Whinkel

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Whinkel

Review toevoegen

Algemeen

Begin april 3 mining rigs besteld voor een totaalbedrag van bijna §12500. Op hun website staat vermeld 2-4 weken levertijd. Nadat deze tijd verstreken was meermaals telefonisch contact gehad en steeds gebruikten ze dezelfde uitvlucht dat ze nog wachten op onderdelen en dat deze binnen 2 weken wel zouden binnenkomen... ondertussen zijn we 2 maanden verder en heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik heb al meermaals gemaild dat ik mijn bestelling geannuleerd wil zien en dat ze mij het bedrag terugstorten, maar hier krijg ik geen reactie meer op. Zowel telefonisch als via e-mail zijn ze niet meer te bereiken. Ondertussen heb ik een incassobureau ingeschakeld en ook klacht neergelegd bij de politie.

Verzending

ik heb mijn bestelling na twee maanden nog steeds niet ontvangen

Klantenservice

klantenservice is niet te bereiken via e-mail, telefoon of chat

Algemeen

Bestellen van het product ging makkelijk! geen opmerkingen aan wel vage aanbiedingen van een alternatieve videokaart

Verzending

Verzending ging erg moeizaam, ook was het contact zeer verwaarloosd

Klantenservice

Mijn Videokaart is defect geraakt. ( kan altijd gebeuren ) maar de klantenservice gaat het van zich af weten helaas jammer dat dit op deze manier moet gebeuren en mijn volgende stappen zijn juridische stappen ondernemen tegen deze onderneming + de reviews die hier staan vermeld mee te nemen in het proces waardoor deze webshop gesloten kan worden en andere mensen hierdoor niet de dupe van worden.

Algemeen

Op 1 Februari een set harde schijven besteld met een verwachte leverdatum van twee weken, dit werd mij althans beloofd. Nadat er 4 weken na de aankoop nog geen idee was van de verwachte levertermijn heb ik hen gecontacteerd om te vragen of het mogelijk was mijn bestelling te annuleren. Dit was geen probleem (2 maart) en ik zou ten laatste twee weken later mijn terugbetaling ontvangen. We zijn bijna drie maanden later en ik heb nog steeds niets ontvangen. Op mails antwoorden ze niet meer, via de chat ontwijken zij mijn nochthans logische vagen en de telefoon nemen ze niet op.
--> Er kan altijd iets mislopen in de administratie waardoor een te late terugbetaling kan gebeuren. hier is er echter sprake van het moedwillig niet voldoen aan de verplichtingen. Ik hoop nog steeds dat ze mijn geld (1274§) gaan terugstorten want er werd in alle geval niets voor geleverd.
In tussentijd bekijk ik welke andere stappen er kunnen genomen worden.

Verzending

Geen verzending gekregen, product is geannulleerd maar wordt niet terugbetaald

Klantenservice

Ze ontwijken reeds drie maanden mijn vraag om mij terug te betalen. Indien de zaak nu wordt rechtgezet ben ik wel bereid mijn mening te herzien

Algemeen

Bestelling op 11 mei geplaatst, volgens de webshop zou het artikel ruim op voorraad zijn. Echter was dit niet het geval en heb ik de bestelling geannuleerd. Vervolgens hoor je niets en heb ik mijn geld ook nog steeds niet terug.
Bestel hier nooit wat! Ik voel mij ook opgelicht..

Klantenservice

Bestelling geannuleerd en vervolgens hoor je helemaal niets meer van ze. Reageren niet op telefoon en niet op email.

Algemeen

Ik wacht al weken op ook maar een reactie nadat ik mijn defecte USB stick heb opgestuurd. Je hoort helemaal niets van ze. Als je belt, en dat lukt maar zelden want bijna altijd zijn alle medewerkers in gesprek, krijg je te horen: stuur alle gegevens nog maar eens op. Als je dat dan doet hoor je vervolgens weer helemaal niets. Eťn advies is hier van toepassing: koop hier nooit!

Klantenservice

De klantenservice is bijna altijd onbereikbaar, reageert niet op mails en de ene keer dat ik ze kon bereiken werd me doodleuk gevraagd de gegevens nog eens te mailen. Na dat gedaan te hebben bleef het ontzettend stil aan de kant van Whinkel.

Algemeen

Ik wacht nu al meer dan 5 maanden op mijn videokaarten die ik bij Whinkel.nl heb besteld. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, de service bij Whinkel is extreem slecht. Ik heb zelfs mijn bestelling meerdere malen omgezet (extra betaald) zodat ik de kaarten eerder zou ontvangen maar zonder succes. Als ik Whinkel bel dan krijg ik telkens te horen dat ik mijn kaarten binnen 2 weken zal ontvangen... ik ben er behoorlijk klaar mee. Ik heb screenshots (stuk of 50) gemaakt van elke chatcontact met Whinkel. Hierin zie je wat voor loze beloftes ze maken en de schijn hoog houden. Ik hoop echt dat Whinkel met een oplossing komt. Ik raad iedereen af om via Whinkel videokaarten te bestellen.

Voor meer informatie of screenshots stuur me een mailtje naar jriequellme@gmail.com

Klantenservice

- Klantenservice is bijna te bereiken
- Via de chat gaven ze soms geen antwoord of verlieten ze gewoonweg de chat

DIT KAN GEWOON NIET!!!!

Burnd Karma 2,41K

Algemeen

Op 27 maart een bestelling gedaan van veel videokaarten. Deze konden niet geleverd worden binnen de beloofde 1-week. Na 2 weken heb ik geannuleerd op 16 april. Middels een email door whinkel werd aangegeven dat ze het geld na 10 dagen zouden terugstorten. Dit is nog steeds niet gedaan.

Dat levertijden lastig te garanderen zijn/waren vanwege de run op videokaarten dat begrijp ik wel. Maar als we dan overeen komen dat de bestelling geannuleerd omdat ze de belofte niet na kunnen komen, en ze accepteren dat, bevestigen dat, en geven aan dat het geld binnen 10 dagen terug wordt gestort, dan moeten ze dat ook na komen.

Ze maken het verhaal steeds vager en komen met steeds meer drogredenen op de proppen. Als ik er achteraan bel wordt er ineens gezegd dat het een zakelijke bestelling is. Vervolgens wordt er gezegd dat het overmacht is en ze daarom 120 dagen de tijd hebben. Dit doet natuurlijk niet ter zake omdat we al een bevestiging van ze hebben met annulering en de toezegging dat dit uiterlijk op 26 april terug betaald zou zijn.

Ik heb nu maar een officiŽle aanmaning verstuurd, als het geld niet binnen 14 dagen terug is zal ik een incassobureau inschakelen. Hopelijk krijg ik dan mijn geld terug... Triest dat dat nodig is.

NIET TE VERTROUWEN, BLIJF BIJ DIT BEDRIJF UIT DE BUURT!

Klantenservice

De klantenservice is echt onbeschoft te noemen. Nav bovenstaand verhaal zeg ik dat ik mn geld graag terug wil, zoals afgesproken. Vervolgens valt er een stilte en wordt er weer gezegd dat ik de kaarten geleverd krijg. Ik zeg dat ik dat niet wil, want we hebben geannuleerd, en dat heeft Whinkel bevestigd. Daarna wordt er gezegd dat ik Twinkels(?) terug kan krijgen. Dat zal wel een of ander shoptegoed zijn, dat wil ik natuurlijk ook niet bij zo'n onbetrouwbare webshop. Dan zeg ik nogmaals dat ik gewoon mijn geld terug wil, zoals ook afgesproken. Dan valt er weer een stilte en wordt er opgehangen...

Ook meermaals gehad dat er gezegd wordt: "Moment, ik ga het even navragen" vervolgens wordt de verbinding verbroken. Dat is me nu al zo vaak gebeurd dat ik sterk het vermoeden heb dat dat bewust is.

Laatste keer dat ik belde werd er ook door de klantenservice tegen mij gezegd: "ik ga nu de verbinding verbreken". Vervolgens bel ik terug, krijg ik een bandje dat 'alle medewerkers in gesprek' zijn....

Algemeen

Waardeloze Whinkel, absoluut niets bij bestellen!

Ik heb op 11-1-2018 een bestelling geplaatst voor 5 GTX 1070 8G - Videokaarten. Voordat ik besteld heb nog even gecontroleerd of de levertijd van 14 dagen wel echt haalbaar was, ja hoor meneer dat lukt zeker. Waren vervolgens toch niet leverbaar, wat op zich nog wel begrijpelijk was. Waren nergens verkrijgbaar. Wat wel vervelend is dat in eerste instantie nadrukkelijk was vermeld dat hun deze kaarten wel degelijk snel konden leveren. Meermaals gevraagd en bevestigd.

In alle redelijkheid heb ik op 8-2-2018 in overleg §199.99 bijbetaald om te upgraden naar 6 RX 580 8GB kaarten welke wel sneller leverbaar zouden zijn. Je raad het al, ook deze kaarten lieten uiteindelijk ondanks de nadrukkelijke beloften op zich wachten. Na velen telefoontje van mijn kant richting Whinkel ben ik iedere keer opnieuw met valse beloftes het riet in gestuurd.

Vervolgens heb ik op 3-3-2018 mijn totale order voor §2744,98 geannuleerd omdat ik geen enkele vertrouwen meer heb in deze partij. Deze annulering is vervolgens bevestigd en mijn geld zou binnen 10 werkdagen terug gestort worden.

Zie wat er vervolgens is gebeurd:
Van: Klantenservice Whinkel <klantenservice@whinkel.nl>
Datum: 3 april 2018 om 13:50
Aan: Dennis
Goedemiddag Dennis,

De bestelling is geannuleerd. Volgens mijn systeem gaat het om een bedrag van: § 2.744,98

De creditering zal binnen 10 werkdagen volgen.

Vriendelijke groet,
Whinkel (geanonimiseerd door auteur)

Van: Dennis
Datum: 20 april 2018 om 19:50
Aan: Klantenservice Whinkel <klantenservice@whinkel.nl>

Beste,

Ik heb mijn orders 3 maart geannuleerd. Inmiddels is het 20 maart en heb ik mijn aankoop bedrag nog steeds niet retour ontvangen. Ik heb jullie hier gisteren over gebeld en er is mij verteld dat dit direct opgepakt zou worden. Daarnaast heb ik gevraagd of ik terug gebeld kan worden door iemand die gaat over deze betalingen. Dit zou doorgegeven worden, echter heb ik ook nog steeds niets mogen vernemen. Inmiddels bezitten jullie al meer dan drie maanden § 2744,98 van mijn euro’s. Ik begin het inmiddels beu te raken dat ik al maanden loze beloftes in vele vormen te horen krijg. Ik overweeg op dit moment aangifte te doen van oplichting.

Graag zie ik met spoed mijn aankoopbedrag tegemoet, indien ik uiterlijk maandag a.s. niets van jullie verneem en/of mijn bedrag retour heb ontvangen zal ik overstappen tot juridische/strafrechtelijke stappen.

Ik zie jullie bevestiging en of reactie graag tegemoet. Ik hoop dat dit niet nodig is en dit gewoon professioneel afgehandeld kan worden.

Van: Dennis
Datum: 25 april 2018 om 10:29
Aan: Klantenservice Whinkel <klantenservice@whinkel.nl>

Beste (geanonimiseerd door auteur),

Zoals zojuist met (geanonimiseerd) besproken ontvangen jullie bij deze mijn IBAN nummer NLXX XXXX XXXXXXXXX.

Graag zie ik de bevestiging tegemoet voor de credit betaling van § 2744,95 op maandag a.s. (30 April 2018)

Van: Klantenservice Whinkel <klantenservice@whinkel.nl>
Datum: 25 april 2018 om 11:01
Aan: Dennis

Dag Dennis,

Hierbij bevestig ik dat de terugstorting voor aanstaande maandag is ingepland.

Het gaat om een bedrag van 2744,95 euro.

(geanonimiseerd door auteur)

-----------------------

Misschien kun je het al raden, op dit moment is het 01-05-2018 en heb ik nog steeds geen cent op mijn rekening staan. Whinkel gebruikt een rekening bij de Rabobank net zoals ik dus deze betaling had op 30-04-2018 zoals afgesproken binnen moeten zijn.

Mijn advies, doe absoluut geen zaken met deze partij!

Ik ga nu overstappen op de diensten van een incasso bureau en zal verdere juridische stappen ondernemen.

Ik hoop dat ik jullie kan behoeden voor een kostbare fout om met deze mensen in zee te gaan.

Met vriendelijke groet,

Dennis

UPDATE: Inmiddels na veel moeite en na dreigen met Juridische stappen en incasso mijn geld retour ontvangen. Geld zou al overgemaakt zijn maar op betalingsbewijs was te zien dat dit pas dag later is gedaan ondanks dat anders is beweerd. Al om al geen prettige Whinkel ervaring, blijf bij mijn advies. GEld retour lijkt enkel onder hoge druk te worden uitgevoerd.

Zaak is bij deze afgerond.

Klantenservice

Zie mijn eerder relaas over de manier van vals beloftes. Ben in sommige gevallen wel netjes te woord gestaan, zelfs compliment voor gegeven.

Echter telefonisch heel slecht bereikbaar, krijgt bandje met tekst "zijn telefonisch in gesprek, probeer het later nog eens". Probeer ze al twee dagen te bereiken helaas zonder succes.

Maar wat heb je aan contact als alle beloftes, loze beloftes zijn en je uiteindelijk zowel je spullen als je geld niet terugkrijgt.

Algemeen

Heb rond 29 januari 3 RX580-kaarten besteld. Tot op heden nog steeds niet ontvangen. De kaart is inmiddels met bijna §100 per kaart minder waard geworden. Contact gehad met Whinkel: Alleen maar valse beloftes. Gebruikten mijn bestelde kaarten voor hun eigen systemen (bevestigd door hun via mail). Mag dus wachten tot ik aan de beurt ben. Ik vertrouw dit bedrijf voor geen meter meer.

Verzending

Verzending? Ik zou hopen dat ze Łberhaupt iets verzenden. Als ik deze week de kaarten niet krijg, laat ik beslag leggen op hun rekening. Ik wil gewoon mijn kaarten. Het zijn mijn kaarten, ik heb er voor betaald.

Klantenservice

Als je belt, wordt je gevraagd terug te bellen als het minder druk is. Dus niet in de wacht tot je aan de beurt bent. Verder reageert men niet op de chat. Mails worden ook vaak niet beantwoord. Mijn advies: Laat dit bedrijf zsm links liggen.

Tot slot: Ik lees iets over incassobureau. Weet iemand hoe dit werkt?

Incasso-bureau ingeschakeld. No cure, no pay.

Er lopen via dit incassobureau al 10 aanvragen. Alleen al bij dit bureau. Blijf dus ver weg van Whinkel. Ik vertrouw ze voor 0%.

Algemeen

een bestelling gedaan bij whinkel voor een grafische kaart een 1080 en betaald na een week niks van hun gehoord te hebben heb ik contact opgenomen met hun daar kreeg ik te horen dat deze kaart niet leverbaar was en dat ze niet wisten wanneer dus bestelling geanuleerd wij zijn zes weken verder en vijf keer contact met hun opgenomen gel is nog steeds niet terug dit grenst voor mij aan het criminele het was toch voor geen klein bedrag het laatste contact wilden ze mij een andere kaart verkopen maar daar ik op een ander al een gekocht was dit niet meer nodig toen boden ze mij een tegoed bon aan schandalige praktijken

Algemeen

In Januari een bestelling geplaatst en direct voldaan, tot op heden geen product mogen ontvangen, meerdere e-mailwisselingen/telefooncontact gehad maar het geldbedrag wordt niet teruggestort.

Klantenservice

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Wel beloftes, geen acties. Gewoon regelrechte oplichting!

jammer om dit te horen dat het zo gelopen is.
ik zou graag contact met u op willen nemen ?

mvg whinkel!

Algemeen

Heb een bestelling bij ze gaan waarvan op hun site stond dat er een voorraad was. Het was echter niet op voorraad. Op 31 januari heb ik dit geannuleerd en dit hebben ze op 1 februari bevestigd en ik zou binnen 14 dagen de terugbetaling ontvangen. 14 dagen later nog steeds niks ontvangen waarna ik een bericht heb gestuurd met de vraag wanneer ik het vergoed zou krijgen en ze zeiden de volgende dag. Dit gebeurde niet. Ik heb uiteindelijk moeten dreigen met een incassobureau en heb op 22 februari de terugbetaling ontvangen.

Blijf bij dit bedrijf uit de buurt!

sorry dat het zo gelopen is .
fijn dat het opgelost is

Tegen beloning

Algemeen

We hadden een technisch probleem met een radiografische auto, dit is boven verwachting opgelost. Super

Verzending

Verzending zoals je iets wenst te ontvangen, in goede orde

bedankt voor de review!

mvg whinkel!

Algemeen

Videokaart besteld via de website maar de gekozen leverdatum kon niet gehaald worden (antwoord na gekozen leverdatum en na eigen initiatief) 2e afleverdatum afgesproken ... geen levering. Chat gestart om te vragen naar status ... afgebroken door verkoper na melding dat het nagekeken zou worden. Je krijgt de illusie dat het bestelde onderdeel geleverd kan worden op het door jou te bepalen tijdstip.

Verzending

Tot 2 maal toe geen levering ontvangen. 1e keer zelf ingesteld via website en 2e keer afgesproken met verkoper.

Klantenservice

Reageren niet altijd en als er gereageerd wordt gebeurt er niet wat ze zeggen te gaan doen (zie algemene beoordeling)

3e beloofde levering ook niet nagekomen. Bestelling geannuleerd met 2 weken restitutie termijn. Herinnering gestuurd na 1e week. Na termijn direct incassobureau ingeschakeld. Volgens Whinkel was annulering niet bekend ?!?! Bewijs van annulering naar incassobureau gestuurd dus ze gaan ook incassokosten betalen. Eindelijk geld terug na 2 maanden. Dit was zoals Whinkel zelf belooft een waanzinnige koopervaring ....

Algemeen

Videokaarten besteld, die volgens de website op voorraad waren. Helaas bleek dit niet zo te zijn.

Klantenservice

In overleg bestelling geannuleerd. 2 dagen later bevestiging gekregen dat dit geannuleerd werd en dat de creditering binnen 10 werkdagen plaats zou vinden. Erg laat, maar goed.

2 weken later niets ontvangen. Contact opgenomen met Whinkel. Er was 'iets' fout gegaan, maar konden niet zeggen wat en wanneer dit opgelost zou gaan worden.

Vordering overgedragen aan incassobureau en 1 dag later betaald.

Naar aanleiding van deze recentie heeft Whinkel contact met me opgenomen en excuses gemaakt voor de gang van zaken, en tevens een attentie verzonden.

Helaas is het hiermee niet af. Whinkel is het niet eens met de incassokosten en betaald deze niet, waardoor ik nu alsnog 15% van het bedrag aan het incassobureau moet betalen.

Helemaal klaar met Whinkel, oplichters!

Algemeen

Plaatsen van bestelling is geen probleem. Geen voorraadbeheer, en verwachte leverdatum slaat nergens op. Materiaal wat niet op voorraad is kom je pas achter als er niks geleverd wordt, en je contact zoekt met het bedrijf. Daarna is pas bekend dat er geen voorraad is.

NOOIT HIER KOPEN !!!
4 defecte video (mining) kaarten gekregen (1200 euro)
Zeggen dat is jou probleem, je hebt ze zelf stuk gemaakt ?!?
Nooit aan de praat gekregen!!!

Verzending

Duur veel langer dan ze beloven, moest veel langer wachten en je hoort niets

Klantenservice

Heb ze gewezen op de garantie artikel op hun site (Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was)
Zeggen wij leveren geen defecte producten !
Gooien de telefoon erop !!!!
Ben radeloos !!!
Op hun site staat dat ze lid zijn van EMOTA European Trustmark ?
Niet bekend bij www.webwinkelkeur.nl en bij http://www.keurmerk.info
Ze liegen dus ook nog !!!

Beste,

U heeft bij ons 6 grafische kaarten gekocht, hiervan zouden er 4 kapot zijn. Zoals u via de telefoon had uitgelegd heeft u de kaarten naar een ander bedrijf opgestuurd om daar te laten repareren. Ik begrijp niet dat u niet ons als eerst op de hoogte heeft gesteld van de kapotte videokaarten, wij sturen deze namelijk gewoon op naar onze leverancier en krijgen deze vergoed. Als de videokaarten door een ander bedrijf zijn open gemaakt vervalt natuurlijk de garantie.

Toch zou ik graag met u willen kijken naar een oplossing, kunt u een mailtje sturen naar klantenservice@whinkel.nl tav Davey.

Alle problemen zijn naar tevredenheid opgelost, 4 nieuwe kaarten gekregen !!!

Algemeen

Bestelling plaatsen ging erg soepel, ook bevestiging in email gehad. Ik had een videokaart besteld, op vrijdag en zou dinsdag geleverd worden. ik maar wachten en wachten... Niks binnen.... Klantenservice kwam met een slap verhaal over tekort aan videokaarten terwijl op de site stond dat er nog genoeg voorraad was. Ze zouden contact met mij opnemen over een eventuele andere optie of een mogelijkheid dat ik mijn geld zou kunnen terug krijgen. Beide is niet gebeurd.

Kortom, bestel hier niks!

product gekocht, en is niet geleverd.

Verzending

Product is niet geleverd. dus kan geen review hier over schrijven.

Klantenservice

Klantenservice reageert niet in de livechat en ook niet op emails.

Beste Thijm,

Op het moment is er wereldwijd een tekort aan videokaarten. Op onze website staan aangegeven dat op alle videokaarten een levertijd van 2 tot 4 weken zit. Als je even een mail stuurt naar klantenservice@whinkel.nl tav Davey met je bestelnummer erbij, zal ik het aankoopbedrag naar je terugstorten.

Algemeen

Enkele maanden geleden bestel ik een Antminer l3+ (31/10/2017). Kort daarna explodeert plots Litecoin. Ik bel naar Whinkel (en blijkbaar had ik het zeldzame geluk iemand aan de lijn te krijgen) en daar werd me verteld dat half december deze geleverd ging worden. Sindsdien half december probeer ik als een idioot die mensen terug te pakken te krijgen ivm mijn bestelling (mailen, bellen, facebook, ...). De klantenservice is echt ongelooflijk slecht (of beter onbestaande). Oorspronkelijk had ik nog als doel om ze te bereiken om iets anders aan te kopen in de plaats, maar van heel dit verhaal druipt de oplichterij er gewoon af en ik heb het ondertussen wel gehad.

De verzending kan ik niet beoordelen, aangezien dit nooit gebeurd is.

Doe jezelf een groot plezier en bestel hier niks, tenzij je natuurlijk graag maanden bezig bent met wachten op je product en graag uitzoekt hoe je verder juridische stappen onderneemt tegen een bedrijf (waar ik nu mee bezig ben).

Nogmaals, doe jezelf echt een plezier, bespaar je de stress en bestel hier niks. De verhalen die je leest van andere reviews kloppen stuk voor stuk naar mijn droevige ervaring.

Klantenservice

Nog nooit zo'n slechte service ergens gekregen. En de ene keer dat ik iemand daar heb kunnen spreken ivm mijn bestelling, kwam de verkoper redelijk geŽrgerd over bij de vraag 'en is er een geplande leverdatum'.

Beste,

Kan je een mailtje sturen naar klantenservice@whinkel.nl met daarin jouw bestelnummer? Ik neem dan even contact met je op.

Davey

Winactie

Algemeen

Duidelijk verbeterd tov vorig jaar. Nu goede service, denken met je mee. Denk in de toekomst meer te bestellen

Op tijd

Klantenservice

Gevoel dat je meer bent dan een nummer

1 2 3 ... 22

Scorekaart voor Whinkel

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie