Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties
Bron: Gamer's Hell

De Mod Tools voor Call of Duty 4 bestaat uit een editor, een aantal binary's voor het 3d-programma Maya en enkele aanvullende tools. Deze tools kunnen niet alleen gebruikt worden voor het maken van maps voor het spel, maar ook voor een complete conversion. De handleiding van de mod tools kan in de CoD4 Community Wiki gevonden worden, waar veel meer uitleg over het gebruik van de tools beschreven is. Een week na het verschijnen van de eerste versie van de mod tools voor Call of Duty 4: Modern Warfare is er nu een patch die het geheel opwaardeert naar versie 1.1. De patch van 2,5 MB repareert de shader_bin error in CoD4Radiant en CoD4EffectsEd.

Call of Duty 4: Modern Warfare Mod Tools v1.1
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Weet niet waar je het over hebt, CDAAbeltje, maar de editor werkt hier perfect onder Vista Home Premium. totaal geen problemen. ook kennisen er nog niet over gehoord.
Visgek,

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd op mijn Vista, er werd met de vorige versie nadrukkelijk gezegd dat het alleen voor XP was. Op die fiets dus :P

Heb het net ff hier geprobeerd op Vista Business en het werkt wel gewoon idd :Y) :z
dat het werkt zal best wel, ze bieden alleen geen ondersteuning als het er iets fout gaat of iets niet werkt :Y) tevens is er ook aan gegeven dat er GEEN versie voor vista komt wat ik dan weer slecht vind voor ut bedrijf |:(
Vind het erg bijzonder dat er zoveel wordt gedaan voor een platform die weinig opbrengt: de pc.

Op de 360 is de omzet in hoeveelheden en euro's het allerhoogst en nóg zitten we te wachten op een fatsoenlijke patch die vervelende problemen oplost. En zonder map-editors zouden een paar extra multiplayer maps voor de consoles wel op z'n plaats zijn (aangezien consolegamers ook een hoger aankoopbedrag hebben betaald).

Mooie update trouwens, daar niet van ;)
67% speelt COD4 in Nederland op een pc, aldus callofduty.nl
En hoe groot is het aandeel 'kopers van een origineel' binnen deze groep? Want dat is waar laatst zo'n ophef over was.

Want bij het recente overzicht van best verkochte games over 2007 stond COD4 niet voor de pc, wel voor de PS3 en 360.
Ik denk een ruime meerderheid.. Iedere serieuze PC gamer die een game als CoD4 online wilt spelen moet het wel kopen namelijk, en ik denk dat dat nog steeds een ruime meerderheid zo'n serieuze gamer is.. Een key delen met duizenden anderen schiet niet op als er maar 1 iemand tegelijk mee online kan, en het aantal gekraakte no-key servers valt zwaar tegen (paar honderd) in tegenstelling tot het aantal legitieme servers (18000+)..

Het hele verhaal over PC piraterij is weer eens de wereld in geholpen door 1 blogpost van een of andere IW mederwerker die gezegd heeft geschokt te zijn over de "enorme" hoeveelheden mensen die CoD4 "illegaal" online spelen.. Dat zegt mij echter niks zolang er geen duidelijk cijfers bekend worden gemaakt, wat zijn die zogenaamde enorme hoeveelheden dan, en waarop zijn ze gebaseerd? Enige wat ik wel zeker weet is zoals ik al zei dat er inmiddels ruim 18000 legitieme CoD4 servers zijn en dat die bomvol spelers zitten, en aangezien er maar een paar honderd gekraakte servers draaien denk ik dat het piraterij probleem nogal overdreven wordt..

IW heeft sowieso weinig te klagen met inmiddels al ruim 7 miljoen verkochte exemplaren, waaronder ruim 1 miljoen PC versies.. Laten ze eerst de serverbrowser die sinds v1.4 fucked up is maar eens fixen..
En nog steeds werkt het niet onder Vista.... Vind ik persoonlijk een beetje jammer.

Wel gaaf dat ze dit soort tooltjes gewoon uitbrengen btw :)
Map editors e.d. zijn de drijfveren voor de community. :) Door de spelers zelf de mogelijkheid te geven games uit te breiden en nieuwe maps toe te voegen, verhoog je de (her-)speelbaarheid enorm.

Kijk maar naar een game (en engine) als Quake3 :)

[Reactie gewijzigd door Cloud op 29 januari 2008 20:03]

Kijk maar naar de talloze call of duty 2 server die custom maps en mods hebben, je zou al moeite moeten doen om een standaard cod2 server te vinden.
Correct me if I'm wrong, maar is dat niet Radiant op dat screenshot? Zou dat betekenen dat de engine van CoD nog steeds een zwaar gemodificeerde Quake 3 engine is?
door ontwikkelde engine, misschien quake4 ook nog eerder...

... maar ik denk dat Infinity Ward sinds CallOfDuty 2 aan de slag is geweest om van hun Quake 3 licentie iets te maken wat compleet van hun is :P.

Je herkent het nog wel aan het spel, de console, startup errors en de commando's van de console, commandline, etc... er zit duidelijk Quake-engine heritage in :).

Dus 'zwaar gemodificeerd' is misschien zelfs nog erg zwak uitgedrukt, maar ja :)
We have a winner!!
Infinity Ward /Activision heeft de Call of Duty 1 gemeenschap flink geirriteerd met o.a. MAX_GAMESTATE_CHARS en hun manier van communiceren met de gemeenschap die hun groot hebben gemaakt (via censuur namelijk). Sindsdien heb ik de hoop op fatsoenlijke support opgegeven.
Dat verhaal van de illegale versies geloof ik inderdaad ook niet, standaard 'geschokt' verhaal van de mediaindustrie.
En opvallend genoeg is CoD4 ook nog het best verkochte spel dit moment. Kweenie of dat ook was geweest als het spel niet online te 'testen' was geweest.

Volgens mij is het gewoon goeie marketing. Als de verkopen gaan dalen zal er ineens een patch zijn waardoor het een stuk moeilijker word om gekraakt te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True