Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties

Codemasters voegt LiveRoutes toe aan Grid 2. De ontwikkelaar kan met het systeem tijdens een race het circuit aanpassen. De optie kan ook online gebruikt worden en kan uitgeschakeld worden. De game heeft geen dynamisch weer.

Codemasters liet het LiveRoutes-systeem zien tijdens de EuroGamer Expo. Met de techniek kan Codemasters tijdens een race in Grid 2 dynamisch nieuwe delen van het circuit naar de speler streamen. De ontwikkelaar toonde de functie aan de hand van een race over een stratencircuit in Chicago. De coureur reed de eerste ronde door een tunnel in het centrum van de stad. Bij een tweede passage was het circuit verlegd en werd de coureur vlak voor de tunnel rechtsaf gedirigeerd. Bij de derde passage was er vlak voor de tunnel juist een haakse bocht naar links. Met LiveRoutes probeert Codemasters de races in Grid 2 afwisselend te houden. De optie kan ook gebruikt worden als er online gespeeld wordt. Gebruik van LiveRoutes is optioneel.

Codemasters maakte tijdens de presentatie verder duidelijk dat Grid 2 geen dynamisch veranderend weer zal krijgen. De ontwikkelaar heeft die optie laten vallen om voorrang te kunnen geven aan vernieuwende technieken als LiveRoutes. De uitgever hoopt Grid 2 in de zomer van 2013 op de markt te brengen en de game verschijnt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3.

Chicago in Grid 2, hier nog zonder LiveRoutes

Reacties (44)

Reactiefilter:-144042+137+24+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Het zou geweldig zijn als ze dit voor de Dirt series in de rally-mode zouden doen met correcte pacenotes van je co-driver. Niet meer een stage uit je hoofd leren, maar gewoon op instinct en hints rijden.
Dat lijkt mij ook een goede uitbereiding voor de Dirt series! het enige dat ze daar niet onder de knie lijken te krijgen zijn de stages.. IRL rijden ze makkelijk 20 minuten per sessie, en in het spel kom je niet verder dan 4 minuten..(en dan heb je al de langste track te pakken)
Video van hoe dit eruit ziet hier:

http://www.youtube.com/wa...mbedded&v=2UvGjqwcFFk

...vanaf ongeveer 32 minuten..

(uit artikel Eurogamer)

[Reactie gewijzigd door SvenUilhoorn op 1 oktober 2012 15:54]

Wow toffe ontwikkeling!
Niets nieuws, niets ontwikkeling. Porsche Challenge (1997) had dit ook al.
Dat was zoo verschrikkelijk, als je het ff vergeten was kon je de hele race op 1 liggen en doordat ineens een shortcut geactiveerd (laatste ronde van de race) werd kon je de race verliezen omdat je de shortcut niet gezien had en de ai deze vrolijk wel pakte.

Maar wel een toffe game!
Ik vind dit LiveRoutes idee dan ook niet echt geweldig. Circuitkennis is een vaardigheid in de racesport. Door random veranderingen in het circuit per lap (die je vooraf niet kan inschatten, neem ik gemakshalve even aan) bestaat er dus een 'random element' wat een totaal andere vaardigheid vereist dan een vast circuit.

Ik had liever gezien dat ze meer verschillende circuits hadden ontworpen, of een map waarop je zelf circuits kan aanwijzen, die dan wel ongewijzigd blijven tijdens de race. Dat vond ik in Grid1 juist zo goed. Alle vaardigheden van een racer werden getest, op een eenvoudiger niveau. Deze random circuitwijzigigingen moeten ze maar mooi aan NFS series laten.
Maar niemand dwingt je toch die functie te gebruiken?
3e zin artiekel:"De optie kan ook online gebruikt worden en kan uitgeschakeld worden."
;(
Klopt! Daarom was het ook een van mijn favo race games destijds.

Zo nieuw is dit dus niet, maar wel erg leuk! Het houd je scherp tijdens de race.

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 1 oktober 2012 14:10]

Klinkt vet alleen jammer weer dat er geen dynamisch weer is dan...

Wat een belachelijke reacties hierboven trouwens weer zeg, dit is tenminste origineel en verlengt gewoon de houdbaarheid.... CM durft tenminste nieuwe dingen te proberen wat je van andere ontwikkelaars niet kan zeggen...


Kan je 1 ding zeggen en dat is dat Grid 2 gewoon fokking awesome gaat worden let maar eens op!
Helemaal mee eens. Je kunt het uitzetten, maar het is leuk voor mensen die dit wel willen en van meer dynamiek houden. Bovendien is dit echt een feature die voornamelijk online erg goed uit de verf gaat komen denk ik, het maakt de races veel spannender.

Voor de klagers: zet het lekker uit, grid staat garant voor heerlijke race gameplay die nooit gepretendeerd heeft superrealistisch te zijn. Wel fun en zeker geen arcade. De perfecte racegame, easy to learn and hard to master.
Wel fun en zeker geen arcade
En dat blijkt uit...? De kunstmatige slipstream? De playmobil-physics? Of toch uit het feit dat ze features blijven toevoegen die steeds verder van het realisme afgaan?

</sarcasm>
ik zie het al voor mij, zit je in de zone en wil je in die tunnel recht door op de automatische piloot.. BAM :)
zal wel wennen zijn dat routes on the fly worden gewijzigd maar wel een coole feature!

[Reactie gewijzigd door 151407 op 1 oktober 2012 13:35]

Jep, zo zou dat ook bij mij gaan ;) je wil na een x-aantal keer proberen toch gewoon een baan kennen? Dat je precies weet wanneer je welke bocht kunt verwachten, dus kunt anticiperen en betere tijden kan zetten?
Ik zou waarschijnlijk goed hard crashen door dit soort dingen. Niet dat ik het meteen wil afkraken hoor, in de praktijd kan het miss best prima werken :)
Kunnen er echt nieuwe varianten gestreamd worden of is het gewoon een selectie van bestaande varianten?
Ik vermoed eerlijk gezegd dat laatste. Net zoals je nu al verschillende varianten van circuits hebt ga je dit nu gewoon toevoegen in 1 race.

Dan had ik eerlijk gezegd liever het dynamische weer :-|
Jezus dit ziet er wel heel arcade uit hoop dat het wat beter word want zo hoef ik het echt niet te spelen

Ik heb wat verder rond gekeken en zonder die cockpit view ga je al onderuit. Er zit vrij weinig realtisch in, nee dit is een controller game hier hoef ik mijn g25 niet vuil aan te maken.

[Reactie gewijzigd door sjepper op 1 oktober 2012 17:59]

De eerste Grid was een leuke mix van arcade en realisme, dit lijkt inderdaad veel te ver door te slaan in de arcade richting, erg jammer.
Beetje vage functie. Zo rijd je ineens hier en dan weer daar in dezelfde race :? Hoe moet dat met ronde tijden!
Het lijkt me wel interessant als het circuit zo nu en dan -en niet tijdens het racen- veranderd wordt. Ook veranderingen in de scenery lijken me wel cool (wel/geen tribunes etc). En dynamisch weer lijkt me eigenlijk nog de gaafste functie van allemaal, jamemr dat dat er niet in zit!

[Reactie gewijzigd door Menesis op 1 oktober 2012 13:39]

Zou het niet super zijn als het weer kan worden aangepast een systeem zoals buienradar. Live hetzelfde weer?
Met de techniek kan Codemasters tijdens een race in Grid 2 dynamisch nieuwe delen van het circuit naar de speler streamen.
Het geheel blijft mij wat onduidelijk. Volgens mij word er helemaal niets naar de speler gestreamd maar kunnen er gewoon meerdere routers tijdens een race gereden worden, wat mij leuk klinkt.

Dynamisch weer a lá Wave Race Blue Storm lijkt mij ook wel vet, eerst een rondje in de zon, en een paar rondes later midden in een giganstische storm. Iets voor de volgende generatie race games?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True