Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 10 reacties
Bron: Project Overdose

DreamCatcher Interactive heeft de demo van 'Painkiller: Overdose' online gezet. Het spel kan via deze pagina vanaf verschillende mirrorservers gedownload worden. In Overdose speel je de rol van Belial, een poortbewaker in hel die afstammeling is van een engel en een demoon. Je moet met zes nieuwe wapens een weg schieten door hel, dat uit meer dan veertig verschillende monsters en een handvol eindbazen bestaat. Overdose werd eerst door Mindware Studios als mod voor het spel Painkiller ontwikkeld, maar de developers van de first-person shooter zagen veel potentie in de mod en maken er nu een volledig spel van. De volledige versie van Painkiller: Overdose bevat de volgende features:

Packed with tons of fast-paced, adrenaline-fueled single player and multiplayer levels of mayhem, Painkiller: Overdose brings with it 6 innovative new demonic weapons, mind-bending physics, lightning-player maps, over 40 demented and sickly-twisted monsters from Hell and gigantic end bosses that will blow your mind!.

Game Features:
  • A Prequel to the eventual Sequel bridges the storyline and ties up wandering ends.
  • Overdose introduces a new character and storyline that examines the repercussions of Daniel defeating Lucifer in the original Painkiller!
  • 16 NEW levels of fast-paced pain-killing action!
  • 6 New demonic weapons grant the powers of a demi-god to souls awaiting damnation everywhere!
  • Crafted and designed completely by Mindware Studios; long-time advocates and fans of the game.
  • A reshuffled Tarot deck infuses Belial with new powers and devastating combinations.
  • An innovative direction in the Painkiller universe!
  • Over 40 demented and sickly-twisted monsters from Hell
  • New End Bosses of colossal statures standing guard over Hell's crumbling domain and the entrances to the other realms!
  • A revitalized commitment to multiplayer introduces a series of stats tracking features and game server options intended to revamp the multiplayer experience.
  • Multiplayer compatibility with original Painkiller multiplayer maps and game modes!
[break]
Painkiller: Overdose
Versienummer:demo
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows XP, Windows Vista
Website:Project Overdose
Download:http://www.projectoverdose.com/px/flash/demos.html
Bestandsgrootte:732,79MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (10)

Zou wel makkelijk zijn als hier ook de systeemeisen tussen zouden staan :)
heb em even opgezocht voor je.

Minimum:
OS: Windows® 2000/XP/Vista
Processor: 1.5 GHz Intel Pentium III or AMD Athlon processor
Memory: 512 MB RAM
Hard Disk Space: 2.5 GB available
DVD-ROM Drive: 4X or Higher
Video: 128 MB DirectX® 9 Compatible Video Card (NVIDIA® GeForce®
FX 5600, ATI™ Radeon™ 9600 or Better)
Sound: DirectX 9 or better compatible sound card
Input: keyboard and mouse

Recommended:
OS: Windows® XP/Vista
Processor: 2.4 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor
Memory: 1024 MB RAM
Hard Disk Space: 2.5 GB available
DVD-ROM Drive: 4X or Higher
Video: 256 MB DirectX® 9 Compatible Video Card (NVIDIA® GeForce®
7800, ATI™ Radeon™ X1800 or Better)
Sound: DirectX 9 or better compatible sound card
Input: keyboard and mouse
Leuk altijd dat minimum en recommended... welke is nou de set eisen om de game fatsoenlijk te spelen? En waarom zijn het eigenlijk eisen? En recommended is toch eigenlijk gewoon het snelste van het snelste? :)
welke is nou de set eisen om de game fatsoenlijk te spelen?
Dat zal er ergens middenin liggen, afhankelijk van je eigen voorkeuren. Ikzelf vind bijvoorbeeld schaduwen en dynamic lighting niet erg interessant, en vooral vroeger kon je dan met een iets mindere pc al heel behoorlijk spelen. Je zult toch echt zelf even moeten proberen om er precies achter te komen.
En waarom zijn het eigenlijk eisen?
Eigenlijk zijn het geen eisen. Het hangt er maar net vanaf wat je speelbaar vindt en welke opties je juist wel of niet nodig vind. Ik weiger bijvoorbeeld op 640x480 te spelen. Maar dat is een voorkeur, geen eis. Ten eerste staat er altijd in het engels "recommended/minimum specifications". Daar komt het woordje "eis" niet in voor. De reden dat het vaak wel zo neergezet wordt is meer vanwege de domme pc gebruiker. Een huis tuin en keuken oma die een spel koopt voor haar kleinkind heeft geen weet van settings, resolutie, en al die andere meuk. Vergeet niet dat 90% van de pc gebruikers ronduit achterlijk is. Dat de 10% tweaker die wel weet hoe het werkt weinig aan die specifications heeft daar kan de uitgever moeilijk rekening mee gaan houden. Die redden zichzelf wel. Maar Jan Modaal die een spel koopt en gaat mekkeren "ja maar het werkt niet op mijn onboard 32mb grafische kaart" daarvoor zetten ze het op de verpakking.
En recommended is toch eigenlijk gewoon het snelste van het snelste?
Nee, maar het komt vaak wel op het zelfde neer. Het betekent eigenlijk "wat je nodig hebt om het spel op de mooiste settings te spelen". Als het spel uitkomt zal dat inderdaad vaak het snelste van het snelste zijn. Vooral bij FPS spellen zoals COD4, Crysis, etc. Kleine nuance.
Beetje gelijk aan ut3 hea.. k zou de eisen met een berg zout nemen...
Ik heb het net geprobeerd op een systeem met een vele zwakkere videokaart en CPU. Als je smarthader toestanden uitschakelt, en niet al te kieskeurig bent om 8x AA te nemen, dan is dat best speelbaar hoor.
De gameplay is er niet minder om, en de sfeer blijft best bewaart.
Krijg van dit spel een beetje het Serious Sam gevoel veel vijanden en weinig diepgang
neemt niet weg natuurlijk dat het wel lekker target practice is.
ziet er wel leuk uit en dat was het ook wel.
Kom nou, qua sfeer kan Serieus Sam, wat niet meer is als schieten schieten en nog eens schieten, niet tippen aan Painkiller, die een obscure setting weet neer te zetten, met geweldige ambience soundeffects en dito muziek. Qua textures en architecturale creaties moet de Sam het eigenlijk ook nog afleggen. S.Sam was vele kleurrijker, bevatte humor en kon je broertje van 13 spelen om 23u 's avonds. Met Painkiller (de allereerste toch) ligt dat net wat anders.
Of is de jeugd van vandaag ook zoveel verandert? ;)
hehe jeugd, mijn dank is groot.

SS1 was leuk lekker knallen veel humor en idd veel lol aan beleefd
pijnkiller 1 nooit gespeeld, de demo wel van deze en tja zou ik dan toch oud beginnen te worden maar ja je zegt het goed de setting is leuk en lekker liguber .
maar de essentie is knallen knallen knallen en nog eens je raad het al....

dus de jeugd is niet veranderd maar minder gaan gamen :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True