Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: ATi Tray Tools, submitter: Jejking

Ray Adams heeft onlangs een nieuwe versie van zijn ATi Tray Tools uitgebracht. Het programma is hierdoor aangekomen bij versie 1.0.3.755 en is vanaf deze server als installatiepakket te downloaden. ATi Tray Tools is een klein programma dat zich na installatie nestelt in de tray van Windows. Met behulp van het programma is een ATi Radeon-videokaart op diverse onderdelen te tweaken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om driverinstellingen te veranderen en de videokaart te overklokken. Versie 1.0.3.755 is een bugfixrelease van de voorgaande versie. Adams heeft in deze versie onder meer ondersteuning toegevoegd voor de Radeon X1300- en X1800-videokaarten. Daarnaast is het niet meer nodig om via een registerhack Adaptice Anti-Aliasing aan te zetten. Hieronder zijn naar het Engels vertaalde Russische release notes gepost:

1.0.3.755
  • Updated core and product names database. Included X1300, X1800 information
  • Fixed bug in Display Detection procedure in Windows 64
  • Fixed error with ScreenShot file name generation
  • Fixed bug with Custom Game profiles.
  • Added option in Advanced Direct3D Tweaks database to force support for Adaptive AA
[break]
ATI Tray Tools 1.0.3.755 - Adaptive Anti-Aliasing
Adaptive Anti-Aliasing in ATi Tray Tools
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

http://www.bit-tech.net/news/2005/09/29/cat_59_taa/

Info over adaptive aa en screenshots ter vergelijking :9

Werkt goed,gebruik het nu al circa 4 dagen (dna-driver beta tester)
Je leverd wel een beetje fps in (tussen de 4-10) maar je krijgt er dan wel supermooi kwalitatief beeld voor terug,als je het in ati tray tool op adaptive aa zet,vergeet dan niet aa minimaal op 2x te zetten,anders werkt adaptive aa nl niet! :7
werkt dit op een ati radeon 9800 die adaptive stuff ? want hij stond default af bij de update van mijn ati tray tools naar deze versie
Die adaptive AA werkt op ALLE ATI kaarten vanaf de R300 serie.
Ook op jouw 9800 dus. (en op mijn 9700 Pro :))

Alleen werkt het niet in OpenGL. (maar het aantal OpenGL games is toch op n hand te tellen) en daar kan je dan wellicht met Humus' Alpha to coverage aan de slag. (dat werkt weer alleen in opengl)
Het heeft toch als resultaat dat je FPS drastisch kelderen met mooie AA?
Nou ik heb het zelf geprobeerd met meerdere games en mijn conclusie is een minimaal verschil maar bij mij wel een hap van 10 tot 20 FPS.

Dat vind ik het toch niet waard.

Het maakt de textures allemaal wel wat "smoother" en dat maakt het geheel wat rustiger. Maar om daar nou 10 a 20 FPS aan te verspillen vind ik wat overdreven.

Graka = Radeon 9800XT.
je moet wel inde gaten houden... je levert misschien wel wat frames in maar bij 2x ben je krgij je eingelijk de qualiteit van 4x aa als je adaptive gebruikt... zet maar eens op 4x aa zondr adaptive, lever je natuurlijk veel meer frames is (correct me if i'm wrong maar at is wat ik ervan begreep)
Nee zo werkt het niet.

Je moet adaptive AA vergelijken met de TRAA van Nvidia. (En dan met name de SSAA methode)

Bij "alpha textures" wordt dan supersampling AA gebruikt.
SSAA kost veel meer performance dan MSAA en daardoor werd het nooit gebruikt. Als nu het aantal alpha textures beperkt is, is de performance hit niet al te groot en is het een nuttige feature.

Maar er zijn ook spellen waarbij het veeeeel te veel kost. (WoW blijkbaar. Dat geldt overigens ook voor TRAA)

2x Adaptive AA betekent gewoon 2x SSAA op de alpha textures, en 2x MSAA op de rest.

Wellicht ben je in de war met temporal AA. Daarbij wordt bij elk frame de AA samples veranderd, waardoor je met 2xAA het effect krijgt van 4xAA. Daarbij moet de fps echter hoger dan 60fps zijn, anders gaat het flikkeren. De ATI driver zet temporal AA automatisch uit als je framerate onder de 60fps komt.
Hoe zet je dat Adaptive AA dan aan in de tray tools :? Ik heb bij advanced tweaks "No support for Adaptive AA" al uitgezet maar ik zie geen enkel verschil ;(
Tray tool even restarten nadat je het bij andvance tweaks hebt uitgezet, en aa op 2x zetten..
Shit, geen OpenGL support voor adaptive AA. ;(
Uhm ik heb hem geinstalleerd maar krijg het volgende bericht:

Unable to retrive information from bios! please report to developer about your board!

Het zal overigens wel retrieve zijn maargoed.

Ik heb een Sapphire atlantis 9800 pro 128 Mb

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True