Diamtelecom

429 producten en 486 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Diamtelecom

Review toevoegen

Algemeen

goed verzorgd bedrijf met veel artikelen, levering is snel en klachten worden snel afgehandeld bij dit bedrijf.

Algemeen

had een hoesje nodig voor een Samsung S6 Edge, stond versteld van de snelle levering, de volgende dag al. . . alleen kwam ik er achter dat ik het verkeerde hoesje had besteld.. . Diamtelecom gemaild en ondanks dat de verpakking kapot was hebben we toch het hoesje om mogen ruilen voor een ander hoesje zonder extra kosten geweldige service, top. ...Diamtelecom zal ik zeker aanbevelen bij vrienden en familie, top.

Verzending

snelle levering, goed verpakt, goede en eenvoudige site om iets te bestellen

Klantenservice

goede klantenservice die ook na kantoortijden nog een klacht in behandeling nemen.

Algemeen

Snelle levering en alles tip top in orde zou er zo weer iets bestelllen als ik iets nodig heb

Goed en deugdelijk verpakt

Correct te woord gestaan

Algemeen

Erg slechte service. Wanneer men een klacht plaatst wordt er niet voor gezorgd dat deze klacht wordt opgelost, maar wordt er erg bijdehand gedaan.

Verzending

Veel te laat verzonden zonder enige berichtgeving over de vertraging.

Klantenservice

Erg bijdehand volk wat liever een ellenlange discussie met je aan gaat ipv je te helpen met je klacht/probleem.

Algemeen

Goede service. Had een accu gekocht die niet in orde bleek maar kon prima overleggen met de persoon aan de telefoon en uiteindelijk is het keurig opgelost!

Verzending

Snel verzonden, fijn om snel te hebben

Klantenservice

Ben heel netjes geholpen. Er was geen verplichting vanuit de regelgeving om het op te lossen zoals het opgelost is maar ik ben er echt blij mee en positief verrast hoe de medewerkers aan de telefoon mee denken

Algemeen

Het ging allemaal soepel. Ik kreeg gelijk een bevestigingsmail. Voor ik het wist had ik het product in huis

Verzending

Voor ik het wist had ik mijn pakketje in huis.

Klantenservice

Via de whatsapp wordt er snel en vriendelijk gereageerd.

Algemeen

Pluspunten
Onlangs twee nieuwe achterkantjes besteld voor de Xperia Z5 compact. Tot in de late avond nog contact gehad, via de whatsapp wordt er snel gereageerd, prima geholpen, bestelling is goed aangekomen met een tube lijm Ik raad dit bedrijf aan, ga zo door!

Verbeterpunten
misschien een idee om linkjes naar youtube video's te plaatsen of een kleine uitleg hoe de onderdelen gemonteerd dan wel geplaatst moeten worden.

Verzending

Goede kwaliteit van de covers, heel aangekomen, goed verpakt en kon zo door de brievenbus.

Klantenservice

zelfs tot laat inde avond tegen 01:00 nog contact gehad met diamtelecom en antwoord gekregen op mijn vragen, helemaal top.

Algemeen

Ik ben erg tevreden over Diamtelecom, ik had beats by dre oortjes besteld en de levering was super snel, verder is de kwaliteit van het product erg goed en de klantvriendelijkheid van het bedrijf fantastisch!

Verzending

Ik heb mijn product op zaterdagavond besteld en het product werd op dinsdag die week daaropvolgend bezorgd. Dus ik hoefde maar 1 werkdag te wachten.

Klantenservice

Toen ik mijn eerste recensie over het bedrijf had geschreven werd ik bedankt voor mijn positiviteit en mijn aardige woorden. Ik vind het erg leuk dat de medewerkers van het bedrijf de tijd nemen om je persoonlijke te bedanken.

Algemeen

Een webwinkel met een waardeloze instelling. Mocht er iets mis gaan met de verzending of product dan heb je echt pech. Op support hoeft je niet te rekenen. Sterker nog support gaat er vanuit dat de klant de oorzak is/ misbruik wil maken. Probeer dan maar eens te overtuigen.
De klacht/ retourzending procedure is ook niet meer van deze tijd en kost je nog eens veel geld. Je moet iets terugsturen, dan gaan ze het beoordelen en als je het terug wilt moet je ook nog eens verzendkosten betalen (om je defecte onderdeel terug te mogen ontvangen)
Ik zal deze webwinkel aan niemand aanraden!

Verzending

Ik verwachte een originele apple kabel in de verpakking zoals dat op de website afgebeld werd maar ontving een loze kabeltje. Tis niet erg maar omdat deze ook vrij direct kapot ging twijfel ik over de kwaliteit en betrouwbaarheid van het product en het bedrijf dus.

Klantenservice

Dit is een voorbeeld van een webwinkel waar als er iets misgaat dat je spijt krijgt dat je het via internet gekocht heb.

Algemeen

Het proces tot en met de betaling verliep soepel. Ik kocht in dit geval Apple Earpods (gevonden via Tweakers). De productpagina was prima en het bestellingsproces was overzichtelijk.

Verzending

Verzending was prima verpakt maar helaas wel te laat (wat erg vervelend is wanneer je zonder oortjes zit... ;S)

Klantenservice

Na ongeveer een maand gaf het linker oortje geen geluid meer. Na 6 maanden zou ik dit accepteren en gewoon nieuwe kopen, maar 1 maand is wel heel kort... Toen ik contact opnam met de klantenservice via WhatsApp duurde het behoorlijk lang om een reactie te krijgen waarin gevraagd werd naar mijn naam en ordernummer, ook al stonden die ook in het oorspronkelijke bericht al vermeld. Uiteindelijk (na nog een aantal dagen) retourinstructies gekregen. Ik moest zelf de retourkosten betalen (nog nooit meegemaakt...) en ik kreeg nadat het pakketje aangekomen was een mail met de melding dat mijn retour in behandeling was. Na ongeveer een maand had ik nog steeds geen reactie waarop ik weer een bericht heb verzonden. Mij werd beloofd dat ze het die dag nog zouden regelen maar een week later had ik nog geen reactie. Na nogmaals een bericht te sturen hebben ze mijn retour verwerkt en nieuwe Earpods opgestuurd. Uiteraard heb ik daar nu niets meer aan want ik heb natuurlijk al lang nieuwe gekocht in de tussentijd...

EDIT: nadat ik deze review plaatste ontving ik een reactie van het bedrijf via WhatsApp op nogal kinderachtige wijze, zie https://imgur.com/a/k2IVS. Daarop heb ik het telefoonnummer maar geblokkeerd.

Algemeen

Original samsung charger . Good price , well packed . Nice extra pen as gift .

Algemeen

Binnen 14 dagen apple power adapter terug gestuurd. Nu heb ik een afwijzing op mijn retour. Geld wordt niet terug betaald en product heb ik ook niet meer. Mijn geld wordt niet terug betaald omdat het product zogenaamd gebruikt is, maar dit is niet waar. Alleen getest in stopcontact. Toen weer netjes terug gestuurd omdat mijn kabel kapot bleek te zijn en niet de adapter. Nu geen geld en geen adapter! Ik werd gebeld en er werd een vergelijking gemaakt met gedragen schoenen. Echter het product is NIET gebruikt. Ja de beschermfolie was verwijderd, hoe wil ik het product anders testen?

Klantenservice

Er worden onrealistische vergelijkingen gemaakt. Zo wordt de adapter vergeleken met schoenen die gedragen zijn of een t-shirt wat gedragen is, echter de adapter is niet gebruikt en netjes binnen 14 dagen terug gestuurd.

Algemeen

Top bedrijf! Vriendelijk personeel, snelle levering en Originele Apple producten. Ik ga hier zeker vaker bestellen.

Onwijs snel!

Vriendelijk

Tegen beloning

Algemeen

De 2 meter officiele apple lader die ik had besteld deed het thuis niet, bij Diamtelecom zelf deed deze het wel en mijn retourstatus werd afgekeurd. Om mij toch tegemoet te komen hebben ze een nieuwe 1 meter apple lader mee gestuurd. Hiervoor nogmaals heel erg bedankt! Snelle service, nog snellere klantenservice en goede producten.

Algemeen

3 diverse producten besteld bij dit bedrijf, apple oplader en 2 oplaadstekkers.
Werkt prima, en zelfs goedkoper dan waar ik normaal koop.

Dus volgende keer alleen Diamtrelecom!

Bestelling was netjes verpakt

Klantenservice

Denken graag met de klant mee!

Algemeen

Topzaak! savonds besteld en de volgende dag al geleverd, zoals gezegt orginele onderdelen voor een goeie prijs.

Algemeen

Rectificatie: Mij was door een medewerker van Apple verteld dat de oplader van Diamtelecom sowieso nep was, omdat er een serienummer in de USB-aansluiting stond. Dat blijkt niet te kloppen.

Buyer beware: in ieder geval de iPad-oplader die deze winkel verkoopt lijkt nep! Mijn eerste oplader maakte een knetterend geluid omdat het contact niet goed was. Die moest ik op eigen kosten terugsturen, waarna ik een vervangende oplader kreeg die behoorlijke coil whine produceert. Daarom maar contact opgenomen met Apple. De medewerker van Apple vertelde mij dat de oplader niet van Apple zou zijn, omdat er een serienummer in de USB-poort stond. Daarom heb ik ook dezelfde oplader bij de Apple Store besteld.

Uiteindelijk blijkt dat de oplader van Apple ook een serienummer in de USB-poort heeft , maar dat mag de 'pret' niet drukken want het blijkt dat de oplader van de Apple store:

- Duidelijkere markeringen heeft
- Andere markeringen heeft
- Een veel duidelijker leesbaar serienummer in de USB-aansluiting
- Andere contactpunten in de USB-poort. De contactpunten in de Diamtelecom-oplader liggen te diep en zijn anders van vorm.
- Andere contactpunten van het 'blokje' waar de 230V-aansluiting inklikt. De metalen pinnen in de Diamtelecom-oplader zijn gekarteld aan de onderkant, die van de Apple-lader niet.
- De Apple-lader schuift veel moeilijker in en uit elkaar.
- De USB-poort lijkt minder goed in de lader van Diamtelecom te 'passen'.
- Nul geluid produceert, dus geen geknetter en ook geen pieptoon.

Het lijkt mij hiermee voldoende duidelijk dat er in ieder geval voldoende twijfel bestaat over de herkomst van deze laders. Ik raad dus af om hier opladers te bestellen. Bovendien produceerde de eerste lader die ik kreeg geknetter. Gezien alle informatie over de problemen die neppe opladers kunnen opleveren die op internet vindbaar is, ben ik voortaan extra voorzichtig. Om uitsluitsel te krijgen zou ik eigenlijk allebei de laders open moeten breken, maar dan heb ik 0 werkende laders en ben ik 50 euro armer.

Klantenservice

Er werd snel gereageerd, maar terugsturen van het defecte eerste product moest op eigen kosten en allebei de opladers waren naar mijn inschatting nep. Bovendien werd ik naar aanleiding van deze review op een nogal absurde manier bedreigd met juridische stappen omdat ik zogenaamd schriftelijk bewijs nodig zou hebben, omdat de review anders smaad zou zijn. Het zou zomaar kunnen dat anderen onder druk hiervan hun review hebben verwijderd. Overigens heb ik nog geen geld retour ontvangen.

Algemeen

Twee accus voor iphones bij ze besteld. Het plaatsen van de bestelling was geen probleem. Ik had wat vragen gemaild en werd steeds bijna direct teruggemaild. De accu's stonden erop als originele apple accu's, en een dag later stuurde een vriend een linkje naar een tweakers forum waarin stond dat apple geen officiŽle accu's verkoopt aan/via derden. Hierover heb ik ze die avond gemaild en ik werd binnen 10 minuten gebeld door een super enthousiaste medewerker die me uitgebreid uit heeft gelegd hoe dit in zijn werk gaat en nog veel meer over de webwinkel en apple producten heeft verteld. Hij was duidelijk trots op wat ze weten te leveren en vond het erg leuk om me het helemaal uit te leggen. Zulke openheid van zaken is zeldzaam en los van dat ik het erg leuk vond om dit te horen gaf het enorm veel vertrouwen in de winkel.

Verder zijn alle bestellingen supersnel en netjes geleverd. Inmiddels heb ik beide accu's geÔnstalleerd en ze werken perfect. De enige opmerking die ik heb is dat er geen (duidelijk) filtersysteem in de zoekfunctie zit. Ik kon alles makkelijk vinden maar het zou handig zijn om zoekresultaten te kunnen filteren op bijvoorbeeld type telefoon. Maar dit is een heel klein probleem aangezien de zoekfunctie verder goed werkt.

Veel lof voor Diam ťn voor de enthousiaste medewerker die mij heeft gebeld!

Verzending

Het product was netjes ingepakt, verzonden in een bubbel envelop. De levering was snel.

Klantenservice

Zie het verhaal bij algemeen. De snelle en enthousiaste reactie van de klantenservice heeft mij enorm overtuigd van deze winkel!

Algemeen

Tevreden,mooi op tijd geleverd. Besteld op een overzichtelijke site, betaald via ideal en daarna snel geleverd

Verzending

snelle en goedkope levering via de brievenpost

makkelijk te bereiken

Algemeen

Bestellen ging makkelijk, product was snel binnen. Wel twijfels aan de echtheid van het product (Oortjes). Producten voldoen, maar de kwaliteit was niet wat ik gewend ben van Apple.

Snelle en zorgvuldige levering

Klantenservice

Na het aangeven van de twijfel over de echtheid van de producten op een vervelende manier aangesproken over het wijzigen van de review.

Scorekaart voor Diamtelecom

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg