Frank

588 producten en 814 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Frank

Review toevoegen

Algemeen

Mijn dochter wil een Bluetooth koptelefoon kopen, een JBL E45BT. Bij Frank staat deze te koop voor 61,02 euro en daarmee zijn de goedkoopste na Amazon.de. Ze gaat naar de site, klikt op Bestellen en de prijs verandert in ruim 105 euro. Ja, zo kan ik ook bovenaan de Pricewatch staan...

Goedemorgen,

Bedankt voor je review. Dat is een behoorlijke teleurstelling, excuses hiervoor! De prijzen op onze website worden bepaald op basis van verschillende factoren, zoals bijvoorbeeld de voorraadstatus en de de prijzen van de concurrentie. Hierdoor kan de prijs van een artikel meerdere keren per week veranderen. Het zou kunnen dat het even duurt voordat de prijs in de pricewatch wordt aangepast, nadat dit op onze website is gebeurd. De prijs die op onze website wordt aangegeven, is altijd leidend. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we dit vanzelfsprekend graag.

Daniël,

Verzending: Score: 2

Algemeen

10 Augustus de bestelde Velda Duo Pond tool (order 2295234 ) binnengekregen waarbij 1 plastic opzetstuk ontbrak om van de vijverschaar een tang te maken. Dit gelijk binnen 15 minuten via mail met foto erbij gemeld aan Frank. Alles zat verpakt in zwart krimpfolie waardoor niet te zien was dat de blisterverpakking van Duo pond tool al geopend is geweest. Leek erop dat een gebruikt incompleet artikel is geleverd. Na herhaalde mails en uiteindelijk zelf maar achteraan gebeld een mail ter bevestiging ontvangen dat Frank met Velda zou gaan regelen om het missende onderdeel na te sturen. Deze bevestiging op 15 augustus ontvangen. Inmiddels zijn we weer 2 weken verder en je hoort of ziet niets. Erg jammer. Komt op mij over als dozenschuiver zonder ook maar enige service te willen leveren. En waarschijnlijk ook nog eens 2e hands artikelen als nieuw verkopen.

Verzending

Zie volledige uitleg bij de korte toelichting. Zeer slechte ervaring en probleem nog niet opgelost.

Klantenservice

Geen tot zeer weinig reactie. En vooral geen proactieve actie.

Algemeen

Tja, ik koop dus een picknicktafel, voor in de tuin. Zondag besteld, zou dinsdag geleverd worden. Maandag een mail, wordt woensdag geleverd.

Nou komt woensdag ons slecht uit in verband met kind en dingen... dus ik neem vrij

Dinsdag 19:30, mail, afleverdatum donderdag

ja

god

ver

edit wo 01-08-2018
Net mail gekregen, de levering voor aanstaande morgen lijkt nu wel door te gaan.

Ach ja... qua communicatie valt er weinig op aan te merken, in die zin, je wordt netjes op de hoogte gehouden. Wat echter blijft is dat je iets besteld waarbij staat "vandaag besteld, dinsdag in huis" en nou ja, het is inmiddels woensdag maar geen product, dat is dan weer communicatief zwak.

Al met al, om ook een kort verhaal lang te houden, ik pas de rating aan en zal morgen nogmaals aanpassen.

Weet je wat het is, als er had gestaan "vandaag besteld, nog deze week in huis" dan had ik niet eens opgekeken van de leverdatum, twee keer leverdatum wijzigen blijft jammer, ik bedoel, stuur die mail dat het is ingepakt en is aangeboden aan de transporteur...

Algemeen: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Top! Goed geprijsd, mooie uitleg van de producten en prima bestelmethode. Je kunt betalen met Afterpay / Creditcard / iDeal enzo, dus dat is allemaal prima!

Verzending

Goed en stevig ingepakt. Gewoon prima! Wel een simpele doos.

Klantenservice

Gebeld met de klantenservice en ze gaven me goed advies over een toetsenbord.

Algemeen

De website is duidelijk en overzichtelijk. Het bestellen en betalen gaat erg makkelijk. Wat wel vreemd is, en bij een geschil voor problemen zorgt, is dat ik de bestelling op Lamp-Expert.nl heb gedaan en de factuur van Frank.nl komt.

Klantenservice

Pas op met dit bedrijf! Ze houden zich niet aan de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie van hun leverancier, en als je aangeeft de aankoop ongedaan te willen maken dreigen ze om je een rekening te sturen voor kosten die ze gaan maken. Frank heeft alleen aangeboden om een paar euro te vergoeden, maar dat bedrag dekt niet de kosten die ik zou moeten maken voor een vervangende bijpassende lichtbron.

Volgens zowel de ACM als Consumenten Bond valt een lichtbron die meegeleverd wordt met het product onder de garantie en is er sprake van een ondeugdelijk product als deze binnen een paar maandan na aankoop defect raakt.

Ik heb bij De Geschillencommissie aangeklopt, maar na wat uitzoek werk hebben die mij geinformeerd dat de Lamp-Expert webshop helemaal geen lid is, terwijl Frank dit wel op de website heeft staan. Opvolgend heb ik zelfs nog klacht bij de Europsese geschillencommisie voorgelegd, maar Frank heeft niet de moeite genomen om daarop te reageren.

Naast het negeren van de wettelijke garantie houden ze zich dus ook niet aan hun eigen algemene voorwaarden! Met het weigeren van een kosteloze(!) reparatie of vervanging van het product overtreed Frank dus de wet.

Beste meneer Boender,

Bedankt voor uw review! Wij hebben service hoog in het vaandel staan en vinden het dan ook jammer te vernemen dat u zich daar niet in kan vinden.
Wij hebben op verschillende wijzen aangeboden om het probleem met u op te lossen onder coulance. Helaas kon u zich ook daar niet in vinden.
Dit betekent alleen niet dat de garantievoorwaarden dan anders worden. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!
Het aanbod om, binnen de grenzen van de redelijkheid, uw kapotte lichtbron onder coulance te vergoeden blijft uiteraard staan. Zoals reeds enkele malen gecommuniceerd. Indien u daar alsnog gebruik van wenst te maken kan u contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Sander

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Overzichtelijke en informatieve site. Bestellen gaat makkelijk. Levering de volgende dag in huis. Producten voldeden helemaal aan mijn wensen.
Lijkt wel een beetje op coolblue...

Verzending

Goed verpakt en snel geleverd

Verzending: Score: 1

Algemeen

Eind november een wereldbol besteld. Levering zou begin december zijn. De eerste week kreeg ik elke dag mail met een gewijzigde datum, waarna alle communicatie plots stopte. Na bellen zeiden ze begin 51 voor levering. Vervolgens niets gekregen en weer niets gehoord en in week 2 van het nieuwe jaar zelf weer gebeld. Nieuwe levering geschat op 15 januari, maar ik annuleerde het telefonisch (kan alleen zo) en diende per mail een klacht in voor de waardeloze gang van zaken. Als reactie kreeg ik dat ze zagen dat ik telefonisch contact had gehad en dat ik bij vragen nog contact op kon nemen. Mijn klacht is inhoudelijk volledig genegeerd. Ik keer niet meer terug bij hen.

Verzending

Het wordt simpelweg niet verzonden. Tevens wordt je eerst erover bestookt en communiceren ze daarna niets meer.

Klantenservice

Mijn klacht is volledig genegeerd. Ze gaan door op een manier waarvan ze eerst zeggen dat het niet zo had mogen lopen.

Beste meneer Van Gaalen,

Bedankt voor uw review. Ik heb de order voor u nagekeken en zie dat deze inderdaad niet helemaal soepel is verlopen. Onze excuses voor het ongemak! Zoals telefonisch besproken wachten wij momenteel op de aanlevering van nieuwe voorraad die tot onze spijt later binnenkomt dan op voorhand ingeschat. U hebt zojuist een mail ontvangen met nadere toelichting. We hopen u daarmee alsnog voldoende te hebben geďnformeerd. Mocht u overige vragen hebben dan horen we dit vanzelfsprekend graag!

René

Verzending: Score: 3

Algemeen

Wij hadden een aankoop gedaan van 260 euro : de eerste pomp is stuk geleverd en die hebben we netjes mogen terugsturen op hun kosten.

We hadden aangegeven om een nieuwe te versturen maar dit laat heeeel lang op zich wachten zeker 2 maanden, zelf verschillende keren de klantendienst moeten opbellen wordt dus maanden aan het lijntje gehouden wel regelmatig een mail dat ze de volgende week zal geleverd worden en na die week terug een mail dat het later gaat zijn.

Uiteindelijk hebben we de pomp op een zaterdag toegekregen en ze werkte maar niet zoals het hoorde want nu sloeg ze weer niet meer af, direct met de klantendienst contact genomen en deze gingen de leverancier ervan op de hoogte brengen.

Na een week zelf terug contact genomen en blijkbaar lag het probleem aan ons zei de leverancier.
Wij hebben dan zelf het initiatief genomen om dit te laten nakijken door een gespecialiseerd persoon maar bij ons was er totaal geen probleem.

Terug contact genomen telefonisch en per mail naar klantendienst maar telkens zonder resultaat dus conclusie niet-werkende pomp staat hier nog steeds en naar ons geld kunnen we fluiten.

Klantendienst verwijst altijd naar hun leverancier maar die krijg je totaal niet te pakken terwijl zij het produkt op hun site te koop zetten en vraag je dan achter je garantie daar kunnen ze niet op antwoorden...

Verzending

Eerste maal was het produkt niet goed verpakt, de twee keer was het veel beter verpakt

Klantenservice

Klantendienst verwijst altijd naar leverancier terwijl zij het produkt te koop aanbieden

Klantenservice: Score: 2
Algemeen

Prachtige beloftes over de kwaliteit van hun producten en service. De site ziet er netjes uit en het bestellen was makkelijk. Echter waren de twee fors geprijsde producten die ik ontving van dramatisch slechte kwaliteit. Eén van de producten is zelfs defect aangekomen.

Verzending

Verzending was snel en netjes ingepakt. Ook mogelijkheid tot gratis retour, maar...

Klantenservice

WAARDELOOS. Zoals zojuist vermeld waren de producten die ik ontving van zeer slechte kwaliteit. Het aanmelden en verzenden van de eerste retourzending was redelijk eenvoudig, maar na bijna twee weken nog steeds mijn geld niet terug.

Ik nam contact op over het tweede product dat ik retour wilde sturen, maar ik krijg geen antwoord. Zelfs niet na twee keer contacteren. Nu zit ik dus met 1 kapot product dat niet meer terug kan en twee bedragen die ik kan vergeten.

Tl;dr ze beloven van alles, maar maken niks waar. Pure oplichterij.

Aanpassing: eindelijk mijn geld terug van het eerste order. Het tweede order is nu in behandeling...

Algemeen: Score: 5
Algemeen

Voor de eerste keer hier iets besteld, een account aanmaken is niet nodig. Daarom vlot door het bestelproces heen

Verzending

Bestelling de volgende dag geleverd. Onderdeel van een microscoop dus kwetsbaar. Verzending was gratis en toch super goed ingepakt. Doosje zou een crash van de bus nog met gemak hebben weerstaan.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2
Algemeen

Ik kwam bij Experty via hun klokken-expert.nl. Daar wel een leuke klok gekocht en een die ik achteraf niet wilde. Het kopen gaat prima, maar het retourneren laat ver te wensen over. Zie de aftersales.

Zou ik hier vaker kopen? Niet direct.

Verzending

Standaard verzending maar gratis retourneren alleen via een DPD Parcel Shop. Die zijn niet zo wijdverspreid als PostNL. En een retoursproces uit de middeleeuwen, zie aftersales.

Klantenservice

Ik scoor de klantenservice slecht, omdat het retoursproces er een is uit 2000. Je moet een PDF afdrukken en met de hand invullen. Daarbij moet je allerlei gegevens overnemen uit de factuur, die ze je digitaal meegeven. Dat kan echt niet meer, imho!

Zoals geschreven kan het retourneren alleen gratis via een DPD Parcel Shop en dat vind ik ook minder klantvriendelijk dan een beter beschikbaar bedrijf.

Ze reageren wel accuraat op vragen via de website. Niet supersnel, maar wel volledig.

Hartelijk dank voor je feedback! Op korte termijn wordt dit proces in z'n geheel vernieuwd, dus ik zou zeggen; geef ons nog eens een kans!

Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, horen we het graag.

Groeten,

Team experty

Scorekaart voor Frank

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie