Amazon.de

Klantenservice:
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Er zijn voldoende betalingsmogelijkheden. Pas op bij het gebruik van Amazon pay. Bij betwistingen is het een stuk moeilijker om je geld terug te krijgen dan wanneer je met een credietkaart hebt betaald.

Verzending

De meeste objecten heb ik op een aanvaardbare tijd en zonder grote problemen ontvangen. Bij mijn laatste aankoop liep het echter mis. Deze heb ik slechts gedeeltelijk ontvangen.

Klantenservice

Ik heb een grote machine van 302 besteld bij Amazon. Bij aankomst bleek deze machine niet compleet te zijn. Ik heb contact opgenomen met amazon en ze konden het missende deel niet opsturen. De enige optie die ze voorstelden was om het item terug te sturen en een nieuw toestel te bestellen.
Ik heb dus de machine opnieuw besteld. Weeral was de machine niet volledig.
Dus heb ik beide orders teruggestuurd.
Nu ben ik al 8 weken in een administratieve molen terecht gekomen waar amazon mij blijft standaard antwoorden terugsturen. Na minimaal 20 mails en uren aan de telefoon bleef amazon de terugbetaling weigeren. De meeste mails van Amazon werden afgesloten met de commentaar 'We have nothing more to add to this matter'.
Ik kan echter bewijzen dat ik exact heb terug gestuurd wat ik ontvangen heb. Het gewicht van de ontvangen en teruggestuurde pakketjes kan je aflezen op de websites van BPost en PostNL. Hier is duidelijk dat ik voor beide pakketjes exact het gewicht dat ik heb ontvangen heb teruggestuurd.
Gisteren, na de zoveelste mail, besliste een Amazon medewerker eindelijk dat ik als klant correct heb gehandeld en werd de terugbetaling voor beide orders goedgekeurd.
Maar, in de praktijk werd slechts 1 van beide orders terugbetaald.
Vandaag heb ik dus weer een mail naar Amazon gestuurd.
Het antwoord van Amazon is om van omver te vallen: "After analysing all information available, we have to assume that the shipment was not incomplete when it left our fulfillment center. We will not do a refund in this case.".

Amazon heeft mij nog 302 tegoed, maar 'assumes' dat ze het item correct hebben uitgeleverd.
Het gewicht dat ik heb ontvangen was 8.24kg. Terwijl het gewicht van de machine 38kg bedraagt volgens de datasheet.

Door een fout in het Amazon warehouse ben ik in een situatie gekomen die buiten de standaard problemen valt. In dit geval kom je als klant in de meest rampzalige klantendienst ooit terecht.

De klantendienst reageert op geen enkel moment op argumenten zoals het gewicht dat bewijst wat er verzonden werd. In de plaats krijg je standaard mails die de geloofwaardigheid van de klant in twijfel trekken.

Pas op met grote uitgaven op Amazon.
Ik ga alvast via het Europees Centrum voor de Consument proberen om alsnog mijn geld terug te zien.

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie