5.689 producten en 6.823 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Whinkel

Review toevoegen

Algemeen

Memory modules 30-Aug besteld. Volgens website voorradig en snel leverbaar.

In werkelijkheid, na drie dagen nog niets binnen, maar gebeld/gemaild. Geen gehoor/reactie (zowel tel als mail). Na diverse pogingen uiteindelijk contact. Ze waren niet op voorraad en met een week leverbaar. Whinkel maar voordeel van twijfel gegund en week gewacht.

Na week (intussen 12-Sep) geen statusverandering. Wederom in tel gekropen. nog steeds niet/slecht bereikbaar. Na luttele pogingen iemand aan de lijn. Modeules waren nog niet geleverd. Zou nogmaals een week duren.

Nu 22-Sep. nog geen status verandering. telefonisch moeilijk/niet te bereiken. ruim 3 weken verder en nog geen modules, maar intussen staat het betaalde al wel geruime tijd op de rekening van Whinkel te renderen waarvoor geen/minimaal geleverde inspanningen zijn verricht.

Advies: Ga alleen naar Whinkel als vrij zeker is dat bestelde kan worden geleverd, maar neem de tekst op de website niet serieus/met een flinke dosis zout.

Addon: Met de 6e poging contact aan tel. Er wordt direct contact opgenomen met de leverancier. terugkoppeling is dat er een nieuwe productenlijn aan staat te komen voor de memory modules en daardoor de levering is geraakt. Er wordt nu naar een alternatief gezocht (wat ik er ook van mage verwachten?)

Verzending

Verzending binnen (zeer) afzienbare tijd waarmee is geadverteerd is niet waargemaakt.

Klantenservice

Niet tot zeer slecht bereikbaar. tenzij je met een antwoordapparaat wil converseren.

Algemeen

Ik heb hier een videokaart besteld en op de dag dat ik hem zou krijgen had ik nog geen verzendbevestiging. Dus ik heb die dag gebeld met de klanten service, die me toen vertelde dat het product niet op voorraad was. Vervolgens hebben ze me een paar andere opties aangeboden maar ik wilde per se deze kaart. Toen heb ik de bestelling geannuleerd. Binnen 14 dagen zou ik mijn geld terug krijgen, we zijn nu 17 dagen verder en nog niets.

Verzending

het product is nooit verzonden omdat het niet op voorraad was. maar als ik niet gebeld had had ik dit niet geweten.

Klantenservice

de mensen die je spreekt zijn heel vriendelijk allen krijg ik het gevoel dat alles gewoon wordt genegeerd.

Algemeen

2 video kaarten besteld welke de volgende dag geleverd zouden worden volgens de website.
Volgende dag helaas niks binnen gekregen en ook geen track&trace oid.
Na aantal dagen contact opgenomen waarbij ze aangegeven hebben dat de levering uitgesteld is met 10 dagen.
Na 10 dagen nog maar eens gebeld, levering uitgesteld met 5 dagen.
Na 5 dagen nog maar eens gebeld, levering uitgesteld met minimaal 21 dagen.

Hierna kreeg ik een aanbod om 2 andere videokaarten ervoor in de plaats te krijgen. 2 minder waardige videokaarten.
Mijn videokaarten hadden een aanschaf prijs van 307 euro(aanbieding), de aangeboden videokaarten een aanschafprijs van 319 euro op de website, zij vroegen mij per videokaart 32 euro bij te betalen.

Hierna gevraagd of ik dan mijn geld terug zou kunnen krijgen.
Ik zou binnen 2 werkdagen mijn geld terug krijgen, na 2 dagen geen geld.
Toch maar eens gebeld, en er werd mij verzekerd dat ik mijn geld binnen 2 werkdagen op mijn rekening zou hebben.
Na 2 dagen wederom geen geld.
Wederom gebeld met hetzelfde verzoek en tevens gevraagd of zij mij hiervan een bevestiging per email konden sturen.

Nu helaas nog steeds geen geld mogen ontvangen.

Klantenservice

Klantenservice medewerkers stonden mij netjes te woord, via de email en de whatsapp werd meestal binnen 48 uur gereageerd, telefoon werd binnen 5 minuten opgenomen.

Enkel werden er elke keer beloftes gemaakt die helaas niet zijn nagekomen.

Algemeen

Zijn er mensen die mee aangifte tegen deze w(h)inkel willen doen? Ik zie ook zoveel slechte reviews en zelf heb ik wat besteld, maar na een week nog niks binnen gehad. Ook al is het product op voorraad. Ook al een week geprobeerd om contact te zoeken via mail, bellen en app. Maar nog steeds geen gehoor. Dit is voor mij gewoon diefstal. Iemand verder ervaring om wel mijn geld terug te kunnen krijgen?

Verzending

Er is helemaal geen verzending bij dit bedrijf! Ze laten mensen gewoon betalen en sturen vervolgens niks op!

Klantenservice

Je krijgt gewoon niemand te pakken. Ik heb het via de mail, app en telefoon meerdere malen geprobeerd. Telefoon gaat wel over maar niemand neemt op.

Algemeen

Allereerst: koop hier nooit wat, riekt naar oplichting / diefstal.

(Bestelling gedaan op dinsdag 5 september)
Goed. Ik had een videokaart nodig, maar deze kaart was niet overal goed leverbaar. Whinkel was vrij goedkoop, en er stond bij het (proberen te) bestellen, de volgende dag levering. Dus ik dacht dat is mooi, maar ik bel ze eerst, zodat ik het zeker weet.
Dus ik bel. De medewerker was super vriendelijk. Maar hij kon me niet vertellen of het product echt op voorraad was. Hij kon het niet vinden in de computer. Zijn advies was, bestel het product, bel dan even terug (dan kon hij het wel zien) en mocht het niet leverbaar zijn, dan annuleren we hem en krijg je vrijwel gelijk je geld terug. Ik had gezegd dat ik zou betalen met creditcard en zoals bij vele webshops, zei hij dat het geld dan inderdaad vrijwel direct retour komt.

Dus ik bestellen, bellen, nee niet op voorraad, levertijd onbekend maar minimaal 2 weken. Ze zouden de site vandaag gaan aanpassen (niet gebeurd). Dus zou hij hem annuleren, en zou ik een bevestiging krijgen van annulering. Nou, prima zou je denken.
Niet dus, geen mail. Dus ik de volgende ochtend weer bellen.
Nee, sorry, is niet geannuleerd, maar ga ik nu direct doen, en nu krijg je wel een mail! Sorry voor het ongemak (nog steeds vriendelijk) maar nu word het echt geregeld.
3 uur later, weer geen mail, en daarnaast stond op de site, de bestelling nog op in verwerking. Dus ik chat via de site met ze. Weer heel vriendelijk sorry, we gaan er voor zorgen. Wat de site aan geeft klopt niet, maar dat is niet erg, je krijgt vandaag de mail.

Enkele uren later, kreeg ik inderdaad een mail, maar, gewoon handmatig getypt door een medewerker, maar met volledige bevestiging dat het echt geannuleerd is, en het geld onderweg terug is.
Ok, ik wacht af.

Weer 2 dagen verder. Krijg een mail. Product is verzonden! Heel fijn. Gelukkig naar een postkantoor dus geen buurman die het aan kan nemen. Helaas wel bij een postkantoor waar ik ondertussen niet meer in de buurt was.
Dus ik mailen dit keer. Weer excuses, we gaan het regelen, het geld komt terug, zo snel mogelijk. Het pakket gaan we zelf terug halen.
Ondertussen bleef het pakket op het afhaalpunt liggen. Dus ik weer mailen (op 13 september). Het pakket zou zo snel mogelijk afgehaald worden en vervolgens word het geld terug over gemaakt! (Dat was dus nog niet gebeurt sinds de eerste annulering op 5 september). Het pakket was de volgende dag eindelijk retour bij de afzender, maar helaas, vandaag is het geld nog steeds niet terug.
Over een paar dagen is het 2 weken na de eerste annulering en kan ik hopelijk, via mijn creditcard maatschappij, het geld terug vragen via een procedure tegen de webshop. Ik overweeg dan ook aangifte te doen van diefstal, want dat is het onderhand wel.
Overigens gaat het hier om een kaart van 850+ euro, dus dat maakt het naar mijn idee allemaal nog wat erger.

Koop hier nooit iets want:
-De levertijden op de site zijn leugens (1 dag blijkt 2+ weken, en blijkt dan toch ineens 3 dagen)
-Annuleren is technisch niet mogelijk op hun site, wat je ook doet, de bestelling blijft op verwerking staan, en er komt geen automatische mail van annulering, alleen na veel zeuren krijg je een hand getypte mail van een medewerker.
-Na het officiële bevestigen van annuleren wordt het product nog steeds verzonden.
-Na 3x beloven dat het geannuleerd is, lijkt het geld nog steeds niet eens over gemaakt te zijn.

Valt dit onder oplichting/diefstal? Bepaal het voor jezelf, maar ik weet genoeg, en koop hier nooit meer wat.

Verzending

Levering van het product? Ja, ze leveren toch wel, of je het nou wilt of niet.

Klantenservice

Ze zijn wel vriendelijk zowel per mail als aan de telefoon, maar oplossingen en beloftes waarmaken, daar doen ze niet aan.

Erg vervelend om te horen. Ik heb je een privebericht gestuurd om tot een oplossing te komen.

Vriendelijke groet,

Algemeen

25 augustus heb ik een MSI GTX 1060 besteld. Na een aantal dagen geen track and trace te hebben ontvangen, had ik besloten om er zelf maar achter aan te gaan.
Als eerst probeerde ik te bellen maar zoals ik vaker lees hier, nemen ze op als het hun een keer uitkomt.

Vervolgens ben ik via facebook contact gaan zoeken, hier werd als eerst geprobeerdt mij een ander product aan te smeren, na meerdere malen duidelijk benadrukken dat ik geen interesse had in iets anders begrepen ze het eindelijk.

Toen we eindelijk op het onderwerp kwamen van de order annuleren en mijn geld ontvangen, werd er niks meer gezegd vanaf hun kant.. geen woord.

Vervolgens probeerde ik nogmaals te bellen, dit keer werd er eindelijk opgenomen. Tijdens dit gesprek werd mij verteld dat de verzendtijd van het bestelde product 4 weken zou zijn, hier had ik natuurlijk geen zin in. Vervolgens werd WEER geprobeerd mij een ander product aan te smeren, waarop ik WEER zei dat ik geen interesse had. Daarna werd mij beloofd dat ik binnen 10 werkdagen mijn geld retour zou ontvangen. Dit was natuurlijk weer een manier om het gesprek te kunnen beëindigen.

Na 10 werkdagen wachten en geen geld te hebben ontvangen, heb ik opnieuw ZELF contact op moeten nemen. Tijdens dit gesprek werd mij beloofd dat ik binnen 2 werk dagen mijn geld zou hebben.
Ook benadrukte ik tijdens dit gesprek dat ik aangifte zou gaan doen als ik mijn geld niet retour had, hier werd nonchalant over heen gepraat.... alsof ze zeer bekend zijn met dat zinnetje?

Na 2 werkdagen en WEER geen geld, besloot ik WEER ZELF contact op te nemen, tijdens gesprek werd beloofd dat ik de volgende dag mijn geld zou hebben.

Concluderend, Whinkel.nl raadt ik zeer af voor toekomstige kopers, er wordt van alles beloofd maar ze komen HE-LE-MAAL niks na.

Ik ga hier in ieder geval NOOIT meer iets kopen.

Update 1 : Zoals iedereen kan zien, heeft Whinkel.nl gereageerd op mijn review en aangegeven dat ze mij een bericht hebben gestuurd. Echter, heb ik nooit een bericht ontvangen.

Verzending

Dit is niet van toepassing, product is nooit verzonden en dus nooit aangekomen.

Klantenservice

Vriendelijk en behulpzaam tot het neer komt op geld retour en annuleren van een order.

Jammer om te horen dat het zo gelopen is. Ik heb je een privebericht gestuurd zodat we je een passende oplossing kunnen bieden.

Vriendelijke groet,

Algemeen

op 19 juli heb ik een laptop gekocht en die konden ze niet leveren.
ik vroeg om mijn geld terug.
nu ben ik bijna 2 maanden verder en heb nog steeds mijn geld niet terug.
ik krijg allemaal betaal smoesjes via de mail.

koop daar nooit meer wat. het zijn oplichters.......
en ze hebben bijna niets op voorraad en lokken bij mensen een betaling uit en betalen het dan niet terug

Telefonisch ook niet meer bereikbaar!!!!!

Klantenservice

ze beloven alles per mail en maar er gebeurt niets
Telefonisch ook niet meer bereikbaar!!!!!

Algemeen

Na het bestellen van het product (ASUS P756UA-TY402T) kreeg ik een telefoontje dat ze het product niet konden leveren. Ze probeerden een alternatief te bieden maar dat is niet gelukt en we hebben in goed overleg besloten het bedrag terug te storten.
De medewerker gaf aan dat de terugbetaling maximaal 2 weken zou duren.
Tot hier niks aan de hand...

Maar 2 weken later had ik nog steeds mijn geld niet terug.
Ik heb inmiddels 6 keer gebeld, meerdere malen te horen gekregen dat het binnen enkele dagen zouden regelen "en het zouden doorzetten naar de financiële afdeling" en nu na ruim een maand wachten, nemen ze plots de telefoon niet meer op.

Ik voel me opgelicht en ik waarschuw andere mensen die hier willen bestellen.

Klantenservice

Ze kunnen van alles beloven maar als de gemaakte beloftes worden gebroken is het voor de klant waardeloos!

Tegen beloning

Algemeen

Bestelling plaatsen snel en makkelijk gedaan, duidelijk overzicht van de producten, producten weergegeven met de volledige prijs en gemakkelijke betaling

Verzending

Pre-orders duren langer dan aangegeven wordt, uiteindelijke verzending snel verstuurd en voorzien van track en trace

Klantenservice

Ondanks de steeds opschuivende datum waarop mijn pre-order product geleverd zou worden, werd er alles aan gedaan mij een goede winkelervaring te geven. vriendelijk en persoonlijk contact met de klantenservice, ik werd goed geholpen toen ik ontevreden was over de levertijd van het product.

Goed om te horen Guus. Bedankt voor je positieve beoordeling!

Algemeen

Prijs was aantrekkelijk en binnen 24 uur lever tijd aan gegeven, helaas na 24 uur krijg ik een telefoontje van Whinkel dat het product niet voorradig is en het een week gaat duren.
Ze kunnen me wel een andere versie aanbieden die volgens hen duurder en beter is, na even na kijken wat ze me aanboden blijkt dat ze me een goedkopere en slechtere versie willen aan bieden voor het zelfde geld van wat ik normaal betaal.
Gekozen om geld te laten retourneren.
Dit zou gedaan worden in het weeken dus heb ik een week gewacht.
Nu al bijna een maand aan het wachten op mijn geld.

Verzending

Het product zou binnen 24 geleverd worden en dit is niet gebeurd. ze zeiden over de telefoon dat het een fout van marketing was.

Klantenservice

Ze houden je aan het lijntje. En zijn soms ook gewoon niet te bereiken.

Vervelend om te horen dat het zo gelopen is.
We hebben je een privebericht gestuurd om het zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Vervelend om te horen dat het zo gelopen is.

Algemeen

Raid kaartje gekocht, mede dankzij de twinkels korting kon ik deze aanschaffen voor een leuke prijs.

Verzending

Het product was goed verpakt en binnen de gestelde termijn bezorgd.

Klantenservice

Het product werkte niet goed en is daarop, na contact met de klantenservice, retour gestuurd met de gevraagde formulieren. Het contact verloopt hierbij steeds vriendelijk en correct.

16 augustus heeft men het product retour ontvangen. Na enkele dagen neem ik contact op met de klantenservice (chat) over de termijn van terugbetaling. Men stelt dat alle retourbetalingen uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst plaatsvinden.

Dit is de 1e fout die Whinkel maakt, de wet stelt dat terugbetaling binnen 14 dagen moet plaatsvinden na de melding van retournering. Nu begrijp ik dat dat lastig is voor webshops maar Whinkel had het product op tijd binnen om aan deze verplichting te voldoen.

10 werkdagen gaan voorbij, geen terugbetaling ontvangen. Na opnieuw contact met de klantenservice zijn er excuses en de belofte dat het nu net is overgemaakt en binnen 3 werkdagen er staat.

Na 3 werkdagen geen terugbetaling ontvangen, nu na 6 werkdagen nog steeds niet. Weer contact met de klantenservice opgenomen. Nogmaals excuses en de belofte dat het nu uiterlijk morgen op de credit card zal staan.

Aangegeven dat indien deze belofte weer niet waargemaakt word er een klachtenprocedure via Mastercard gestart zal worden.

Voor nu is het dus nog even afwachten. Wat zo jammer is, is dat het voor de rest eigenlijk wel goed ging met Whinkel. Ik hoop dat Whinkel de interne afhandeling beter op orde zal krijgen, het contact (chat) is steeds correct en vriendelijk verlopen.

