Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 139 reacties, 67.018 views •
Submitter: pingkiller

Een in-game-exploit in World of Warcraft heeft ervoor gezorgd dat op bepaalde realms in grote steden alle spelers en niet-speelbare karakters plotseling werden gedood. De exploit is inmiddels opgelost, zegt ontwikkelaar Blizzard.

De exploit kwam aan het licht toen op het forum van van World of Warcraft zondag veel spelers klaagden dat ze opeens werden gedood. De problemen leken zich in diverse realms voor te doen, in een aantal grote steden in de game. Alle spelers en een groot aantal niet-speelbare karakters - npc's, die vaak ondersteunend zijn voor de verhaallijn - werden gedood. Om hoeveel getroffen spelers het gaat, is onduidelijk, maar het lijken er duizenden te zijn.

Inmiddels heeft een community manager van Blizzard de problemen bevestigd. Een exploit in World of Warcraft, waarbij spelers misbruik maakten van een bug in de game, bleek de oorzaak. Die bug is inmiddels opgelost. "Het is veilig om verder te spelen in de grote steden en op andere plekken in Azeroth", aldus de Blizzard-medewerker.

Exploits in games worden vaker misbruikt. Zo had de Xbox-versie van Modern Warfare 2 last van een exploit die zorgde voor oneindige munitie en die zich willekeurig verspreidde over spelers. In augustus kampte WoW-ontwikkelaar Blizzard nog met een serieuzere hack, waarbij werd ingebroken op servers van Battle.net en waarbij e-mailadressen en versleutelde wachtwoorden werden buitgemaakt.

Reacties (139)

Reactiefilter:-11390117+158+25+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik heb het gisteren via-via inderdaad meegemaakt. Een aantal vliegende level 1 karakters verschenen in meerdere realms(servers) en doodde zonder enige interactie iedereen om zich heen. De combat log had geen informatie buiten "you died".

Na een bezoekje aan de verschillende hackersfora bleek het zeer onwaarschijnlijk te zijn dat het om admin/high-level commando's ging, maar om een server-exploit (gelukkig).

Uiteindelijk bleek een drietal relatief bekende World of Warcaft Hackers/Exploiters (de makers van het WOWplus hack/exploit programma) er achter te zitten.

Het gebruik van waarschijnlijk dezelfde exploit:
http://www.youtube.com/watch?v=Fb-1FpPpBRI

Aftermath:
http://www.youtube.com/watch?v=6o8e1abGlEk

Toch jammer dat Tweakers.net typische journalistiek bedrijft en bij het laatste stuk niet even de feitelijke informatie ook daadwerkelijk kan benoemen. Het verschil tussen
"daarbij wachtwoorden werden buitgemaakt." en "daarbij versleutelde SRPp wachtwoorden werden buitgemaakt." is namelijk enorm.
Het is aangepast, top! :)

[Reactie gewijzigd door Soru op 8 oktober 2012 08:58]

Ik vind het toch behoorlijk opmerkelijk hoe langzaam en slecht blizzard reageert op de Community.. Oke ze hebben dit opgelost, maar hoe lang heeft het niet geduurd en hoeveel geklaag en gezeik stond er niet achter voordat Blizzard iets deed?

Het is tevens ook een gigantisch en opmerkbaar probleem. En dan niet alleen WoW, maar bijvoorbeeld ook Diablo 3, die nog steeds uitpuilt van de bugs en features die niet goed en compleet werken, en Starcraft 2, waar online in het competieve wereld, nog steeds veel hackers en cheaters online actief zijn in de Grand Master League (top 200 spelers van een werelddeel)... Toch opmerkelijk hoe slecht Blizzard maar reageert, en meldingen van cheater, bugs en exploits nieteens aanpakt of serieus neemt.

Ik speel zelf vaak de game starcraft, en daar maak ik het steeds en steeds vaker mee dat ik een cheater tegenover me heb. Maphacker of nog leuker: blinkhackers met 30 apm... Waar ik dan hopeloos tegen verlies. (En dat in masters)... Ik begin ondanks de mooie producten die blizzard uitbrengt steeds meer een afkeurende houding naar het bedrijf te krijgen vanwege hun luie en nalatige manier van onderhoud. Ze hebben nog zoveel issues op te lossen, en D3 was gewoon een product wat op de releasedatum gewoon nog helemaal niet afgewerkt was.... Ik hoop maar dat ze ooit hun houding hierover aanpassen en iets vriendelijker afstellen.
De eerste berichtgevingen dateren van gisternamiddag (bron). Een paar uur later waren de servers down voor de hotfix. Hoe kan je dan stellen dat Blizzard "opmerkelijk langzaam en slecht reageert" :?
probleem is dat veel van die "hacks" waar mensen dan over klagen vaak gewoon niet bestaan of situaties betreft waar blizzard niets aan kan doen, hoeveel mensen zie je niet klagen over hoe hun account "gehacked" zou zijn terwijl het geen hacks betreft en de diefstal van de account gegevens heeft plaatsgevonden op hun eigen slecht beveiligde systeem.

Verder: als je exact weet welke problemen er zijn waarom meld men die dan niet, ik zie zelden tot nooit onderbouwde bugreports, 99,9% is QQ, deze exploit is dezelfde dag binnen een aantal uur nadat deze misbruikt werd opgelost, er zijn weinig bedrijven die het zo snel oppakken.
Ik speel geen WoW maar vroeger wel de nodige uren C&C en CS. Wat mij altijd typeerde is dat wanneer je een beetje goed was er altijd wel mensen waren die aangaven dat je hackte of wat dan ook. Het ligt een beetje in de aard van de mens lijkt het om alles wat beter presteerd dan jezelf af te geven op externe omstandigheden in plaats in te zien dat je zelf gewoon niet zo goed bent. (Uitzonderingen in sommige games daar gelaten natuurlijk).
MMO's zijn rare dingen. Het is eigenlijk een perfect systeem.

Je maakt mensen min of meer verslaafd aan het spel door ze via f2p er in te lokken. De quests zijn dusdanig dat ze je eerst naar meer doen verlangen. Je levelt makkelijk, alles is nieuw en leuk en uitdagend.

Daarna wordt het grinden, maar omdat je dan al veel tijd en soms al geld geïnvesteerd hebt, ga je door. Je wilt maximaliseren. Het appeleert aan je ego, je wilt echt een hero zijn. Op dat moment hebben ze je.

Later besef je hoe geraffineerd het MMO systeem eigenlijk is. Het is een melk machine en jij bent de koe. F2p blijkt dat niet te zijn. Is de MMO niet f2p, dan ga je zowiezo al door want je hebt al geïnvesteerd, stoppen zou je emotioneel te hard raken. Je houd van je karakter want je houd van jezelf.

Je ziet dat alles in de game gestructureerd is om je te verleiden te betalen voor handige extra's. Een mount, upgrade attributen van het een of ander, elk spel doet dat anders. Alle item shop zaken maken het leven makkelijker, voor een prijs. Elke instance en quest is een verzameling van concepten om je geld uit de zak te kloppen.

Dan is er de inflatie. Een nieuwe zone, update, instance en je gear is ineens minder waard. Voor jezelf omdat je niet verder kunt zonder upgrades, dus je moet weer investeren. En op de markt, waar ineens je dure items een stuk goedkoper zijn. Je ziet dit zelfs in Battlefield Play 4 Free.

Daar nerfen ze je voor geld aangeschafte wapens en upgrades met het verhogen van de level cap. Ineens is je high-end Famas shite want hij springt ineens als een dolle bok in je handen op en neer. Maar ze komen meteen met een nieuwe barrel met +5 accuracy, omdat weer te repareren.

Het hele MMO concept en al die micro transacties zijn designed om aan te verdienen. Zelfs als slechts 600.000 spelers af en toe iets kopen verdienen ze miljoenen per maand. Heb je een speler-base van 1kk of meer dan rijdt al snel iedereen in een BMW.

In die atmosfeer, zolang het geld binnenstroomt, is er weinig aandrang om snel te reagreren om de players tevreden te houden. Ze weten dat ze de meestren in hun zak hebben.

In Runes of Magic is Siege War al 3 jaar in 'Beta'. Er wordt massaal gecheat, gehackt en Frogster doet er niets aan want ze weten dat de hackers vaak degenen zijn die betalen. Je gaat niet in je eigen inkomstenbron snijden. Cheaters cheaten omdat ze willen winnen, dat zijn de spelers die dokken voor gear en items.

Je hebt terugkerende bugs, enorme epic fails en zelfs updates die terug gedraaid moeten worden omdat iedereen het een slecht idee vind. En dat merken ze meteen in het grafiekje van betalende spelers.

Mensen stemmen in MMO's niet met hun voeten. Ze hebben te veel tijd en moeite er in gestoken en hopen maar dat alles beter wordt. Maar zolang er genoeg betalende spelers zijn is er geen incentive om wezenlijke dingen te verbeteren.

Vervolgens komen de specials, de 'earn extra just by playing'. Er wordt een nieuwe currency uitgevonden, een nieuwe manier voor grinden, minigames waar je nieuw soort geld verdient waarmee je stats kunt kopen of items. Ja, ze zijn free, grinden is alles wat je moet doen. Maar om de stats te gebruiken moet je wel items kopen waarmee je stats of items kunt combineren. En dus gaan de sales van de in-game currency weer omhoog. Echt alles is bedoeld om je geld te pikken.

Op een dag gaan de servers plat en dan is he investering en je moeite weg. Je hebt mensen die duizenden spendeerden aan zo'n MMO. En wat krijg je er uiteindelijk voor terug? Je hebt er 'plezier' aan beleeft? is dat zo? Jaren grinden en als een ware handelaar de auction house afstruinen op zoek naar de goede deal. jaren craften van items, jaren van gathering van mats.
Je hebt gewoon hard gewerkt, net als irl. Je hebt irl salaris omgezet in virtueel werk. En op een dag ben je het zo spuugzat dat er weer een bug is, weer een skill reset, weer een of anders in-game festival en al die dingen zijn variaties op wat de game engine aankan. Verzamel 10 van dit of dat. En als het meezit, praat eens met die af deze. En weer krijg je als beloning een of andere trivialiteit die je toch wilt voor de heb, zeg maar.

Ik wilde dat ik dit had verzonnen en gepatenteert. Dan was ik nu 12 miljard euro waard geweest. Het perfecte verslavende money milk machine voor de masses.
Frustratie much? Veel geld kwijtgeraakt?

Een perfecte samenvatting van het concept MMO... wrong!

Ik de tijd dat ik nog wow speelde komen de volgende zaken naar voren en gelden vaak voor elke MMO:

- Community, de game voelt niet "leeg" aan
- Mensen leren kennen uit andere landen zowel virtueel als IRL
- Een mogelijkheid om eens te doen waar je zelf zin aan hebt (je moet niks, free roaming world)
- Ik kan niet meer op 10 handen tellen hoe vaak ik op de grond heb moeten rollen van het lachen door de situaties waar je soms in terecht komt of meemaakt of gewoon idioten die je ingame ontmoet
- leren onderhandelen d.m.v. de AH waar ik nu veel profijt en euro's mee verdien in o.a. Diablo 3
- Een game die je niet na 2-3 weken hebt uitgespeeld
- Uiterst gevarieerd in tegenstelling tot andere games
- Updates, patches, expansions like no before!
- Tot nu toe nog steeds de meeste geniale game die ik ooit gespeeld heb.

Tja en dat is nu allemaal voorbij, en dat voor 12 euro per maand. Als ik dit over zou moeten doen had ik het dan nog een keer gedaan? Absoluut!

Zijn er ook nadelen? Jazeker

- kost vaak altijd tijd\geld
- verslavingsfactor hoger dan bij andere single player games
- Het gaat niet altijd zoals jij het wilt en bent afhankelijk van andere spelers in sommige gevallen
- Kan erg frustrerend zijn.

Gamen is niet meer dan een hobby, elke hobby kost veel tijd en geld en levert eigenlijk dezelfde frustraties op die ik tegenkom in het gamen.

En in the end, want levert het op? Helemaal niks! een ervaring die je later kunt terugvertellen aan je kleinkinderen.

En als we dan toch off-topic gaan:

Weet je wat pas geldklopperij is?

-Dat zodra je overleden bent je nabestaanden geld moeten betalen aan de overheid over je nalatenschap waar je je hele leven al beslasting over betaald hebt
- Dat je voor een lening van 125duizend euro 230duizend moet terug betalen aan de bank
- Dat je 1.90 moet betalen voor een literje bezine om de overheid te spekken

Nee, een MMO is zo erg nog niet :)

[Reactie gewijzigd door biggydeen2 op 8 oktober 2012 12:05]

En in the end, want levert het op? Helemaal niks! een ervaring die je later kunt terugvertellen aan je kleinkinderen.
Nou nou, wat een negatieve kijk op het leven weer. Je hebt er toch plezier aan beleefd, telt dat dan niet? Er zijn zoveel dingen in het leven waar je voor betaalt en waar je niks fysieks aan overhoudt als het voorbij is. Een avondje naar de film, naar een concert, naar de kroeg, naar een pretpark, op vakantie. Wat hou je eraan over? Helemaal niks! Nou ja, niks fysieks, maar wel veel plezier op het moment zelf en mooie herinneringen achteraf.
ik speel amper MMO's, wel GW2. En NcSoft is hier veel beter in dan Blizzard.... 1 keer betalen = oneindig spelen.
Kost dan wel 50eurotjes in eerste instantie, maar het spel gaat zeker nog wel 2 jaar door. Dat is net 2 euro per maand. (eventuele DLC en expansion packs niet meegerekend) maar zelfs met DLC's en expansion packs blijft het lekker goedkoop en niets duurder dan een normale game zoals CoD, GoW of iets in die trant.

Jou hele mooie betoog gaat op voor melkmachine games van Blizzard. Maar veel andere MMO's zijn F2P/P2W (die speel ik niet), one time payment of ala WoW, De game kopen, elke expansionpack kopen en de maandelijkse bijdrage.

Kleine spelers kunnen het ook, NcSoft is in korea mischien heer en meester met L2 en GW, maar in het westen is het een redelijk kleine speler (in oost europa nu wel sinds de russische L2 F2P/P2W is geworden, alhoewel ze het in het begin redelijk eerlijk lieten, geen idee hoe het nu is).

Blizzard is allang niet meer het bedrijf waar ik en vele mensen met mij veel respect voor hadden. WoW als gigantische melkmachine brokkelde het al af, maar D3 was echt belachelijk, een spel wat een jaar of 8 in ontwikkeling is geweest en je in een uurtje of wat gewoon doorgespeeld hebt (en nee, niet 100x hetzelfde opnieuw doen maakt het niet leuker). En SC2 kon mij en veel vrienden gewoon niet trekken, ik ken ook bijna niemand die het speelt. Zeldzaamheid, terwijl bijna iedereen SC1, WC1-2-3 en dergelijke speelde.
Het draait allang niet meer om de games, de ideologische Blizzard is allang niet meer. Het gaat enkel en alleen om de poen. Erg jammer, veel gamemakers zijn tegenwoordig zo :(
De single player van SC2 vind ik anders erg goed! zeker wel beter dan in deel 1. Het systeem bij de custom maps is wel erg slecht geweest, maar is sinds 1.04 ook beter geregeld.

En D3 begint langzamerhand ook beter te worden (vooral met 1.05 komen er leuke dingen).

Al is dit voor zo een ervaren bedrijf wel apart dat ze na zoveel jaren nog steeds zo veel tijd nodig hebben om games op een hoog niveau te krijgen (iets wat voorgaande games allang hebben bereikt). D3 was in de 1e paar weken wel echt een ramp (denk aan de miljarden errors).
F2P/P2W? Waarom link je free to play automatisch aan pay to win (tenzij P2W voor iets anders staat)? Een F2P game is alleen P2W als de maker van de game het fout doet. Als ze het wel goed doen, dan is hun F2P game NIET P2W en kan je bijvoorbeeld skins en models kopen, extra inventory space, early access en dat soort dingen die het in-game leven makkelijker maken of die je "status" verhogen. Zodra een game pay to win is/wordt is het eigenlijk al ten dode opgeschreven omdat mensen doorhebben dat het geen eerlijk systeem is.
Wat jammer dat jij geen plezier uit MMO's hebt kunnen ervaren.

