Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 108, views: 56.131 •

Ziggo werkt aan een applicatie voor Android die live televisiekijken mogelijk moet maken. De software is al beschikbaar voor Apples iOS, maar de Android-applicatie van de provider is nog beperkt. Het project bevindt zich in de testfase.

ZiggoDat blijkt uit een e-mail van de klantenservice die naar een Tweaker werd gestuurd. Ziggo was zelf niet bereikbaar voor commentaar,  waardoor nog onduidelijk is wanneer de applicatie wordt uitgebracht. Wel zou de provider inmiddels begonnen zijn met het testen van de software, waardoor een release mogelijk op korte termijn plaats kan vinden. Ziggo heeft al een app voor Android, maar hiermee kan geen tv gekeken worden.

Live televisiekijken is al beschikbaar voor Apples iOS. Een app daarvoor werd onlangs uitgebracht voor iPad, iPhone en iPod. Alhoewel Android nog niet ondersteund wordt, is het wel mogelijk om televisie te kijken op apparaten met Googles mobiele OS. Een Tweaker maakte onlangs een mobiele website die geschikt is voor Android en waarop de streams voor de tv-zenders worden aangeboden. Daardoor kunnen gebruikers Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, en NET5, SBS6 en Veronica bekijken, zolang de internetverbinding via Ziggo loopt.

Reacties (108)

Reactiefilter:-11080101+135+22+30
Is er een reden waarom bijna altijd de IOS voorrang heeft tav Android?

Zeker leuk dit soort apps, om even snel wat te kijken of als je ouders iets niet willen zien ;-)

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 29 december 2011 15:21]

.

Maar nu even serieus: het is voor Ziggo waarschijnlijk makkelijker om een iOS-applicatie te maken omdat ze daar meer controle hebben over wat er met de app gebeurt. Op Android kan je gewoon de gedownloade .zip doorgeven aan je vrienden, iets dat bij iOS onmogelijk is. Dit zal ongetwijfeld meegeteld zijn.

Daarnaast is het ook niet heel raar om een experiment slechts op n platform te doen, en het lijkt me logisch dat je daarvoor het platform pakt met de beste SDK en/of grootste aantal gebruikers. (Android heeft misschien meer gebruikers maar iOS-gebruikers pakken eerder de telefoon om televisie te kijken)

[Reactie gewijzigd door TvdW op 29 december 2011 17:06]

"Op Android kan je gewoon de gedownloade .zip doorgeven aan je vrienden, iets dat bij iOS onmogelijk is."

Dit is niet waar. Vergt wat meer werk, maar het is zeker weten mogelijk. En waarom zou je het doorsturen, je vrienden kunnen het toch zelf downloaden? Het is overigens alleen bruikbaar als je een zippo abbo hebt dusja, ik zie het probleem niet.
Op Android kan je gewoon de gedownloade .zip doorgeven aan je vrienden
Lekker zinloos voor een gratis app uit de Market. Het werkt toch niet zonder Ziggo verbinding.
en wie zegt dat dat ook zo is bij een gekrackte versie? misschien is het wel heel makkelijk om de controle te omzeilen en zijn ze nu bezig om die controle (of je dus een ziggo abo hebt) te verbeteren en kost dat veel tijd oid.
Die controle is simpel: kom je vanaf een Ziggo internetverbinding?

Vindt dus niet clientside plaats.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 29 december 2011 23:19]

De app is gratis dus je verhaal gaat helemaal niet op!

En je laatste zinnetje, heb je daar buiten dat het je eigen mening/gedachte is ook bewijs van? Een bron ofso? Ik kijk al op me telefoon als ik zit te schijten en voor het slapen gaan bijv :) Maar ook vaak als ik mee rijdt met mensen (geluid uiteraard via me koptelefooon als neimand mee wil kijken), maar dat is meestal geen TV maar gewoon filmpjes...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 december 2011 16:58]

iPhone-gebruikers kopen de telefoon omdat het een iPhone is, Android-gebruikers kopen een telefoon omdat het een telefoon is. Dit is ook precies waarom iPhone-gebruikers meer surfen dan Android-gebruikers: ze kopen een telefoon om dt te doen. Veel Android-gebruikers kopen een telefoon omdat ze er mee willen WhatsApp'en, maar niet specifiek om de webbrowser of andere delen van de telefoon.
Wel jammer dat je in een reactie alles en iedereen over een kam scheert. Ik heb bewust een Android telefoon gekocht. En ik durf te zeggen dat 95% van de mensen om mij heen, die dus ook Android en die ik ken,hebben dit ook bewust gedaan hebben.