Ik hoop hier morgen een positieve afronding te kunnen melden.

Update (13-09-2017): Helaas gisteren geen terugbetaling mogen zien. Wel een terugbetalingsbevestiging op de website zelf dus ik wacht nog vandaag even af.

Update (14-09-2017): Het geld is teruggeboekt, hiermee komt er gelukkig een positief einde aan deze review. Beoordeling klantenservice -> 1 ster verhoogd.

Tegen beloning

Algemeen

Aanbod is niet super uitgebreid maar voldoende: het is een standaard gamma waar een iedere normale consument zijn gading wel vindt.
Duidelijke prijsaanduiding met regelmatig kortingen en een spaarsysteem van 1 'Twinkel' per aankoop van ¤10. 10 Gespaarde Twinkels is ¤1 waard.
Uitgebreide specificaties bij de producten. Makkelijk bestellen en betalen dankzij een waaier aan betalingsmogelijkheden.
Je wordt op de hoogte gehouden van de bestelstatus behalve wanneer het product niet meer voorradig blijkt te zijn. In sommige gevallen word je dan opgebeld.
De website loopt lekker vlot en is niet overladen.
Duidelijke contactgegevens.

Verzending

Op een tijdspanne van iets meer dan één jaar, heb ik 4 maal besteld bij Whinkel... en telkens is het qua levertijd mis gegaan.
De eerste keer ging het over een Sony PS controller: die waren ze domweg vergeten bijbestellen.
De volgende drie keren werd de beloofde leveringstermijn ruimschoots overschreden; u kent dat wel, de belofte 'vandaag besteld, morgen in huis'. Welnu, blijkt dat ze aan die voorwaarde niet kunnen voldoen. Ze hebben minder in voorraad dan hun websites vroeger deden vermoeden. En ik zeg wel 'vroeger' want nu hebben ze die belofte verwijderd.
De laatste bestelling dateert van begin augustus dit jaar; ik chat nog speciaal met een medewerkster om er zeker van te zijn dat ik de volgende dag mijn levering mag verwachten. Een volmondige 'ja' was het antwoord. Niet dus. Dan maar zelf de telefoon opgepakt en gebeld. Ze beloofden een kleine attentie voor het oponthoud en wat raad je? Het knuffeltje en de memory stick (de xtraatjes dus) werden netjes de volgende dag geleverd maar mijn bestelling was men vergeten mee te geven.
Wat vriendelijkheid betreft, scheren ze wel hoge toppen: bij één van de leveringen hadden ze de vertraging zelf ingezien en daar hebben zij mij netjes van op de hoogte gebracht.
Ik zou zeggen: wil je vriendelijk behandeld worden dan ben je bij Whnkel aan het juiste adres. Wil je je bestelling "s anderendaags, kijk dan best uit naar een andere winkel.

Klantenservice

Ik heb geen ervaring met retours of defecten bij deze shop maar hun klantvriendelijkheid is dik ok. Ze nemen de tijd om bij gebrek aan voorraad van het bestelde artikel een oplossing te vinden.

Bedankt voor je reactie. En we gaan aan de slag met je tips voor de levering!

Algemeen

Stop er maar mee jongens, leuk geprobeerd, mislukt.

De op de website geadverteerde "op voorraad" en "vandaag besteld morgen in huis" wordt niet nagekomen. Je wordt daar niet (!) over geïnformeerd. Je moet zelf bellen om te vragen waar je order blijft, als je veel geluk hebt of volhoudend bent nemen ze op.

Vervolgens worden beloftes qua levertijd tot 4 keer toe in rij niet nagekomen.

Klantenservice

Als je veel geluk hebt of volhoudend bent nemen ze de telefoon op. Als je ze eenmaal spreekt zijn ze wel vriendelijk en bieden ze excuses aan.

Vervolgens worden beloftes qua levertijd tot 4 keer toe in rij niet nagekomen.

Jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad. We hebben je een privebericht gestuurd om een goede oplossing voor je te zorgen!

Algemeen

Product gekocht bij hen (sd3500v) omdat deze op voorraad zou zijn bij hen, maar krijg dag later telefoontje dat hij niet direct geleverd kan worden, maar dat het uiterlijk 3 werkdagen later zou worden. Na 5 werkdagen nog niets binnen. Communicatie via telefoon en Whatsapp zeer slecht. Niet bereikbaar!!

Klantenservice

Geen reactie op berichten. Telefoon wordt niet eens aangenomen. Informatie incorrect op de website.

Zojuist reactie ontvangen van hen:
"Vervelend om te vernemen dat het product nog niet ontvangen.
Ik zie dat het om een zakelijke order gaat, u bent akkoord gegaan met de zakelijke voorwaarden deze orders kunnen niet geannuleerd worden."
Mijn advies: NOOIT zaken doen met deze lui.

Algemeen

12 juli jl. een Dell Vostro besteld. Ik had er totaal geen haast mee en heb daarom de bestelling ook niet in de gaten gehouden. Tot ik 21 juli ging bellen met de vraag wat de status is van de bestelling. Hier kwam een heel vaag antwoord uit, maar het kwam erop neer dat het bestelde product niet op voorraad / niet leverbaar was. Medewerker gaat kijken naar andere modellen. Ik krijg daarvan pas een week later een mailtje. Uiteraard heb ik in die tussentijd allang een bestelling gedaan bij een andere webshop. Ik wilde dus graag mijn geld terug (incl. transactiekosten). Echter.... hier wacht ik nog steeds op:
- 16 augustus de vraag gesteld wanneer ik het geld kan verwachten. Ze bieden 27 augustus excuses aan en melden dat het geld z.s.m. overgemaakt gaat worden.
- 1 september vraag ik wederom waar het geld blijft. Hierop krijg ik gelijk dit bericht:

Onze oprechte excuses dat het aankoopbedrag nog niet aan u was teruggestort.
Ik heb zojuist persoonlijk uw terugbetaling handmatig verwerkt en het is inmiddels bij ons afgeschreven.

De uitbetaling verloopt via de payment provider Multisafepay.
Mocht u willen controleren of de opdracht tot uitbetaling ingediend is dan kunt u dat bij Multisafepay controleren via telefoonnummer; 020-8500500 met het PSP IDnummer: xxxxxxxx

Kortom, het is een vreemde winkel. Ik vraag me af of ik het geld nog retour krijg. Mijn advies is om hier niet te bestellen.

UPDATE:. Tijdens plaatsen van review logde ik in bij PayPal. Hier zie ik nu dat het geld retour komt. Gelukkig maar... Toch blijf ik bij mijn advies.

Klantenservice

UPDATE: ik ben vanmiddag gebeld door Whinkel. Ze hebben hun excuses aangeboden wat ik erg netjes vind! Daarnaast krijg ik een WiFi-extender toegestuurd ter vergoeding. Dus dat verdiend een pluim!

Vervelend dat het zo gelopen is. Ik neem graag even contact met je op hierover.

Algemeen

2 weken geleden een bestelling gedaan. Die dag kreeg ik een email of ik wilde bellen naar de klantenservice! (waarom niet anders om?!) Gebeld maar geen gehoor.

Via de Whinkel site een chat gestart. Na +/- 20 minuten eindelijk reactie. Ik zou terug gebeld worden, dit is ook gedaan 10 minuten later. Er werd verteld dat de levering al op was. Blijkbaar is de inventaris niet gekoppeld aan de webshop! Het geboden alternatief was niet afdoende.

Ik heb direct gevraagd om de bestelling te annuleren en dit bevestigd te krijgen via email. Dit was geen probleem en is gebeurd.

Op deze email heb ik nog een reactie gestuurd aangaande de terugbetaling die uiterlijk binnen 2 weken gestort moet zijn. Geen reactie ontvangen. Een paar dagen later nogmaals een email gestuurd, geen reactie.

Gisteren, 1 dag voor het verstrijken van de 2 weken een herinnering gestuurd met hierin aangegeven dat als de betaling niet de volgende dag binnen is, ik een incassobureau zal inschakelen.

En ja dat kan als particulier! En het kost je vrij wel zeker niets. Bijvoorbeeld bij www.billincasso.nl

Dit heeft blijkbaar geholpen, niet lang na deze email een nette reactie dat het geld die dag nog zou worden gestort en de volgende dag op mijn rekening zal staan.

Ik kan bevestigen dat dit ook gebeurd.

Besloten deze review te maken in de hoop andere mensen te helpen die slechte ervaring hebben met Whinkel (en die zijn er helaas te veel!).

Zelf zal ik nooit meer bestellen bij Whinkel.

Verzending

Wordt aangegeven dat er voorraad is maar vervolgens blijkt dit niet zo te zijn.

Klantenservice

Zowel in chat, per email en aan de telefoon netjes behandeld. Maar lang wachten op chat en slechte communicatie via email. Matig dus.

Update van https://tweakers.net/shopreview/permalink/216047/
Bestelling is geannuleerd, maar wacht nog steeds op mijn geld.

Als je wat wilt bestellen reageren ze snel, als ze eenmaal je geld hebben nauwelijks meer.

Edit: inmiddels heb ik mijn geld wel weer terug. Maar ik zal niet snel hier weer bestellen.

Klantenservice

Update 7 sep: geld is inmiddels teruggestort. Na nogmaals contact opnemen was het geld binnen 1 werkdag terug. Toch iets minder erg dan andere gevallen hier.

Algemeen

Heb een aantal keer bij Whinkel besteld en iedere keer als er op voorraad stond kwam er vervolgens een belletje dat het toch niet leverbaar was of pas een aantal dagen later! Met als hoogtepunt mijn laatste grote order voor videokaarten voor het minen. Er werd een levertijd beloofd van 4-6 weken maar na 10 weken was nog niets ontvangen. Vervolgens wilde Whinkel mijn VOORAF betaalde geld in delen terugbetalen terwijl wel geeist werd dat ik dit bedrag VOORAF in 1 x moest voldoen om voorrang op de producten te krijgen. WAARDELOZE WHINKEL mijn advies is er nooit iets bestellen. Verwacht ook niet dat deze tent over een jaar nog bestaat.

Verzending

Geen verzending gehad na 10 weken. Daarnaast andere orders ook altijd later gehad dan afgesproken, wij bestellen hier in ieder geval niet meer.

Klantenservice

Whinkel is een ster in het voorliegen en bedriegen van klanten. Constant een nieuwe smoes om je weer even te sussen!

Algemeen

Helaas zoals meerdere reviews van Whinkel een negatieve ervaring.
Al 2x een bestelling geplaatst die "Volgens de Website" voorradig was en de volgende dag geleverd kon worden. Maar 1 of 2 dagen later een belletje krijgen dat het product toch niet leverbaar is bij nadere controle.
In eerste geval geen probleem kan gebeuren in 2e geval hadden we het product echt nodig en vonden we het toch wat verdacht dat dit weer gebeurde.

Hierbij de bestelling laten annuleren en denk dat dit helaas de laatste order wordt die we bij Whinkel plaatsen.

Kortom als je op je website zet dat iets voorradig is en voor 22:00 besteld morgen in huis. Maak dit dan ook waar!

Verzending

Ik heb mijn order laten annuleren omdat deze niet tijdig geleverd zou worden.

Klantenservice

Klantenservice is zeer slecht bereikbaar via telefoon 5-6 keer moeten bellen voordat ze opnamen.
Verder was de Klantenservice behulpzaam, en kon er helaas ook niets aan doen dat het product niet geleverd kon worden...

Vervelend om te horen. Wij hebben zojuist geprobeerd contact met u op te nemen om te zoeken naar een passende oplossing.

Algemeen

Ik wacht nu al 2 weken op een HP Laserjet printer die volgens Whinkel de dag erna geleverd zou worden. Na talloze telefoontjes en loze beloftes heb ik nu de order maar gecanceld maar ik vind het echt ongelofelijk dat er nog zulke webshops bestaan. En maar adverteren dat ze zo klantvriendelijk zijn, nou totaal niet! Kom gewoon je beloftes na. Ze zijn nu ook al niet meer telefonisch te bereiken. Hopelijk krijg ik m'n geld wel terug...

Volgende keer weer gewoon CoolBlue.

Verzending

ik heb na 2 weken nog steeds de bestelde printer niet ontvangen...

Klantenservice

Klantenservice krijg je niet aan de lijn, via Facebook wacht ik ook al een tijd. En als je iemand aan de lijn krijgt worden er loze beloftes gedaan en vooral geen excuses gemaakt. Ik zou de printer inmiddels al 3 keer geleverd krijgen maar nog steeds niets, geen track-trace. Helemaal niets. Ik zou er gewoon mee stoppen Whinkel maar wel eerst m'n geld terug aub.

Goedemiddag, wij vinden het erg vervelend om te horen dat u slechte ervaringen heeft betreft uw bestelling. Wij hebben u zojuist een privébericht gestuurd.

1 2 3 ... 20

Scorekaart voor Whinkel

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg