Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 131, views: 24.224 •

Microsoft heeft laten weten dat alle gebruikers van Windows Live Messenger in april worden overgezet naar Skype. Op 8 april begint Microsoft met het migreren van Engelstalige gebruikers en gedurende die maand worden mensen met andere talen overgezet.

Windows Live Messenger logoDat heeft Skype laten weten aan The Verge. De migratie naar Skype moet eind april afgerond zijn, daarna is het niet meer mogelijk om te chatten via de desktop-client van Windows Live Messenger. Een select groepje wordt op 15 maart al overgezet, maar volgens Skype-medewerker Parri Munsell wordt 99 procent van de userbase in april gemigreerd. Microsoft kocht Skype in 2011 en sindsdien is de softwaregigant bezig om het chatplatform in zijn eigen producten te integreren.

De infrastructuur achter Windows Live Messenger, dat in Nederland bij velen beter bekend is onder de naam MSN, zal nog enige tijd online blijven. Windows Phone-gebruikers zullen de dienst bijvoorbeeld nog kunnen gebruiken en third-party-clients die het protocol xmpp gebruiken om verbinding te maken met Microsofts chatdienst, blijven in de nabije toekomst ook werken. Microsoft heeft echter al wel plannen gemaakt om het netwerk te ontmantelen.

In oktober van dit jaar wordt de ondersteuning voor xmpp uitgeschakeld. De ondersteuning van Microsofts eigen propriëtaire chatprotocol MSNP, dat door alle officiële clients wordt gebruikt, evenals de ondersteuning van sommige onofficiële protocollen, wordt in maart 2014 gestaakt. Vanaf dan is Messenger dus volledig vervangen door Skype en zijn ook onofficiële applicaties onbruikbaar.

Reacties (131)

Reactiefilter:-11310130+193+23+30
Erg mooi dat dit gebeurt. Messenger is echt altijd verschrikkelijk geweest met popup advertenties en walgelijk slechte cross-platform support.
Geen geweldige client nee, maar redelijk betrouwbare systeem. Skype moet nog qua functionaliteit uitgebreid worden om het echt goed te vervangen, maar het gaat wel de goede kant op.

Het is wel dood aan het gaan. Meesten zitten op FB of Skype.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 15 februari 2013 16:27]

En in de toekomst zal ongetwijfeld iets anders hip zijn.
En skype stikt niet van de reclame? MSN was lekker klein en simpel. Skype vind ik persoonlijk een veel te groot gedrocht om alleen maar wat mee te chatten. Al die betaal functies heb ik niet zo nodig.
Klein en simpel? Het was zwaar en log.

Skype is veel lichter en je kunt het ook visueel net zo klein maken.
Helaas schiet het qua functionaliteit tekort ten opzichte van Skype. Skype heeft een breder scala aan mogelijk, maar Live Messenger was m.i. beter in waar het voor bedoeld was; Chatten.

Dat Live Messenger een hoop resources opslokte kon me wat dat betreft weinig interesseren. Tegenwoordig heeft de gemiddelde PC processorkracht en geheugen ten overvloede voor wat browsen, chatten en mailen. Voor die paar keer dat ik een game opstart kon Live Messenger wel even uit..
Je kunt ook een oudere versie gebruiken. Ik gebruik namelijk MSN Messenger 7.0. De oudere versies vreten minder RAM-geheugen en processorsnelheid, en ze zijn evengoed uitstekend te gebruiken.
en dus na april ook niet meer te gebruiken ;-)
Lees dan nog eens .... maart 2014 dus !
2014 gaat wat ik uit de bron begreep, over de ondersteuning van alternatieve programma's. De "normale" messenger zal april dit jaar het loodje leggen. Bijvoorbeeld de WP messenger, Mercury Messenger, of menig webmessenger zulllen nog een jaar operationeel blijven.

Brengt me gelijk op het volgende vraagstuk: hoe gaat dat met de messenger binnen de online hotmail? Gaat die verdwijnen, of ook op het skype protocol werken?
Oh, ik zou graag individuele chatschermpjes hebben ipv 1 geconsolideerd scherm (wat ook nog eens slecht werkt).
dat kan gewoon in skype hoor, compact mode aanzetten, heb ik al aanstan sinds ze bedacht hebben dat het een goed idee was om alles in 1 scherm te stoppen
Nu nog een optie om de groene knoppen in de chat vensters te verbergen want ik gebruik nooit video of voice, alleen chat. Verder vind ik dat er veel teveel wit-ruimte links en rechts zit in als het IM-venster in kolommen wordt weergegeven (links naam, midden chat, rechts tijdstip). Neemt wel 25% vd ruimte in. Zonde.
Erg slecht dat dit gebeurt. Skype is echt altijd verschikkelijk geweest met ontbrekende features en opdringerige updates en het ontbreken van cross-platformsupport (net als bij MSN slaat die kreet nergens op, beide ondersteunen meerdere platforms maar support kan ook slaan op gebruikersondersteuning).

Bovendien steelt het bandbreedte zonder dat dit door de gebruiker of de beheerder in te stellen is, en laat het routers crashen die opzich prima werken maar niet tegen een overmaat aan peer-to-peerverkeer kunnen.

Zo is er over alle systemen wel wat aan nadelen te vinden. Ik vind zelf de nadelen van Skype veel zwaarder wegen dan die van MSN, al verwacht ik dat Messengerplus-voor-Skype wel nadelen ondervangt.

Overigens waren er voor Live Messenger prima patches beschikbaar om onder andere advertenties uit te schakelen, en kon je door te patchen ook verplichte updates omzeilen. Misschien nu nog steeds wel, zodat je tot 2014 niet van client hoeft te wisselen.

@hieronder: okay, op die manier valt de cross-platformsupport nog mee, maar ik reageerde duidelijk op de pot die hierboven de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Je kan een hekel hebben aan MSN (heb ik ook) maar er zijn zat redenen om ook een (eventueel grotere) hekel aan Skype te hebben. Dat wilde ik maar even aangeven,

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 16 februari 2013 22:26]

Oh serieus hou je mond. MSN is hier degene die de slechte cross platform support leverde. Heb je wel eens MSN geprobeerd te gebruiken op een mac? De officiele client deed niet anders dan crashen, de onofficielen misten allemaal wat en waren het gewoon niet. Wel eens geprobeerd te MSN'en op een linux bak? Gaat 'm ook niet echt worden, want officieel is er geen client voor linux. Ook hetzelfde hier, de third party clients zijn m allemaal net niet. Het versturen van bestanden was bijvoorbeeld zo goed als altijd een drama.

Nee, geef mij maar skype. Met skype werken alle features die ik wel gewoon op elk platform. Bestand versturen? prima. Eventjes bellen? kan ook goed met skype. Vrijwel nooit connectie problemen mee, in tegen stelling tot MSN. Windows Live Messenger was een grote instabiele troep.

Een probleem aan skype is inderdaad dat bellen/video bellen erg veel resources vreet, maar dit komt vooral omdat het video bellen over de GPU loopt, waar de GPU dan warm van wordt.
Met de nadruk op bestanden versturen. Ik heb zelden meegemaakt dat dat zelfs op Windows PC's onderling goed ging. Ik heb te vaak meegemaakt dat bestandsoverdrachten met MSN Messenger niet werkten. Terwijl met ICQ dat vijftien jaar geleden al vlekkeloos ging, of je nou achter een firewall zat of niet.
Over verzenden gesproken, had jij het ook dat versturen via msn verschrikkelijk traag ging?

ik heb me suf gezocht op een antwoord en nooit iets gevonden. Ik kwam vaak amper boven de 10kb/s uit.met skype (of andere manieren) naar de zelfde persoon, in de zelfde periode, ging he razend snel.
Dat komt door dat MSN geen p2p verbinding op kon zetten, en dus via de Microsoft servers de filetransfer liet open. Als een van de twee MSNners wel direct connecte, dan was het gewoon maximaal up & down. Poorten forwarden helpt in dat geval dus, maar de officiele client heeft dan nog wel eens het probleem alsnog voor de man-in-the-middle transfer te kiezen, en dan heb je alsnog trage transfers.

Met Mercury kon je dat allemaal in detail bekijken en instellen, ik heb daar ook een tijdje aan meegeholpen in de ontwikkeling, en dat werkte uitstekend vanaf msnp11. Met msnp13 had je zelfs dat 99% van de transfers direct p2p lukten, ook als de andere kant nog een brakke client had. En dan kon je dus best snel transferren.

Nu gebruik ik MSN al bijna 7 jaar niet meer, en ik mis het ook helemaal niet, maar behalve dat het goed *kon* werken was er weinig goeds over te zeggen. De enige reden dat het ooit gebruikt werd was om dat daar de massa zat. De massa zit nu op facebook, en dat is waar het om draait. Een chatsysteem kan de bak in, opgehangen worden en gewoon sterven, op het moment dat de massa er niet op zit. Je gebruikt het immers voor communicatie, het is niet een programma dat je in je eentje kan gebruiken.
kweenie, pidgin werkt hier prima onder linux :) jammer dat ik nu over moet op.. tja, wat?
Gewoon op Skype. MSN was altijd een groot drama voor mij op Linux. Heb vaak mee gemaakt dat Emesene of Pidgin van de ene op de andere dag stopte met werken omdat MS een update op zijn protocol had doorgevoerd. En daarnaast werkte functies als bestanden oversturen ook 80% van de tijd niet.

Skype voor Linux werkt op mijn laptop met Ubuntu gewoon goed. Is ook lekker licht en misschien het belangrijkste, alles werkt, van bestanden doorsturen tot videobellen.
skype op linux lightweight? ben toch skeptisch.. hoeveel cpu/mem vreet het bij normaal gebruik?
Nou moet ik zeggen: toen ik nog mijn MacBook had, waren er veel dingen die mij absoluut niet bevielen aan Mac OS X, maar met het chatten op MSN Messenger op Mac OS X heb ik nog nooit problemen gehad.
Bovendien steelt het bandbreedte zonder dat dit door de gebruiker of de beheerder in te stellen is, en laat het routers crashen die opzich prima werken maar niet tegen een overmaat aan peer-to-peerverkeer kunnen.
Dat niet alleen, bij bepaalde systemen zorgt Skype er bijvoorbeeld voor dat door een audio conflict spellen pas na 10 minuten booten.

Skype is GODSGRUWELIJK irritant omdat het probeerd je audiokaart te kapen en alle andere applicaties probeert te muten, no matter what you set up. Je kunt selecteren wat je wil en dingen uitschakelen maar nog word er op de achtergrond met je volumes gekloot.
Als je Windows 7 gebruikt

-windowstoets en sound typen en de gelijknamige optie selecteren
- tabblad Communications
- De optie: Do nothing selecteren

En dat maakte bij mij en mijn vrienden een einde aan dit probleem.

[Reactie gewijzigd door Phehistyr op 15 februari 2013 19:28]

Zal ens kijken, thanks for the tip!
ontbreken van cross platform?

er is een app voor...
* desktop/pc
x windows
x maC os x
x linux

en dan nog android, linux en windows phone... heb je denk ik wel zo[n 99,5 - 99,9% van de markt mee bedient.... (en dan ook nog via de officiele client niet een eigen brouwsel...)
Heb je skype al geprobeerd? man dat ding is een mem/cpu-hugger omfg. Ding vreet nog meer resources dan photoshop :X

dan nog niet over gebrek aan functionaliteit gehad; messenger contacten blokkeren vanuit skype kan niet. Moet eerst op hotmail inloggen, account gegevens opzoeken, blacklisten. Skype herstarten, en voila, een account geblokkeerd. Erg fijn met die 10+ spammers per dag.

//edit;
photoshop cs4; 90mb
skype; 110mb ~30% cpu

in mijn optiek gaat er dan toch echt iets fundamenteel verkeerd als een voip/im client meer van mijn pc wil dan photoshop.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 15 februari 2013 19:39]

ik ben geen fan, maar ik gebruik het inmiddels wel. En wat je zegt over mem/cpu slaat nergens op. Skype eet nog geen 50MB geheugen en nauwelijks CPU (<0,5%), tenzij je zware dingen doet (meerdere videostream dingen enzo). MSN was daar slechter in in mijn geval.
Geen idee wat je ermee doet dat het zo slecht bij je loopt?

Ik mis wel de hotmail integratie en wat kleine andere functies, maar verder is het lood om oud ijzer.

Wat mij betreft zijn ze gewoon te vroeg om deze merge te forceren. Er zijn gewoon teveel kleine irritaties die nog niet zijn weggewerkt of functies waarvan ze al tijden beloven deze toe te voegen maar dat nog steeds niet zijn.

[Reactie gewijzigd door Felyrion op 15 februari 2013 16:52]

Skype tikt 93mb aan voor mij in idle stand
Skype hier 137 mb.
PS CS6 103 mb met 1 leeg 454x340px document.
Maarja Steam bijvoorbeeld eet 170 mb.. en laten we het maar niet over browsers hebben...

Het is een kwestie van perspectief... skype gebruikt voor mij 1,7% van mijn geheugen en het is niet zo dat ik het nodig heb...
Mocht een andere proces echt te veel gaan eten schuift windows het vanzelf van de kaart.
Photoshop CS6: 89mb (zonder bestand open)
Skype: 75,3mb.
Na een tijdje draaien gaat er bij beiden nog 10mb vanaf

Lichtelijk overdreven dus, aangezien je bij een willekeurige afbeelding al snel boven de 100mb uitkomt bij Photoshop.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 februari 2013 17:13]

Dat heeft ermee te maken dat Skype p2p technologie gebruikt; het is veel meer dan yet another VoIP. Als je verbinding snel genoeg is zal je Skype zich automatisch als een supernode gaan gedragen bijvoorbeeld. Ik ben het ermee eens dat het vrij veel geheugen slokt, maar als ik kijk naar Dropbox zit dat indezelfde orde van grootte (DB:49,3 vs. Skype: 60,6MB) terwijl Skype toch beduidend meer kan doen en dat dus vaak ook doet.
@Wolfos

wellicht en voorbarige opmerking al dan niet slecht onderbouwd....

Een beetje chat persoon kan zonder moeite de reclame uit msn slopen (does a-patch ring a bell?)

Voor de alternatieve O.S. liefhebbers onder ons zijn er ook alternatieven beschikbaar om met je MSN kring te chatten:
Linux: Pidgin
Mac OS: Adium

En wil je nou echt niet de MSN messenger gebruiken op je windowsbak, dan had je ook hier meerdere clients voor:
onder andere....
Pidgin
Digsby
Trillian

Enige wat ik hekelde aan MSN was de snelheid waarmee ik mijn bestanden kon delen met mijn vrienden/familieleden. maar zelfs daarvoor zijn er zat alternatieven om bestanden te delen.

en wilde je echt niet en chat client geinstalleerd hebben om via MSN te chatten, was er toen ook de mogelijkheid om in te loggen op je hotmail account en daar te chatten...

just my 2 cents.

[Reactie gewijzigd door PhunkOne op 15 februari 2013 16:42]

Tuurlijk kun je andere clients gebruiken, maar dan moeten je contacten dat ook doen. Ga er maar vanuit dat het meerendeel nu wel overgaat naar Facebook chat of Skype
Ik gebruik nochtans al jaren Pidgin in plaats van messenger in plaats van Windows Live Messenger voor mijn messenger contacten en zij moeten echt geen andere client gebruiken en kunnen perfect Windows Live Messenger blijven gebruiken.
ja, maar als ik het goed begrijp dan is het in maart 2014 daarmee gedaan.
Dan stopt MS de achterliggende infrastructuur.

Je kan dan wel met Pidgin een ander netwerk gebruiken, maar als al je contacten op Skype zitten en Pidgin kan niet communiceren met Skype, dan zit je in je eentje.

Weet er iemand welk protocol er voor de chat functionaliteit van Skype gebruikt wordt?
Volgens eerdere berichten zou dat MSNP zijn.... Ik heb dat verder niet nagegaan, don't shoot the messenger.
Die reclames konden er allemaal uitgesloopt worden met Apatch. Maar Messenger is toch dood gegaan door Whatsapp en Facebook niemand gebruikt het bijna nog.
Erg slecht dat dit gebeurt. Skype is echt altijd verschrikkelijk geweest met stelen van bandbreedte (zonder dat dit instelbaar is, leuk voor beheerders enzo), vastlopende routers (die niet zo goed zijn met grote hoeveelheden p2p-verkeer), slechte userinterface, ontbrekende features, afwezige cross-platform-support, een protocol nog erger gesloten en houtje touwtje dan dat van MSN, enz.

(dubbelpost, eerdere versie leek niet geplaatst te zijn)

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 16 februari 2013 22:24]

Erg mooi dat dit gebeurt. Messenger is echt altijd verschrikkelijk geweest met popup advertenties en walgelijk slechte cross-platform support.
Jij hebt blijkbaar de begindagen niet meegemaakt van MSN Messenger. Dat was een zeer cleane, gebruiksvriendelijke applicatie. Het is pas toen het Windows Live Messenger is geworden dat de rommel pas echt is gekomen. Het heeft ICQ om zeep geholpen en stond nu op het punt om Messenger onderuit te halen. MS haalt dus net op tijd fe grove borstel boven.
Zo blij met een draak van een programma als Skype ben ik anders niet hoor. Weg live, prima, ik stap niet over. Dag 'MSN'..gebruikte het de laatste jaren toch al nauwelijks meer.
Mooi, wellicht. Maar ik mis in Skype nog veel functionaliteit van MSN. Zoals Hulp Op Afstand, bestanden delen etc. Zodra dat in Skype geimplementeerd is, is het pas een waardige vervanger van MSN.
Skype heeft beide features die je noemt... 8)7
Belangrijkste functie die Skype mist of slecht is zijn de nieuwe groepen system en dat je niet meer groepen tijdelijk als offline weergeven kan zetten. Hoezo de beste functies van msn van de laatste paar jaar weggooien.
bestanden delen kan als file transfer of via de skydrive... public folder....
Erg mooi dat dit gebeurt. Messenger is echt altijd verschrikkelijk geweest met popup advertenties en walgelijk slechte cross-platform support.
Pidgin doet het anders al jaren goed bij mij. Zelfs op platforms die niet de resources hebben voor een GUI kun je Pidgin (libpurple) gebruiken, dmv de tekstuele interface (Finch).

Ik vind nu dat iedereen over is op WhatsApp of over gaat op Skype veel vervelendere situaties eigenlijk. Die mogen technologisch dan wel eleganter in elkaar zitten, ze zitten beiden potdicht. WhatsApp moet perse op een telefoon en Skype is het schoolvoorbeeld van obfuscated. Dus, als je het dan hebt over cross-platform support...

[Reactie gewijzigd door merethan op 15 februari 2013 17:53]

Cross-platform support heeft niks te maken met open of closed, het zegt alleen maar iets over op hoeveel platformen het werkt.
Hoezo? Skype/Whatsapp zitten net zo dicht als het MSN protocol. De enige reden dat Pidgin en zo gebruikt konden worden is omdat er veel moeite is gestoken in het ontcijferen van MSN.

Skype is voor meer platformen beschikbaar (o.a. op Windows, Mac, Linux, iOS, Android, Windows Phone en Symbian..) dan MSN.
Sorry hoor maar das gewoon bullshit, was gewoon altijd en topclient namelijk...
Ben al weken over naar Skype. MSN is al dood, iedereen zit op WhatsApp. Stond toen onderin het scherm van MSN. Klik hierop en MSN wordt verwijderd van de PC en vervangen door Skype.

Nou vond ik Skype al helemaal niks, maar gebruik het nu juist wel om te chatten. Op de WP8 is het nog steeds een previewversie maar nog een week of vier en dan komt de WP8 versie beschikbaar.
En is nu owned door hetzelfde bedrijf.
Laten we hopen dat ze skype dus niet ombouwen naar messenger 2.0 en nu hier die advertenties in gaan gooien...
Messenger is echt altijd verschrikkelijk geweest met popup advertenties en walgelijk slechte cross-platform support.
En wie zegt dat daar nu verandering in komt ?
Ik heb Messenger altijd zonder die hinderlijke reclame gebruikt, simpelweg A-Patch eroverheen en klaar. WLM was dus best bruikbaar, en dat kan ik niet van Skype zeggen.
Skype is in mijn ogen geen goede vervanger, ik zie het voornamelijk als videochat programma en sinds het in handen van MS is zie je het echt niet beter worden !

Gelukkig gebruik ik al jaren Digsby (er zijn veel andere cross-platform alternatieven) en kan zo chatten met alles en iedereen zonder die bagger van MS.
Erg jammer dit. De messaging functionaliteit in Skype loopt echt ver achter in vergelijking met MSN. Contacten zijn moeilijker te vinden, niet overzichtelijk, en vaak genoeg hebben wij hier op kantoor niet in de gaten dat we een berichtje van iemand hadden.
Probeer Microsoft Lync. Hiermee heb ik geen directe ervaring, met de voorganger Microsoft Office Communicator wel. Het voelt als WLM/MSN zonder alle onzin. Heerlijk stabiel en snel.
Lync is niets anders dan een nieuwe naam voor de Office Communicator. Er is niets wezenlijks anders, dus prima bruikbaar in MS omgevingen door de integratie met Outlook.
Zakelijk gezien is dat dus een goede keuze denk ik, maar voor privÚ gebruikers kan ik me voorstellen dat je ook naar iets anders kijk.
Livemessenger op kantoor? Ik zou bij ICT maar eens aankloppen voor een ander systeem. Voor kantoor heb je Lync.
Livemessenger op kantoor? Ik zou bij ICT maar eens aankloppen voor een ander systeem. Voor kantoor heb je Lync.
Ja, zo vreemd is het toch niet? Op het moment dat de meeste van je klanten en contacten ermee werken, waarom zou je dan iets anders gaan gebruiken?

Ik moet binnenkort ook eens kijken wat mijn (semizakelijke) contacten gaan doen. Weinig zin om de bedrijven waar ik nu veel contact mee heb te verliezen :P
Ik sluit me hierbij aan..... Mij stoort ook heel erg dat inkomende berichten, gerelateerd zijn aan de klok van de verzender. Dit houdt in dat berichten niet onderaan toegevoegd worden, maar vaak enige regels eerder..... Erg vervelend....

@analog_:

Dit heb ik uiteraard gecheckt. Laat je chatpartner maar eens de klok midden in een chat terugzetten, dan zul zien dat de antwoorden ineens hoger verschijnen....
Een oplossing om dit te verhelpen heb ik niet gevonden.....

[Reactie gewijzigd door Synthiman op 16 februari 2013 13:05]

Dat verhaal klopt niet denk ik want ik chat dagelijks naar -6uur (US), +4:30 (india), +6 (HK) en dat gaat allemaal prima.

[Reactie gewijzigd door analog_ op 16 februari 2013 01:05]

Ligt eraan in welk opzicht, messaging met MSN heeft ook de nodige problemen met het wel/niet arriveren van berichten, net als skype. MSN ondersteunt wel offline messages, dat is een voordeel tov skype. Bij skype kun je dan weer verzonden berichten verwijderen of aanpassen.

Verder merk ik weinig verschil tussen de 2 qua messaging.
Skype doet ook offline berichten enkel worden die niet op de server bijgehouden maar op de lokale client todat je contact ook weer online is. Het kan dan natuurlijk als je zelf naar een andere machine bent overgestapt dat ze dan niet aankomen.
of probeer www.pidgin.im anders.
Is ook een msn, yahoo, icq, en skype plugin voor.
Ok... nu zit ik toevallig op Windows 8 en heb nooit Messenger ge´nstalleerd. Dat zit er kant en klaar in. Maar volgens mij was voordat Windows 8 uitkwam toch al bekend dat dit ging gebeuren?

Nu komt het leuke: zodra ik een bericht op Messenger krijg dan krijg ik een pop-up van Skype en Messenger. Zodra ik reageer in 1 van de 2 en de ander geeft nogmaals reactie, weer 2 pop-ups, ookal staat bijvoorbeeld Skype open. Ik zet toch echt m'n vraagtekens bij de integratie van de 2.
sinds ik skype en msn gekoppeld heb, kan ik met m'n msn account niet meer inloggen op skype...

hij heeft altijd aan dat het wachtwoord te vaak fout is ingegeven...
dit terwijl het wachtwoord wel degelijk juist is, en ik op de skype site zelf met zowel m'n skype account als m'n msn account perfect kan inloggen.

nu zit ik daar; ik kan al weken niet meer op m'n msn account dankzij skype/msn...
Je kunt niet met je MSN account inloggen in de Skype app. Daarvoor moet je Skype Desktop installeren, en dan inloggen met je Live Account (wat weer wel hetzelfde is als je MSN account).... Skype gebruikt andere accounts. (Althans dat is mijn ondervinding. Had dezelfde problemen als jij vernoemd)
Je kunt niet met je MSN account inloggen in de Skype app. Daarvoor moet je Skype Desktop installeren, en dan inloggen met je Live Account (wat weer wel hetzelfde is als je MSN account).... Skype gebruikt andere accounts. (Althans dat is mijn ondervinding. Had dezelfde problemen als jij vernoemd)
Je moet expliciet de 'Inloggen met Microsoft-account' knop aanklikken.
Dit is wat ik niet snap. Ik msn naar skype migratie gedaan. Dan zou je zeggen zowel met skype als msn kan je inloggen en alle 2 dezelfde contact aanwezig maar nee. Met skype login heb je alleen skype contacten, dien je nog met msn account via een aparte link in te loggen (hoezo omslagtig!)
ik heb windows 7; ik kan met alle niet-gekoppelde msn accounts perfect inloggen... enkel m'n account die gekoppeld is kan ik niet inloggen via skype zelf (op de site kan ik dat dan weer wel; ook via de 'inloggen met microsoft account' link uiteraard)
op de skype support site wordt het al gauw duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat microsoft zelf er niets aan doet... ik ga echter mijn microsoft account niet opzeggen/stopen met gebruiken gezien de honderden euro's die erin zitten via xbox live en andere aankopen...
Als ze voor die tijd Media Sharing maar ge´mplementeerd krijgen in Skype, vind ik het prima!
Dan mogen ze wel in skype de opties toevoegen die messenger al jaren heeft:
  • preview van images die je stuurt via link
  • custom icons toevoegen
  • tabs ipv voor elk gesprek een apart venster
om maar een paar dingen op te noemen.
"Tabs ipv voor elk gesprek een apart venster".

Je hebt toch altijd al verschillende tabs gehad in Skype voor gesprekken? Elke contact persoon is een gesprek. Je klikt erop en rechters ervan verschijnt een chat scherm. Beter dan bij bij MSN waar je een extra pop-up krijgt waar het gesprek zich plaats vind. En daarin heb je inderdaad tabs, maar dat verschilt niet van Skype op dit moment.

Ik denk dat jij iets te kritisch tegen Skype op kijkt.
De 'tabs' zitten er inderdaad in, maar in WLM werkte het toch makkelijker door met CTRL+tab naar de volgende chat te gaan. Als ik namelijk aan het chatten ben, gebruik ik alleen het toetsenbord en is het fijn dat ik niet de muis hoef te gebruiken om naar een andere chat te gaan, 1 regel typen, dan weer klikken om naar een andere chat te gaan, etc.. mierenneukerij, ik weet het, maar dat werkte gewoon een stuk makkelijker in WLM.
tabs = zet skype in compact mode
Allemaal lief leuk en aardig, maar mijn broertjes kunnen geen skype account maken en dus niet meer op msn. Ook kunnen ze niet met hun Windows Live account inloggen op skype. Beetje jammer dit.
Allemaal lief leuk en aardig, maar mijn broertjes kunnen geen skype account maken en dus niet meer op msn. Ook kunnen ze niet met hun Windows Live account inloggen op skype. Beetje jammer dit.
Migreren, hoogstwaarschijnlijk met een update roll.
Ik zal hoogstwaarschijnlijk tot de minderheid van de tweakers behoren die live messenger nog vrij vaak gebruikt. Maar ik net zoals vele andere gebruikers vind het een aanfluiting die overgang. Tis geen samenvoeging van messenger en skype, maar tis gewoon naar skype overstappen. Er ontbreken nog teveel functies die in live messenger wel zitten. Ik denk dat die functies al uitgebreid besproken zijn hier.

Ik weet wel dat ik het zo lang mogelijk tracht uit te stellen en op mijn beurt op zoek ga naar een vergelijkbare live messenger client. Mijn hoop is dat microsoft luistert naar hun gebruikers, en de commentaren over ontbrekende functies gaan oppakken en die gaan toevoegen. En hopelijk is dan tegen de tijd dat de definitieve overgang van ook de klonen skype beter geworden en in mijn ogen bruikbaarder voor de mensen die minder verstand hebben van computers.
Hier nog een, vind het best jammer! Heb al jaren gebruik gemaakt van Adium icm het MSN netwerk en dat werkt echt prima. Webcammen is echt overbodige luxe, en files sturen over MSN deed ik toch al niet, wat is er mis met mail of dropbox tegenwoordig.

Nu kan ik met Adium ook wel inloggen op de Facebook Chat maar dan wordt alles ook gelijk als priveberichten gezien door Facebook en daar opgeslagen. Niet dat ik "zoveel" te verbergen heb, maar ik vind het niet zo fijn dat straks al die informatie ook bij Facebook ligt. Dat lag nu dan bij Microsoft natuurlijk, of niet, maar dat was niet zomaar inzichtelijk! Met Facebook Chat hoef je maar een Facebook pagina open te gooien en je kan precies lezen wat er allemaal besproken is.

Moet dus eens kijken wat er nog meer mogelijk is. Inloggen kan op Skype met Adium, maar dan moet je Skype ook nog eens actief hebben, dat is dan weer wat teveel van het goede. Het is allemaal nog niet ideaal!
Skype en MSN messenger gebruiken dezelfde backend, zie: RaduisK@tweakers, dd 6-11-12

Door de skype-client in compact view te zetten, is er een soortgelijke interface als messenger, zie: juniordiscard@tweakers, dd 6-11-12

Verder vermoed ik dat MS skype pusht om msn-gebruikers te verleiden om haar VOIP-marktaandeel te vergroten.
Skype en msn, beide bloatware die hier meteen bij aanschaf van een nieuw systeem verwijderd wordt. Videobellen doen hippe mensen (zoals ik) via een hangout, "iets" meer functionaliteit zonder overbodige desktop client.
Toch wel een beetje het einde van een tijdperk voor velen. MSN'en was toch een begrip in Nederland. :z

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013