Maar goed ontopic.

Ik hoop dat deze app in tegenstelling tot de al bestaande Android app wel geschikt is voor de telefoon en niet alleen voor een tablet.
Ts dat is weer iets verzonnen.
Iphone koop je meestal om de naam(met uitzondering van sommige mensen)
Andriod koop je voor apps (Dus ook tv kijken)
overige telefoons gewoon om te bellen

En de echte reden dat ze iphone kozen is omdat 1 veel medewerkers gebruiken daar zelf iphones.
en de tweede reden was omdat ios makelijker was voor programmering. (van medewerker bij een presentatie over ziggo zelf gehoord)

[Reactie gewijzigd door jeffreymen1 op 29 december 2011 18:20]

Onzin, echt totale onzin.

Je kunt niet consumenten zo simpel in een hokje duwen.. Je zult mensen hebben die iets kopen om het merk (merkentrouw, rage etc.), maar ook voor functionaliteit. Bekijk het eens als een 'niet-Tweaker', een computer een tablet en een telefoon die naadloos met elkaar integreren, wat koop ik? iPhone!

Een consument die onderzoek doet, apps worden getest op iOS en moeten aan een bepaald niveau voldoen. Android laat alles toe. Zelfde onderzoek maar dan op gebruikerservaringen:

Pietje heeft een HTC Tattoo met Android gehad en heeft een schurft aan Android omdat zijn toestel niet goed functioneerde en heeft nu een iPhone 4. Pietje is nu helemaal blij, maar stel dat hij een Galaxy S2 had gekocht, dan was hij ook misschien blij geweest.

Jantje praat met Pietje en gaat van zijn advies uit en koopt een iPhone. Dit kan natuurlijk ook andersom etc etc.

De consument anno 2011 (bijna 2012) laat zich niet meer kennen door commercials e.d., maar door eigen ervaringen, ervaringen van naasten etc. En nog misschien wel belangrijker voor sommigen: prijs en / of status.

Kijk maar naar Beats by Dre ;-). Mooi voorbeeld, is zeker niet het beste voor het geld maar iedereen om je* heen heeft het ook en is er blij mee. Wat koop je? Juist, grote kans dat je toch voor die Beats by Dre gaat, het is wat duur maar je bent er wel de bink mee en het is tevens zeker geen rommel!

* Met je bedoel ik de 'Beats-By-Dre-klant'
Andriod koop je voor apps (Dus ook tv kijken)
wtf? grootste onzin ooit. voor iOS zijn er namelijk veel meer apps. het scheelt ongeveer een factor 2. een kwart miljoen vs een half miljoen vind ik nogal een groot verschil. niet dat ik het erg vind als 1 van beiden ooit op mijn rekening gestort wordt, maar dan nog is het verschil erg groot. beetje on-onderbouwd statement dus.
Dat aantal apps bewering vind ik irrelevant: Of er nu 500.000 apps of 250.000 apps zijn, de belangrijkste apps zijn beschikbaar op beide platformen.
Ik durf te beweren dat voor elke (populaire) iPhone app er een gelijkwaardige dan wel niet betere Android app is en vice versa, zo niet dan is er minimaal n persoon hard bezig om dat voor elkaar te krijgen. (BV. Wezelkrozum die deze ziggo tv app namaakt).
Tja, en dat er voor iOS 100 fart apps zijn en voor android maar 50 maakt mij dan weinig uit.
iOS-gebruikers pakken eerder de telefoon om televisie te kijken?

Waar is dat op gebasseerd? Het slaat als een tang op een varken naar mijn mening, want dat is wel een hele rare stelling, die je toch wel even mag beargumenteren.

Reden dat iOS voorrang krijgt is dan eerder dat die dingen vaste resoluties hebben, en een interface maken in Cocoa is zo gedaan.
Tuurlijk, het heeft totaal niks met geld te maken |:(

Het is een feit dat op iOS meer apps verkocht worden, mede doordat het betalen in de app store gewoon erg simpel is, bij android heb je nog steeds een creditcard nodig

Daarom is het logisch dat ze eerst voor iOS uitbrengen, en later als gratis app met reclames voor Android
De app is gratis, dus het zal weinig te maken hebben met de hoeveelheid verkopen van apps op iOS.
denk het wel. er worden namelijk vel meer apps gedownload via de App store dan via de market. (volgens verwachtingen veranderd dat pas in 2012) reclame inkomsten die via Apple gegenereerd worden zijn dan dus groter dan de inkomsten die Android ze kan geven. :D
Voor developers die in opdracht programmeren is een IOS app maken waarschijnlijk wel fijner en leuker dan de opdracht: maak een android app.

Voor IOS zal het toch makkelijker zijn een bepaalde kwaliteit te leveren.

Daarnaast zijn android gebruikers het vaker gewent dat iets er enkel is voor de iphone maar andersom minder :p
Misschien hooguit makkelijker: er zijn immers maar een paar devices met iOS. Er zijn zovelen devices met Android, met allemaal weer eigenaardigheden waar je rekening mee moet houden, zeker als je met hardware-features gaat rommelen, zoals video-decoding. Daarnaast zijn er ook nog meer versies van Android, en ook meer versies die actief gebruikt worden.

Maarja, dat bewijst eigenlijk alleen maar dat Android "groter" is.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 29 december 2011 20:07]

Waarschijnlijk omdat de perceptie van Ziggo zal zijn dat iOS 'groter' is.

Ik zie zelf ook wel vaker dat corporate management bij diverse bedrijven nog steeds denkt dat smartphones/tablets == iOS (iPhone/iPad).

Inmiddels heeft Android meer marktaandeel, maar er wordt ongetwijfeld gedacht vanuit de aanname dat de app meer op iPads e.d. gebruikt gaat worden.
Ik denk dat, afhankelijk van hoe je het ziet, iOS ook groter is! Althans, een grotere hoeveelheid dezelfde resoluties.

iOS kent er 3:
- originele iPhone, de 3G, de 3GS
- iPhone 4 en 4s
- iPad 1 & 2

Toch een stuk makkelijker dan allerlei verschillende resoluties bij Android. Voor appbouwers zal dat zeker meehelpen in de keuze om voor een bepaald OS te bouwen. Daarnaast kun je bij de iPhone heel makkelijk kiezen om alleen de 3GS en hoger en de iPads te ondersteunen door het pas vanaf een bepaald iOS te ondersteunen (bijvoorbeeld 5.0). Dan heb je ook niet problemen dat het bij sommige toestellen niet werkt omdat de cpu/gpu te langzaam is.

En zoals stamp hieronder zegt, zou ik het in andere woorden willen zeggen: de iPhone heeft toch nog een betere uitstraling bij het gemiddelde publiek, in hun ogen de de facto standaard.

Overigens: gezien het marktaandeel staat een tablet nog steeds redelijk gelijk aan een iPad. Met 67% is het gigantisch (hoewel hard dalend, dus wellicht volgend jaar minder dan de helft? Blijft een gigantisch marketaandeel voor n apparaat).
Je noemt eigenlijk alleen maar problemen op die game-ontwikkelaars tegen komen, resoluties heb je weinig mee te maken voor een simpele app die een lijstje van stream moet weergeven, en snelheid heeft er ook niks mee te maken (immers zijn er 4 verschillende kwailteiten matig), enige probleem wat er kan zijn is de codec die gebruikt wordt...
Of misschien is het omdat dit op iOS makkelijker te ontwikkelen is? De keus is simpel, segmented http streaming H264 Base profile en je speelt het zelfs op een oude iPhone 3G af.

Ik weet niet in hoeverre de fragmentatie van Android (1.6, 2.2, 3.1, 4.0, etc.) en bijbehorende hardware platformen het moeilijker maakt om een android app te ontwikkelen voor streaming video.
Ik weet niet in hoeverre de fragmentatie van Android (1.6, 2.2, 3.1, 4.0, etc.) en bijbehorende hardware platformen het moeilijker maakt om een android app te ontwikkelen voor streaming video.
Generiek gezien qua app development (geen video) hoor ik de android developers hier meer/vaker vloeken en tieren dan de mensen die voor iOS developen. Ik heb derhalve het idee dat het voor iOS toch fijner developen is.
Waarschijnlijk omdat de perceptie van Ziggo zal zijn dat iOS 'groter' is.
Qua omzet in betaalde apps is iOS ook groter. Ik geloof dat 90% van de omzet in de markt binnen het ecosysteem van Apple gebeurt. Dat maakt voor deze app natuurlijk weinig uit, maar het zal helpen bij de beoordeling van hoe volwassen en platform is.
Dit soort besluiten worden meestal gemaakt door de marketing afdeling waar al die zogenaamde hippe vogels met hun iphone zitten.

niet realiserend dat het grootste gedeelte van de smartphones android draaid =)

[Reactie gewijzigd door stamp op 29 december 2011 15:27]

als het web based streams zijn dan is het echter makkelijker om eerst een iOS app te maken daar de browser mogelijkheden van android gebaseerd zijn op de Safari webkit. als het gewoon doodgewone internet strams zijn die via een URL werken dan moet er dus aan bepaalde standaarden voldaan worden wil Safari die openen. en aangezien dat onder andere in de webkit zit gestopt is het makkelijker om eerst voor het "origineel" te programmeren en daarna voor een "afgeleide" ervan.
Ik denk dat deze apps vooral voor tablets bedoeld zijn (tv kijken op een smartphone lijkt me toch wat klein)
Voor zover ik weet heeft Apple in de tabletmarkt een groter markt-aandeel dan android.
Ik denk dat deze apps vooral voor tablets bedoeld zijn (tv kijken op een smartphone lijkt me toch wat klein)
Voor zover ik weet heeft Apple in de tabletmarkt een groter markt-aandeel dan android.
Oke, leuk en aardig allemaal hoor: maar je moet je realiseren dat Android ook op tablets draait. Zo'n tablet heb je al gauw voor 90~100EUR en je kunt er ook Angry Birds op spelen. Met name dit aandeel stijgt in rap tempo, vooral omdat je zo'n ding bij bijvoorbeeld de Blokker kan krijgen.
Jammer is wel dat sommige mensen 'denken' dat het moeilijk te ontwikkelen is, maar dit komt puur omdat er minder Android ontwikkelaars zijn dan voor iOS. Ook mede omdat Android er anders uitziet dan iOS, met name dan de Linux omgeving/kernel.
Dus meestal heb je van die hippe mensen met een iOS apparaat, die dus ook echt alleen voor iOS kunnen ontwikkelen, maar geen ballen verstand hebben van Linux.
Want Linux is ook gewoon een vereiste voor Android, wat ik jammer vind: er draaien zoveel computers Linux, servers, enz. en er zijn toch nog relatief weinig mensen die er goed overweg mee kunnen. Ik denk als men hier iets aan doet, het eventueel een economisch gat opvult.
En de hardware is nog niet zo lastig; deze moet gecompiled worden voor verschillende architecturen, (bv. ARMv4, v5) maar de Android Store heeft hier een filter voor. Dus dat je bv. alleen Ziggo kan kijken op je ARMv5, maar dat het niet kan op je ARMv4 (en dus ook niet kan downloaden). Ik denk ook dat mensen denken dat het gebouwd moet worden voor alle hardware, maar als je 35% van alle hardware al ondersteund, ben je toch al een eind verder. Tevens heb je meer tijd om het dan ook nog voor andere hardware te ontwikkelen. En wat dan nog: je hebt dan toch nog dekking, en je kunt geen klachten krijgen door bv. het bij persoon X wel werkt, en bij persoon Y niet. Persoon Y kan het probleem simpelweg niet hebben gedownload uit de Market omdat hij hardware Z heeft en persoon X hardware W heeft dat wel ondersteund is.
Je redenering onderaan klopt niet. Als persoon y met andriod hem niet ziet, gaat ie bellen. En leg hem dan maar eens uit dat het wel werkt met android maar niet op zijn tablet.

Daarnaast zie je dat die goedkope tablets vaak geen os updates krijgen. Wat het ook nog eens lastig maakt
krijg je dan niet het huidige verhaal met bijvoorbeeld de updates? telefoons van anderhalf jaar oud krijgen nu soms al geen update meer naar nieuwe versies van Android (wat eigenlijk echt ronduit schandalig is.) terwijl daar nou juist vaak naar gekeken wordt. welke versie van android geeft aan waar je toestel tot in staat is, maar meestal klopt dit niet en kan de hardware het wel degelijk aan alleen is de ROM bijvoorbeeld te groot voor het geheugen.
Ik denk dat het te maken heeft met het verdienen aan de app, het bereik van de klant en, het feit dat android op veel meer telefoons draait met verschillende hardware.
Historisch gezien (klinkt een beetje raar, heb het over een aantal jaar terug maar :)) waren er meer gebruikers met iOS. Zelfs nu is iOS in tabletland nog beter vertegenwoordigd. Nu het marktaandeel steeds meer richting android verschuift zie je langzaam maar zeker ook dit wel veranderen. Zelfs marktaandeel zegt echter nog niet alles, iOS gebruikers zijn gemiddeld genomen denk ik namelijk toch nog wel actiever met apps, waarschijnlijk omdat iOS apparaten duurder zijn en dus bewuster voor dit soort functionaliteiten gekocht worden en omdat iOS ook weer langer al met apps geassocieerd worden.
Overigens ben ik zelf fervent android gebruiker en ben ik blij met dit nieuws, werd inderdaad tijd :). Wel jammer dat alleen de nederlandse zenders beschikbaar zijn, buiten primetime kun je dus vaak voornamelijk naar tel sell kijken... Van mij mochten ze bv best 13th street en national geographic of zo toevoegen.
Omdat Ziggo later pas in zee is gegaan met een andere ontwikkelaar voor de app. De iOS app was er eerst, gemaakt door Xaton, UNITiD en WEBAVANCE, zoals te lezen in de Colofon in de app. De Android-app wordt ontwikkeld door Service2Media, welke blijkbaar later de info over de streams door hebben gekregen.
Xaton doet ook mee aan de Ziggo app voor Honeycomb als ik hun website mag geloven. http://www.xaton.com/#front.
ik heb er zelf geen bron van maar ik denk zelf dat het is omdat wat tablets betreft de ipad nog steeds voorstaat op android en dat ze daarom ios eerst hebben gedaan ;)

ik als ipad bezitten moet wel toegeven dat het een fijne applicatie is
zo kan ik lekker de film verder kijken als ik nodig naar de wc moet en niks wil missen

al ben ik er achter gekomen dat er dan toch iets van 30 seconden vertraging in zit.
Met de iPad op de iPot zeker :P

Of je koopt gewoon een hdd recorder en zet de film even op pauze ;-)
Iphone is al een begrip ook voor mensen zonder een smartfone. Marketing technies zou een bedrijf met een Iphone App meer teweeg brengen dan met een Android App.
Echt wat een gedoe. Ziggo moet die app uitbrengen en brengt het eerst uit op iOS en vlakdaarna op Andriod. Nu gaan de tweakers blaten waarom eerst het ene en niet het andere systeem.
Misschien heeft Ziggo gewoon niet de resources om beide tegelijk te ontwikkelen?
Het zal Ziggo om het even zijn welke eerst is en welke een paar weken later volgt. Er worden hier hele complot theorien op los gelaten, maar soms zijn zaken zo simpel als ze lijken.
Er zijn veeeeeeel meer ipads dan android tablets. En al die android tablets draaien allemaal een ander OS/hardware/scherm.
It's all about the money...

Waarschijnlijk heeft Ziggo met Apple een contract gesloten om het exclusief voor apple producten aan te bieden.

En ik neem aan dat google minder bood als apple
Ja hoor, die is er: iOS heeft een gegarandeerde standaard videospeler die een gegarandeerde werking heeft.
Android heeft op elke tablet zo'n beetje een andere videoplayer waar die garanties vallen te betwijfelen...

Dus het is by far gemakkelijker om content als deze aan te bieden op iOS omdat het beperkter is.

En de markt voor iOS is interessanter.... dat is in Nederland groter.
Heb het zelf op m'n iphone al, ik snap alleen echt niet waarvoor je dit zou moeten gebruiken. Leuk op een tablet, maar zeker niet op een telefoonscherm.
Gamen had je ook nooit verwacht op je mobiel, ik gok dat jij een game op je telefoon heb?

Wat je zelf niet snapt kan voor andere natuurlijk heel goed uitpakken :)
Dat is een beetje appels met peren vergelijken. TV Kijken is een goed idee op je mobiel, maar als je het alleen kan doen als je op je wifi zit (en dus thuis bent) snap ik niet echt de meerwaarde. Ik zet wel de tv aan :)
Ik vind het bijzonder prettig om 's avonds aan de keukentafel/keuken/whatever ff op m'n iPad of iPhone het nieuws oid te kijken. Lekker mobiel en handig aangezien ik niet overal in huis een TV heb staan :+
Woon jij in een villa ofzo dat je eerst 10 minuten moet lopen voor je bij een tv aan komt? :+
Omdat de iPhone scherm erg klein is, op een 5 inch scherm is het echt prima te doen hoor. Op een 4.3 inch scherm ook al.
Wat is eigenlijk de bitrate hier van? Beetje gelijk aan de HQ Youtube?
Lage kwaliteit, op ipod touch 4G. Goed genoeg om tussendoor een beetje op te kijken. Zeker geen vervanger van de TV

[Reactie gewijzigd door hardware.tom op 29 december 2011 15:23]

Toen ik op de pc keek, was het een 1,5 Mb stream, vond het vergelijkbaar met digitenne, niet al te best, maar zeker te doen. Hopelijk fixen ze de verhouding nog een keer zodat het ook echt breedsbeeld is, ipv 4x3 met balken.
Een Tweaker maakte onlangs een mobiele website die geschikt is voor Android en waarop de streams voor de tv-zenders worden aangeboden. Daardoor kunnen gebruikers Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, en NET5, SBS6 en Veronica bekijken, zolang de internetverbinding via Ziggo loopt.
Volgens mij wordt dat momenteel actief tegengewerkt, ik krijg via die site de melding dat mijn Transformer niet ondersteund word, gezien de meldingen in het topic, heeft niet iedereen er last van gek genoeg.
Het lijkt er inderdaad op dat ziggo het bewust blokkeert. Alleen ipad en iphone user agents worden geaccepteerd. Ik hoop dat die live tv app niet alleen voor honeycomb werkt, anders vallen er nog een hoop gebruikers buiten de boot.
De android app werkt alleen op tablets met honeycomb en hoger. Dat gaan ze vast niet met terugwerkende kracht voor 2.x maken.
Goed bericht,

Kunnen we tenmiste overal in huis TV kijken. Helemaal als de vrouw een film wil zien en ik niet.

We zullen zien hoe de kwaliteit is op de SGS2
Neem eens een kijkje zou ik zeggen. Ik heb de website ontwikkeld en een SGS2. Dus de streams werken al voor alle SGS2s.
't Wordt f tijd dat de kabel eens wordt vrijgegeven zodat ik meer keuze heb dan alleen UPC zoals nu, bovendien is het goed voor de ontwikkeling van dergelijke initiatieven zoals Ziggo ontplooid en wellicht ook vanuit financieel oogpunt van de consument bekeken... Dat Horizon boxje ziet er goed uit maar die zie ik toch niet Q1 2012 bij mij thuis staan (helaas)...
Koper (KPN) en Glasvezel (Reggefiber) worden iig vanaf 1 januari opengezet: http://www.telecompaper.c...esluit#.Tvx15cXtTKk.nujij

Hopelijk komt zo'n regeling voor de kabel er ook snel :)
Je hebt keus uit kabel, sat, DSL, ether en op veel plaatsen glas. Hoeveel meer concurrentie wil je hebben?
Wat voor keus heb je dan als je voor de kabel wil kiezen ivm snelheid en stabiliteit. Ik heb m'n digitenne en ADSL opgezegd voor de kabel omdat het gewoon een butt-kwaliteit leverde.

Kabel bevalt me erg goed, maar ja alleen maar Ziggo, geen tele-2 of scarlet of whatever. Je hebt gewoon maar 1 aanbieder via dit medium. En een sat. ging me toch wat te ver...
Eindelijk, want hoe moeilijk is het? Lijst van URLs en een player openen. Poeh poeh!
En dan? Streaming tv kijken met je 1GB databundel 45 euro per/maand :')
Ben je snel uitgekeken...Ziggo helpt de providers wel even je zakken leegkloppen ;)

Edit: doet mij denken aan de tv-serie die je vroeger had, met dat gezin dat altijd maar tv keek, zelfs op de fiets in een mandje voorop lag een z/w tv (jaja, met beeldbuis), we gaan weer terug naar deze tijd lijkt het. Compleet gebrainwashed. :S Generation-TV.

@de reaganten hieronder: Oh, dacht dat dit allang bestond- stond niet in het artikel trouwens.
Ik nam aan dat dit ging over mobiele TV, dat was de killer-app die ik in gedachten had, maar ik loop weer te snel vooruit op de zaken schijnbaar.
Huis-tv op je tablet in je logeerkamer, de enige kamer waar dan waarschijnlijk geen tv staat in huis...beetje snoring imo, maar leuk voor de liefhebber. :O :Z
Ennuh voortaan gratis tv van de buurman/buurvrouw? Of gaat Ziggo de MAC-adressen bijhouden van je mobiele devices (hello privacy :')), aangezien je met deze club zonder NAT wide open op het www zit?

[Reactie gewijzigd door johncheese002 op 29 december 2011 20:02]

Als je een heel klein beetje had ingelezen hoe dit werkt had je geweten dat het alleen via het ziggo netwerk mogelijk is (WIFI). Voor zover ik weet heeft WIFI gebruik helemaal geen invloed op je databundel.
Volgens mij werken die streams alleen over via ziggo-internet. (Dus niet over 3g)
Je zou een VPN naar huis op kunnen zetten en dan idd over 3G kijken, of dat echt handig is, is een tweede. Zie de huis-, tuin- en keukengebruiker dat niet doen in ieder geval.
Lees het bericht even nog een keer.
sorry guys, just for testing :-)

[Reactie gewijzigd door hugoleijtens op 30 december 2011 07:28]

Kan al als je een htpc heb met DVBLogic Server Connect! (zie http://www.dvblogic.com)
En nou nog graag de dienst voor alle klanten, dus ook de klanten die alleen tv afnemen.
Verder een nette ontwikkeling natuurlijk.
Dit idd. We zitten wel te denken om misschien over te gaan op alles-in-1 (betalen nu eigenlijk grandioos te veel voor wat we krijgen) maar ik zou er nu wel graag gebruik van maken.

Nog een reden om eens een leuke Android tablet te kopen O+
MAg je wel gaan voor de hoofdprijs ben ik bang. Alleen Honeycomb als ik zo lees. Dus alleen de nieuwste generaties van tablets kunnen het aan.
En hoe wou je precies via een Ziggo IP gaan internetten, als je geen Ziggo internet hebt??? Je hebt al gratis alle zenders plus nog extra digitaal, zonder extra kosten... Nu moeten ze je ook nog gratis internet gaan leveren???
Tja, je kunt natuurlijk ook alleen ziggo internet afnemen! Kun je via deze app gratis tv kijken! :o

Ohwacht, je kunt geen ziggo internet afnemen zonder ziggo tv. 8)7
Ze zouden natuurlijk ook kunnen filteren op abo account waarmee je ook inlogt op myziggo. Dat is alleen moeilijk te beveiligen. Volgens aantal artikelen is echter wel de volgende stap om ook buiten ziggo netwerk de handel aan te bieden.
Hier heb je helemaal gelijk in. Maar ik kan je vertellen, uit betrouwbare bron, dat Ziggo wel degelijk bezig is om Ziggo TV mogelijk te maken door heel Nederland en zelfs Europa.

Gewoon rustig afwachten en dan komt het allemaal goed. En dan heeft de App weldegelijk nut buitens huis.
Natuurlijk zullen ze hiermee bezig zijn. UPC zal er ook wel mee bezig zijn. Zo'n app is DE methode om straks in het gebied van een andere aanbieder aan te kunnen bieden.
Het gaat straks namelijk niet meer om de toegang (wel randvoorwaardelijk) maar de mogelijkheid om content (films/programma's/...) af te kunnen nemen waar jij dat wil.
En hoe wou je precies via een Ziggo IP gaan internetten, als je geen Ziggo internet hebt???
Nou simpel toch, ik log in met een Ziggo account om te bewijzen dat ik Ziggo klant ben zodat ik met de App TV kan kijken. De koppeling is aan een Ziggo IP is wat onlogisch, een koppeling aan een Ziggo TV abonnement zou logischer zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013