Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 168, views: 57.267 •

Alien Dalvik 2.0 laat Android-applicaties draaien op iOS-devices, zoals de iPad. Ontwikkelaar Myriad toont de nieuwe app voor het eerst volgende week in de VS, tijdens telecombeurs CTIA. Alien Dalvik is een app met een virtuele machine.

Alien Dalvik, dat al eerder werd aangekondigd voor andere platforms, laat vanaf versie 2.0 Android-apps via reguliere apk-bestanden draaien op iOS, kondigt Myriad aan. Alien Dalvik is een emulator voor Dalvik, de virtuele omgeving waarin apps draaien op Android. Daardoor kunnen iOS-gebruikers na het starten van de app Android-apps toevoegen en draaien.

Er is nog veel niet bekend over Alien Dalvik. Zo is onbekend hoe gebruikers apps kunnen toevoegen en of de app ter download zal worden aangeboden. Myriad werkt vooral als partij voor fabrikanten van telefoons en tablets, en voor telecomproviders, maar heeft nog nooit software rechtstreeks aan consumenten ter beschikking gesteld.

Alien Dalvik 2.0 moet Android-apps niet alleen op iOS brengen, maar ook op tv's, e-readers en andere devices.

Alien Dalvik 2.0 op iPad

Reacties (168)

Reactiefilter:-11680155+175+21+30
Zou ook wel handig zijn om het andersom te kunnen. :P
Mijn halve familie loopt met Android toestellen rond, en ik met een iPhone.
Als dit een beetje werkt kan ik ook eens mee gamen :+ 8)

Mooi dat zoiets werkt, maar zou het wel door de appstore heen komen? :)
Waarschijnlijk niet, dan zou je Android betaal-apps kunnen kopen die dan niet via de Appstore zouden gaan. Het zal me niets verbazen dat deze app straks in Cydia te verkrijgen is of dat dit zelf een Cydia-achtige applicatie wordt waarmee je (Android) apps kunt downloaden.
Mooi dat zoiets werkt, maar zou het wel door de appstore heen komen? :)
Gegarandeerd niet.

Een onderdel van de AppStore voorwaarden is dat je apps geen executable code mogen inladen van buiten de App-bundle.

Wat eventueel wťl zou mogen, is een soort wrapper-app die je als Android Developer om je app heen bouwt waarna je het als ťťn geheel inlevert.

[Reactie gewijzigd door CyBeR op 6 oktober 2011 16:01]

Waarschijnlijk ook niet want een App mag niet onnodig zwaar zijn. Ook mocht Adobe eerst niet een tool uitbrengen waarmee je eenvoudig apps kon maken voor alle plafformen omdat het niet native was. Ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn als het nu ineens wel kan, de gebruiker ziet het verschil niet tussen een ge-emuleerde app en een native app en ervaart slechts een langzaam of misschien zelfs wel slecht werkende app. Als je er veel van op je iPhone zou hebben zou het net lijken of het het een onding is..

Overigens, ik zal vast omlaag gemod worden maar ik ben het eens met het standpunt van Apple, software moet in ieder geval zo veel mogelijk native zijn geschreven.

[Reactie gewijzigd door Incr.Badeend op 6 oktober 2011 16:18]

Ook mocht Adobe eerst niet een tool uitbrengen waarmee je eenvoudig apps kon maken voor alle plafformen omdat het niet native was.
Maar daar is Apple op teruggekomen, en Adobe's tool (en vele anderen) mogen nu ook gewoon.
Maar, dat was waarschijnlijk ook vooral vanwege UnrealScript.
software moet in ieder geval zo veel mogelijk native zijn geschreven.
Pff, da’s echt een hopeloos ouderwetse opvatting.

In de eerste plaats draait Java-code op een VM die qua snelheid native code meestal makkelijk kan evenaren, soms zelfs overtreft. Bij gebrek aan garbage collection heeft C++ bijvoorbeeld copy-semantics om in veel gevallen expliciete allocatie/deallocatie onnodig te maken, maar daardoor worden objecten vaak onnodig gekopiŽerd terwijl dat bij garbage collection niet hoeft. Daarnaast kan de VM runtime-optimalisaties toepassen zoals het unrollen van vaak uitgevoerde codepaden, terwijl een compiler dat niet kan.

Bovendien gebruiken de meeste apps Łberhaupt niet veel processorkracht. De als irritant ervaren bottleneck van de meeste apps zit in I/O, zoals wachten op 3G of wifi-internet, of een location fix. Dus waarom zou je in vredesnaam extra tijd, geld en moeite willen steken in het schrijven van die apps in een taal als C++ of Objective C? Dat is voortijdige optimalisatie. En op de Java VM kan ook veel meer draaien dan alleen Java; met hetzelfde gemak maak je je app in de taal die je leuk of fijn vindt als Scala, Python, Ruby, Haskell of JavaScript.

Als je het mij vraagt is de enige goede reden om een app in C++ te schrijven omdat je bestaande code hebt, of omdat je de garbage collection-pauzes wilt vermijden (m.a.w. voor high-end games). Alhoewel die GC-pauze tegenwoordig ook bijna verdwenen is dankzij de concurrent garbage collectorion.

Het platform van Android bewijst ook wel dat je voor goed lopende apps echt geen native code nodig hebt. (En als je het wťl nodig hebt, dan kan het natuurlijk altijd nog.)

[Reactie gewijzigd door Grauw op 6 oktober 2011 21:17]

toch blijft Java langzamer dan native code...
verder klopt het wel, maar een hopeloos ouderwetse opvatting zou ik het niet willen noemen. Als je high-performance wil zal je toch verder moeten kijken dan een Java-VM...
Wil je echter makkelijk een applicatie maken die op meerdere platforms en meerdere toestellen werkt zonder specifieke aanpassingen te moeten doen, JA, dan is Java handiger en sneller/makkelijker met ontwikkelen...
toch blijft Java langzamer dan native code...
In specifieke use-cases nog wel ja, maar dat zijn vaak allemaal low-level zaken - in het meerendeel van de use cases is Java sneller. Niet alleen dat, maar ontwikkelen gaat ook vlotter (en ja, dat is zeker belangrijk).

Maar we wachten geduldig op je bronvermelding.
Ik doe zoveel moeite om uit te leggen waarom Java dus over het algemeen niet langzamer is dan native code en dan krijg je zo’n antwoord. Zucht.
Het lijkt me dat het inladen van code van buitenaf wel mag, anders is alles wat bijvoorbeeld Javascript uitvoert ook al per definitie verboden. Dan zouden browsers anders dan Safari ook geweigerd worden.
De grap is ook dat Browsers anders dan Safari ook daadwerkelijk verboden zijn.

Apps in de App Store mogen allerlei dingen niet, behalve als dat doormiddel van Apple's eigen frameworks gebeurt. Javascript van het Internet bijvoorbeeld mag prima, mits je dat in een WebView doet. En die WebView is dan iets wat door Apple wordt aangeboden.

Al die alternatieve browsers zijn ook gewoon gebaseerd op WebView.
Er zijn zeker wel andere browsers dan Safari, zoals Opera, iCab en Skyfire. Op Opeara na zijn ze allemaal wel gebaseerd op Safari.
En Opera is dan meer een imageviewer, omdat die pagina's en javascript niet op de iPhone maar op Opera's server gerenderd en uitgevoerd worden. Dat mag dan wel van Apple.
en het leuke is dat opera zelf ook geen javascript of andere codes uitvoert. die worden allemaal extern op een server uitgevoerd die deze verolgens als plain html opstuurd. videos worden omgezet in, voor safari downloadbare, bestanden. opera is daarom in veel gevallen ook beter voor je telefoon dan de standaard browser (minder berekeningnen op de telefoon zelf spaart dus batterij.) nadeel is alleen wel dat het laden minder vloeiend gaat. het is in een keer bam hier is je pagina.
De reden daarvoor is natuurlijk dat ze bang zijn dat er straks ren browser komt die veel beter is als safari. Dat is niet goed voor de ego van apple!! Want browsers van Android en WP7 zijn al veel beter dan iOS. Zeker qua functionaliteit en snelheid.
je bedoeld chrome ;)

Ontopic: ik heb nooit gesnapt waarom apple kan bepalen wat jij met je gekochte apple product mag doen...

[Reactie gewijzigd door kajdijkstra op 8 oktober 2011 05:25]

Er is wel wat van te zeggen.
Miss beetje offtopic
Beide zoael android en apple hebben hun pro's en con's.

Waarbij apple wat strickter tewerk gaat dat wat zij aanbieden via de store over het algemeen goed werkt/ caompatible is voor de hele segment.

Bij android is leuk dat het opensource is en dus iedereen luk raak wat kan produceren dus niet aan standaard hoeft te houden qua hardware is de markt eigenlijk wel erg versplinterd. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij apps 3van de 10 verschillende telefoons het doet( de rest crash,freeze,black screen etc) omdat elke fabrikant zijn eigen hardware samensteld zou je bijna elke app zelfde moeten optimaliseren om goed te laten werken.

Moet zeggen dat de laatste Mango update de mango toch stukke volwassener maakte.

ZOals ik al zei allebei is wat van te zeggen,
Enige probleem is dat niet de fabrikanten de schuld krijgen als iets niet werkt maar android.
In de tijd dat ik een HTC Hero heb gehad en de SGS1 en SGS2 over een best lange periode heb ik maar 2 apps gehad die niet werkte. En 1 daarvan was een pruts app vsn 1 of andere chineese developer die toch minder als 50x gedownload werd. In de praktijk zul je het amper meemaken. Dat forcr closen van apps gebeurt idd wel. Maar bij de iPhone's gebeurt dat ook. Alleen zonder melding en gaatie gauw terug naar het home screen. Bij iOS gebeurt het sneaky net alsof er niks is gebeurt. Net zoals iOS overgsngs animaties gebruikt om trage dingen te verbloemen. En dat werkt wel aardig. Binnenkort ook bij ICS.
Dit is niet geschikt voor games, helaas. Vrijwel alle games worden in de NDK van Android geschreven, dat het mogelijk maakt om meer low-level code buiten Dalvik uit te voeren. Aangezien dat niet meer onder Dalvik valt, zullen deze apps niet draaien op dit platform.
Technisch gezien maakt dat niet zoveel uit natuurlijk. Het houdt alleen in dat de ontwikkeling nu Android first kan worden ipv iOS first wat het nu is.
Niet als de app niet toegelaten wordt in de Appstore en die kans acht ik vrij groot.
Dat houdt ontwikkelaars van dit soort apps echter niet tegen ;). D'r is een levendige markt in apps buiten de app store om, voor jailbroken (jailgebrokente?) apps die veel toevoegen aan de telefoon - buiten Apple z'n strikte regels om.
Het houdt alleen in dat de ontwikkeling nu Android first kan worden ipv iOS first wat het nu is.
Waarom zou je dat willen als developer?
Op Android is nagenoeg niets te verdienen als developer, ze staan op de 4e plaats na iOS, BB en Symbian (!).
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar volgens gartner heeft android op het moment het grootste marktaandeel van alle mobiele platformen.
Jij hebt het over markt-aandeel, PPie heeft het over verdienen.
Voor zover ik overal heb gelezen worden voor iOS meer apps gekocht dan voor Android
dat is nogal logisch als op iOS je voor veel meer apps moet betalen die op android gratis zijn
Inderdaad - volgens o.a. dit verslag en nog wel een paar anderen zijn gebruikers van iPhones veel eerder geneigd om nieuwe apps uit te proberen en geld neer te leggen voor apps. Volgens mij was het iets van gemiddeld $1,20 voor iOS apps tegenover $0,17 per jaar per gebruiker voor Android.

Dat komt ook omdat mensen die een iPhone kunnen betalen meer geld hebben. Een simlockvrije Android telefoon heb je tegenwoordig voor §100, misschien al minder, en ze worden al langere tijd gratis weggegeven bij abo's, ook de goedkoperen.

Terwijl een iPhone nog steeds honderden euro's kost bij dure (§50?) abo's. Dat kun je dus alleen betalen als je het iets beter doet. En dan kun je het ook permitteren om geld uit te geven aan apps.

Ook zijn apps op de iPhone cooler dan voor Android. Mensen zijn eerder geneigd om apps van elkaar te bekijken en erover te praten voor iOS dan voor Android.
grootste marktaandeel van alle mobiele platformen
Dat is verkoop van de telefoons zelf.

Waar het hier over gaat is downloads in de verschillende mobiele App Stores.
En dat is wat interessant is voor de softwaredeveloper.
Waar haal je die lijst vandaan dan?

Of staan ze voor jouw op de 4de plaatse? In dat geval 'how cares' :)
In dat linkje worden alleen app verkopen belicht, maar niet wat de dev zou verdienen met ads in zijn advertentie.

Zo verdiend Rovio daarmee dus nog honderdduizenden euro's per maand.
http://www.androidplanet....schijnt-binnen-een-maand/

Dan verwacht ik dat het lijstje van jou site anders zou uitvallen:
1. Ios
2. Android
3. & verder: de rest

[Reactie gewijzigd door TomTom1990 op 6 oktober 2011 17:36]

Het gaat om de opbrengsten uit de store, niet wat daarna gebeurt. Als je een app wilt uitbrengen is IOS de beste markt als je een origineel idee hebt
Nee hoor zoals gezegd verdient Rovio gigantisch veel met advertenties, meer mensen zullen de app ook gebruiken als die 'gratis' is met het volgende resultaat:
Angry Birds costs $0.99 on the iPhone App Store. Between August and November, that version sold 3.5 million copies. That amounts to about $1.2 million per month. So by the end of the year, developer Rovio will be earning almost as much from advertising on Android as it's earning from the paid app on iPhone.
Bron: http://www.businessinside...-from-advertising-2010-12

PS dit was vorig jaar December, aangezien Android sneller groeit in users dan iOS zal dat bedrag fors opgelopen zijn.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 oktober 2011 18:16]

Dat is 2009 en 2010. Ondertussen is Android explosief gegroeid en als je je linkje doortrek kom je dan ongeveer als volgt uit:
2009: $11 -> 2010: $102 (+861%) -> 2011 $877 (+860%)
Dat werpt dan een hele andere licht op zaken.
dan trek je de conclusie dat het verband lineair is. En dat is het zeker niet! (daarbij kan natuurlijk dat de eerste paar jaar wel lineair verlopen)
Het gaat niet altijd om verdienen, dat zijn alleen de apps die puur als app alleen bestaansrecht hebben.

Een groot deel van de apps zijn ondersteunend van aard.

Daarnaast kun je ook met reclame geld verdienen. Veel meer apps hebben reclame bij Android dan bij iOS
inderdaad ik hoop dat de komende jaren alle apps echt richting cross platform gaan zodat het op pc tv ios en android werkt (en dat vage nokie systeem aangezien ze daar stug aan vasthouden).

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 7 oktober 2011 02:51]

De kans dat Apple dit toelaat tot de AppStore is natuurlijk wel 0,0
Waarmee ze het jailbreaken behoorlijk zullen stimuleren
Ik heb echt 0,0 behoefte om android apps op mijn iPhone te draaien.

80% wat er is voor android, is er ook voor iPhone, of het is crap.
Hier sluit ik mij volledig bij aan... ik zie het nut ook niet omdat elke applicatie in de market ook in de appstore te vinden is, vaak zelfs van dezelfde ontwikkelaar. En anders is er wel wat te vinden wat exact hetzelfde doet...
Tinyshark vind ik toch wel een fijne app als grooveshark gebruiker.
Maar de apps die je de moeite waard vindt uit iOS zijn er ook voor Android of die zijn onderweg :)

[Reactie gewijzigd door NicoJuicy op 6 oktober 2011 20:30]

Dat geloof ik niet.
De gebruikerservaring van Apps op de iPhone (zelfde app als op een Android) zijn toch prettiger met de iPhone.

Dus geen behoefte om daarvoor mijn telefoon te jailbreaken.
is maar waar je voorkeur ligt zullen ook wel mensen zijn die een android toestel prettiger vinden.
Dat zijn vaak de mensen die ook geen iPhone hebben gehad :P
Daarom zijn er ook alternatieve appstores ;)

Ik vraag me alleen of hoeveel nut dit heeft aangezien vrijwel alle Android apps al lang voor iOS beschikbaar zijn, of het nu via de officiŽle of onofficiŽle weg is.
Dan zal het in Cydia komen, lijkt me. Maar eerlijk gezegd zie ik het nut er niet van in. Imo zal het toch niet lekker lopen allemaal (resolutie, geschreven voor bepaalde hardware etc.) en is het leuk om het een keer te proberen.

Voor de Tv en andere E-readers ie het natuurlijk wel leuk, maar nogmaals...het zal even een wauw effect hebben, maar daar zal het dan ook bij blijven. Er zijn maar weinig apps die in de market staan en die niet voor iOS zijn ontwikkeld. En andersom net zo goed.

Kijk maar naar Android op een iPhone. Dat was ook even een wauw momentje, maar wie gebruikt het nu? Imo helemaal niemand :)
Ik denk zelf dat er een redelijke kans is dat ze dit wel kunnen toelaten. Als de dev van deze app Apple weet te overtuigen dat er geen beveiligingsrisico's zijn, zal het waarschijnlijk alleen maar verkoop stimuleren.

Een tablet waar je Android en iOS apps tegelijk op kan draaien is toch ideaal, ik zie niet echt in wat nou het hele probleem voor Apple is. Wel is het zo dat het goed moet werken, anders krijgen mensen misschien toch behoefte aan Android.
Als ze dit toelaten geven ze de controle van wat op een i-toestel gedraaid kan worden uit handen. Kans nihil dus...
Ben benieuwd hoe Apple hierop gaat reageren... Kan beide kanten uitvallen, het zou Apple wel sieren als ze dit toe zouden staan in hun store.
Die kans is nihil, aangezien Apple niets toestaat dat externe code kan draaien. Zelfs browsers die JavaScript uitvoeren zijn verboden, dus een emulator van een ander OS al helemaal.

Een gevalletje Cydia dus.
Maar wat is het nut van het draaien van Android-apps, waarvan 98% ook native beschikbaar is voor iOS. En de dingen die nŪet native beschikbaar zijn, zijn vaak system-apps, die juist niet werken op iOS.

Het is leuk dat het kan, maar het praktische nut is niet zo heel groot.
Wat is het nut van een Hello Kitty unlock slider?

Mensen verzinnen hier echt wel dingen mee, en anders is het gewoon het feit dat het kŠn, wat het interessant maakt.
Opera voor iOS?
Opera mini draait zelf geen Javascript. De code wordt op de server uitgevoerd en daarna wordt de aangepaste pagina teruggestuurd naar de app.
Verwacht het niet. Alles wat in de Android Market word aangeboden verdienen ze dan niets meer aan. Daar snijd je jezelf wel aardig mee in de vingers.
klein vraagje: wat heeft android voor apps dat voor iOS een meerwaarde zou hebben?

Edit: opzich vind ik het idee wel leuk

[Reactie gewijzigd door CyberEye op 6 oktober 2011 15:45]

Veel apps die bij iOS geld kosten zijn gratis bij Android (voornamelijk games, dat wel).
Wat een onzin, lang niet elke game heeft reclame en anders vallen ze amper op :)
Daar hebben we Adfree voor. ;)
Betaal gewoon of accepteer de reclames... Doe niet zo triest en laat de ontwikkelaars ook hun brood verdienen
Er zijn zat voorbeelden van Apps waar je niet kan betalen voor een ad vrije versie.
Vandaar dat hij zegt betaal gewoon of accepteer de reclames. Je snapt toch ook wel dat een gratis app betaald wordt via die reclames.
Dus:

Betalen voor een app: Boo
App met reclame en de reclame blocken: Alles in orde

Nee, inderdaad raar dat de meeste ontwikkelaars nog steeds ontwikkelen voor iOS...
Alsof iedereen advertenties blokt, je kan ook via cydia downloaden en dan is het ook gratis, is nu heel iOS een slecht platform? Nee he, dus niet zeuren over die ene % die ads blokt of cydia gebruikt aub ;)

Doe het zelf niet, niet op de desktop en niet op me telefoon, ben zelf webdeveloper en bij sommige websites moet je het hebben van reclame inkomsten, bij apps werkt dat vergelijkbaar...

Met websites kost het me ook nog is niet direct geld en dus een kleine moeite om de ads maar op de koop toe te nemen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 oktober 2011 17:05]

Niet heel veel denk ik inderdaad, maar in de maand dat ik een iphone gebruikt heb miste ik wel heel erg de "het weer" app. Er zijn zat andere weer apps voor ios maar die werkten naar mijn idee allemaal net niet zo lekker.
Geen idee ik ken de appstore niet van binnen en buiten ;) Hebben jullie al turn-by-turn navigatie van Google?

Wat wel fijn is dat multiplayer games vaak niet crossplatform zijn (ja soomige wel zoals wordfeud) ookal bieden ze dezelfde games... Maar als jij de Android versie kan draaien en ik moet de Android versie draaien (aangezien andersom niet bestaat/kan) houdt dat in dat we TOCH met elkaar kunnen gamen.

Of je dat wil of nuttig vind is een 2de :)

edit: natuurlijk offtopic :D TWEAKERS FIX HET MOD SYSTEEM!!!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 oktober 2011 16:49]

De grootste hype op dit moment WORDFEUD was veel eerder op android dan op de iphone... zo zullen vast nog wel meer games/ apllicaties komen die beter en eerder op android zijn.. altijd fijn om extra keuze te hebben...
Hmmm handig maar het lijkt me nou niet echt nuttig. Beide platformen hebben toch al vergelijkbare apps voor alles wat je kan verzinnen. En om nu een App te gebruiken met vertraging is ook weer zo wat :S Ik snap dat het in de toekomst gebruikt kan worden op andere devices maar dan lijken native apps alsnog de beste oplossing en daarna komt Flash/AIR en HTML5 (lijkt mij)
Als iedereen zo dacht, zaten we ..... :P

[Reactie gewijzigd door FreakyFries op 6 oktober 2011 15:48]

True True true :P


Even iets anders, ik vraag me af hoe dit gebruikt kan worden. Wordt dit dan ala VLC een App waarbij je via Itunes de APK's moet "uploaden" naar je telefoon? Als dat zo is dan vind ik het gelijk niks (ook 1 van de redenen waarom ik mijn iPad heb vervangen voor een Android tablet)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 6 oktober 2011 15:53]

In principe mag VLC zelfs niet op de app store, conflicten met de licentie (open source) dacht ik.

Had ik ooit eens gelezen, kan iemand dat bevestigen?
Het komt niet omdat VLC open source is, maar het komt omdat VLC GPL v3 is. GPL is een parasiet van een licentie en kan niet op een gesloten systeem als de App Store gebruikt worden.
Goede ontwikkeling! Ik hoop dat we uiteindelijk naar een wereld gaan waar alle apps op alle devices kunnen draaien, zodat lock-in effecten tot het verleden behoren.
Steve Jobs zou zeggen: "over mijn lijk"
(sorry smakeloos :-) maar ergens wel waar, Apple wilt iedereen verplichten om in de iTunes-wereld te blijven, als iemand daaruit ontsnapt betekent dat redelijk veel omzet per klant die ze mislopen (films, muziek, apps, devices,... )
een eerdere versie van Alien Dalvik zou android applicaties kunnen laten draaien op de N900, hier hebben we ook nooit meer iets over gehoord...

[Reactie gewijzigd door oddish2211 op 6 oktober 2011 15:46]

Inderdaad, blijf ik maar op wachten...

Maar ik denk dat die alien dalvik voor Apple en N900 gewoon ineens zal uitkomen?
En je vindt niet dat er een verschil zit in de afzetmarkt en doelgroep van N900- en iPhone-gebruikers?
Ze zijn er toch ook aan begonnen (en zelfs getoont dat het kan/werkt), waarom was dat dan? Precies blijkbaar kan die groep niet waarmaken wat ze beweren ;)
Het zou een betaalde app worden, voor Meamo
En die community is voor een groot deel tegenover gesteld aan de Apple community, waar betalen voor apps 'normaal' is

Ik heb 2 jaar een N900 gehad, met veel plezier, maar een GOEDE betaalmarket, waar veel kwalitatieve apps te vinden zijn, aan redelijke prijzen ( zoals bij Apple en Android ) is een gemis!
Hierdoor worden veel apps niet geport, of halfbakken nagemaakt.
Het werkt, maar vaak net niet ..
Klinkt veelbelovend al lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat deze applicatie wordt goedgekeurd door Apple voor verschijning in de AppStore. Immers met een dergelijke applicatie zijn de mogelijkheden letterlijk grenzeloos!
mooie ontwikkeling.
Waarschijnlijk zal ik hier weinig aan hebben, mijn iphone 2g is waarschijnlijk te traag en ik kan diezelfde apps gewoon op mijn android tablet draaien

De meeste e-readers die genoeg processorkracht hebben om dit soort apps te draaien werken toch al voornamelijk op android?
Zou leuk zijn als de app zover doorontwikkeld wordt dat een andere launcher mogelijk wordt, maar dat zal niet gebeuren. Het is leuk dat het kan, ben benieuwd hoe lang dit toegestaan wordt door Apple.
Niet? Dit is wss via een jailbreak

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.