Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties
Bron: AMD

Op een subsite van AMD's homepage is de nieuwste Windows XP x64-patch te downloaden van Unreal Tournament 2004. Deze patch is gebaseerd op build 3355 en voegt native ondersteuning van 64bit-processors toe in het spel. Je kan de update vanaf deze pagina downloaden, maar daarvoor moet je je wel registreren. Gemakshalve hebben we de 9,46MB zware patch op onze fileserver gezet. Hieronder staat beschreven hoe de update ge´nstalleerd moet worden:

To install:
  • Install the retail version of UT2004 on Win64 from the retail disc(s). The free demo version will not be sufficient for this. The installer on the disc is a 32-bit program, but it will run fine on Win64.
  • Patch the installation to version 3355 (available from http://www.unrealtournament.com/). The update program is also 32-bit but, again, will run fine on win64.
  • Unpack this .zip file into the directory where you installed the game, so that "ut2004-win64.exe" ends up in the game's "System" directory, "ut2004-win64Logo.bmp" ends up in "Help", etc...
  • Run the ut2004-win64.exe from the game's "System" directory.[break]
    Unreal Tournament 2004 64-bit splash screen
Versienummer:64-bit
Besturingssystemen:Windows XP x64
Website:AMD
Download:http://files.tweakers.net/ut2004-win64-3355.zip
Bestandsgrootte:9,46MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Iemand in de gelegenheid om dit te testen?

UT04 leunt voornamelijk op CPU en ik ben echt benieuwd of de game met deze patch beter draait. Je zou het wel verwachten dat het iets uit kan maken.
Heb zelf geen x64 xp nl.
Ik heb het vermoeden dat je er vrijwel niets van zal merken, misschien een paar procent in een benchmark. Aangezien UT nooit gemaakt is met 64 bit processors in gedachten maakt het waarschijnlijk niet of weinig gebruik van de grotere registers en het geheugen.

Het enige verschil dat mij zo te binnen schiet is dat Windows niet steeds de geheugenaddressen zal moeten 'vertalen' aangezien UT nu als native 64b app draait. (De oude versie draaide onder WoW64)
UT is altijd ontwikkeld met 64 bit in gedachten. UT2004 is al vrij lang beschikbaar als 64bit versie voor het Linux platform. Bij mijn weten is het zelf het eerste 3D game dat een 64bit binary had (welliswaar niet onder windows dus)
ik speelde dan de mod red orchestra met deze binary, maar het liep erg goed.
ik heb geen benchmarks gedraaid (kan er ook geen vinden voor redorchestra) maar van de lichte dips in framerates die ik normaal kreeg merkte ik nu een stuk minder.

zoals ik hieronder al had getyped, de minimum FPS is met 64bit idd hoger.
gemiddelde en zeker max is lager maar minimum zit een stuk hoger (van 22 naar 28 @ botmatch op AS-convoy)
Heb de update net getest en die werkt prima. Heb (nog) geen vergelijkende test gedaan t.a.v. fps.

Ik had op de 32-bits al een no-cd patch uitgevoerd, en de 64-bits vraagt bij mij (ook) niet om de play-CD.

@b_Muerte: ok, dat wist ik niet, weer wat geleerd :)

update:
Net m'n eerste BSOD gehad tijdens het spelen van UT2k4 64. Nog nooit eerder BSOD's gehad met XP64, dus deze versie speel ik niet meer! :(
De CD check zat er al niet meer in na de 1e officiele patch.
Een benchmark met UT2004:

32-bit: 143.46 fps
64-bit: 137.32 fps

Getest op een AMD athlon 64 3200+, met hele oude nVidia drivers (71.84) met Windows XP professional x64 Edition (SP1)
Ziet er in ieder geval niet positief uit, even wachten op de andere benchmarkresultaten :)
gemiddelde komt bij mij idd ook ietsjes lager uit.
ben alleen meer benieuwed naar het verschil in minimum framerate.
is er ook een manier om dat te testen?

edit : ok ik heb het voor elkaar en in
64bit is de minimum framerate AANZIENLIJK hoger
van 21 naar 28.
getest met umark met botmacht op AS-Convoy en een resolutie van 640x480 (om de cpu impackt zo hoog mogenlijk te houden)
max framerate is idd lager op 64bit van 134 naar 123
maar minimum vind ik zelf eigenlijk veel belangrijker.

edit 2 : op AS-mothership komt het gemiddelde voor 64bit ook weer net wat hoger uit als voor 32bit.
altijd 2FPS meer, bij min avg and max.(25-27 62-64 en 91-93)
Men zit nu al te praten over de FPS verschillen tussen de 32-bit en 64-bit versie, maar zijn er ook duidelijk herkenbare grafische aanpassingen die je bijv bij Far Cry of bij de 64-bit versie van de Dreadnought demo ook kunt zien? :)
nee. het is een pure recompile zonder verderen aanpassingen aan het programa (wat bij farcry bv wel het geval was)
Op zich is dit goed nieuws.
Maar ik krijg er een vreemde smaak van in de mond want je blijft nu aan het zoeken naar videokaart updates spel updates en nu ook al cpu updates...
Nog even en je krijgt speciale bios updates voor games.
Maar ik ben wel blij dat AMD er werk van maakt.

Is het probleem nu dat de game makers geen aandacht aan 64bit geven of heeft AMD ergens iets niet lekker?
Daarbij is dit niet een patch die door AMD gemaakt is, Epic had al een hele tijd geleden een 64-bit versie van ut2004 gedemonstreerd, maar waarschijnlijk vonden ze het niet de moeite waard om hem uit te brengen. (extra testen, distributie kosten, enz.) AMD heeft er natuurlijk wÚl voordeel bij dat deze versie uitgebracht wordt dus ze zullen wel een deal met Epic gesloten hebben waarbij zij voor de distributie zorgen.
epic heeft nooit gezorgt voor distributie:
Epic Games is releasing patch version 3339 as the fifth official patch
for Unreal Tournament.com. This is identical to the beta 3339 we
released earlier. You can download the windows version from xxx \
Please mirror it, and don't provide public links to that address.

This patch is completely compatible with the retail version and previous
patches - servers and clients of any flavor can connect with each other.

This patch will not overwrite your ut2004.ini and user.ini files, except
to update settings as necessary.

The patch change list is included in the patch. After installing the
patch, you can find it at ut2004\help\readmepatch.int.txt

- Steven Polge
Overigens dacht ik dat ze bij UT2003 al zeiden dat er ook een 64bit versie zou zijn, dus ze zijn een beetje uitlopen :X
in principe is het eigenlijk een spel-update en niet echt een cpu-update he, dit even terzijde
Daarnaast verplicht niemand je tot het downloaden van deze patch. Wees blij dat hij gemaakt wordt zodat je kunt testenof het daadwerkelijk verschil uit maakt.
Ik denk dat als ik een spelmaker zou zijn er vrij weinig aandacht aan zou schenken voor huidige spellen. (uiteraard wel voor toekomstige spellen)

Dus leuk dat het beschikbaar is, maar verwacht er gewoon niet al teveel van, dan kan het alleen maar tegenvallen.
Als deze native 64-bit ondersteund, brengen ze dit dan ook voor Linux opnieuw uit? Voor Linux was er al een 64-bit versie, maar dat was een rechtstreekse port en bood geen hogere snelheid dan de 32-bit versie, soms was het zelfs langzamer..
Dit is wel supergoed nieuws :D
Maar wat is het verschil? iemand al kunnen testen?
(ben op het werk)
Zal de performance echt heel veel uitmaken?
ben erg benieuwd op bench resultaten, will my extra 32bit finially be unleashed?? }>
Helaas maar ik heb geen windows x64op mijn pc staan dus kan het ook niet testen. maar zou er veel verschil zijn..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True