Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 29, views: 16.302 •

De Wit-Russische ontwikkelaar en uitgever Wargaming.net heeft bekendgemaakt dat Europeanen vanaf 4 juli mee kunnen doen met de open bètatest van World of Warplanes. In Rusland en Noord-Amerika is de open bètafase van het spel reeds gestart.

Geïnteresseerde gamers kunnen de open bèta van World of Warplanes gebruiken om alvast een voorproefje te krijgen van het free-to-play spel, dat op dezelfde manier in elkaar zit als het succesvolle World of Tanks. In World of Warplanes kunnen gamers allerlei klassieke gevechtsvliegtuigen vrijspelen of aankopen, om ze daarna te gebruiken in gevechten met maximaal dertig spelers. Wargaming.net heeft niet bekendgemaakt tot wanneer de bèta loopt.

World of Warplanes richt zich op gevechten tussen diverse gevechtsvliegtuigen. Die vliegtuigen, allen echt geproduceerde toestellen of bestaande prototypes, komen allemaal uit een periode die loopt van het einde van de Eerste Wereldoorlog en ongeveer tien jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog. De vliegtuigen kunnen vrijgespeeld worden met ervaringspunten en aangekocht worden met in-game credits. Die credits kunnen spelers verdienen in gevechten of bijkopen door zelf geld in het spel te steken. Ervaringspunten zijn echter niet te koop.

Met World of Warplanes heeft Wargaming.net een tweede spel binnen het free-to-play-spectrum waar World of Tanks, met meer dan 61 miljoen geregistreerde spelers, al succesvol in is. Het Wit-Russische bedrijf, dat inmiddels veertien studio's wereldwijd heeft, is van plan om daar in 2014 een derde game aan toe te voegen, in de vorm van World of Warships. Spelers kunnen een premium account aanschaffen die hen dan automatisch in alle games een premium-status geeft.

Reacties (29)

Ohjee. Alweer een game met de afkoring ''WoW'' dat wordt weer wat :p

OT: Ben hier toch wel erg benieuwt naar. Vond World of Tanks erg tof.

Edit: @ TheBrut3, zoiets dacht ik inderdaad al :) Thanks

[Reactie gewijzigd door wesleydw op 2 juli 2013 12:02]

Als het goed is, is de afkorting WoWP voor de Warplanes en WoWS voor de Warships.

Als het goed is komt deze week mijn nieuwe computer, kunnen we gelijk WoWP eens goed testen. Iets snellere actie dan WoT hoop ik, dat duurde soms wat lang.
En ik maar denken dat WoWP voor Wizards of Waverly Place stond :p
Wanneer begint World of Tanks op de Xbox 360 eigenlijk?
Voor Noord Amerika loopt de (beta?)test, er is nog geen datum voor EU.
Volg @WoTXbox op twitter voor meer info.
Oh, ik dacht dat de Beta al begonnen was...
Ben hier al een poos mee onderweg, zal wel via een Noord Amerikaanse server zijn :D

Ik vind het in ieder geval een goede game, mooier dan WoT naar mijn mening.
Alleen de graphics lopen nog iets achter op WarThunder.

Eén van de laatste patches heeft wel verbeteringen aangebracht, de manier waarop je bijvoorbeeld neergeschoten wordt is een stuk realistischer geworden.
De Beta was alleen voor degenen die zich in hadden geschreven en was verder gesloten. Nu wordt het een Open Beta. ;)
Oo zo ja :D, duidelijk!
Zijn wel redelijk wat in de closed alpha en beta die Warthunder vooralsnog een beter spel vinden. Nu zitten met name de liefhebbers van dergelijke sims in deze programma's die al een sterke connectie met vliegen hadden en heeft deze groep ook hogere eisen aan het realisme. Damage wordt op dezelfde manier als bij WoT berekend, dus een pool met hitpoints en belangrijke componenten met hitpoints die vernietigd kunnen worden. Warthunder heeft een veel dynamischer schademodel.

De average gamer gaat zich er wel mee vermaken en het is inderdaad niet meer campen. Wel kunnen sommige potjes best langdradig zijn wanneer de noobs/kanonfodder elkaar allemaal hebben afgemaakt er nog een enkele vliegtuigen overblijven, met name als het ground-attack planes zijn kan het nog wel even duren.

Wat ik als risico zie is dat je in een vliegtuig sterk leunt op je teammates (wings), nog sterker dan in je tank op een slagveld. In WoT zijn er altijd wel een paar slechte spelers (en heel soms 14 slechte spelers in één team), maar in WoWP heb je echt support nodig en moet je elkaar afdekken. In 99% van alle potjes zie ik nu twee teams recht op elkaar afvliegen, waarbij de meerderheid liever het eerste doelwit aanvalt (ook al zitten er 3 andere vliegtuigen op) in plaats van vijanden achtervolgen die het op teammates gemunt hebben.

[Reactie gewijzigd door HMeijer op 2 juli 2013 13:12]

Ik heb de closed beta hiervan gespeeld. Voor mij zijn te controls _te_ simpel gehouden. Je beweegt je muis en daar vliegt het vliegtuig heen. Je hebt dus geen enkele invloed op hoe je ergens komt, dat beslist het vliegtuig zelf, het enige wat je kan aangeven is: ' daar wil ik heen'.

Nu ben ik geen flightsim-fanaticus, maar hiermee haal je een enorm stuk potentieel onderscheid tussen spelers op vaardigheid uit het spel en vlak je het geheel (naar mijn mening veel te veel) af.
Is het hierdoor niet mogelijk meer interactie tussen teammates mogelijk te maken ? In de review kunnen goeie vliegers zich toch duidelijk onderscheiden van de beginnelingen ...
je kunt ook zelf een joystick aansluiten en dan heb je alle controlle die je wilt, als je dat moeilijk doen leuk vind :P
Je kunt ook kiezen voor keyboarde control zodat je zelf met wsad kun duiken/stijgen en rollen. Dus je krijgt alle mogelijkheden die je wilt ( ik speel de closed beta al een tijdje )

Dus je hebt:
  • muis
  • keyboard
  • joystick[/i]
Genoeg keuze lijkt mij zo, plus de heavy and attack aircraft hebben rear gunners die wel degelijk een stevige stoot kunnen geven ( 2 x 20mm cannon bv. naar achter gericht )
Daarbij gaat een figther 500-600 km ( tier 5/6 ) en een atacker ( lees TD :P ) maar 300 of minder, dus die pak je niet zo makkelijk omdat je figther dan kan stilvallen en niet optimaal meer kan sturen. Ook het HP verschil maakt veel uit, als jij met een snelle figther achter een heavy blijft hangen is jou 80 HP zo weg geknald en ben jij even bezig met die 300 HP van de heavy.

Mijn conclusie, super gaaf. Als de open beta in gaat dan wordt hopelijk de MM wat beter, want door het gebrek aan spelers zit je nu vaak 2 tiers hoger of lager, en dan moet je redelijk wachten. Als de open beta ingaat wordt alles gereset en kan het gevecht beginnen :P
Ik vind het upgrade systeem niet echt super in Warplanes, het wijkt ook teveel af van Tanks. Dit hadden ze van mij wel hetzelfde mogen houden.
Dit is niet wat ik ervaren heb.
Je kunt uit meerdere besturings- mogelijkheden kiezen.

Ik heb een Joystick gekoppeld, waarmee ik gewoon alle kanten op kan vliegen
en ook het gevoel had dat ik misschien een voordeel had ten opzichte van de rest.

Bevalt prima. :)
Ik hoop dat de besturing een beetje lijkt op Ace online/Air rivals. Ace online vond ik echt een tof spel alleen werd het grinden gigantisch saai. De besturing daarintegen vond ik echt perfect voor een vliegspel.
Ik weet bijna wel zeker dat WoWP niet echt een groot succes gaat worden.
Waarom zou je dat denken?

