Door , , reacties: 82, views: 134.227 •

Herkenbare humor

Aanvankelijk biedt Family Guy: Back to the Multiverse een hoop plezier. De typische Family Guy-humor is stevig aanwezig in het spel en dat zorgt ervoor dat het spel af en toe op een uiterst positieve manier op je lachspieren werkt. Binnen de korste keren zie je Peter naakt op een praalwagen staan, zie je Cleveland in bad zitten met twee schone dames en betrap je Quagmire terwijl hij staat te gluren bij het huis van de Sorority-dames. Gesneden koek voor elke Family Guy-kijker natuurlijk.

Dialogen en one-liners

De humor komt ook terug in de dialogen en de one-liners die Stewie en Brian er op nahouden. Vrij vertaald voorbeeld: 'Herinnering: de concierges vinden het niet leuk als je ze in de zeik neemt omdat het concierges zijn'. Zo zijn er veel meer geslaagde en net iets minder geslaagde grapjes die van Family Guy: Back to the Multiverse een vermakelijk spel maken.

Family Guy

De herkenbaarheid en de humor zijn zonder meer de twee sterkste punten van het spel. De problemen beginnen echter bij het vaststellen dat zelfs deze twee punten niet zonder kanttekening zijn. Zo is de herkenbaarheid goed, maar het gaat af en toe een stapje te ver. Zo ver zelfs, dat fans van de cartoon bepaalde grapjes en quotes herkennen uit eerdere tv-afleveringen. Leuk als ze nieuw voor je zijn, ja, maar we begonnen deze review met het oordeel dat dit spel alleen leuk is als je Family Guy echt heel leuk vindt. Grote kans dus dat een groot deel van de grapjes niet nieuw voor je is, en dat is natuurlijk een zwaktebod.

Herhaling

Daar komt bij dat een deel van de one-liners al heel snel nogmaals voorbij komt, soms zelfs meerdere keren in een minuut of vijf. Het grapje over de concierges bleef in dat level tot in den treure herhaald worden, en 'grappig' wordt dan al heel snel 'irritant'. Het is een teken aan de wand dat de dingen waarmee Back to the Multiverse sterk voor de dag komt niet perfect zijn. Hoe moet het dan gaan met de elementen waar het spel toch al niet sterk in is? In een woord: dramatisch.

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True