Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties
Bron: Sourceforge

Pixie is een opensourceapplicatie waarmee fotorealistische renders gemaakt kunnen worden. Het ontwikkelteam hoopt dat Pixie op den duur gebruikt kan worden in grafische onderzoeken en door mensen die zich geen commerciŽle renderpakketten kunnen veroorloven. Ondersteuning voor onder andere programmable shading, motion blur, depth of field, raytracing, scan-line rendering, area-light sources en occlusion culling is aanwezig. Wie benieuwd is naar een aantal resultaten na het renderen kan op deze pagina een kijkje nemen. Versie 1.6.2 is door de ontwikkelaars enkele dagen geleden de deur uitgedaan met de volgende veranderingen:

Version 1.6.2:
  • Improved speed for larger pixel filter sizes
  • Multiprocessor support is available via rndr -P:n
  • Netrender and multiprocessor temporary file management is much improved
    • full path-prefixed files will work correctly
    • stale temporary files should not influence new renders
  • Netrender and multiprocessor renders support TSM output and baking of irradiance caches
  • integer display parameters are supported
  • trace() supports "label" and "bias" as additional arguments
  • shadow map preparation (MakeShadow) environment and texture preparation is supported for netrender and multiprocessor renders.
  • the raytrace hider supports AOVs
  • netrender network performance is improved
  • arrays may be output as AOVs
  • RiDisplayChannel is supported
  • fixed an issue where multiple RiReadArchive / DelayedReadArchive which had long argument lists in them could crash
  • AOVs which are being output, but are not used in a shader will be computed correctly (eg st where s and t are not referenced in the shader)
  • the photometric interpretation of single-channel tiffs matches that for multi-channel tiffs
  • significant improvement of texture sampling at the border of textures
    • previously color may have bled slightly over the border
    • shadow maps which exhibitied thin lines at the edge should now be significantly higher quality
  • sdrc searches the contents of the INCLUDE environment variable for headers
  • netrenders which used RiBasis will no longer emit a false error message from the client
  • the quality of motion blur and DOF has been improved
  • there are small increases to speed for DOF
  • a potential crash with non-square filters or pixelSamples is fixed
  • the filterstep() SL function now works correctly
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (6)

Het is dat ik er de tijd niet voor kan vinden, maar het is een prachtige oplossing voor de gebruiker zonder geld... het haalt het nog niet bij AUTOCAD e.d. maar als je ziet wat er al mee gemaakt wordt!
Wel eens met AutoCAD gewerkt?
Wie D8-210 heeft gemodereerd als flamebait weet duidelijk niet waarom deze reactie geplaatst werd.

AutoCAD is een heel pakket om oa. modellen mee te maken
Pixie is een programma om die modellen mee te renderen

De vergelijking van deze twee programma's slaat daarom dus als een tang op een varken.
Hoe gelijk je ook hebt, de manier waarop je dit uit kan wel als een flamebait ' gewaardeerd' worden.
@thlinx:

Dat is waar, maar je kan niet horen of iemand het goed of slecht bedoelt met geschreven teksten :)

(tja, dan maar smilies misgebruiken ;))

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True