Computerhulp Groesbeek

0 producten en 0 uitvoeringen
Namens Tweakers

Op het <a href='https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1633696'>forum loopt een topic</a> over de situatie bij Computerhulp Groesbeek. Discussie hoort daar, hier horen enkel daadwerkelijke reviews.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1
Algemeen

Naar aanleiding van een advertentie op Marktplaats heb ik op 26 september 2014 (jazeker, u leest het goed) voor het eerst contact gehad met Vincent. In de advertentie gaf hij aan dat hij WD Red WD40EFRX 4TB (8x) schijven te koop had, voor 85 euro per stuk. Fantastische prijs, aangezien de nieuwprijs bijna het dubbele was op dat moment. Hij gaf aan de schijven nog te hebben, hij ze apart zou houden voor mij, en ik volgende week (2 oktober) langs mocht komen.
Een dag vr de daadwerkelijke overname nam ik nog even contact met hem op, om na te gaan of alles nog doorgaat. Helaas bleek dit niet het geval. Vervelend dat ik er achter moest komen door zelf te bellen, en niet door een tijdige notificatie van hem uit. Hij gaf aan dat het nog een paar weken kan duren voordat hij daadwerkelijk kan leveren. (vreemd, als je eerst aangeeft de schijven op voorraad te hebben)

Klantenservice

Wat hierna volgde, was een zeer lange reeks van telefoontjes, SMS-berichten, Whatsapp-gesprekken en e-mailberichten, waarin ik iedere keer (varierend van eens per maand tot enkele keren per week) zelf moest informeren naar de huidige stand van zaken. Iedere keer kreeg ik te horen dat de schijven in bestelling waren, en hij er geen zicht op had wanneer de goederen binnen zouden zijn. Hele slechte zaak, zeker omdat ook iedere keer het initiatief van mij uit moest komen. Maar Vincent stond mij iedere keer wel vriendelijk te woord, was redelijk goed bereikbaar, en gezien de lage prijs mocht ik (vond ik zelf) niet mopperen.

Ineens leek er een verandering te zijn in de situatie: op 12 april 2015 kreeg ik (bij mijn wekelijks verzoek om een status-update) de notificatie dat de schijven bij 'hun' (wie dan?) binnen zijn, en wij een afspraak konden maken voor volgende week. Ik kom zelf uit Lelystad, hij zit in Groesbeek, maar zijn ouders wonen in Wageningen, en dat zou dan de beste oplossing zijn. (hoewel ik al had aangegeven het geen probleem te vinden om naar Groesbeek te komen, maar goed) Het verzoek was om het bedrag contant te voldoen, en hij had mij zelfs al het adres van zijn ouders doorgegeven. Maar je raadt het al: een dag van tevoren informeerde ik weer even per e-mail of de afspraak nog doorgaat, en kreeg toen pas te horen dat ik nog maar even moest wachten. Lekker op tijd!
In de tijd die toen volgde, kreeg ik wekelijks te horen dat hij het te druk had met een verhuizing/verbouwing, hij niet in het land was, hij zijn ouders niet te pakken kreeg voor het maken van een afspraak met mij, de schijven toch niet in zijn bezit waren (maar bij 'die jongen'.. wie?) en meer van dat soort smoesjes. Ik concludeer dat het hier gaat om smoesjes en excuses, want spannender dan het overdragen van de schijven van hem aan mij, en het overhandigen van de centen van mij naar hem, had het niet hoeven zijn (paar minuten werk?), waarbij ik ook nog eens speciaal ervoor naar hem zou toe komen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik zaken doe met hem en zijn zaak, en ik niet afhankelijk hoor te zijn van derden (zoals zijn ouders).

Ondertussen begon ik de schijven erg nodig te hebben, aangezien mijn huidige NAS het begon te begeven, en ik mijn nieuwe NAS graag in gebruik wilde nemen. (met de schijven die ik dus bij Vincent wilde afnemen) Daar ik de schijven nog altijd niet had, was ik genoodzaakt om uit te wijken naar een andere oplossing in de vorm van de aanschaf van schijven die duurder waren. Desondanks contact blijven houden met Vincent, om hem toch de kans te geven om de schijven te leveren. Week na week kreeg ik te horen dat hij er op terug zou komen, en dat het wel goed zou komen, maar helaas.
Op 11 juni 2015 uiteindelijk te horen gekregen dat hij de schijven niet meer heeft (alsof hij ze ooit in zijn bezit heeft gehad...), omdat hij al zijn voorraden heeft moeten inleveren (reden niet gegeven), maarrr nog wel even vermelden dat hij binnenkort misschien weer kan leveren. Maar natuurlijk, geloof je het zelf! Aangegeven dat ik het vertrouwen in hem heb opgezegd, en dat hij mij ruim 8 (!) maanden aan het lijntje heeft gehouden. Op dit bericht heb ik geen reactie meer mogen ontvangen.

Al met al heb ik geluk gehad dat ik de gewenste goederen op het moment van contact niet hard nodig had (en toen ik ze wel nodig had, heb ik actie ondernomen, door de schijven elders aan te schaffen) en dus mijn tijd had genomen om geduldig te wachten en hem de kans te geven om zich te bewijzen. Bovendien was er nog geen sprake van een betaling, dus ben gelukkig geen geld kwijt.
De conclusie is echter erg triest: Hoewel Vincent vriendelijk overkomt en jou als klant wil doen geloven dat hij er alles aan doet om zijn best te doen voor jou, is hij f een beroerde zakenman, f een leugenaar, f beiden. Dit beeld kan enkel veranderen door daadwerkelijk de gewenste goederen met mijn eigen ogen te zien, maar dat zie ik niet gauw gebeuren.

Zo blijkt maar weer: if it seems too good to be true, it probably is.

Scorekaart voor Computerhulp Groesbeek

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie