Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Google, submitter: TUX2K

De ontwikkelaars van Google hebben de eerste release van de 1.0-versie van de Android sdk online gezet. Met behulp van deze sdk is het mogelijk om programma's voor het Android-besturingssysteem te ontwikkelen. Het ontwikkelpakket bevat onder meer een debugger en een emulator. Versie 1.0 release 1 kan vanaf deze pagina voor Linux, Mac OS X en Windows gedownload worden. Wat er zoal veranderd is in de nieuwe versie ten opzicht van de voorgaande release kan hieronder gelezen worden:

Resolved Issues, Changes

Emulator
  • Emulator now saves the user image in <android>/SDK1.0/
  • Fixed EsounD-related freezes on Linux.
  • Fixed the documentation in -help-audio. '-audio list' doesn't work, one needs to call -help-audio-out and -help-audio-in to get the list of valid audio backends.
  • Fixed scrollwheel Dpad emulation in rotated mode. before that, using the scroll-wheel would always generated Dpad Up/Down events, even when in landscape mode.
  • Several Obsolete command options were removed.
  • Setting the network speed through the console or the -netspeed option will properly modify the connectivity icon on the device.
  • Setting the GSM voice registration state to 'roaming' in the console will properly modify the voice icon on the device
SQLite
  • SQLite is now included in the SDK package on all platforms.
Known Issues JUnit and Eclipse/ADT
  • If you are developing in Eclipse/ADT and want to add JUnit test classes, you can do so. However, you need to set up a custom JUnit configuration before your tests will run properly. For detailed information about how to set up the JUnit configuration, see the troubleshooting topic Running a Junit test class in Eclipse.
Other
  • It is not possible to send MMS messages between emulator instances.
  • In some cases, you may encounter problems when using the browser on an emulator started with the command-line option -http-proxy.
  • We regret to inform developers that Android 1.0 will not include support for dot-matrix printers.
  • On the OSX platform, if you manually remove the ~/.android directory using rm -rf ~/.android, then try to run the emulator, it crashes. This happens because the emulator fails to create a new .android directory before attempting to create the child SDK1.0 directory. To work around this issue, manually create a new .android directory using mkdir ~/.android, then run the emulator. The emulator creates the SDK1.0 directory and starts normally.
  • The final set of Intent patterns honored by Android 1.0 has not yet been fully documented. Documentation will be provided in future releases.
  • In ADT Editor, you can add at most ten new resource values at a time, in a given res/values/*.xml, using the form in the Android Resources pane. If you add more than ten, the Android Resources pane will not display the attributes fields for the additional resource entries. To work around this problem, you can close the file in the editor and open it again, or you can edit the resource entries in the XML text mode.
  • The emulator's battery-control commands (power <option>) are not working in this release.
Unless otherwise noted, Known Issues from Android 0.9 SDK also apply to Android 1.0 SDK, Release 1.[break]
Android 0.9 home screen
Versienummer:1.0 release 1
Releasestatus:Beta
Website:Google
Download:http://code.google.com/android/download_list.html
Licentietype:Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

het is wel een goed bruikbare sdk.
ik vind de sdk van de iphone veel moeilijker te gebruiken.
alleen er is nog geen nut om progjes te maken.
De sdk van de iPhone moeilijk? Nou, dan zou ik ook maar niet aan Android beginnen. ;) Ik gebruik dat nu, supersimpel als je een beetje kan programmeren. Mooi dat Android ook op de Mac werkt, ga ik dat ook eens bekijken.
Stuk simpeler dan de iphone sdk. ik heb ze beide uitgeprobeerd en moet toch zeggen dat (naast het gemak dat ik niet verplicht een mac nodig ben met vrijwel de nieuwste updates) de android sdk veel simpeler is :)
Hoe kan je nu twee SDK's vergelijken als beide producten qua concept totaal verschillend zijn.

Ik denk dat ik je uitleg moet interpreteren als zijnde: Android is Java en dat kan ik al, iPhone SDK is objective-c en daar snap ik niet veel van.

[Reactie gewijzigd door UglyOldStupid op 25 september 2008 19:33]

Een emulator klinkt erg interessant. Kan ik een beetje ervaren hoe het allemaal werkt.

Top van Google.
Ohja, trouwens, die screenshot is van de 0.9 beta van android, niet de 1.0 ;)
Staat er gewoon bij hoor, hang maar 's met je muis over het plaatje.
Lijkt me wel lachen als je dit kan draaien op de iPhone

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True