor de zekerheid al uitgezet
WoW begint makkelijk op 80. Makkelijke raid content (naxxramas), en daarna word de content steeds moeilijker tot het niveau van Black Temple (Sunwell niveau komt er niet meer sinds te weinig mensen dit hebben gezien op 70). Dus het word allemaal wel opgebouwt.

Die Duelspecc is handig, en is voornamenlijk voor spelers die PvE en PvP door elkaar doen. Zo heb ik op 1 dag 6 keer gerespecced omdat dan weer een heroic > arena > heroic > arena > raid > arena. Kost je klauwen met geld, en ik ben al blij als er 50G op mijn char staat. V

Verder die lag is omdat er iets nieuws is, dus logt iedereen tegelijk in om het te bekijken, na een aantal hotfixes en een aantal dagen is het weer normaal en is lag, pooof, verwenen.

En idd, zoals de bovenste posters, Blizzard is goed met patchen. Je betaald voor de servers, en voor hun eigen zak. Maar het patchen zorg ervoor dat mensen -blijven- betalen = profit? Kijk naar de andere games van Blizzard, komt een goed spel uit, patch patch, volgende game, en word goed verkocht doordat het -goed- werkt.
Ligt het aan mij, of maakt Blizzard tegenwoordig WoW echt steeds 'makkelijker' dan voorheen. Ik bedoel, nu heb je de dual spec (hoe je het ook went of keert, raiden en inzetbaarheid worden een stuk makkelijker), voor zover ik weet zijn nu direct alle maps ingame van WotLK instances beschikbaar (where´s the fun), mounts kunnen plots zwemmen, etc.
Ik bedoel het niet als flame, maar WoW lijkt met de dag ´simpeler´ te worden..
Je hebt het over twee verschillende dingen Thrace Grumble. Ten eerste is inderdaad de moeilijkheidsgraad van de content lager geworden, vooral met betrekking tot raiden (Naxxramas is de gemakkelijkste raid instance in het spel). De meningen zijn daarover verdeeld, persoonlijk vind ik het wel lekker, en bovendien is Ulduar alweer een stukje omhoog qua moeilijkheidsgraad (met name de hard-modes).

Maar de dingen die jij noemt hebben niets met de simpelheid of de moeilijkheidsgraad te maken, maar met gebruiksgemak. Blizzard realiseert zich gewoon steeds meer zaken die erg onhandig werkten, terwijl die het spelplezier helemaal niet vergrootten. Zoals in het verleden de ellenlange wandeltochten van graveyards naar je corpse om weer tot leven te komen. Dat soort zaken worden nu steeds meer verbeterd. Het spel wordt zo gebruiksvriendelijker, toegankelijker en meer gestroomlijnd. Maar naar mijn mening draagt dit niet bij aan de lagere moeilijkheidsgraad en dus verwelkom ik het alleen maar.

Ik vind het bijvoorbeeld geweldig dat er nu 2 specs te kiezen zijn, waardoor het tekort aan healers en tanks in guilds er serverbreed enorm verkleind wordt. En het kunnen zwemmen terwijl je op je mount zit, of het kunnen toepassen van een glyph zonder Lexicon of Power, dat is toch alleen maar handig? Ik ben niet zo masochistich dat ik al die oude onhandigheden wil behouden omdat het zo "hardcore" is.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 16 april 2009 10:15]

Makkelijker is een woord dat je kunt kiezen ja. Dit heeft er ongetwijfeld mee te maken dat je nieuwe spelers wilt aantrekken. Denk je maar eens in dat je nu van 1 naar lvl 80 moet op de manier zoals voor TBC. Dit inclusief professions en dergelijke. Dat is een langdurige taak. (Herben 3x per plantje, minen 3x-4x enz). Mount pas op lvl 40, dus lopen maar weer! Oude talents, weg diverse bonussen, geen glyphs, al je items in je mail 1 voor 1 eruit halen en ga maar door.
Ja, het wordt makkelijker voor ons "oude" rotten (fijn als je een nieuw char rolled), maar voor nieuwkomers is het zeker fijn dat ze sneller en zonder ongemakken die wij hadden naar lvl 80 kunnen en dus meer van alle content kunnen genieten.
kleine correctie : mount is op lvl 30, glyphs kunnen vanaf level 10 (dacht ik)

Maar inderdaad, 80 levels is redelijk veel om gewoon te beginnen
Soeski heeft hier dan ook over hoe het was voor TBC, toen waren mounts nog wel degelijk pas op lvl40. Ik heb WoW niet veel na TBC gespeelt, maar weet nog wel zeker dat het lvl 40 was.

Dingen duurde toen allemaal stuk langer, dit is waarschijnlijk makkelijker gemaakt zodat je wat sneller op max lvl bent en niet steeds dezelfde dingen overnieuw hoeft te doen. 20extra levels is leuk, duurt alleen wel langer voordat je er bent.

En wachten wilt men meestal niet.
Hoe je het ook went of keert, Blizaard update WoW goed, en (volgens mij) is het altijd stabiel (geweest). Pluimpje voor Blizzard voor hun goede support.
Hoe je het ook went of keert, Blizzard is wel verplicht te blijven updaten omdat spelers per maand betalen. Als de support niet zo goed was en er niet genoeg geupdate werd is dat geld echt niet te rechtvaardigen.

Daar staat natuurlijk tegenover dat Blizzard haar overige games over het algemeen wel erg goed bij houdt.

@Skire: Na...dat ook...maar dacht je dat dat §12,- per speler per maand kost?

[Reactie gewijzigd door The Realone op 15 april 2009 21:45]

Die servers kosten bakken met geld (alleen al aan personeel en bandbreedte), dus die maandelijkse fee is wel te verantwoorden vind ik.

Daarnaast ontwikkelt Blizzard ook actief aan nieuwe content om de game interessant te houden. Ik denk niet dat ze dat doen omdat jij betaald hebt, maar zodat je nog langer blijft betalen ;-)

Verder houdt Blizzard z'n games erg netjes bij. Neem StarCraft, een game uit 1998. Afgelopen januari (11 jaar na release) is er nog 'n update uitgekomen. En daar betaal je toch echt niet per maand voor.

De kracht van Blizzard is dat ze releasen "als het werkt en af is". Hiermee kunnen ze na de release nieuwe content maken en echt aan de gameplay sleutelen, i.p.v. stop-stopper bugs fixen wat je bij andere game developers nog wel 'ns ziet (ik noem geen namen).

[Reactie gewijzigd door Ariejan op 15 april 2009 22:15]

De Blizzard eigenschap van een complete game afleveren hebben ze juist doorbroken met WoW. Toen de game launchde was er nog nauwelijks lvl 45+ content en nog totaal geen end-game content.
Ze hebben het uitermate netjes gefixed en gepatched allemaal dus zo erg was het niet, maar WoW was verre van af toen het op de markt kwam.
Onyxia en MC waren de lvl 60 content, en dat was er al vanaf 1.0
Ik kan me toch echt herinneren dat MC, Onyxia en Maraudon erin gepatched werden. Zal wel in de war zijn door het verschil tussen US / EU servers dan.
Seraphyn, het spel was nog lang niet zo uitgebreid als nu, maar het was toch al zeker compleet en van robuuste kwaliteit. Geen andere MMO die ik ken heeft bij de launch zo'n sterk spel gehad. En ja, er waren ook al end-game dungeons, zij het niet erg veel.
Seraphyn, volgens mij ben je in de war met AoC, die had inderdaad bij de launch geen lv45+ content. Maar zoals Kees al aangeeft, was er zat content (end-game raid instances!) voor dat level. Alle quests waren gewoon aanwezig in bijvoorbeeld Searing Gorge en Burning Steppes.
wat dacht je dat al die wow servers kosten waar ze 11 miljoen spelers op moeten huizen?
geen 12 euro per maand. aangezien blizzard ongeveer 900 miljoen per jaar verdient op wow.
zoiso is blizzard redelijk aan het melken door geld te vragen voor de expansions.
Ja, pluimpje voor de massale non-support voor addons vandaag :O
De kracht van wow is dat iedere speler gelijke kansen heeft. Als je betaalde addons hebt raakt het spel uit balans (m.a.w. gamers die meer te besteden hebben kunnen zich betere addons veroorloven).

En op deze manier heeft iedere betalende speler gelijke kansen.

Ik vind dit vaak een nadeel aan 'gratis' mmos waar je micropayments o.i.d. hebt. Spelers die meer te besteden hebben, hebben betere gear. Enige manier om op een gelijk niveau te komen is ook meer geld spenderen. En dan is het spel element een beetje zoek.
Volgens mij heb jij geen idee wat rodka met add-ons bedoeld..

Rodka heeft het over addons die bijvoorbeeld je gui wat verbeteren/veranderen zodat je jouw WoW kan aanpassen aan jouw wensen.

Deze addons zijn (voor zover ik weet) altijd gratis.
Nee deze zijn niet altijd gratis en daarbij Blizzard heeft alle recht dit te verbieden.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 16 april 2009 14:23]

Hoezo non-support? Blizzard verbiedt alleen commerciele Addons en dat is hun goed recht. Anders wordt het straks dat de persoon met meer in reallife geld verder kan komen in een game dan iemand met een kleinere beurs of wel de game raakt uit balans en dat kan niet de bedoeling zijn. Daarbij waarom zou Blizzard ook addons van 3th party's moeten ondersteunen?

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 16 april 2009 14:26]

Ik heb het tot 4.30 uur 's middags zonder Hellfire moeten doen.

Na de patch ging alles goed, ik zet hem op Ultra High en start WoW opnieuw op, direct een wachtrij van 24000 mensen (!!!!) met als gevolg: Server crash. Daarna Server online => Offline => Online => Offline voordat er kan worden ongelogd.

Ik hoop dat het niet zo gaat met de volgende patch :P

ObAt
Ach, dat soort spitsuren heb je altijd als er een major patch (of nog erger een nieuwe expansion) uitkomt. Over 'n paar dagen is de nieuwigheid er van af, dan heeft iedereen 3.1.0 en is het weer als vanouds.
mijn char zat de hele middag vast in het laadscherm van Violet Hold.. pas rond een uurt of 10 kon ik weer inloggen :o

en wat ik gister veel zag:

"WTB even more lag!" @ neptulon :p
Ik ben het wel eens met de opmerking dat het allemaal steeds makkelijker wordt. Een simpel ding als fishing bijvoorbeeld: nu kun je ongeacht je level in fishing overal vissen, de kans dat je wat vangt is wel kleiner, maar toch.

"Vroeger" moest je eerst flink levellen voordat je bijvoorbeeld in Outland kon vissen.

Ook skinning en mining is weer makkelijker gemaakt.

Ik zag ook bijvoorbeeld de quest in WG No Mercy for the Merciless, aantal kills teruggebracht naar 10 (was 20).

Okay, allemaal kleine dingetjes, maar het wordt wel allemaal simpeler gemaakt, dat is niet te ontkennen.

[Reactie gewijzigd door Karina5000 op 16 april 2009 15:17]

Goed spel, ik heb het ook een jaarjte of wat gespeeld, goeie support, maar ik begrijp niet waarom Blizzard niet eens drastisch ingrijpt op dat niveau van posts op hun officiele forum.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True