Gsmweb.nl

Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Vinden? makkelijk. Kopen? makkelijk. ontvangen? makkelijk. Garantie? 6 maanden volgens hun eigen klantenservice en ook de shopmanager.

Allereerst: Ik was al heel lang klant van Gsmweb.nl, ik verlengde altijd mijn abonnement daar, al sinds begin 2000 ergens. Toen ik op zoek ging naar een nieuwe telefoon en Gsmweb.nl tegenkwam in het rijtje aanbieders ging ik dan ook meteen naar hun site.

Zoeken en bestellen is vrij eenvoudig, via email krijg je updates over je bestelling. Zij bestaan al 20 jaar en dat komt vertrouwd over. Ik zocht de Caterpilar S60, een telefoon met een FLIR-camera, robuust koelkastmodel wat tevens waterdicht is en schokbestendig. De Cat S60 is een bijzondere, en zeker stevige telefoon die waarschijnlijk vele jaren mee zal gaan.

Na 17 maanden ging de adapter stuk, ik had deze slechts een paar keer gebruikt toen ik de telefoon kreeg en in het ziekenhuis lag. Ik wilde hem weer gaan gebruiken omdat er kans bestond dat ik wederom naar het ziekenhuis moest. Bij het insteken van de kabel brak in de adapter de plastic geleiderstrip af, deze bleef in de kabel achter toen ik hem weer verwijderde. Simpel gevalletje garantie leek mij, maar Gsmweb gaf niet thuis. Herhaaldelijk kreeg ik via email en telefonisch te horen dat ik slechts 6 maanden garantie had! Dit was standaard voor 'accessoires', zo werd mij verteld. Dit stond niet in de algemene voorwaarden, 'want dit was zo wettelijk bepaald', zo werd mij keer op keer verzekerd.

Een aantal keren gevraagd naar de tekst of de link van deze zesmaandenwet, maar tot op heden geen tekst of uitleg hierover ontvangen. Gsmweb geeft je dus 6 maanden garantie, zonder verder opgaaf van reden. (Zes maanden is de periode dat een product zonder bewijsvoering vervangen wordt, ná 6 maanden ligt de bewijslast bij de klant. Dit is de standaard garantiebepaling in de EU)

Ik heb de fabrikant aangeschreven hierover en Natasha van Cat Support deed hier totaal niet moeilijk over. Uiteindelijk ontving ik een vervangende adapter zonder morren. Het loont dus zeker om de fabrikant aan te schrijven als een dozenschuiver als Gsmweb.nl je de middelvinger geeft.

Na een laatste emailpoging om van Gsmweb.nl de tekst van hun zesmaandengarantieregeling te krijgen kreeg ik opeens bericht terug dat ik zomaar een vervangende adapter opgestuurd zou krijgen (?!?). Ik schreef nog terug dat Caterpilar dat al geregeld had, en dat zij nog steeds niet mijn vraag beantwoord hadden!

Gsmweb.nl is niet aangesloten bij de geschillencommissie consumenten / bedrijven. Toch bijzonder voor een bedrijf wat al zo lang bestaat.

Verzending

Verzending gaat vlot en makkelijk.

Klantenservice

Klantenservice zit je ofwel gewoon keihard voor te liegen, of heeft werkelijk geen flauw idee wat voor onzin ze over garantie nu eigenlijk aan het vertellen zijn. De 'wettelijke garantiebepaling' zijn gewoon twee woorden die ze kennen en waar ze mee schermen, maar de tekst is blijkbaar nooit gelezen of begrepen... Even sorry zeggen als ze het fout hebben is blijkbaar onmogelijk.

Scorekaart voor Gsmweb.nl

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1.5
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech