Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: Electronic Arts, submitter: CH40S

Electronic Arts heeft een nieuwe patch uitgebracht voor het real time strategy-spel Command & Conquer 3: Tiberium Wars. De patch heeft 1.08 als het versienummer meegekregen en verhelpt een klein foutje van het Scrin Mothership. Het was namelijk mogelijk om gelijk te schieten terwijl er eigenlijk acht seconden tussen het plaatsen en het afvuren zouden moeten zitten. Ook is het sinds versie 1.07 mogelijk om een Mod SDK te gebruiken waarmee het mogelijk wordt om allerlei zaken aan te passen, zoals de gebruikte kaarten, manschappen, gebouwen en zelfs de AI. De lijst met veranderingen ziet er als volgt uit:

Version 1.08:

Patch 1.08 is now available. This patch is meant to be a "HOT-FIX" update stemming from an exploit issue introduced in Patch 1.07. This Patch 1.08 fixes that single exploit associated with the Scrin Mothership. It will now take you 8 seconds to fire with the Scrin Mothership after it has deployed, instead of being able to fire instantly. This was the intended balance change for Patch 1.07 that has now been "HOT-FIXED" in Patch 1.08.

And a friendly reminder, Patch 1.07 for Command & Conquer 3 Tiberium Wars introduced the Mod SDK, fixed several bugs, and made some critical balance changes. This Patch 1.08 is meant to be a quick "HOT-FIX" to the exploit issue introduced in Patch 1.07 last week.

Version 1.07:

This patch for Command & Conquer 3 Tiberium Wars enables the Mod SDK, fixes several bugs, and makes some balance changes.

Mod SDK
  • The Mod SDK installer will only work with the 1.08 patch. The Mod SDK installer is for the user to create customizable maps, units, AI, UI, and much more. Visit commandandconquer.com for more information and to download the Mod SDK.
  • A custom map launcher screen has been added to launch single player custom maps. This is found under the Skirmish button in the Main Menu.
  • Replay browser has been converted into a general game browser. There is a tab for launching replays and a tab for launching Mods.
Cheats
  • Fixes for various cheats have been put into place. Please be advised that players attempting to tamper with the game may cause online matches to automatically desync.
Bug Fixes
  • Fixed a bug that wouldn't allow GDI projectile shells to track targets properly.
  • Fixed a bug that caused the Scrin Drone Platform to self- destruct when coming in contact with an enemy upgraded Scrin Annihilator Tripod.
  • Fixed a bug with decoyed GDI Mammoth Tanks created by the Nod Decoy Army support power that allowed them to crush enemy units.
  • Fixed a bug where support powers, Scrin Tiberium Vibration Scan and Nod Radar Jamming Missile, deducted twice the amount of credits indicated.
  • Fixed errors that caused some players to experience unexpected problems due to copy protection.
Balance Changes
  • Scrin Mothership will now take 8 seconds to deploy over the Scrin Signal Transmitter, where it will be unselectable by user but can be attacked by opponent. Scrin Mothership speed has been increased by 33%. Weapon chain reaction delay increased by 1 sec.
  • GDI Pitbull health reduced by 20%. Mortar given a scatter radius of 50. Mortar upgrade cost increased to 2000 from 1000.
  • Scrin Buzzer Hive now leaves 1 Scrin Buzzer instead of 3 when destroyed or sold.
  • Cranes for all 3 factions can no longer build defensive structures or superweapons.
  • Harvesters' rate of collecting Tiberium has been made equal across all factions. Harvesters will now unload at the refinery before moving to a new Tiberium field.
Other Changes
  • John Freeman and James Geiger credited for Mastering Lab work.
  • TransGaming Inc. credited for Macintosh conversion.
[break]De 1.08 patch van Command & Conquer 3: Tiberium Wars is in de volgende smaken binnen te halen:
* Windows - Nederlands
* Windows - Engels
* Mac OS X
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Jammer dat je met cranes nu geen defense meer kunt bouwen. Daar waren ze juist super handig voor!
3 van die dingen, snel je defensie opbouwen voordat je onder de voet wordt gelopen.
Je kunt immers wel nog meerdere unit dingen bouwen en dan daar een heel leger snel mee uit de grond pompen, dan loop je zo je vijand omver omdat die z'n defensie niet snel kan opbouwen.
Rare balance als je het mij vraagt, hadden ze beter zo kunnen laten.
Mm, misschien ga ik dan maar ff niet upgraden nog..dat was nou juist DE reden om cranes te bouwen..zodat je door een brutal enemy niet na 10 minuten onder de voet wordt gelopen omdat je te weinig defensie hebt :X
Volgens de updategeschiedenis missen jullie patch 1.07, die huge was btw, en toen ik die verleden week downloadde, was 1.08 allang beschikbaar.

En @ Derice, in dit spel moet er constant een balance worden uitgezocht. Alleen als je huge verdediging kan bouwen, zoals ik zovaak heb gedaan, heb je met de Scrin een enorm voordeel, omdat je rustig kan opbouwen.

Verder is SDK fantastisch, je kan serieus alles doen. Nieuwe rassen, units alles kan je modden. Het is alleen verschrikkelijk zwaar, 2 gig is aan te raden ;)
Toch mooi om te zien dat zo lang na uitkomen dit soort relatief kleine bugjes dmv. een bugfix er uit gehaald worden!

EA op de goede weg? Ik vind in ieder geval van wel!
Zo lang na het uitkomen? CnC3 kwam dit jaar uit, dat is toch echt niet lang geleden.
Echter zie je dat fabrikanten er meestal na een aantal maanden mee stoppen... Voor C&C3 is dit een relatief lange periode dus ;)
Op BF2, wat ook een succesvolle game was van EA, hebben ze anders niet zo lang ondersteuning geleverd...

En C&C: The First Decade zie je ook geen patches meer voor, terwijl die volgens mij vorig jaar uitkwam... ;)

Denk dat EA dus maar een jaar support op games geeft qua patches... ;)
Iemand als een mirrortje? Met 6kb/sec duurt het meer dan 10 uur lol..
Gamershell is altijd wel snel :P (hey dat rijmt)
Wacht een even; de Mac patch? Was die versie van het spel al uit dan?
Moet maar snel eens naar de winkel rennen om het te vragen denk ik.
Hallo :D ik heb 1.08 geinstaleerd maar die mod draaid niet. komt het omdat ik mischien de NL patch heb gedownload ? sdk zit nu gewoon in de c&c map maar ik kryg hem niet aan de gang. kunnen jullie me mischien helpen ? thnx ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True