Door , , reacties: 26, views: 32.772 •

Humor

Naast het onderlinge wantrouwen van de personages heeft het spel nog een ander ijzer in het vuur met het "Wilde Westen in de moderne tijd", zoals Techland de setting zelf uitlegt. Paarden zijn ingeruild voor auto's en motoren, maar de locatie en de houding van de personages is onveranderd en het recht van de sterkste geldt nog steeds. Techland kiest bij voorbaat voor een 18+rating en dat is merkbaar. Binnen de kortste keren zien we een rondborstige stripper topless langs een paal zwieren en de scheldwoorden zijn niet van de lucht. Dat opent deuren naar dubbelzinnige humor, zoals een opmerking van een half ontklede drugsdealer, die tegen Kim zegt: "Get on or get out, honey!"

Call of Juarez: The Cartel

Hoewel Call of Juarez: The Cartel duidelijk potentie heeft, bekruipt ons het gevoel dat er in het spel wel erg veel afhangt van het verhaal en de kracht van de personages. In de twee levels die Techland ons toont, kunnen we verder namelijk weinig zaken ontdekken die een marketeer zou aanmerken als een 'unique selling point'. Ben, Eddie en Kim schieten flink in de rondte en jagen behoorlijk wat bandieten over de kling. De schietactie wordt onderbroken door tussenfilmpjes, achtervolgingsscènes en af en toe een stuk waarin niet wordt geschoten maar gemept. Maar daarna is het weer snel terug naar de guns.

*Team Cover

In dat schieten zit desondanks wel een element verscholen dat wat vernieuwing met zich meebrengt. Het team maakt namelijk gebruikt van 'team cover'. Dit is een systeem dat de rol van communicatie via headsets overneemt. Op het moment dat een van de personages aan het schieten is, roept hij of zij automatisch naar de andere twee dat ze naar een volgend punt kunnen rennen. Als het teamlid in kwestie moet herladen, worden de anderen gemaand om even dekking te zoeken, en dat werkt op die manier met elk van de drie personages.

Call of Juarez: The Cartel

Daar omheen zien we veel elementen die goed of slecht zijn - daar kunnen we in dit stadium nog niet over oordelen - maar die vooral bekend ogen. Over de gameplay kun je pas iets zinnigs zeggen als je zelf hebt gespeeld, maar we zagen tijdens het schieten weinig dat we nog niet eerder hebben gezien. We hopen dan ook dat er meer diepgang in de gameplay zit dan zich tijdens deze eerste demonstratie liet aanzien. Kansen liggen er wel: we zien één van de personages een ontwijkende beweging maken tijdens een vuistgevecht, wat in elk geval een bepaalde diepgang in het vechtsysteem verraadt.

*Racegames?

Diezelfde mogelijk goede uitwerking zou terug te vinden kunnen zijn in het rondrijden met auto's. Bij Techland denk je waarschijnlijk vooral aan Call of Juarez en eventueel Dead Island, waar half februari een trailer van verscheen. De studio heeft in 2006 echter ook Xpand Rally gemaakt, een World Rally Championship-simulatie. Daarnaast maakte de studio ook Nail'd. Het rijgedrag van de auto's in Call of Juarez: The Cartel wijkt natuurlijk af van dat van rallyauto's en buggies, maar enige ervaring met auto's en bijbehorende technologie is zeker bij de Polen aanwezig.

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True