Hoofdcategorieën
Device Settings

Nieuw beveiligingsprobleem Dropbox roept vragen op

Door Joost Schellevis, dinsdag 21 juni 2011 11:11
Submitter: Backspace-NL, views: 31.410

Afgelopen zondag kampte Dropbox enkele uren met een bug waardoor gebruikers zonder geldig wachtwoord konden inloggen. Het is binnen enkele maanden het tweede beveiligingsprobleem voor Dropbox, dat zichzelf juist als veilig profileert.

DropboxEen Dropbox-gebruiker ontdekte zondag dat het mogelijk was om zonder geldig wachtwoord in te loggen op Dropbox.com, waardoor bestanden van andere gebruikers konden worden bekeken. Het is niet duidelijk of dat in alle gevallen mogelijk was; Dropbox is daar enigszins cryptisch over. Wel geeft het bedrijf in een blogpost toe dat er een probleem met het authenticatiesysteem was, waardoor sommige gebruikers zonder het juiste wachtwoord kunnen hebben ingelogd.

De deur naar de Dropbox-accounts stond enkele uren open; zondagavond Nederlandse tijd werd een software-update uitgerold die het desbetreffende beveiligingslek introduceerde. Krap vier uur later werd het probleem ondekt, waarna Dropbox het lek naar eigen zeggen binnen vijf minuten dichtte. Het bedrijf verontschuldigt zich voor het beveiligingsprobleem - "Het had nooit mogen gebeuren", schrijft chief technical officer Arash Ferdowsi in de blogpost - en onderzoekt of er misbruik van is gemaakt. Ferdowsi stelt dat gebruikers die door het lek zijn getroffen, op de hoogte worden gesteld.

Gedurende de tijd dat toegang zonder wachtwoord mogelijk was, zou 'minder dan 1 procent' van de Dropbox-gebruikers hebben ingelogd. Het is nog onduidelijk hoeveel van hen dat hebben gedaan zonder het juiste wachtwoord te gebruiken.

Het is niet de eerste keer dat Dropbox met een beveiligingsprobleem kampt. In april bleek de Dropbox-clientsoftware een kwetsbaarheid te bevatten, al was die minder vergaand. Het bleek mogelijk om met enkel het host_id van een gebruiker toegang tot alle bestanden te verkrijgen. Dat host_id is niet openbaar toegankelijk; om het in handen te krijgen is toegang tot de computer van een gebruiker noodzakelijk. Toch had het voor malwaremakers interessant kunnen zijn om ongemerkt in te loggen op Dropbox-accounts; toegang bleef namelijk mogelijk als de malware werd ontdekt en verwijderd. Dropbox hield destijds vol dat het niet om een beveiligingsprobleem ging, maar beloofde wel een update uit te brengen om het probleem op te lossen. Van de update is echter nog altijd geen stable verschenen.

Een maand later ontstond ophef toen bleek dat medewerkers van Dropbox toegang hadden tot bestanden van gebruikers. Het bedrijf heeft altijd volgehouden dat medewerkers geen toegang hebben, maar toen Dropbox in zijn nieuwe gebruiksvoorwaarden schreef dat het bestanden van gebruikers decrypt en aan de overheid overhandigt wanneer dat vereist is, kon worden beredeneerd dat in ieder geval sommige medewerkers toegang tot bestanden van gebruikers moesten hebben.

Bij het decrypten ging het overigens enkel om de ingebouwde versleuteling van Dropbox zelf; het bedrijf verwijdert geen eventuele encryptiemechanismen die gebruikers hebben aangebracht. Slechts een klein deel van de personeelsleden van Dropbox is overigens in staat om bestanden te decrypten en in te zien, stelt het bedrijf.

Deze opeenstapeling van beveiligingsproblemen roept bij veel gebruikers vragen op over de beveiliging van hun bestanden. Gebruikers klagen op het Dropbox-weblog massaal over het beveiligingsprobleem, maar ook over het feit dat er geen algemene e-mail naar gebruikers is gestuurd waarin het beveiligingsprobleem wordt toegelicht. Het feit dat het probleem binnen vijf minuten kon worden opgelost, geeft bovendien aan dat het waarschijnlijk om een simpel lek ging, terwijl Dropbox zichzelf juist als een veilige opslagdienst profileert. "We gebruiken dezelfde beveiligingsmethoden als banken en het leger", schrijft het bedrijf zelfs op een supportpagina.

Tot nu toe ging het de start-up voor de wind. Het bedrijf had in januari 2010 in totaal 4 miljoen gebruikers, waarvan een onbekend deel een betaald abonnement heeft. Waarschijnlijk heeft het bedrijf nu echter nog veel meer gebruikers. Dropbox zou inmiddels 1 tot 2 miljard dollar waard zijn.

Volgende 11:18 Binary Domain verschijnt in februari 2012
Vorige 10:30 Scythe introduceert Ikazuti-behuizing
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

1% van 25.000.000 is nog altijd 250.000, best schokkend dit terwijl ik Dropbox aan iedereen probeer te slijten..

Inderdaad, hier ook, vind het wel fijn werken, alleen jammer dat het twee van zulke fouten heeft in zulke korte tijd. Het is gewoon handig in gebruik.

Ik gebruik het dus niet, omdat ik nog steeds geen vertrouwen heb in een externe dienstverlener die dit gratis aanbiedt.

Overigens ook zeer vervelend omdat op werk ook steeds meer medewerkers deze "dienst" gebruiken ipv vertrouwde shares met goede backupfaciliteiten. Mensen plempen vertrouwelijke documenten ergens op een server waarvan niemand weet wat er exact gebeurt met die documenten. Dat alleen al vind ik onveilig.

Het is toch ook wel een beetje commonsense? Wij maken hier dan geen gebruik van maar gebruiken bijv Yousendit wel dagelijks. Onze gebruikers zijn alleen wel zo slim om alleen publiekelijke bestanden hiermee te versturen (zoals bijv Designs, Presentaties enz)

Naar mijn mening zou een bedrijf zijn medewerkers dan ook moeten opvoeden bij het gebruik van dit soort diensten

Staat los van het feit dat dit wel een erg kwalijke zaak is... Eigenlijk zou de complete login functionaliteit uitgeschakeld moeten worden op het moment dat dit opgemerkt wordt (alhoewel ik de ins en outs niet weet) Edit: Ooh laat maar zitten, het is na 4 uur opgelost dus dan is het niet nodig om de login te deactiveren

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op dinsdag 21 juni 2011 11:51]


Het is na 4 uur ontdekt, en na 4 uur en 5 minuten opgelost.

Ik vind het goed dat dit nieuws zo (terecht!) breed uitgemeten wordt. Weet iedereen waar hij aan toe is.

Misschien is het naief dat ik eerst uitging van de (op internet altijd betrekkelijke) veiligheid, maar dit is voor mij een reden om een NAS te gaan aanschaffen.

Dat is dus het systeem achter Dropbox, dit is niet gratis, je kunt 2GB krijgen gratis, door mensen uit te nodigen krijg je er telkens 250MB bij (schitterende marketing, klanten zelf potentiële klanten laten winnen) maar wanneer je een serieuze gebruiker bent loop je al snel tegen het plafond van 2GB aan.
Op dat punt kun je dus een betaald account nemen met opslag tot 100GB. De kosten van al die 2GB accounts is dus doorgecalculeerd in de prijs die de betalende mensen afrekenen. Het is dus een betaalde dienst met bijbehorende verwachtingen betreffende beveiliging. Je kunt er alleen als gratis-account-user niet echt aanspraak op maken (oftewel: klagen, iets met een gegeven paard enzo).

[Reactie gewijzigd door bokkow op dinsdag 21 juni 2011 11:52]


Het plafond voor een gratis account is inmiddels 16GB meen ik, omdat je voor iedere nieuwe gebruiker 250MB extra bij jou account krijgt.

8GB voor gewone accounts met een 'verdubbelaar' voor educatieve accounts (lees studenten)

Eigenlijk krijg je bij aanmelden al 2GB gratis, dat je kunt verhogen tot 8GB door mensen uit te nodigen. 250MB per geworven klant.
Ik gebruik Dropbox sinds een half jaar, ideaal. Ik had er zelfs voor over om de installatiebeperking van school te omzeilen om het te installeren :X Jammer van de beveiligingslek. Ik gebruik het gratis, dus mag niet klagen. En er staan toch niet veel vertrouwelijke documenten op :)

Niet veel maar wel een paar? En wat staat er in die documenten? Gaan die alleen over jouw of ook over derden?
En kunnen die derden schade lijden als die documenten gekaapt worden?

De documenten bevatten voornamelijk dingen van en voor school en commissies. Publieke 'privé' foto's en de rest waar nodig (o.a. derden) staat een password op de documenten. :)

Op zich heeft het gratis zijn er niets mee te maken. Freemium is een businessmodel zoals een ander, en zeker goed voor startende IT bedrijven die snel een grote naambekendheid en userbase willen.

En wat bedoel je met vertrouwde shares? als je gewone netwerkshares bedoelt, is dropbox nog iets helemaal anders, het grote voordeel is net dat het gewoon over internet werkt, waar je ook bent ter wereld. En natuurlijk het syncen, en offiline toegang tot je bestanden.

Mensen plempen vertrouwelijke documenten ergens op een server waarvan niemand weet wat er exact gebeurt met die documenten. Dat alleen al vind ik onveilig.

Dat is een probleem van inadequaat personeel, niet van een of andere website of service.

Niet van het personeel, maar van de systeem beheerder ;)
En überhaupt toelaten dat werknemers dingen installeren lijkt me de grootste fout.

Ontopic:

Dropbox is in mijn ogen een prima programma.
Zelf gebruik ik het hoofdzakelijk om simpel iets te delen met mijn boekhouder, of om offertes die ik thuis maak meteen op de pc op de zaak te zetten.
Gewoon lekker simpel en effectief!

Dropbox zal net als elk ander software pakket beveiliging issues hebben.
Dat zal toch altijd het probleem blijven van ''internet''. (in de breedste zin van het woord)
Een pc met willekeurige software is super veilig, tot dat je internet aansluit.
(of tot dat iemand fysiek toegang heeft tot de pc)
Vertrouwelijke documenten zou ik dan ook niet online zetten in wat voor ''cloud'' form dan ook.
Ze lossen de problemen wel snel op, dat scheelt.
Ze steken het ook niet onder stoelen of banken, dat is netjes.
(dat doen andere bedrijven wel anders)
Als ze bij Dropbox nu ook nog van de fouten leren, is het imo een geweldig proggie.

En überhaupt toelaten dat werknemers dingen installeren lijkt me de grootste fout.
Dit is de grootste fout van veel systeembeheerders. Medewerkers gaan zich in allerlij bochten wringen om het toch op hun manier te doen.
Of je moet mensen zelf de keuze geven, of duidelijke en eenduidige regels opstellen .. "we gebruiken weTransfer voor online bestanden doorgeven".

Daarnaast is "Eigen systeem, eigen verantwoordelijkheid" een regel die voortreffelijk werkt bij mensen die enigzins weten wat ze doen. (dan werk ik wel bij een webbedrijf .. dus het kennisniveau qua computers is daar dus ook iets hoger.. maar iedereen die bestanden heen en weer moet krijgen moet hier enigzins verstand van krijgen of een introductie krijgen)

[Reactie gewijzigd door guitarzphreak op woensdag 22 juni 2011 15:01]


Ik ben heel benieuwd of de betalende gebruiken van Dropbox niet dezelfde problemen hebben ervaren? Het product is technisch gezien immers hetzelfde...

Ik gebruik het dus niet, omdat ik nog steeds geen vertrouwen heb in een externe dienstverlener die dit gratis aanbiedt.
Ben ik het helemaal mee eens.

Regelmatig een discussie bij ons op het werk. Een collega van me beweert dat de data die je thuis hebt staan net zo makkelijk gejat kan worden. Op zich wel waar, maar wat is de kans dat er op je thuisadres wordt ingebroken? Een grote instantie met veel gegevens is vele malen interessanter. Facebook, dropbox, google docs?

Ik geef liever mijn bestanden zelf aan iemand, dan dat een bedrijf als dropbox dit voor mij doet.

De laatste tijd zijn hackers wel erg veel in het nieuws. Niet omdat hacken meer in is dan anders, maar hier komt wel naar voren dat er nog veel te veel gaten in software zitten. Dan voorkom ik liever dat een hacker er met de gegevens van bijv. een dropbox vandoor gaat.

Ja, maar van die 250.000 personen die inlogten, logte waarschijnlijk 99% alsnog in met de correcte gegevens. Dan blijven er dus misschien 1000-2500 personen over die met verkeerde gegevens inlogte. Daarvan is waarschijnlijk wederom maar een klein percentage van deze personen dit bewust aan het doen geweest, dan kom je uit op ongeveer 100 personen. Al met al een serieus lek, maar gelukkig zonder al te grote gevolgen.

Het gat in 5 minuten dichten is erg netjes!

Iets aan iemand slijten, impliceert commercieel of ander belang. Anders is slijten niet precies het woord met de juiste nuance. Als je op enige manier bij dropbox betrokken bent, ben ik heel benieuwd naar je insider-commentaar!

Ach zo snel iCloud gelanceerd wordt ben ik toch weg :)

Want daar kunnen geen security issues bestaan?

Want daar kunnen geen security issues bestaan?
Tuurlijk wel, dat kan overal. Echter, het heeft nu nog een schone staat van dienst, net zoals de voorganger: mobileme.

Ik denk dat - zodra er wel een veiligheids probleem gespot wordt - er een exodus is. (of die groot of klein is, laat ik even in het midden, ik denk dat dropbox ook niet direct al haar gebruikers kwijt zal zijn na deze akkefietjes).

Die schone staat van dienst komt omdat het nog niet of weinig gebruikt wordt. Dat garandeerd natuurlijk geenszins dat het dus veilig is.

Het kan heel veilig zijn en nooit een issue hebben maar het kan ook volkomen fout geschreven zijn dat de ene na de andere security hole gevonden wordt...

Ik weet dan wel waar ik bij voorkeur heen ga.

Die schone staat van dienst komt omdat het nog niet of weinig gebruikt wordt.
mobileme en z'n voorganger .mac werden best behoorlijk gebruikt hoor.

Op dezelfde schaal als dropbox? Lijkt me sterk.

Overigens is MobileMe een heel andere dienst dan iCloud. Er blijft waarschijnlijk geen regel code over van MobileMe in de code van iCloud .. het zegt dus helemaal niets over hoe goed het beveiligd is.

Dit lek was duidelijk een kleine fout op het niveau van een typo, niet een enorme denkfout vanwege een gebrek aan kennis, het dichten in 5 minuten bewijst dat.

Met andere woorden: Apple en Dropbox zijn in mijn ogen net zo betrouwbaar, hoewel ik van Dropbox dus weet dat lekken meteen gedicht worden ... Apple??

Nee, maar dit integreert beter in mijn producten dan dropbox.

Inderdaad.

En zelfs als er security issues zijn, zijn er geen, dat zullen ze althans beweren, Apple kennende.

Net zoals de vorige 3 keer?

Ik herinner me iTools in 2000, .Mac in 2002, and MobileMe in 2008. Waarom ben je in 2008 al niet over gestapt, of in 2002? Zie Ars Technica

Hoe dan ook, het laat me wel kijken naar alternatieven als SpiderOak die privacy garanderen en die dit ook meermalen bevestigen in de EULA.

Edit: Bron toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Eonfge op dinsdag 21 juni 2011 13:11]


"We gebruiken dezelfde beveiligingsmethoden als banken en het leger". Op zich geloof ik hen daar eigenlijk wel, enkel jammer dat dat nog altijd geen stevig argument is :)
Ik gebruik ook Dropbox en het is niet correct dat we zulk nieuws onrechtstreeks te horen krijgen. Ze zouden dit zeker zelf kunnen melden aan hun gebruikers.
Data op het internet is eigenlijk nooit veilig, het enige waar je gerust in kan zijn, is het feit dat er zoveel data is. Waardoor de kans dat ze jouw data onder de loep nemen stevig verkleint.

Voor mij maakt het overigens niet veel uit, aangezien er geen belangrijke data op staat.

“We gebruiken dezelfde beveiligingsmethoden als banken en het leger.” — Het enige wat ze daarme zeggen is dat ze AES gebruiken …

In de sector wil dit meer bepaald 256-bit AES encryption zeggen, welke ook wel ´military grade encryption´ wordt genoemd. 128-bit AES wordt niet echt meer veilig geacht.

Inderdaad, maar AES werd oorspronkelijk (onder andere) ontwikkeld voor het Amerikaanse leger. Dat wordt dan ook vaak als argument gebruikt van diensten die met AES werken: we gebruiken dezelfde versleutelingsmechanismen als het leger (dus dan moet het wel veilig zijn, toch?). Of het daarbij gaat om 128- of 256-bits encryptie wordt vaak niet verteld. Overigens is 128-bits encryptie nog steeds erg veilig.

Voor mij maakt het overigens niet veel uit, aangezien er geen belangrijke data op staat.
En daar sla je denk ik de spijker op z'n kop, zet nooit op een clouddienst(of internet) wat je niet wil dat iemand anders ooit ziet. En als je dat wel doet, encrypt het dan tenminste zelf nog een keertje.

De banken en het leger zijn zo lek als een mandje ... dus echt een sterk argument is dat inderdaad niet.

vandaar dat ik zondagavond kon inloggen op een andere dropboxaccount met mijn eigen paswoord :s ik vond al raar dat ik terecht kwam op de dropbox van mijn zus terwijl ik probeerde in te loggen op de mijne.

De vraag is wanneer een bedrijf als niet betrouwbaar aangemerkt kan worden.
Wanneer is de grens bereikt?

Dit hangt natuurlijk samen met waar je dropbox voor gebruikt. Gebruik je het zakelijk, is dit dan de druppel die de emmer doet overlopen? Of is er geen verschil tussen zakelijk en prive gebruik.

Een mooiere vraag is misschien nog wel:
Wanneer zijn de risico's van het gebruik van deze dienst groter dan alle voordelen?

Persoonlijk wegen de voordelen voor mij nu nog groter, maar daar wordt wel steeds meer aan geknabbeld!

Ik snap de poeha van gebruikers wel.
Ik wil ook graag worden ingelicht als er ergens een beveiligings lek is.
Hoe klein die ook is.

Altijd weer een valkuil voor bedrijven, "Zenden we onze gebruikers wel of geen mail met informatie er in?"

[Reactie gewijzigd door Insolence op dinsdag 21 juni 2011 11:33]


<offtopic>
Gast, anders zet je even de spellingscontrole aan!
</offtopic>

Verder mee eens, ik wil ook ingelicht worden als dit soort problemen optreedt. Verder snap ik niet dat er geen fatsoenlijke test procedures gebruikt worden bij het uitrollen van nieuwe software versies. Overal op hun site wordt de geweldige beveiliging gepromoot, maar in de praktijk blijft daar dus vrij weinig van over!

/Off Topic

2 foutjes.. en dyslexie, je doet net alsof mijn hele tekst verkeerd is getypt.
Maar goed, ik zal het even aanpassen.

/On Topic

Wat ik niet begrijp is dat die bedrijven het steeds weer proberen: "If we ignore it, it did not happen." natuurlijk komen de gebruikers er achter, natuurlijk krijgen ze gezeik als er geen official statement en misschien excuses komt.

Een degelijk dropbox alternatief zonder beveiligingsproblemen: sugarsync...

Of Microsoft SkyDrive? nieuws: Microsoft geeft Skydrive html 5-ondersteuning
25GB opslagruimte in plaats van de maximale 10 bij Dropbox (free account)

Ik denk dat veel gebruikers (- waaronder ikzelf -) eigenlijk enkel documenten op hun DropBox laten synchroniseren, de grootte van de opslagruimte is om die reden niet van zulk groot belang. Daarbij krijgen studenten 'up to' 16GB door referenties, met 500MB per referentie (gratis).

Ernstig dat zo'n groot bedrijf met zoveel klanten zo'n (simpele) fout maakt met authenticatie. Ik vraag me af wat de feitelijke schade die hierdoor veroorzaakt is, is.

Ja, of kijk eens naar SpiderOak. Veilige login waarbij je data versleuteld wordt.

Dank voor de suggestie. Dat ziet er inderdaad goed uit en 5GB gratis, ipv 2GB bij Dropbox.
De automatische backup functionaliteit ziet er ook veelbelovend uit !

Of gewoon zelf iets hosten. Kun je zelf volledig de veiligheid in de hand houden.

Hmmm, interessant spul.

Nergens in de algemene voorwaarden van Dropbox staat dat ze zo'n 2 keer per jaar een ernstig security lek zullen hebben, die dingen gebeuren helaas gewoon. Wat ik wil zeggen is dat SugarSync morgen aan de beurt zou kunnen zijn. Maar tot het tegendeel bewezen is, zijn ze veiliger dan Dropbox.

Snap sowieso niet dat Dropbox zijn spullen zo slecht test voordat ze met een versie live gaan. Met een regressie-scriptje tackel je dit soort problemen toch direct en gaan alle alarmbellen af?

Voor mij geen cloud dus.
Veel te onbetrouwbaar. Zet data liever op een eigen HD heb ik het zelf in de hand. Makkelijker, sneller, goedkoper, veiliger en geen internet nodig.

Maar dan mis je ook een deel van de feature: de handigheid aan Dropbox is juist dat het via internet toegankelijk is. Als je werk in je Dropbox (of elke vergelijkbare dienst) staat, kan je op je werk aan de documenten, aanpassingen maken, thuiskomen en gewoon direct verderwerken op datzelfde document. Ook samenwerken met mensen aan een project gaat er schitterend mee: iedereen kan op elk moment aan de laatste versie, dus veel minder gedoe met bestanden "document_laatsteVersie", "document_finaleVersie", "document_AllerlaatsteVersie", "document_laatsteVersie_laatsteVersie" etc. Al helemaal een soep als die verspreid staan over verschillende USB-sticks (van verschillende personen). Bovendien zit er een heel simpele versiecontrole op, iets wat je op een eigen harde schijf enkel met de nodige kennis voor elkaar krijgt.

Voor veiligheid heb je in eigen beheer nog steeds alle controle, maar je mist dan ook de handige features die veel mensen wel gebruiken.

Het is trouwens ook niet zo dat je continu internet nodig hebt: de bestanden staan gewoon op je harde schijf en je kan op een lokaal netwerk ook onderling synchroniseren (veel sneller dan over het internet; maar ik weet niet in hoeverre je daarvoor ook internet nodig hebt om het allemaal op gang te trekken). Bijkomend pluspunt voor mensen met een smartphone, vindi k persoonlijk dat je daarop ook aan je bestanden kan en je smartphone dus als een veredelde USB-stick kan gebruiken op computers zonder internet.

Vind het zo grappig he,die cloud zooi. Alsof iedereen de wereld over moet om de voordelen te zien van de cloud.Als je een bedrijfsnetwerk zou hebben kun je thuis ook met je documentje verder gaan en kun je ook inloggen vanaf elke locatie. Jij hebt het dan over met meerdere mensen aan één project werken, met één bestand (en dat zonder versiebeheer), dat is vragen om problemen. Zonder versiebeheer is het veiliger voor de data dat het op meerdere locaties staat want als de ene niet weet wat de andere aan het doen is kunnen ineens jou wijzigingen verdwenen zijn. Je vertrouwt wel heel erg op iets wat een ander heeft gebouwd en daar rust het grote gevaar. Iedere 'oetlul' kan er gebruik van maken en er eventueel toegang tot krijgen. Backups zijn er niet. Gaat het bedrijf over de kop en dan? Mensen worden er lui van van al dat 'gemak', men merkt pas op dat er problemen zijn wanneer men geen toegang meer heeft. Het is naief je zo over te geven aan zo'n dienst. Het is misschien een aardig medium om bestanden te delen maar niet om op te werken.

Dus als je een dienst zoals Dropbox zou willen gebruiken moet je eigenlijk:

- een random gebruikersnaam gebruiken. Bijvoorbeeld: ab*#TXhBy72^P1
- zelf je bestanden encrypten en niet de ingebouwde encryptie optie gebruiken

een random gebruikersnaam gebruiken. Bijvoorbeeld: ab*#TXhBy72^P1
Je logt in met je e-mailadres, dus dat zou weinig zin hebben ;)

Nu, voor mijn prive-bestanden op dropbox gebruik ik toch nog een toegevoegde encryptie: Truecrypt bestandje in mijn dropbox en alles is opgelost daarmee (behalve de irritant lange sync - dus beter meerdere truecrypt images van elk 10MB bv.)

Ik heb het idee dat Wuala m.b.t. beveiliging een heel goed alternatief is.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:18 Binary Domain verschijnt in februari 2012
Vorige 10:30 Scythe introduceert Ikazuti-behuizing
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011