Ik speel al een jaar of 10 games uit de categorie MMO en heb er veel plezier aan beleefd. Ja, sommige zaken vind ik minder leuk en voelen meer als 'werk', maar als ik het geheel niet leuk had gevonden was ik al lang gestopt (heb ik overigens ook met tussenpozen gedaan). Het blijft immers een spel. En laten we wel wezen, natuurlijk moet er geld verdiend worden. Dat is commercie, daar is onze gehele samenleving op gebaseerd. Vreemd dat je dat als een negatief punt doet overkomen.

Jouw post komt op mij over als een gefrustreerde gamer die zijn relaas op een totaal ongepaste plek (tweakers post over een exploit) doet. Ik bedoel het niet vervelend, maar ik vind het hier niet op zijn plek.

---

Wat betreft je korte commentaar op het 'laat' of zelf niet oplossen van exploits. Zoals al is aangegeven, werd deze bug erg snel door Blizzard gepatched.

Er is voor normale mensen/gamers geen sprake van een verslaving die niet doorbroken kan worden. Zodra ze veel bugs, exploits en grote imbalances in het spel laten, vertrekken de spelers vanzelf. Natuurlijk is er een groep hardcore gamers die voldoet aan het profiel dat jij schetst. Met die mensen heb ik medelijden, gezien ze - waarschijnlijk net als jij - naar mijn idee niet van het spel zullen kunnen genieten.

EDIT: Typo

[Reactie gewijzigd door Angelusz op 8 oktober 2012 11:38]

Het is zeker raar. Dit proeft naar Skinners' Box.

Hierin heeft B.F. Skinner laten zien hoe je met beloningen en straffen gedrag kan sturen.

Bijvoorbeeld:
- een rat krijgt altijd eten als die op een knop drukt. De rat werd lui, omdat die weet wat die kan krijgen wanneer die het wil.
- nu komt het voedsel onregelmatig eruit. Nu is niet meer zeker, en de rat ging compulsief op de knop drukken in de hoop dat het weer wat kreeg. Voor hetzelfde geld was het voedsel vandaag op.

Upgrades in games doen me precies aan hetzelfde denken. Het is vrij random, en houd je in het spel. Het lelijke van dit mechanisme, dat uiteindelijk het spel niet meer leuk hoeft te zijn, maar je blijft spelen vanwege de beloningen die je krijgt. Dat is wel goed om in de gaten te houden.

Nu speel ik graag BF3, wat ook met upgrades werkt, en toch kun je er een hoop lol aan beleven :)

..compulsief nu.nl checken, tweakers, twitter, facebook, en weer door doet me ook aan hetzelfde denken trouwens.. :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Operant_conditioning_chamber
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operante_conditionering

[Reactie gewijzigd door YaPP op 8 oktober 2012 12:04]

Dat proeft niet, dat is wel zeker zo.
Heel, heel veel boe-roeperij. Er worden dingen bijgehaald die gewoon niet waar zijn, zoals betalen om verder te komen, of slechte support van Blizzard. Waar even makkelijk overheen wordt gestapt, is het feit dat WoW al bijna 8 jaar oud is. 8 jaar geleden was er weinig wat zoveel boodt als WoW en zo gepolijst. GW1 was een lachertje in mijn ogen vergeleken met WoW, met de dode werelden en de semi-MMO ervaring.

Ja, WoW is nu blijkbaar aan het afnemen en misschien over een jaar of vijf zijn er geen subscription games meer. Maar voor nu stellen dat WoW zwaar ondergeschikt is en waardeloos is gewoon lullig om te doen over een game die in een tijd begon dat internet/servers een hele andere rol kenden in de samenleving.

En F2P geen melkmachine? De meeste F2P games zijn net zo goed melkmachines, zeker met het F2W concept.
Het ligt er maar net aan hoe makkelijk je jezelf daarin mee laat slepen. Als ik een spel ga spelen dan is mijn hoofddoel plezier, zodra het daar teveel van afwijkt dan haak ik af. Ongeacht of je er nou al veel energie/tijd in hebt zitten of niet.

En bedrijven moeten natuurlijk een manier hebben om winst te maken, anders heeft het geen nut om een spel te creëren. Of ze het nou doen via P2P of F2P doen (met dingen waar je voor kunt betalen).
Ik herken mezelf enorm in jouw post. Zelf ben ik een aantal jaar verslaafd geweest Runescape. Na school had dit de hoogste prioriteit, zelfs boven vrienden. De hoeveelheid grinden en ingame geld dat benodigd was om verder te komen heeft me uiteindelijk doen stoppen. Ik was er helemaal moe van, wilde wel graag verder, maar tegelijk ook weer niet...

Nu spendeer ik dezelde tijd aan andere games :)
De verslaving is er alleen wel gelukkig vanaf. Gamen is weer een hobby geworden, en constant moeten spelen, alle tijd die over was erin te moeten steken, en waar mogelijk zoveel mogelijk tijd vrij te maken om weer te kunnen spelen, deze tijd is voorbij. MMO's ga ik iig niet meer spelen(Ogame uitgezonderd, mocht het onder deze categorie vallen).

En destijds dacht ik altijd dat ik een gematigde verslaving had. Er waren namelijk erg veel spelers die veel meer tijd en geld erin staken...
In het kort:
Vind je verhaal maar wat interresantdoenerij op basis van een achterhaald stereotype.

Uitleg:
Je gaat in dat hele betoog van je wel heel erg hard van stapel en doet een aantal ongeloofwaardige aanames. Hoeveel van die games heb je gespeeld om dit oordeel te vormen? Kunnen er nooit veel zijn. Niet te vergeten dat je het direct bombardeerd tot verslaving, op basis van wat, 3 probleemgevallen die nooit wat anders doen en volstrekt sociaal contactgestoord zijn en als een sirene gaan krijsen als hun internet niet werkt? Die hebben wel meer problemen dan alleen zo'n spel.

Ik speel Guild Wars 2 maar behalve de aanschafprijs van 50 euro, wat in gameland niets nieuws is want dat koste elke goede titel, heb ik er nog geen cent aan uitgegeven. Zit al wel end-game.
Owh, en heb ruim 130 uur fun gehad daar te komen en daar is het nog niet mee klaar want ik speel nogsteeds dagelijks, de gemiddelde videogame anno 2012 noem ik groot als ze me een magere 8 uur zoet houden. Ik heb ook geen minuut de drang gehad wat dan ook te moeten kopen om verder te komen.
Dus waar in dat verhaal is je betoog precies toepasbaar? Het enige wat ik wellicht ga kopen zijn expantions, maar ook dat is niet mmo-eigen maar werkt voor elke titel die zijn geld waar maakt.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 8 oktober 2012 23:22]

Woah, wat een machtige reply. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat Ik gestopt ben met lotro.
FPS gamer, maar wanneer er betaald gaat worden om het spel te blijven spelen hou ik er mee op... daarom heb ik MMO's al nooit begrepen...
Ik ben erg benieuwd naar je bronnen voor al deze opmerkelijke uitingen. Vooral die over de SC2 GM league. Komt u maar met die bronnen - heb ik wat leesvoor vanmiddag. Thanks!

---

Gelukkig heb ik zelf niets van deze exploit gemerkt, lijkt me bijster irritant als je de stad nauwelijks meer uit komt omdat je telkens dood neervalt. On second thought - doet ook wel een beetje denken aan corpsecampen in world PvP. :p

Maargoed, blizz heeft 't opgelapt, en maar goed ook.
Een beetje google of teamliquid is toch niet veel moeite...
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=340614

Dan doe je al meer moeite dan blizzard... :9

Let op!
er zijn zelfs hackers geweest in deze topic die er openlijk voor uit kwamen en vertelden hoe ze zelf verrast waren over hoe makkelijk het was om overdreven te hacken zonder gebanned te worden.. Ze zaten maandenlang in de grandmaster league met de meest opvallende en obvious "drop hack/blink hack/map hack" cheats voordat ze eindelijk gebanned waren.

Ga het lijstje maar af, zitten genoeg Grandmasters tussen. ;)
En wat doet blizzard? juist ja, niks.

[Reactie gewijzigd door Vinand op 8 oktober 2012 12:12]

Prima, bedankt voor de bronnen. Als je ze de volgende keer in je eerste reactie er bij plaatst krijgt die ook +jes van me.
het is niet zo makkelijk om al die cheats en hacks te fixen of uberhaupt op te sporen.
Ook komt het maar al te vaak voor dat mensen anderen uitmaken voor hackers (ofwel cheaters om het beestje correct bij hun naampje te noemen) terwijl ze niet cheaten, maar gewoon echt veel beter zijn (dat komt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO vaak voor dat het gewoon niet meer grappig is)..

Issues fixen is vaak dus niet zo simpel als jij denkt en kan weer voor andere problemen zorgen.
Inderdaad. Is niet enkel een 'probleem' bij Blizzard hoor. Ik speel Battlefield 3 op PC op hoog niveau en wij worden gewoon gebanned on sight op publics en gereport door onze clantag. Kan me wel voorstellen dat ze fulltime mensen erop zouden moeten gaan zetten om constant alle reports na te gaan en te checken.

Vraag me af of ze geen soort van algorithme zouden kunnen gaan ontwikkelen en eerst de cases gaan bekijken van users waar het meeste meldingen van binnen komen.
Lijkt me toch een vrij logische stap?
Dat is niet alleen Blizzard denk ik?
Ik speelde redelijk vaak Modern Warfare 3, en als je daar een potje speelt waarin niemand hackt dan is dat vrij uniek.
Daar barst het letterlijk van de hackers.
Is ook van dezelfde kliek. Beide Activision-Blizzard oftewel Vivendi.
Heeft het eigenlijk consequenties als je doodgaat in World of Warcraft? Raak je XP, geld of wapens kwijt?
Of is het niet erg?
Je raakt niks kwijt. Moet even terug naar je lijk lopen en opnieuw tot leven komen, kost nauwelijks tijd en het is hoogstens lichtelijk irritant als het "zomaar" gebeurt (of blijft gebeuren).
Het kost wel iets, iedere keer dat je dood gaat gaat de durability van je items omlaag dus moet je goud betalen om te repareren. Niet gigantisch, maar wel iets om te vermelden.
Dit is dan weer alleen bij PvE kills, en niet bij PvP kills :)
Je uitrusting krijgt wat schade, heeft je uitrusting teveel schade dan kan je dit niet gebruiken. Je zal het voor gold moeten repareren. Op zich niet zo heel erg.

Aangezien ze de melding krijgen "You died" weet ik niet of er uberhaupt durability loss (Dus uitrusting beschadigd) was.
Kunnen ze je niet looten oid?
Als je dood gaat, zoals in het filmpje, dan ben je niet te looten. Je gear kan nooit van je 'afgeloot' worden,


Dat was (schijnt) in MMOs van vroeger wel mogelijk.
Dat niet, je hebt wel weer 40 seconden om de kroket en friet uit het vet te halen. Dat dan wéér wel. :-)
Ik ken dat spel niet van binnenuit. Maar je zou maar net een duur auction house potion hebben gebruikt of een in de item shop, die werkt voor 3 uur en je een of ander boost geeft. En als je dood gaat dan is ie weg.
Het zou best kunnen dat als Blizzard het had verteld hoe de bug in elkaar zit. Dat hackers de specifieke fout verder zou gaan uitpluizen. En uiteindelijk weer een bug zouden vinden. Of exploit hoe je het ook wilt noemen.

Hoe dan ook ik vond het wel grappig ik kreeg in mijn guild chat in eens te zien dat ze mensen dood zagen gaan in orgrimmar - Twisted Nether en hun vonden het zelf ook wel even grappig.

Voor een keer kan het gebeuren maar dit moet zich niet vaker herhalen
als daar een exploit zit, word deze vroeger of later toch wel gevonden.
Interessant, toch jammer dat er geen link o.i.d. is naar hoe deze exploit werd uitgevoerd?
Dit zal Blizzard nooit vertellen.
Een plusje voor de titel van het bericht. :+

Al had spelers toch beter vervangen kunnen worden door karakters.
De Volkskrant bericht ook met een smakelijke foto en de nu al heldenterm "Gamocide"

http://static1.volkskrant...0835/media_xl_1382360.jpg

http://www.volkskrant.nl/...n-World-of-Warcraft.dhtml

[Reactie gewijzigd door Paquito op 9 oktober 2012 00:58]

Ik moest gelijk aan een south park aflevering denken over dat 1 persoon een leger met 1 klap kon doden.

Het blijft zielig dat mensen dit doen en andermans speelplezier bedreven
Het is maar een spelletje. Een vergelijkbare actie op belangrijke systemen is veel ernstiger. Al worden die om 1 of andere reden vaak met gejuich ontvangen door sommige mensen.
That's because this could be the end of the World ........ of Warcraft.

(sorry maar het moest gedaan worden)
Wow is niet zo maar een spelletje. Wow is de wereld naast het aardse leven.
Grappig hoe 'serieus' mensen het spel nemen.
Mischien omdat het hun Hobby is ?
Mischien omdat het hun Hobby is ?
Maar wel één met heel extreme uitwassen

Als je de voorgaande posts leest, over zwaarden, en hele epossen met verhaallijn, is het een mooi spel.
Maar men verdedigd het als zijnde een realiteit.

Vanaf dat moment moet je OOK kunnen accepteren dat het soms lachwekkend overkomt, en de omgeving geen flauw benul heeft van de Ga'ool en Druides van sadokan .... :+
o dus all die voetballers die professioneel 24/7 aan het ballen zijn hebben dus ook een verslaving goed om te weten
dit zag ik gisteren avond, dit vond ik toch wel erg geinig :p
Ik vond die exploit met de ZA poison die kon spreaden buiten ZA wel erg leuk. Of de baron bomb in AH
Dit was geen Zul Aman maar Zul Gurub, de baas Hakkar om precies te zien. Was nog in de tijd van Vanilla Wow terwijl Zul Aman halverwege TBC was.

http://en.wikipedia.org/wiki/Corrupted_Blood_incident

Overigens is het zombie event ook wel het noemen waard :P Hier kon je ook andere spelers infecteren met een zombiecurse

http://www.wowwiki.com/Zombie_Infestation

De baron bomb zegt mij niks, ws bedoelen jullie de Reckoning Bomb waar paladins worldbosses konden one-shotten

http://www.wowwiki.com/Reckoning_Bomb

Edit: Jullie bedoelen Baron Geddon dus..:)

[Reactie gewijzigd door vhal op 8 oktober 2012 08:58]

Vergeet ook niet het kiten van mobs uit de blasted lands (Lord Kazzak en Servant mobs) naar Stormwind met hilarische resultaten.
Als hunter heb ik dit zoooo vaaaaaaaak gedaan.. was zo leuk :-) gingen hele grote groepen mee om te kijken enzo... dat waren nog eens tijden.
Ik ben alweer een tijdje gestopt (eind 2010), maar inderdaad dat was hilarisch. Zooo jammer dat ze dat "gefixt" hebben, want juist dat soort onbedoelde features maakten de game veel leuker dan Blizzard zelf had kunnen bedenken. Als niet-hunter class (druid) was het moeilijker om het voor elkaar te krijgen, dus als het dan lukte was de lol des te groter, ik heb er nog steeds screenshots van :D
De baron bomb was de debuff van baron Geddon die je ook op een pet kon krijgen. Als je je pet dan dismiste tijdens het gevecht met die debuff, en later in de AH naar buiten haalde, dan kon je iedereen in de AH plat leggen met die bomb.

Ability: http://www.wowhead.com/spell=20475
World boss Mushroom debuff + IF AH en IF PVP room anyone?

De goede oude tijd :)
De baron bomb was inderdaad ook erg leuk. Dacht me kunnen te herinneren dat dit d.m.v. een summon / hs ging direct nadat je de 'buff' had.
JA die was geweldig :D ja je moest die persoon dan inderdaad summonen door middel van een warlock. Dat waren nog de leuke tijden in WOW!
Toen The Burning cursade kwam was het voor mij voorbij. Vond het toen niet leuk meer.
Nieuwe toevoeging aan 't spel; Wie heeft het gedaan? De butler? De elf? Of toch de hacker?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True