Diamtelecom

387 producten en 439 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Diamtelecom

Review toevoegen

Algemeen

Het proces tot en met de betaling verliep soepel. Ik kocht in dit geval Apple Earpods (gevonden via Tweakers). De productpagina was prima en het bestellingsproces was overzichtelijk.

Verzending

Verzending was prima verpakt maar helaas wel te laat (wat erg vervelend is wanneer je zonder oortjes zit... ;S)

Klantenservice

Na ongeveer een maand gaf het linker oortje geen geluid meer. Na 6 maanden zou ik dit accepteren en gewoon nieuwe kopen, maar 1 maand is wel heel kort... Toen ik contact opnam met de klantenservice via WhatsApp duurde het behoorlijk lang om een reactie te krijgen waarin gevraagd werd naar mijn naam en ordernummer, ook al stonden die ook in het oorspronkelijke bericht al vermeld. Uiteindelijk (na nog een aantal dagen) retourinstructies gekregen. Ik moest zelf de retourkosten betalen (nog nooit meegemaakt...) en ik kreeg nadat het pakketje aangekomen was een mail met de melding dat mijn retour in behandeling was. Na ongeveer een maand had ik nog steeds geen reactie waarop ik weer een bericht heb verzonden. Mij werd beloofd dat ze het die dag nog zouden regelen maar een week later had ik nog geen reactie. Na nogmaals een bericht te sturen hebben ze mijn retour verwerkt en nieuwe Earpods opgestuurd. Uiteraard heb ik daar nu niets meer aan want ik heb natuurlijk al lang nieuwe gekocht in de tussentijd...

EDIT: nadat ik deze review plaatste ontving ik een reactie van het bedrijf via WhatsApp op nogal kinderachtige wijze, zie https://imgur.com/a/k2IVS. Daarop heb ik het telefoonnummer maar geblokkeerd.

Algemeen

Original samsung charger . Good price , well packed . Nice extra pen as gift .

Algemeen

Binnen 14 dagen apple power adapter terug gestuurd. Nu heb ik een afwijzing op mijn retour. Geld wordt niet terug betaald en product heb ik ook niet meer. Mijn geld wordt niet terug betaald omdat het product zogenaamd gebruikt is, maar dit is niet waar. Alleen getest in stopcontact. Toen weer netjes terug gestuurd omdat mijn kabel kapot bleek te zijn en niet de adapter. Nu geen geld en geen adapter! Ik werd gebeld en er werd een vergelijking gemaakt met gedragen schoenen. Echter het product is NIET gebruikt. Ja de beschermfolie was verwijderd, hoe wil ik het product anders testen?

Klantenservice

Er worden onrealistische vergelijkingen gemaakt. Zo wordt de adapter vergeleken met schoenen die gedragen zijn of een t-shirt wat gedragen is, echter de adapter is niet gebruikt en netjes binnen 14 dagen terug gestuurd.

Algemeen

Top bedrijf! Vriendelijk personeel, snelle levering en Originele Apple producten. Ik ga hier zeker vaker bestellen.

Onwijs snel!

Vriendelijk

Tegen beloning

Algemeen

De 2 meter officiele apple lader die ik had besteld deed het thuis niet, bij Diamtelecom zelf deed deze het wel en mijn retourstatus werd afgekeurd. Om mij toch tegemoet te komen hebben ze een nieuwe 1 meter apple lader mee gestuurd. Hiervoor nogmaals heel erg bedankt! Snelle service, nog snellere klantenservice en goede producten.

Algemeen

3 diverse producten besteld bij dit bedrijf, apple oplader en 2 oplaadstekkers.
Werkt prima, en zelfs goedkoper dan waar ik normaal koop.

Dus volgende keer alleen Diamtrelecom!

Bestelling was netjes verpakt

Klantenservice

Denken graag met de klant mee!

Algemeen

Topzaak! savonds besteld en de volgende dag al geleverd, zoals gezegt orginele onderdelen voor een goeie prijs.

Algemeen

Rectificatie: Mij was door een medewerker van Apple verteld dat de oplader van Diamtelecom sowieso nep was, omdat er een serienummer in de USB-aansluiting stond. Dat blijkt niet te kloppen.

Buyer beware: in ieder geval de iPad-oplader die deze winkel verkoopt lijkt nep! Mijn eerste oplader maakte een knetterend geluid omdat het contact niet goed was. Die moest ik op eigen kosten terugsturen, waarna ik een vervangende oplader kreeg die behoorlijke coil whine produceert. Daarom maar contact opgenomen met Apple. De medewerker van Apple vertelde mij dat de oplader niet van Apple zou zijn, omdat er een serienummer in de USB-poort stond. Daarom heb ik ook dezelfde oplader bij de Apple Store besteld.

Uiteindelijk blijkt dat de oplader van Apple ook een serienummer in de USB-poort heeft , maar dat mag de 'pret' niet drukken want het blijkt dat de oplader van de Apple store:

- Duidelijkere markeringen heeft
- Andere markeringen heeft
- Een veel duidelijker leesbaar serienummer in de USB-aansluiting
- Andere contactpunten in de USB-poort. De contactpunten in de Diamtelecom-oplader liggen te diep en zijn anders van vorm.
- Andere contactpunten van het 'blokje' waar de 230V-aansluiting inklikt. De metalen pinnen in de Diamtelecom-oplader zijn gekarteld aan de onderkant, die van de Apple-lader niet.
- De Apple-lader schuift veel moeilijker in en uit elkaar.
- De USB-poort lijkt minder goed in de lader van Diamtelecom te 'passen'.
- Nul geluid produceert, dus geen geknetter en ook geen pieptoon.

Het lijkt mij hiermee voldoende duidelijk dat er in ieder geval voldoende twijfel bestaat over de herkomst van deze laders. Ik raad dus af om hier opladers te bestellen. Bovendien produceerde de eerste lader die ik kreeg geknetter. Gezien alle informatie over de problemen die neppe opladers kunnen opleveren die op internet vindbaar is, ben ik voortaan extra voorzichtig. Om uitsluitsel te krijgen zou ik eigenlijk allebei de laders open moeten breken, maar dan heb ik 0 werkende laders en ben ik 50 euro armer.

Klantenservice

Er werd snel gereageerd, maar terugsturen van het defecte eerste product moest op eigen kosten en allebei de opladers waren naar mijn inschatting nep. Bovendien werd ik naar aanleiding van deze review op een nogal absurde manier bedreigd met juridische stappen omdat ik zogenaamd schriftelijk bewijs nodig zou hebben, omdat de review anders smaad zou zijn. Het zou zomaar kunnen dat anderen onder druk hiervan hun review hebben verwijderd. Overigens heb ik nog geen geld retour ontvangen.

Algemeen

Twee accus voor iphones bij ze besteld. Het plaatsen van de bestelling was geen probleem. Ik had wat vragen gemaild en werd steeds bijna direct teruggemaild. De accu's stonden erop als originele apple accu's, en een dag later stuurde een vriend een linkje naar een tweakers forum waarin stond dat apple geen officiŽle accu's verkoopt aan/via derden. Hierover heb ik ze die avond gemaild en ik werd binnen 10 minuten gebeld door een super enthousiaste medewerker die me uitgebreid uit heeft gelegd hoe dit in zijn werk gaat en nog veel meer over de webwinkel en apple producten heeft verteld. Hij was duidelijk trots op wat ze weten te leveren en vond het erg leuk om me het helemaal uit te leggen. Zulke openheid van zaken is zeldzaam en los van dat ik het erg leuk vond om dit te horen gaf het enorm veel vertrouwen in de winkel.

Verder zijn alle bestellingen supersnel en netjes geleverd. Inmiddels heb ik beide accu's geÔnstalleerd en ze werken perfect. De enige opmerking die ik heb is dat er geen (duidelijk) filtersysteem in de zoekfunctie zit. Ik kon alles makkelijk vinden maar het zou handig zijn om zoekresultaten te kunnen filteren op bijvoorbeeld type telefoon. Maar dit is een heel klein probleem aangezien de zoekfunctie verder goed werkt.

Veel lof voor Diam ťn voor de enthousiaste medewerker die mij heeft gebeld!

Verzending

Het product was netjes ingepakt, verzonden in een bubbel envelop. De levering was snel.

Klantenservice

Zie het verhaal bij algemeen. De snelle en enthousiaste reactie van de klantenservice heeft mij enorm overtuigd van deze winkel!

Algemeen

Tevreden,mooi op tijd geleverd. Besteld op een overzichtelijke site, betaald via ideal en daarna snel geleverd

Verzending

snelle en goedkope levering via de brievenpost

makkelijk te bereiken

Algemeen

Bestellen ging makkelijk, product was snel binnen. Wel twijfels aan de echtheid van het product (Oortjes). Producten voldoen, maar de kwaliteit was niet wat ik gewend ben van Apple.

Snelle en zorgvuldige levering

Klantenservice

Na het aangeven van de twijfel over de echtheid van de producten op een vervelende manier aangesproken over het wijzigen van de review.

Algemeen

Prima Bedrijf, de levering was goed, snel en gratis. ook de klantenservice is erg goed en een goede communicatie.

Verzending

binnen de vermelde levertijd!

Algemeen

Mijn Samsung Note 3 had een nieuwe accu nodig .
Wilde graag een orginele en deze hadden ze bij Diamtelecom. Ook de mogelijkheid om achteraf te betalen, vond ik wel fijn.

Verzending

Netjes en schokbestendig ingepakt...top..:-)

Klantenservice

Op de hoogte gehouden via de email...gewoon heel goed.

Algemeen

En korte Google zoekopdracht gaf al een heel erg positief beeld van Diamtelecom en dit is gedurende mijn order alleen maar bevestigd. Keep up the good work!

Verzending

4 sterren ivm de beschadigde levering, wellicht dat een bubble enveloppe de beschadiging had kunnen voorkomen. Bovenstaand is in de aftersales heel netjes opgelost .

Klantenservice

Helaas was een deel van mijn bestelling beschadigd geleverd. Op mijn mail kreeg ik snel reactie per telefoon. Heel erg vriendelijk contact gehad alles super netjes opgelost. Ik zou zeker opnieuw bij Diamtelecom bestellen. Keep up the good work!

Algemeen

Overzichtelijke website met scherpe prijzen. Bestellen gaat snel en gemakkelijk. Gelukkig is het niet verplicht je eerst te registreren.

Binnen 24 uur geleverd!

Klantenservice

Als aardigheidje kreeg ik er ook een balpen van de zaak bij. Deze webshop komt zeker bij mijn favorieten te staan!

Algemeen

Ik heb hier een paar oordopjes besteld, heel snel geleverd via de brievenbuspost. Het eerste paar was kapot, Maar heb toen binnen een aantal dagen nieuwe terug gekregen. Alleen jammer dat de opstuurkosten voor de klant zijn.

Algemeen

Makkelijk te vinden product en met iDEAL kunnen betalen en een stuk goedkoper dan in de winkel

Verzending

Ging super snel, erg fijn

Algemeen

De website heeft makkelijke interface en het was gemakkelijk te bestellen. Accu was gemakkelijk te vinden. Maar ik kon nergens de garantieinformatie zien. Bij de concurenten was het makkelijk te vinden

Verzending

Vrijdag besteld. Zaterdag in huis. Wel jammer dat track & trace §2,50 extra kost. Had liever gezien dat het standaard in de prijs lag. Leuk extra was nog een pen van de zaak

Klantenservice

Grappige en aardige klantenservice met goed advies!

Algemeen

Veel verschillende producten, staat duidelijke informatie bij voor welke telefoon het is.
Snelle levering, netjes verpakt.

Verzending

Het product was dezelfde avond nog verzonden, volgende dag direct binnen.

Algemeen

Bestelling geplaatst via de webshop, via de mail de overeenkomst binnen gekregen. Zoals het hoort!

Verzending

Volgende dag lag het juiste product (apple oortjes) in de brievenbus incl. een pen van het bedrijf, altijd leuk om mee te krijgen en gewaardeerd te worden

Klantenservice

Eerst vroeg ik via de mail of de volumeregeling van de apple oortjes werkte met een android toestel (wetende dat dit natuurlijk niet werkt), Er werd 2u later op de mail gereageerd en eerlijk beantwoord dat het waarschijnlijk niet zou werken.

Scorekaart voor Diamtelecom

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg