XiaomiProducts

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

de sjcam sj9 strike bleek toch niet zo waterdicht als aangeprezen. Ondanks duidelijke foto's en beschrijving van het probleem binnen garantie waren ze niet bereid om het probleem te onderkennen en beweren ze dat ze het probleem niet kunnen reproduceren.

update:
Uiteindelijk na veel gedoe toch een vervangend product gekregen.

Verzending

Retour sturen in verband met een garantieprobleem moest op eigen kosten.

Klantenservice

Ik heb er elke keer achteraan moeten mailen of bellen om te horen wat de status van mijn probleem was.

Inmiddels contact gehad met verschillende mensen die niet altijd onderling op de hoogte zijn van de status van de call.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Bestellen via de website gaat gemakkelijk, website redelijkoverzichtelijk.
Voor de betaling zijn er verschillende opties beschikbaar.

Verzending

Lamp wortd verzonden in de originle verpakking zonder omverpakking.
De originele zegels ontbraken op de verpakking waar deze geopend moet worden.
Dit was duidelijk te zien aan de achtergebleven lijmresten.
Levering was wel snel zoals aangegeven de volgende dag.

Klantenservice

Yeelight pendellamp besteld en deze werd zoals aangegeven op de website de volgende dag geleverd.
Bij ontvangst was duidelijk te zien aan de verpakking dat er zegels bij de sluitingen van de doos waren verwijderd aan de plakresten die daar nog aanwezig waren.
Bij overmaat werkte de lamp niet, er is een separaat up- en downlight deel en de downlight werkte niet.
Dat de lamp niet functioneerde en de zegels ontbraken heb ik per mail gemeld en gevraagd naar een kosteloos retourlabel aangezien het product niet werkte. Hierop kwam een algemeen antwoord dat verwees naar de website. Op de website kun je echter enkel aangeven dat je een product retour gaat sturen en een retourformulier downloaden, geen aanvraag voor retourlabel.
Om daar niet langer op te wachten de lamp op eigen kosten geretourneerd.
Volgens de website worden retouren na ongeveer 6 a 7 dagen afgehandeld.
Na twee weken per e-mail geïnformeerd en het antwoord was: het is erg druk op de retourenafdeling.
Enkele dagen later gebeld en er werd toegezegd direct actie te ondernemen en zou op de hoogte worden gesteld.
Na 3 weken nog geen antwoord te hebben gekregen maar weer gebeld weer de toezegging dat de retourzending in behandeling was en het aankoopbedrag zou worden teruggestort maar niet de verzendkosten.
En na 24 dagen na het afleveren van de retourzending had ik het aankoopbedrag terug.
Xiaomiproducts heeft wel tijd om je bestelling te verzenden maar de prioriteit om in te gaan op klachten en retouren af te handelen ligt duidelijk lager.

Algemeen: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Website is niks mis mee en ze hebben best een aantal goede producten voor de prijs. Helaas maken ze zich schuldig aan grove censuur. Ooit opgevallen dat bijna al hun producten 5 sterren hebben? Dat komt omdat als je een review met minder schrijft, deze achtergehouden wordt. Ook passen ze reviews aan, geef je 4 sterren dan plaatsen ze hem met 5.

Klantenservice

De bovengenoemde review die ik wilde plaatsen ging over de Roidmi 3S, een fm transmitter voor in de auto, welke een kritische ontwerpfout bevat waardoor deze kortsluiting veroorzaakt. Kon hem terugsturen, het contact an sich met de klantenservice is prima en snel. Je draait zelf op voor de verzendkosten voor retour en als ze dan het product defect hebben bevonden dan betalen ze terug. In mijn geval zullen ze er niks mis in zien, zeker gezien hun reactie in het contact dat het geen fout in het product zou zijn.

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Producten makkelijk te vinden. Afronding aankoop gaat zoals je het mag verwachten. Bevestiging gelijk in de mail.

Verzending

Verzonden zoals afgesproken. Op tijd geleverd. Verpakking verdiend wel aandacht. Producten zaten in 1 grote doos zonder enig bescherming.

Dit gaat niet goed.
2 Producten besteld. Bij uitpakken bleek een verkeerd product in de doos te zitten. Kan gebeuren! Geen punt. Contact opgenomen en snel kreeg ik een retourlabel. Het juiste product zou snel volgen.
Inmiddels 2 weken na retour het juiste product niet ontvangen. Bij contact krijg ik iedere keer dezelfde reactie 'geretourneerd product moet eerst worden gecontroleerd'. Je zou zeggen dat dit snel gaat, zeker omdat zij een verkeerd product hebben verstuurd.

Aankoop en verzending gaan goed, zodra je service nodig hebt geven ze niet thuis.

Algemeen

Duidelijke website met een ruime sortering assortiment, men hanteert nette prijzen en de orders worden snel levering.

Verzending

Goed verpakt, snel geleverd en mogelijkheid om bij PostNL afhaalpunt te laten bezorgen.

Klantenservice

Bij één van mijn bestellingen zat een verkeerd product. Na telefonisch contact met de klantenservice heb ik betreffend product kosteloos geretourneerd en werd het juiste product mij alsnog toegestuurd binnen 2 dagen.

Algemeen

Erg prettige webshop, duidelijk en overzichtelijk. Aanbod is ook erg groot. Prijzen zijn ook wel redelijk gelijk aan China zelf, je betaald iets meer maar dan is het er ook een stuk sneller.

Verzendkosten wel pas gratis vanaf €75

Algemeen

Xiaomi Products is in mijn ogen de meest betrouwbare leverancier voor producten van deze Chinese grootmacht. Verzending is vlot, prijzen zijn schappelijk en de communicatie is prettig

Verzending

Helaas geen gratis verzending, maar wel gewoon binnen een dag in huis. Beter dan wachten op ome Ali

Algemeen

Doet wat er van verwacht wordt! koelen op de slaapkamer en dat zonder het minste geluid. Perfect toestel.

Algemeen

Scherpe prijs, vlotte bestelling ,zelf foutje gemaakt tijdens de bestelling, super snel en correct rechtgezet door customer service. Top

Xiaomi mi band 5, super snel

Klantenservice

Super vriendelijke en correcte service na mijn eerste foutieve bestelling. Top!

Algemeen

Duidelijke website, prima producten, correcte prijzen, vlotte snelle klantenservice, levering op tijd (geleverd in België).

Algemeen

Snelle, correcte levering de dag na de bestelling. Product voldoet aan de verwachtingen. Goede ervaring!

Verzending

Verzending zoals beloofd: volgende dag in huis.

Algemeen

Over het algemeen gewoon meer dan prima ervaring. Enige minpunt is de verzending, deze was wel prima op tijd, maar de 12 producten die ik had besteld lagen allemaal los in een grotere doos zonder enige opvulling en konden daardoor vrijelijk rondschudden. Dat verdient verbetering en is ook een kleine moeite, een beetje papierproppen gebruiken of de (minder milieuvriendelijke) plastic luchtkussentjes zouden dit opgelost hebben. Er was niks defect (nog), maar het geeft toch een naar gevoel en het hoort gewoon niet.

Zie boven.

Algemeen

Webshop is overzichtelijk en bestelling is simpel uit te voeren. Daarnaast een groot pluspunt dat je de bestelling ook kunt afhalen. Je krijgt vrijwel direct een afhaalbericht met duidelijke afhaalprocedure.

Klantenservice

Na plaatsing van mijn bestelling (voorraad product) kreeg ik vrijwel direct een mail waarin de afhaalprocedure werd uitgelegd. Top geregeld. Bedrijf/magazijn is makkelijk te vinden. Vriendlijk personeel.

Algemeen

The producto selection is very intuitive. The price is also fair. The nice thing is that when you select a product, the website suggests another product (similar) with the same features or price.
I was considering to buy a Mi Band, I changed my mind because of suggestion. It was the same price but a newer and better product.

Verzending

Once that product was sent. I got my tracking from PostNL. The delivery was exactly as described in PostNL website.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Bestellen ging makkelijk en ook betaling. Prima webshop wat betreft snelle levering van Xiaomi producten. Prijs is wat hoger dan AliExpress enz. Maar je betaald een prijs inclusief BTW etc.

Verzending

Bestelling status werd beetje langzaam geupdate. Het proces tot een track code was prima. Maar daarna duur het enkele dagen tot het pakket was verstuurd.

Klantenservice

Mailde een keer mbt verzending en kreeg een dag later een reactie. Toen was het pakket ook net verstuurd.

Algemeen

De bestelling was op de website goed te plaatsen. De betaling verliep soepel en snel. Levering binnen 24 uur. Kortom prima service.

Algemeen

Heldere website, proces van bestellen is duidelijk. Snelle verzending en goede communicatie over de bestelling.

Verzending

De bestelling werd de volgende werkdag bezorgd.

Klantenservice

Heldere communicatie over de bestelling

Algemeen

Duidelijke omschrijving van de producten, een scherpe prijs en snelle verzendservice. Van evt retourneren weet ik niet veel af aangezien ik erg tevreden was met hetgeen wat ik binnen kreeg.

Algemeen

Ik heb een deur/raam sensor en een smartplug van aqara gekocht. Ze bieden het aan tegen een uitstekende prijs, het was snel geleverd en het was gewoon de EU versie. Dus hele goede ervaringen met de shop zover. Verder had ik ze via email nog een vraag gesteld. Ik kreeg dezelfde dag nog antwoord dus dat was ook heel fijn.

Verzending

Snelle levering, volgende dag geleverd.

Klantenservice

Reageerde op mijn vragen via email nog op dezelfde dag.

1 2 3 ... 23

Scorekaart voor XiaomiProducts

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie