Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 2 reacties
Bron: Sourceforge

Pixie is een open source applicatie waarmee fotorealistische renders gemaakt kunnen worden. Het ontwikkelteam hoopt dat Pixie op den duur gebruikt kan worden in grafische onderzoeken en door mensen die zich geen commerciŽle render-pakketten kunnen veroorloven. Ondersteuning voor onder andere programmable shading, motion blur, depth of field, raytracing, scan-line rendering, area-light sources en occlusion culling is aanwezig. Versie 1.5.2 is door de ontwikkelaars uitgebracht met de volgende veranderingen:

Version 1.5.2:
  • show can now display texture
  • prepared texture and depth files
Version 1.5.1:

This release necessitated changing the way the shading language compiler sdrc treats certain shadeops. Therefore, it will require a recompile of any shaders you have.

Fixes:
  • Shaders which use output variables may have been overly slow, this is fixed
  • Tesselations of some surfaces may have been incorrect due to minSubdivisions defauting to 0, fixed
  • Calling the SL shadeop lightsource() may previously could corrupt data if the requested param was not found
  • Texture files with .tex and .tx extensions are properly searched for in the texture search path
  • Error reporting code was reworked to put errors (RI_SEVERE and RI_ERROR) onto stderr, and return a non-zero code from rndr if there was an error.
  • lighting loops / calls such as illuminance() specular() and diffuse() work correctly inside conditionals
  • The shadeops solar() and illuminate() work correctly inside conditionals
  • lightsource(), surface(), displacement() etc. prevent varying->uniform assignment
  • ray-stepping / marching volume shaders may be faster
  • precomp which is used in building pixie is no longer part of the binary distribution
New Features:
  • Reworked lighting code which should be faster and supports two of the new features
  • The illuminance() shadeop now support the category parameter to limit which lights it examines. The optional first parameter "category" can either specify which category to run with "mycat" or which to exclude with "-mycat". This allows selective fog-casting lights and more.
  • Output variables from lights are now fully supported, allowing message passing of arbitrary data between the lightsource and the calling illuminance() loop using the lightsource() shadeop.
  • Dialectric photon model (thanks Natacha)
  • The option rndr -k <server> is now implemented (for killing a netrender rndr daemon)
  • more attributes are supported by the attribute() SL shadeop
Thanks for all your bug reports
Okan & George[break]De volgende vijf downloads staan klaar:
* Source Gzip
* Source Zip
* Linux
* Mac OS X
* Windows
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (2)

En voor Artlantis R een shareware/betalende render is er dan hier ook een meukpost gemaakt vandaag; grappig.

Ik heb pixie al geprobeerd; is wel 'ok'. 't Is je stijl of niet, dus probeer het een keer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True