Ik speel al vanaf het begin van de Closed Beta, apart van de gelimiteerde playerbase van de gesloten Beta versie is het spel zeer ver opgeschoten in een paar aspecten.
De vliegtuigen hebben allemaal een zware visuele transformatie ondergaan, de game engine werkt veel beter, nieuwe en leuke vliegtuigen.

Maar alles wat een voordeel heeft, heeft ook een nadeel.
Door deze verbeteringen draait het spel niet zo soepeltjes meer op wat verouderde systemen en , omdat je in een luchtgevecht snel moet reageren om kogels te ontwijken gaat dit ten koste van je FPS.
De besturing vind ik voor alsnog één van de grootste nadelen van dit spel. Bij War Thunder gebruik je het toetsenbord en de muis. (eventueel een joystick of gamepad)
Bij WoWP hebben ze het zo voor mekaar gekregen dat je ALLEEN de muis of toetsenbord kan gebruiken of een ander extern bestruringsmechanisme.

Dit wil niet zeggen dat dit een slecht spel is maar het gaat zeker wel ten koste aan de opkomende playerbase. Als ze dit nog mochten veranderen in een patch dan ga ik het zeker wel weer een kans geven maar helaas is dit nu niet het geval.
Neem van mij aan: Speel War Thunder en laat World of Warplanes links liggen.

Beide speel ik vanaf de Alpha Test en World of Warplanes doet niets wat War Thunder of een concurrent niet beter doet.
Wacht op World of Warships of speel World of Tanks.
Ik vind World of Warplanes beduidend minder leuk om te spelen dan War Thunder. War Thunder heeft veel betere vliegmodellen, en heeft drie moeilijkheidsgraden; arcade, 'historisch', zit er een beetje tussen arcade en realistisch in en je vliegt bijvoorbeeld alleen maar als Duitsland & Italië tegen Groot - Britannië, en volledig realistisch. Met name dat je buiten arcade in teams van hetzelfde land zit als het vliegtuig wat je kiest vind ik een erg groot verschil maken.
Ik erger mij groen en geel aan het principe dat je met een BF109 achter een andere BF109 aanjaagt. Hetzelfde heb ik eigenlijk ook altijd als ik met World of Tanks, wordt mijn Tiger kapotgeschoten door een Tiger II 8)7 . Verder is het ook leuk dat veel vliegtuigen je ook in de cockpit kan zitten. Veel vliegtuigen hebben die nog niet, vooral bommenwerpers, maar ze zijn hard bezig om die ook toe te voegen.

War Thunder is ook nog verre van af, veel vliegtuigen zitten er nog niet in (laat staan van de grondeenheden en schepen waar je mee in de toekomst kan spelen, maar daar zijn ze nog lang niet gezien het aanzienlijke aantal nog missende vliegtuigen) en ze zijn er nog niet over uit hoe ze de economie gaan aanpakken (wordt met elke patch wel flink aan gesleuteld). Toch kijk ik WoWP allang niet meer aan. :)

[Reactie gewijzigd door Denizz op 2 juli 2013 16:43]

Oe, dit ga ik volgen, als vliegtuigliefhebbert. Ik ben erg benieuwd hoe ze dit in elkaar gaan fietsen, welke scenario's/maps er zullen komen, en hoeveel modellen erin voorkomen.

The Pacific, met carriers, lijkt me werelds! Evt. Pearl Harbour - probeer het te voorkomen, etc.

En uiteraard alle Europese slagvelden, Battle of Britain, bombarderen/jachtvluchten, etc.

Ik ben erg benieuwd! :)
probeer dan gewoon war thunder dat is al zo goed als af en is mooier beter en realistischer en daat zit alles in wat jij nu net opsomt!
Heb het een tijd gespeeld maar vind het tegen vallen War Thunder is leuker maar nog steeds moh.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013