UBCenter

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

UBCenter is sinds 1 januari 2021 in handen van een nieuwe eigenaar.
Ik heb een garantieclaim op een product welke nog door de vorige eigenaar is geleverd. Het betreft een ophang beugel voor een G3-pro camera. De ring waarmee hij aan de muur wordt bevestigd is gebroken toen de plaatselijke jeugd de camera heeft verdraaid.
Hier wordt inmiddels al bijna 3 weken moeilijk over gedaan.

Klantenservice

UBCenter is sinds 1 januari 2021 in handen van een nieuwe eigenaar.
Hier wordt inmiddels al bijna 3 weken moeilijk over gedaan.

Algemeen

Ik heb begin maart contact gezocht met UBCenter omdat ik voor een project op zoek was naar specifieke hardware. Vanuit UBCenter werd er hierin erg goed meegedacht en hebben zij mij enorm geholpen om het project tot een succes te maken.

Leuk te zien dat een bedrijf de moeite neemt om "out of the box" mee te denken en hierin ook nog eens uiterst flexibel is. Wat mij betreft kan ik UBCenter echt aanraden!

Verzending

De verzending ging erg goed en snel, niets op aan te merken

Algemeen

Zeer vriendelijk en correct te woord gestaan. Medewerker had verstand van zaken en gaf passend en eerlijk advies.

Algemeen

Wij hadden binnen 4 uur een nieuwe router nodig. Hoewel het telefoonnummer helaas niet goed bereikbaar was, was UBCenter via whatsapp goed bereikbaar. Rutger is op zoek gegaan naar een koerier en heeft enkel op goed vertrouwen alles geregeld. Er stond veel op het spel, dus wij zijn hem erg dankbaar.

Algemeen

1.5 jaar geleden een CloudKey Gen2+ gekocht, echter had de batterij het begeven (blijkbaar een veel voorkomend probleem).

Na contact gezocht te hebben een net antwoord teruggehad waarbij meegedacht werd om zo kort mogelijke downtime te hebben van mijn beveiligingscamera's.

Kortom nieuwe CloudKey ontvangen onder garantie en dat 1.5 jaar na aankoop. Perfecte service!

Verzending

De volgende dag geleverd, helaas wel met DHL (slechte ervaringen met DHL) maar wonder boven wonder wel geleverd wanneer DHL aangaf dat ze kwamen.

Pakketje verpakt in bruin papier i.p.v. overdoos, speciale keuze gezien het hier om een CloudKey Gen2+ gaat met HDD.

Klantenservice

Vriendelijk en meedenkend personeel, RMA perfect opgelost.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ubcenter.nl krijgt maar 1 ster voornamelijk omdat de klantenservice nogal slecht is.
Wanneer je besteld en geleverd krijgt loopt alles nog lekker soepel totdat je besluit contact probeert op te zoeken met de klantenservice zoals ik ervaren heb i.v.m. mogelijke ruilen van product.
Ik heb geprobeerd een product om te ruilen en contact gezocht via het contact formulier en kreeg hier pas naar anderhalf week pas een reactie op. Telefonisch waren ze niet te bereiken volgens de site en nog steeds niet volgens de site.
Op de site blijkt achteraf ook veel mis te zijn door het ontbreken van veel informatie. Bijvoorbeeld ik zocht naar de AV en deze kon ik totaal niet vinden en met behulp van medetweakers kun je deze met een omweg vinden.

Mijn advies is ook aan mensen die hier bestellen maak een account aan want zonder account wordt retouren praktisch onmogelijk gemaakt, en die je via klantenservice alsnog maakt om te kunnen retourneren.

Zolang UBcenter zijn site niet update en het makkelijker maakt om alle informatie te verkrijgen ( telefoonnummer/ AV/ zonder account makkelijke retourneren) is mijn advies ook blijf weg bij deze site/verkoper.

-edit- op 14-7-2020 heeft UBcenter gereageerd op de review en mijn lopende topic en hebben de site geupdate dus het bovenstaand vervalt hiermee ook !

Verzending

Op de verzending heb ik wel een belangrijke kritiekpunt. Ondanks dat de shop zeer snel levert word het wel erg opvallend verpakt en verstuurd.
Ik kreeg de producten verpakt in bruin verpakkingspapier i.p.v. in een doos en dit vond ik nogal opvallend.
Omdat ik een product wou retourneren was de eis dat ik de product in de orginele doos onbeschadigd zou versturen, en dit terwijl UBcenter kiest het zo te verpakken dat het risico er hoog is dat de verpakking beschadigd raakt tijdens de transport.

Klantenservice

Klantenservice is zeer slecht bereikbaar en telefonische contact is tot heden nog steeds niet mogelijk !

Hallo Arthion,

Hartelijk dank voor je review; erg vervelend dat je zo'n onzekere ervaring hebt gehad bij het retourneren van je product. Veel punten in je review (en in het topic op Tweakers) zijn terecht.

De oorzaak voor de verwarring is een ongelukkige samenloop van omstandigheden in onze personeelsplanning in juni; een combinatie van geplande vakanties en ziekte heeft voor onderbezetting gezorgd, waardoor we onze telefonische klantenservice op een lager pitje hebben moeten zetten en we ook in klantenservice per mail achterstand opliepen. Dat is uiteraard ons volledig toe te rekenen.

Om klanten te informeren over bovenstaande hebben we op een groot aantal plekken meldingen geplaatst over de tijdelijke onbeschikbaarheid van de telefonische klantenservice. Zo ook in de footer van UBCenter.nl; daarbij is per abuis de link naar de veelgestelde vragen (met informatie over het retourproces) en onze algemene voorwaarden overschreven door deze nieuwe informatie. Dat is inmiddels weer rechtgezet.

Het framework waar onze webshop op draait staat geen retourzendingen van niet-klantenaccounts toe, helaas. Uiteraard kan een retour in die gevallen altijd per mail aangemeld worden, waarna we een gastenaccount om kunnen zetten in een klantaccount. We werken momenteel aan een oplossing om dit eenvoudiger te maken.

Verzending: Score: 0

Algemeen

De productdoos was voorzien van een (pak)papier en de volgende dag onbeschadigd door DHL afgeleverd. Het pakpapier was een verrassing, maar als je er over nadenkt biedt de productdoos zelf natuurlijk de nodige bescherming, dus waarom zou je een doos in een doos stoppen?

Inmiddels meerdere bestellingen gedaan met hetzelfde (positieve) resultaat. Kortom, als de prijs je aanstaat is er wat mij betreft geen reden om hier niet te bestellen.

Ervaring met de klantenservice, retourneren of (technische)support heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1

Algemeen

Producten waardeloos verpakt met minimaal verpakkingsmateriaal. Doos bij aankomst gescheurd. Kon ze er zo uit pakken. Alle product dozen waren wel beschadigd. Nog bezig met testen of alles nog wel werkt.
Voor de dure producten verwacht ik toch echt veel beter. Componenten elders gekocht waren wel degelijk verpakt en op tijd geleverd.

Verzending

Slechte service van DHL. Pakketje dagen lang vertraagd en nul service over de status en locatie van het pakket kunnen verkrijgen.

Algemeen

Overzichtelijke shop met scherpe prijzen. Wat ik enorm waardeer is dat er bij het bestelproces niet meer informatie gevraagd wordt dan nodig (geen account aanmaken, geen verplicht telefoonnummer opgeven) maar dat je desondanks toch je order kan tracken.

Verzending

Snelle verzending, en prima efficiënte verpakking.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik heb op basis van prijs en snelheid van leveren gekozen voor UBcenter. Snelheid van leveren niet uitgekomen door fout bij DHL. Bestelling is uiteindelijk aangekomen en ze hebben netjes contact opgenomen.

De verzending was te laat verzonden. Schuld lag bij DHL

Klantenservice

Een prima webshop. In het weekend werd er niet gereageerd op een service ticket. Na op maandag bellen werd er teruggebeld bij het inspreken van een voicemail.

Algemeen

Snelle communicatie, scherpe prijzen en kundige mensen met betrekking tot Ubiquiti spul. Echt een aanrader!

Algemeen

Bestellen was makkelijk, verzending was snel, en alles netjes aangekomen. Hier koop ik graag weer!

Algemeen

Ideale webwinkel, Goede en scherpe prijzen, Telefonisch goed bereikbaar. Zeer specifiek assortiment maar ze doen waar ze goed in zijn

Verzending

Spullen worden goed stevig ingepakt, alles is goed beschermd

Klantenservice

Denken na over mogelijke alternatieven, erg tevreden over de afhandeling

Algemeen

Overzichtelijke website en een goed assortiment Ubiquiti producten. Ik was specifiek opzoek naar een nieuw model switch die nog maar mondjesmaat verkrijgbaar is in Europa, maar UBCenter had hem op voorraad. Per e-mail contact opgenomen vanwege verzending naar het buitenland en reactie was snel en efficient.

Verzending

Speciale verzending naar het buitenland met DHL was geen probleem. Verpakt in de originele doos met stevig pakpapier zoals andere mensen hier ook al aangaven. Dit lijkt me een milieuvriendelijke manier van verpakken en het werkt eigenlijk best goed.

Algemeen

Heel fijn bedrijf om zaken mee te doen, niet alleen bij verkoop maar juist ook bij aftersales, wat voor mij eigenlijk nog belangrijker is. Prijzen zijn concurrerend en er wordt snel geleverd.

Verzending

Goed verpakt zodat er met deze toch al gevoelige apparatuur niets kan gebeuren.

Klantenservice

Begrijpen dat mijn bedrijf (Hotel) behoorlijk afhankelijk is van een goed werkend netwerk bij storing wordt een adequate oplossing geboden waarbij het belang van de klant voorop staat, zoals het heurt!!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Scherpe prijsstellingen. Bestelling later geleverd dan aangegeven op de website (7 dagen ipv 2 dagen).

Verzending

Verzending met pakpapier om originele doos, PostNL track&trace. Je betaalt verzendkosten ondanks hoog orderbedrag. Doos was onbeschadigd - economische manier van verpakken.

Klantenservice

1 product bleek niet goed te functioneren, retourzending op eigen kosten maar snel vervangend exemplaar in huis.

Algemeen

Nette, overzichtelijke website. UniFi Switch (US-24-250W) en UniFi AC Pro AP (AP-AC-PRO-E 5-Pack) besteld. In totaal voor mij significant goedkoper dan bij een aantal andere shops waar ik normaliter bestel.

Verzending

De switch was op voorraad, maar de AP's niet. Het zou volgens de site ongeveer 5 werkdagen duren voordat deze verzonden zouden worden. Ik heb op 2 januari om 12:07 besteld en om 19:46 kreeg ik een mail met de mededeling dat het pakket verzonden was, inclusief de Track & Trace van PostNL. Op 3 januari werd het pakketje om 12:27 bezorgd. Top!

Mijn bestelling was goed en professioneel verpakt. Grote doos met daarin de twee producten in eigen verpakking en daarnaast goed opgevuld. Plakband van Ubiquiti Center eromheen. In mijn geval dus niet verpakt in slechts een papiertje om de originele doos, zoals ik bij andere reviews hier wel heb gelezen.

Verzending: Score: 1

Algemeen

Website is professioneel en duidelijk. Betalen gaat makkelijk. Als je iets van Ubiquiti zoekt hebben ze (bijna) alles.

Verzending

Verzending was relatief vlot ontvangen, echter verpakt in een papierje zonder doos. Als ik iets tweedehands koop van marktplaats, prima, maar als ik voor honderden euro’s aan apparatuur bestel had het op z’n minst in een net doosje gemogen. In de reviews zie ik hier meer beklaag over van tijden terug, dan zou je verwachten dat de verkoper hier iets aan zou doen. Vooralsnog niet. Alleen al daarom zou ik naar een alternatieve webshop zoeken.

Algemeen

Was opzoek naar een USG, deze had UBcenter te koop voor een redelijke prijs.
Goede reacties gehoord van collega's over deze webshop.

Verzending

Zending was snel, en goed verpakt.

Klantenservice

Bij bestelling waren er levering problemen in Europa, dus kon langer duren.
Naar een paar dagen een vraag gesteld of dat er al zicht was op wanneer deze leverbaar zou zijn. binnen 3 minuten antwoord!!!
Product was op de aangegeven datum binnen, en de zelfde dag nog verstuurd.

Algemeen

Ik heb hier een UniFi USG Security Gateway Router bestelt.
Alles verliep vlot en duidelijk.

Verzending

De router zat in eigen doos verpakt met daaromheen een pakpapiertje.
Op zich niks mis mee want de verpakking van Ubiquiti bied genoeg bescherming van het product. In de middag bestelt en volgende dag in huis. Ik ben nogal fan van websites die pakjegemakje aanbieden, dan hoef je er niet voor thuis te blijven. Dat kan hier dus ook!

Klantenservice

Je krijgt een email bij bestelling en wanneer het verstuurd is met track & trace code. Verders geen contact gehad met Ubiquiti Center.

Scorekaart voor UBCenter

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie