Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Antec heeft twee systemen voor vloeibare koeling aangekondigd. De Kühler H2O H600 Pro- en H1200 Pro-koelers beschikken beide over een koperen baseplate, 27mm-radiator en 120mm-fans met blauwe leds.

De Kühler H2O H600 PRO beschikt over een enkele 120mm-fan en heeft afmetingen van 155x120x27mm bij een gewicht van 1 kilogram. De Kühler H2O H1200 PRO is het grote broertje van de H600 en biedt twee fans, afmetingen van 271x120x27mm en een gewicht van 1,8kg. De fans zijn volgens de fabrikant eenvoudig om te wisselen voor andere 120mm-exemplaren.

De koelers beschikken over een koperen baseplate die de warmte opneemt voor transport naar de radiator. De fanspeed bedraagt minimaal 600 en maximaal 2400rpm en de opgegeven geluidsproductie valt in het bereik 16 tot en met 35dBA. De lengte van de slang bedraagt 315mm en om kabelbeheer te vergemakkelijken laat Antec de energietoevoer via de satakabel lopen.

De fabrikant levert de Kühler H2O H600 PRO voor een adviesprijs van 40 pond en de Kühler H2O H1200 PRO voor 60 pond. Omgerekend gaat het om 52,60 euro en 79 euro. Antec bracht eerder al de 620, 650, 920, 950 en 1250 in zijn Kühler H2O-serie uit.

Kühler H2O H1200 PROKühler H2O H1200 PROKühler H2O H1200 PROKühler H2O H1200 PROKühler H2O H1200 PROKühler H2O H1200 PRO
Kühler H2O H600 PROKühler H2O H600 PROKühler H2O H600 PROKühler H2O H600 PROKühler H2O H600 PROKühler H2O H600 PRO
 
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Wat ik mij nu afvraag is waarom ze ooit hebben bedacht dat een fan geen vierkant frame meer nodig heeft. Nu verlies je een deel van de druk simpelweg door de openingen tussen de fans.
Ik vermoed dat het niet zoveel uitmaakt. Als ik je goed begrijp ben je bang dat de luchtstroom door de fans voor een deel omkeert en aan de intredekant van de radiator kan weglekken.

Nu draaien die fans in een soort korte buis die in het montage frame van de fan is ingebed. Dat stukje buis zal de luchtstroom als een straalstroom in de radiator blazen. En in die radiator.... kan er van alles gebeuren....

Een gegeven blijft echter dat de luchtstroom met een beginsnelheid intreedt. Het is dus waarschijnlijk dat die lucht tegen ribben of lamellen van die radiator aan zal botsen en hierdoor zal afremmen of afbuigen en naast het cilindrische gebied van de originele straalstroom terecht komt. Die lucht zal desondanks nog steeds door de radiator stromen. De lucht zal naar mijn verwachting gewoon naar de achterkant of op zijn slechtst naar de zijkant van de radiator stromen.

Stromende lucht vertegenwoordigd zelf ook een druk. Omdat die luchtstroming in dit geval afbuigt of afremt heeft dit een drukverschil over de radiator tot gevolg. Misschien dat een heel klein percentage lucht aan de voorkant weg zal lekken, op drukken of drukverschillen zal dit maar weinig invloed hebben, omdat de snelheidsveranderingen in de luchtstroom voor het drukverschil de grootste veroorzakers zijn.
Mooie uitleg, maar er is een belangrijk punt wat mensen moeten realiseren...

Warmtewisselaars werken beter als de lucht erover wordt aangezogen. De onderdruk zorgt voor een meer uniforme luchtverdeling over de wisselaar, waarmee meer en efficiënter energie wordt overgedragen. Je kan dus echt de ventilator beter erachter dan ervoor zetten, ongeacht of je hele pc-kast pull of push is (want push kan ook voordelen hebben als je specifiek lucht over bijvoorbeeld je geheugen wil forceren) en of het op onder of overdruk staat!

Doordat je een voorwaartse beweging hanteert (momentum/impuls) verlies je een gedeelte van het oppervlak omdat de lucht rechtdoor door een kleine cirkel wil. Ja, er gaat wel wat lucht buiten het gedeelte van het moment/impuls, maar er is substantiële winst te boeken bij warmtewisselaars. Je hebt minder last van de benoemde 'vierkante radiator vs. ronde fan' zoals jij, teacup, vrij mooi hebt uitgelegd.

Wat betreft hoe het werkt is het vrij simpel, druk verdeelt zich bijna uniform en druk gaat over in luchtsnelheid waar dat kan. Dat is heel simpel het deel van de wet van Bernoulli
Pdynamisch = 1/2 rho v2 *

Als je dus een onderdruk creëert, zal vrijwel gelijk over de wisselaar een luchtstroom gaan lopen gelijk aan bovenstaande formule, waar je anders een 'verlies' op de verdeling krijgt door het momentum of impuls dat in een cirkelpatroon achter de ventilator zit. Houdt namelijk rekening dat een axiale ventilator een prachtige O vormt in zijn luchtpatroon. Snel aan de buitenzijden, maar langzamer in het midden (de ventilator draait in het absolute midden tenslotte technisch niet). Je krijgt daardoor plaatselijk meer lucht door de wisselaar dan je anders uniform als gemiddeld had kunnen halen. Vergelijk het met een haardroger, de lucht gaat rechtdoor waar de aanzuigzijde vanuit alle kanten (ook vrij dichtbij) lucht aanzuigt.

Dat verlies betekent minder lucht door de radiator/wisselaar omdat de geconcentreerde O meer weerstand heeft dan absoluut nodig is. Overigens, ik mis nog steeds een mooi diepgaande review die de verschillen toont (en ik heb niet meer de baan waar ik zelf over hittecamera's en genoeg variatie in cpu's en koelers kan beschikken om het zelf te doen).

*, lang verhaal ga je Pdyn aan FD gelijkstellen per punt en de balans berekenen / integraal van alle oppervlaktes. Omdat v kwadratisch is, wil je in principe een zo'n laag mogelijke v om gemiddeld het hoogste getal te krijgen. FD = 1/2 rho v2 CD A => FD/A = Pdyn CD per puntsgewijs de oppervlakte waar de kracht varieert. CFD technisch iets sneller te berekenen :P

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 25 januari 2016 23:04]

Leuke theorie, de praktijk bewijst echter anders.

Bij elke, en dan ook echt elke, review van radiatoren waar push, pull, en push/pull vergeleken wordt, presteerd push beter dan pull.

Daarnaast zijn er nog talloze andere voorbeeld waarbij lucht door een radiator geduwd wordt inplaats van er doorheen gezogen: de radiator van je auto bijvoorbeeld, of de radiator van een split airco...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 26 januari 2016 00:43]

Heb je de review waar je naar linkt uberhaupt gelezen?

Op het eind staat in de conclusie dat t afhankelijk is van je fans (dikte/snelheid) of push of pull beter is. Voor langzaam draaiende fans is pull beter, volgens de grafiekjes onderin.
De waarheid ligt dus in het midden, maar knirfie244 heeft wel een punt. De theorie leuk is, maar de praktijk geeft niet zo'n eenduidig beeld.
De praktijk op kleine wisselaars als dit kan veel makkelijker verstoring tonen dan de praktijk op industriële systemen.

Gezien ik die laatste ontwikkel, praktijk bewijst me gelijk, maar dan wel op grote schaal formaat en met respect, met fatsoenlijke kwaliteit ventilatoren. Nu kan ik ook gaan miepen over de test / review, maar het grootste probleem ligt bij de ventilatoren (klein, 38mm en hoog toerental, dus ik vermoed veel cavitatie en slecht bestand onderdruk). Ik koop er ook nooit eentje zonder flow-curve om die reden, niets zo irritant als een ventilator die alleen werkt als er niets in de weg zit.

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 26 januari 2016 07:50]

LOL,

Radiator auto wordt gezogen, geeft niet hoor, maar de ventilator zit meestal achter je radiator en die springt aan als het te warm wordt. De "gratis" rijwind wordt natuurlijk meegenomen, maar tenzij je een formule 1 auto hebt die ontworpen is om op rijwind te koelen, is het pull (bij de meeste auto's).

Daarbij, als ik de link die je stuurt bekijk dan mag de persoon zijn ventilator eens gaan bekijken, want... zijn getallen variëren erg inconsistent. Eerst gedachte is dat zijn ventilatoren heel slecht onderdruk aankunnen en makkelijker veel lucht op hoge snelheid kunnen blazen, maar niet kunnen zuigen. Wat ook een component kan zijn is dat te dichte plaatsing op de radiator/wisselaar een soort cavitatie brengt.

Praktijk is mijn werk en ja, je moet wel de zaken optimaliseren, maar met goede hardware is pull beter door een wisselaar.

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 26 januari 2016 07:51]

De gratis rijwind is juist de belangrijkste factor bij de radiator in de auto. Er waren vroeger stapels auto's die helemaal geen ventilator hadden, en alleen op basis van rijwind functioneerden. Het probleem daarmee is dat je dan problemen krijgt bij files, of zeer langzaam stadsverkeer. Dáárom zit er ook nog een extra ventilator bij, om te helpen in situaties dat rijwind alleen niet voldoende is. En die zit erachter, omdat die anders behoorlijk storend zou zijn voor de rijwind aanblazing.

Normaal gesproken is push wel degelijk beter dan pull, omdat je bij push de grenslaag op de radiator beter doorbreekt. Beetje hetzelfde idee als de putjes in golfballetjes.
Dank je voor je toevoeging. Dat de ventilatoren zuigend zouden kunnen worden gebruikt heb ik mij in mijn uitleg niet gerealiseerd. Weet klaarblijkelijk nog te weinig over dit soort koelers. Op zich lijkt het wel logisch. De lamellen in deze koelers zijn dichtgepakt. Ook als ik onder de motorkap van mijn auto kijk zie ik een ventilator achter warmtewisselaar geplaatst.

Zuigend of blazend blijven we afhankelijk van de kinetische energie die de uitstroom van de ventilatoren ons levert. Met je stukje over de lage luchtsnelheid heb ik overigens wel wat moeite. Bij luchtkoelers is luchtsnelheid alles. Die is nodig om een ontwikkelde stroming tussen de ribben te krijgen. Is de stroomsnelheid, bij laminaire stroming weliswaar, te laag, dan krijg je te veel last van de grenslaag, de laag waarmee lucht de neiging heeft om aan de koelribben te "plakken".

Ik kan maar een reden bedenken waarom stroomsnelheid minder van invloed is bij deze warmtewisselaars, en dat is als de vorm van de ribben turbulentie introduceert. Het grenslaageffect is minder voelbaar bij turbulente dan bij laminaire stroming.

Het lamellenpakket werkt dus optimaal als het voldoende spreiding oplegt (je optimale vlakverdeling) zonder dat de luchtstroming in snelheid zo laag wordt dat ze aan het pakket blijft plakken. Het kan bijna niet anders dan dat gebruik gemaakt wordt van turbulente stroming om die beide eindjes aan elkaar geknoopt te krijgen. Je case is sowieso een interessante. Of het een verschil kan maken kan ik zo een twee drie niet overzien.

[Reactie gewijzigd door teacup op 26 januari 2016 07:37]

Helemaal mee eens.

Wat betreft de laminaire stroming zit je bij normale wisselaars inderdaad opzettelijk naar het turbulente vlak te werken, zowel door luchtsnelheid als door vormen én dichtheid pakket. Echter, je mag ook niet te veel naar turbulent toe, want dan kom je op een briljant trucje uit wat ze bij raketten gebruiken. Een klein randje veroorzaakt een turbulente laag en tussen de laminaire luchtstroom om de raket en de raket zelf komt een heel dun turbulent laagje wat minder weerstand levert :D

In dit geval, door het formaat en de onderlinge afstand van de lamellen hoef je bijna niet over turbulent te denken. De lamellen zijn te kort om te 'lijden' onder een laminaire stroming en zitten ook zeker dicht genoeg bij elkaar. Daarbij, ik heb nog geen pakket gezien wat uhm... net genoeg is afgewerkt om uberhaupt echt mooi laminaire stroming te krijgen. Laten we zeggen, de 'goedkoopheid' werkt in je voordeel.

Om echt verschil te meten zal je echter heel goed in je psychometrie moeten zitten en de lucht in absoluten moeten vastleggen voor vergelijk. Dus T, RH, Druk en Enthalpie. Dan kan je zien hoeveel energie er wordt opgenomen (enthalpie gedeelte) en hoe efficiënt het systeem werkt. Daarbij komt dan dus ook, is de ventilator überhaupt geschikt om onderdruk op te wekken (want dat is ook wel een puntje, wat knirfie heeft opgevoerd in de link).

Ik heb geen publiekelijke CFD resultaten meer, maar mogelijk kan ik dit weekend wat installeren / draaien. Een klein testje moet kunnen.
De praktijk in mijn situatie bewijst het tegendeel.
Laatst heb ik namelijk Noiseblockers Eloop fans op mijn radiator gezet, welke ook zo'n "trendy" frame hebben, en ik voel duidelijk lucht tussen fans door weer naar buiten geblazen worden.

Je moet ook en acht nemen dat de fans niet direct op de lamellen zitten maar er een aantal millimeter boven zijn gepositioneerd, dit creëert ook meer ruimt voor vrije stroming van de lucht naar andere plaatsen dan direct door de lamellen.

Vervolgens heb ik de lege ruimte opgevuld wat resulteert in een allereerst stillere werking, maar ook een iets koelere werking.

De koeler in kwestie is trouwens een H100.
Die Noiseblockers Eloop fans, van wat ik op de foto's kan zien, hebben montage hoeken die in diepte iets minder diep zijn als de "buis" waarin de ventilator draait. Zolang die buis tegen het ribben/lamellenpaket zou aanliggen merk je hiervan niet veel verwacht ik. Voor zover ik dat frame kan beoordelen (ik interpreteer de krans met tandjes die tegen de fan wordt aangelegd, en bij de fan wordt geleverd) betekend dit frame vanuit de fan gezien een verlenging van de stromings geleidings buis. Het korter maken van de diepte van de montage hoeken biedt trouwens als voordeel dat je jezelf ervan kunt verzekeren dat de buis waarin de fan draait goed aanligt tegen het lamellen pakket.

Als ik kritisch maar de behuizing van het ribbenpakket kijk, en het oppervlak van het feitelijke ribbenpakket ligt lager dan het montagevlak van je fans, dan heb je daar inderdaad een spleetruimte. Ik weet dit alleen niet zeker, het is niet goed te zien op de foto's.

Lucht kiest de weg van de minste weerstand. Een ribbenpakket voor zo'n vloeistofkoeler vertegenwoordigd best een weerstand. Ligt het oppervlak van het ribbenpakket lager dan het ventilator montagevlak, dan kan lucht zijwaarts weglekken. Ik dacht even dat het met een aanzuigende opstelling was te voorkomen, maar dan zuigt de fan even hard lucht langs het oppervlak van het ribbenpakket aan en niet de lucht uit het ribbenpakket. In beide stromingsrichtingen zou zoiets dus een punt zijn.

[Reactie gewijzigd door teacup op 26 januari 2016 21:39]

Deze markt wordt echt overspoeld met dit soort koelers. Ze hadden zichzelf beter kunnen onderscheiden met een te uitbreiden waterkoelings loop.
Dan is het geen AiO cooler.
Jawel, je hebt alles in 1 pakket maar het is later uit te bouwen.
Jawel, je hebt alles in 1 pakket maar het is later uit te bouwen.
Daar zijn kits voor. een AIO is een gesloten systeem, plug and play, niet te openen en zonder onderhoud. Dat is zowel de kracht als de zwakte ervan. Iedereen met een beetje handigheid kan er 1 monteren maar uitbreiden naar een grotere loop gaat niet.

Er is geloof ik wel een set met een extra zware pomp die je kan uitbreiden, ik meen van Swiftech. (H220-X?)

OT:Ik zou graag meer GPU AIO's zien. Buiten de Corsair adaptorplaatjes (HG10) en de handje vol OEM GPU's met AIO koeler is er bijster weinig op de markt. Daar valt flinke temperatuur en prestatiewinst te halen met AIO, CPU's lopen niet meer zo bijster warm tegenwoordig.
Kits zijn alleen niet altijd geweldig geïntegreerd. De swiftech h220 bijvoorbeeld komt volledig geassembleed, biedt alles wat een custom loop biedt maar dan wel met het gemak van de asetek loop die teveel kost voor wat het is. Een ondermaats pompje en een set die niet te onderhouden is. De swiftech cooler is niet voor niets relatief populair ondanks de hogere prijs. Het is gewoon de betere aio en een goed startpunt naar een custom loop.

[Reactie gewijzigd door Rin op 26 januari 2016 09:46]

ik dacht net "de markt verzuipt al in die dingen waarom is deze anders?" maar toen zag ik de prijs. Maar even afwachten hoe dezen het doen tegen de low end corsair koelertjes. Zouden deze ook door asetek gemaakt worden?
Daar ziet het wel naar uit. Op het blok na lijken de onderdelen en afwerking als 2 druppels water op mijn Corsair H110i.
Zouden deze ook door asetek gemaakt worden?
Ja. Dat is 100% zeker.

Daar hoef je niet eens het blokje voor open te maken om dat vast te stellen. Er zijn op dit moment slechts drie fabrikanten van AiO's: Asetek, Coolermaster en Swiftech.

Coolermaster ligt onder vuur van Asetek door vermeende patentschending. Weinig bedrijven (behalve AMD dan) willen Coolermaster gebruiken omdat ze niet in die patentstrijd betrokken willen raken. Swiftech gebruikte in het verleden een met Asetek vergelijkbaar ontwerp (pompje geïntegreerd in waterblok), maar is na een verloren patentstrijd overgegaan op een ander ontwerp (pompje geïntegreerd in radiator).
Heb hier ook een Kuhler draaien... kan er niet bepaald warm van worden (you see what i did there? ;))

Nee maar serieus, de meegeleverde fan is rampzalig. Hij koelt prima, alleen zit het geluidsniveau simpelweg op een onacceptabel niveau. Ook hun meegeleverde software is vrij matig, kan nog wat aan geschaafd worden wanneer je het vergelijkt met concurrentie (bijv. Corsair Link).

Ik schijf het product niet meteen af. Maar wanneer je het over een budget AIO waterkoeler heb kan je imo beter voor een duurder luchtblok gaan die goed zal koelen en lekker stil blieft.
Eigenlijk zouden dit soort producten moeten worden verkocht met verschillende ventilatoropties waarbij het verschil tussen de opties goed is uit te leggen. En als dat allemaal te duur wordt, verkoop het product dan maar zonder ventilatoren.

Eigenlijk snap ik het niet goed. Dit soort AIO koelers zijn enthousiastelingen producten. Dat zijn mensen die kritisch zijn op wat ze kopen. Maak het ding dan iets duurder, dan heb je minder slechte fans. Dit soort berichten doet afbreuk, dat is bij enthousiastelingen-producten meer funest dan een spannende prijsstelling.

Niet om je reactie af te doen, maar vooralsnog is ze een gebruikers ervaring. Je beleving is een relatieve. Er zijn meer ervaringen nodig omdat beeld meer helder te maken. Of maar eens ergens een review opzoeken.

[Reactie gewijzigd door teacup op 25 januari 2016 21:00]

Het idee van dit soort producten is dat als je het prijs punt juist krijgt je dit uit het domein dan de enthousiastelingen kunt krijgen en vanwege de simpele aansluiting ook bij de avontuurlijke bijna enthousiastelingen aan de man kunt brengen.

Het probleem is dat mensen die bereid zijn echt geld uit te geven aan een goede koeling een veel duurder exemplaar of zelf bouw geen probleem vinden. Maar die andere groep die wel wil maar niet zelf durft te bouwen en voor wie een goot bedrag moeilijk te verantwoorden is die konden nog wel eens voor zo'n product gaan en dat is schijnbaar een doelgroep die groot genoeg is voor dit soort producten.

Persoonlijk heb ik het niet zo op goedkope waterkoeling oplossingen. Om te beginnen is waterkoeling een risico omdat water en een computer nu eenmaal niet goed samen gaan. Om dan kosten te besparen op de kwaliteit van de waterkoeling lijkt me niet verstandig. Daar naast als je kijkt naar een goede fan kom je al snel op 15 euro uit voor een 12mm model en voor iedere 2cm extra betaal je makkelijk 2 a 3 euro extra. Koop er een radiator bij en die 40 euro komt al snel in zicht voeg daar een koelblok en assemblage kosten aan toe en zelfs bij bulk in koop is er geen echte winst meer te behalen op zo'n AIO ding voor 40 euro.
Ik vermoed dan ook dat er redelijk wat mensen die wel waterkoeling willen maar het geld er niet voor overhebben om het goed te doen, simpel weg met zo'n ding van een koude kermis thuis komen.

Natuurlijk moeten we de echte resultaten afwachten maar iedereen die een beetje weet wat de betere producten kosten die weet ook dat een 40 euro waterkoeling loop ergens op heeft moeten besparen...
Om te beginnen is waterkoeling een risico omdat water en een computer nu eenmaal niet goed samen gaan.
En hier gaan we inderdaad ook nog aan voorbij. Die oplossing moet buiten twijfel goed zijn.

Wat je beschrijft over de mogelijke doelgroep is inderdaad aannemelijk. Een blijkbaar voor een fabrikant aantrekkelijk genoeg om in te stappen, anders bestond dit product nu niet. Net heb ik even in de Pricewatch gekeken. Antec levert hiermee niet de enige set met deze prijsstelling. Cooler Master bevindt zich met de Seidon 120V al in zijn V2 versie, maar heeft slechts een, ook niet erg geruisloze, ventilator. Arctic Cooling heeft een Liquid Freezer 120.

Behalve de kwaliteit van de ventilator kan ook de fijnmazigheid van de warmtewisselaar extra ruis opleveren. Mogelijk kan deze ruis makkelijk als een luidruchtige ventilator worden geïnterpreteerd.
met zo'n ding van een koude kermis thuis komen
Omdat deze koeloplossingen tot niet lang terug tot het enthousiastelingen segment behoorden kan ik mij voorstellen dat er weinig drijfveren waren om de prijs naar beneden te krijgen. Als er iets positief kan zijn aan deze goedkope producten is het wel dat er werking in die prijs kan ontstaan, ook bij die duurdere oplossingen.

Ondanks deze pre neig ik toch ook sterk naar je opstelling en ben beducht dat met een te lage kwaliteit zelfbouwers in de dop kunnen worden afgeschrikt, dan schieten de fabrikanten, lange termijn denkend, hun doel voorbij. Een luchtkoeling lijkt me op het vlak van geluid en risico iets vergevensgezinder voor een eerste zelfbouwproject. Marktdenken levert blijkbaar niet altijd de juiste strategie op. Mogelijk is het ook alleen maar reactief beleid, omdat een andere fabrikant aan het segment is begonnen.
Het is ook een koeler voor de OC hobbyisten imo. Als je een stil PCtje wil hebben, neem je niet zo'n dure oplossing. Ik vind het leuk speelgoed, maar ik ben niet de enige die in de kamer zit, dus daarom neem ik meestal genoegen met een Mugen of iets dergelijks, want het geluid van die pompjes is echt niet normaal.
welke Kuhler heb je draaien? welke serie? ik heb zelf een antec Kuhler 620 (eerste generatie) met een fan mod van noctua (industrial PPC 3000 RPM) ding is best luid.. op full zeker.. maar 1/4-1/2 speed is het best te doen als je met speakers aan het gamen bent.. of ik nou een granaat hoor afgaan naast me in arme 3 met realism mod.. of een zoem van mn fan.. maakt me niet zoveel uit..

ik heb nooit een kachel aan in mijn huis (rond de 16 graden gemiddeld in mijn hele huis) met idle temps van 21 graden en load temps van rond de 59 vind dit dit geen verkeerde setup
Misschien stomme vraag maar Is dit een cpu cooler?
Yup, een zogenaamde All in One Liquid CPU Cooler.
Erg jammer van dat goedkope plastic om de buisjes... Maar voor die prijs zullen toch veel mensen daar geen probleem mee hebben.
Is de kleur instelbaar zonder de fan te verwisselen :? Hoop het toch wel, ik heb zelf niet veel met blauw, meer met rood/zwart of helemaal zwart :(
blacklight is paars van kleur :+
Ik heb zelf een corsair setje dat perfect werkt met een core i3570k en een asus v gene overclocked tot 4.6Ghz en dat werkt grandioos. Graag had ik wel wat meer innovatie gezien hierin, zoals de mogelijkheid tot het verlengen van de tubes of eventueel het aansluiten van een vga cooler of een andere cooler, alhoewel dit eventueel kan met een andere bracket, het zijn maar een paar gedachten.
Jaaaah eindelijk mag ik dan:

Ik heb de 1200 pro 2 maanden geleden gekregen van Antec, heb deze op mijn 6600K gezet die standaard op 4,1 draait.

Tijdens het gamen zie ik dat de cpu naar een 50-55 graden loopt, maar hoger heb ik hem nog nooit gehad.

Installeren ging niet van een leien dakje, daar komt bij dat toen ik hem er eindelijk op had zitten kwam ik erachter dat het antec logo (verlicht) ondersteboven zat. 8)7 8)7

Over het algemeen genomen en gezien de prijs geef ik dit artikel 4 reeten!!
Hmm, het eerste wat ik dacht toen ik de fans zag; Corsair LED fans met een ander stickertje??

Ben verder wel benieuwd hoe ze presteren :)
Het zal eerder een ventilator zijn van een grote Chinese producent waar zowel Corsair als Antec hun stickertjes op (laten) plakken :|

Ontopic:
Vind het wel een mooi setje voor een nette prijs maar ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de gebruikte pomp. Is dat dezelfde als in de eerdere Kühler H2O series?

En ik ben zelf niet zo'n fan van de gebruikte sata aansluiting. Als je dat ding tussen je HDD en SATA powerkabel zet werkt het als een hefboom op de sata aansluiting van je HDD. En die is vaak al van dat vreselijk broze kunststof.

Groot voordeel van dit soort set's is toch wel dat je met de juiste kast de warmte meteen naar buiten kan gooien :)

[Reactie gewijzigd door NBK op 25 januari 2016 20:19]