Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: MAME

MAME logo (45 pix) Gisteren is met versienummer 0.109 en bijnaam 'Die Hard.. with sound' een nieuwe versie van MAME uitgekomen. MAME staat voor Multiple Arcade Machine Emulator en dit programma is in staat om een grote hoeveelheid oude arcadegames en consoles te emuleren. Versie 0.109 heeft ondersteuning voor 6279 ROM-sets, wat er 35 meer zijn dan in de vorige versie, van maar liefst 3382 unieke spellen. Het changelog van deze release laat de volgende veranderingen zien:

MAMETesters Bugs Fixed
  • pitfight0106u3gra
  • turbofrc37b1gre
Source Changes
  • More merit, getrivia, and findout improvements:
    • added external coin counters and coin lockouts
    • fixed lamps in upright and cocktail modes
    • getrivia.c: fixed sound in selection and clone
    • located ticket out bit in trivia games and commented it in both drivers.
    • fixed merge collision from u5
  • Input port cleanup and additional comments in the CPS1 driver.
  • Fixed ES5503 behavior for voice volumes > 127 (cures missing sounds/music notes in several Apple IIgs demos and games).
  • Made MSC1937 operation more accurately match datasheet and wiring diagram. Added indexed getters to the output system to match the newly introduced setters.
  • Changed input port calculations to go in two passes, to catch out-of-order conditionals properly.
  • Fixed priorities in the m62 driver, mainly affecting Lode Runner sequels.
  • Fixed PNG code so that it doesn't NULL terminate tEXt chunks.
  • Changed disassembler override callbacks to match new disassembler syntax.
  • Changed artwork loading to be on-demand rather than all up-front. Also added a message during artwork resizing/loading so it's more clear what is going on.
  • Added new osd function osd_break_into_debugger() which can be hooked to cause a break into the OSD's debugger when an assertion or fatal error occurs. Hooked it up on Windows to do just that.
  • Normalized exit codes from mame.exe. The core-specific ones are defined in mame.h. The Windows build will also return code 100 on an unhandled exception now.
New clones added
  • Astro Combat (older, PZ)
  • Funky Bee (bootleg, harder)
[break]De volgende downloads zijn beschikbaar:
*MAME 0.109 voor Windows
*MAME 0.109 voor Windows (geoptimaliseerd voor Pentium Pro)
*MAME 0.109 broncode[break]
Pacman
Versienummer:0.109
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Windows XP
Website:MAME
Download:http://www.mame.net/downmain.html
Bestandsgrootte:7,01MB
Licentietype:Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True