FonQ.nl

543 producten en 616 uitvoeringen

Gebruikers over webshop FonQ.nl

Review toevoegen

Algemeen

Elke ster is er een teveel. Mijn advies aan een ieder die dit leest; Zoek uw producten ergens anders!

Wat goed ging:
- Site ervaring en betaling.
- Uiteindelijke bezorging maar die wordt gedaan door andere partij dus hoort hier eigenlijk niet thuis.

Mijn argumenten:
- Aangegeven levertermijn op de site klopt niet,
- Er wordt niet gecommuniceerd en je moet zelf overal achteraan,
- Klantenservice is niet bereikbaar of reageert traag per mail,
- Als defect product wordt geleverd wordt initieel geïnsinueerd dat dit door eigen gebruik komt,
- Retour sturen product is lastig en duurt lang,
- Nieuw product laat heel erg lang op zicht wachten (nog niet ontvangen, ruim een maand na bestelling),
- Geen ruimte voor tegemoetkoming van welke aard dan ook.

Kortom, sla site over en koop producten ergens anders.

Verzending

Zending kwam veel te laat en er werd niet gecommuniceerd. Je moet als klant overal zelf achteraan en de klantenservice is erg slecht bereikbaar. Levering van het product werd gedaan door andere partij en dat gedeelte was meer dan top, maar het Fonq gedeelte is waardeloos.

Klantenservice

De eerste reactie van de klantenservice via mail, omdat bellen geen optie was, was ronduit verbazingwekkend. Initieel werd op een klacht naderhand ook niet gereageerd. Uiteindelijk wel iemand van de klantenservice gekregen die de bestelling volgde en ons te woord stond maar dat contact leek ook weg gevallen naderhand.

- Levertijden kloppen niet
- Klantenservice slecht bereikbaar en geeft geen relevante informatie
- Klantenservice geeft aan dat ze zelf geen inzage hebben in eigen systemen
- Meubel raakt kwijt bij levering en vervolgens wordt er geen contact opgenomen of gewerkt aan een oplossing

Verzending

Verzending is te laat en raakt kwijt in het proces. Wel al een mail gehad over specifiek tijdslot met levering door PostNL.

Klantenservice

Klantenservice is wel netjes maar ontzettend traag met reageren. Bellen is zinloos omdat na 10 minuten de hoorn eraf gegooid wordt. Daarnaast kan klantenservice geen informatie geven omdat ze technische problemen hebben met de eigen systemen.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ben al maanden bezig met een terug storing van een product dat defect geleverd is

De zending kwam 1 week later aan dan dat beloofd was

Klantenservice

Ik heb in januari een fatboy lampje (add the wally) besteld en geleverd gekregen, deze was direct kapot en heb dit gelijk gemeld.
Ben nu al 5 maanden bezig een vervanger te krijgen en wordt steeds van kastje naar muur gezonden. Eerst zou deze direct van fatboy zelf naar mij toegezonden worden, na een aantal weken niets te hebben gehoord heb ik weer eens contact gezocht.

Er is mij toen gezegd dat het vervangend lampje in hun magazijn nu ligt maar ze kunnen zij er niet aankomen ivm corona.

Nu na 35 mails krijg ik de melding dat het lampje niet meer toegezonden kan worden en na 5 maanden dat het lampje nu uit het assortiment is. Het vervangend artikel van fatboy is 20 euro duurder geworden (zelfde naam en specificaties alleen een andere kleur)
Deze weigeren ze te leveren ondanks dat ik al dik 5 maanden bezig ben en nog altijd geen werkend lampje heb
Nu willen ze een cadeaubon geven ter waarde van het eerst bestelde lampje. Aangegeven dat ik geen cadeaubon accepteer maar ze weigeren het geld terug te storten of het vervangend lampje te leveren (deze is overigens gewoon op voorraad)

Algemeen

Proces tot en met de betaling verliep vlekkeloos en ik heb hier geen verdere opmerkingen over.

Verzending

Geen commentaar, de levering ging prima en snel.

Klantenservice

In de zomer van 2019 heb ik 2 ligbedden besteld, maar helaas ging 1 ligbed naar 1 dag al kapot. Dit viel onder garantie en FonQ heeft het ligbed netjes omgeruild, maar helaas ging het nieuwe ligbed ook direct kapot. Oftewel kwalitatief ondeugdelijke producten. In overleg met de klantenservice heb ik een giftcard geaccepteerd. Dit omdat het einde zomer was en er online bij FonQ nog zeer beperkt ligbedden verkrijgbaar waren. Wij willen nu met het aanstaande voorjaar nieuwe ligbedden bestellen, maar de ligbedden die wij graag zouden willen bestellen worden enkel aangeboden door partners van FonQ. Dit betekent dat de giftcard dan niet ingewisseld kan worden. Het is dus zo dat wij nu met een giftcard van 250€ zitten en hier dus helemaal niks mee kunnen. De klantenservice van FonQ zegt dat ze niks voor ons kunnen betekenen en dat wij geen geld terug kunnen krijgen. Mijn advies voor jou (mocht je in een vergelijkbare situatie komen) is om NOOIT een giftcard te accepteren! Enkel geld terug vragen indien je aankoop een ondeugdelijk product betreft. Verder is het raadzaam om na te gaan of je iemand kan plezieren met een giftcard, dit aangezien veel producten niet te kopen zijn met een giftcard.

Algemeen

Op maandag iets besteld, op woensdag nog niet binnen, en een klantenservice die pas na 2 dagen antwoord. Echt heel erg waardeloos. Op vrijdag kwam het pakket alsnog aan. In plaats van excuses werd de schuld bij PostNL weggelegd terwijl duidelijk te zien was dat het pakket pas donderdag avond bij PostNL was afgeleverd. Het pakket kwam vervolgens in een slecht dichtgemaakte doos aan.

Verzending

Slecht dichtgemaakte doos waar de spullen bijna uit vielen en maarliefst 4 dagen te laat geleverd.

Klantenservice

Doet er 2 dagen over om te antwoorden en in plaats van excuses krijg je te horen dat het allemaal de schuld van een ander bedrijf is.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Ruime product keuze, al komt het nog wel voor dat er producten niet op voorraad zijn terwijl dat er wel bij staat.

Verzending

Verzending via PostNL, jammer dat je niet zelf een vervoerder kunt kiezen.

Klantenservice

Waardeloze klantenservice. Op 17 december heb ik gemeld dat mijn koffiezet apparaat stuk was. Uiteindelijk mijn apparaat op 25 december kunnen opsturen. Op 27 januari gevraagd hoe ver het is met de reparatie. Na een hoop heen en weer ge-mail (telefonisch zijn ze niet bereikbaar) was er op 3 februari nog geen duidelijkheid. Geld terug gevraagd. Ik kreeg de belofte dat waneer ik binnen enkele werkdagen niks zou horen, dat ik dan mijn geld terug zou krijgen. Inmiddels is het 2 maart en heb ik nog geen koffiezet apparaat en ook geen geld retour. Even op internet gezocht, enorme hoeveelheid klachten over de klantenservice van fonq. Sterke afrader dus!

Algemeen

Geld ontvangen doet FonQ zonder probleem, maar als er iets mis loopt is het blijkbaar iets heel anders. Klantendienst is onbereikbaar via de standaard kanalen die ze aanbieden aan klanten; mail of telnr klantendienst.

FonQ klantendienst wel bereikbaar, maar op verborgen telefoonnummer

Via hun zakelijk nummer moet je niet wachten en kan je ze onmiddellijk bereiken :-)

0031(0)307600480

3xwPUNTfonqPUNTbe/algemene-voorwaarden-zakelijk/

Verzending

was niet naar verwachting, maar buiten verantwoordelijkheid van FonQ

Klantenservice

Klantendienst is onbereikbaar via de standaard kanalen die ze aanbieden aan klanten; mail of telnr klantendienst. van Customer service hebben ze duidelijk nog nooit gehoord!

FonQ klantendienst wel bereikbaar, maar op verborgen telefoonnummer

0031(0)307600480

3xwPUNTfonqPUNTbe/algemene-voorwaarden-zakelijk/

Verzending: Score: 4

Algemeen

Goed gesorteerde webwinkel met eenvoudig navigeerbare website. Veel verschillende betalingsmogelijkheden. Van bestelling tot ontvangst (fondue set) verloopt vlot.

Verzending

Levering zoals vooraf beloofd: de volgende dag staat de set op de keukentafel.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Helaas slechte ervaring. Voor mijn schoonouders (90+) een badjas bij Fonq gekocht. Om te beginnen duurde verzending al heel lang. Maar toen we 'm hadden bleek het niet de goede te zijn (geen fout van Fonq, tsja .. 90+) dus de badjas moest retour. Fonq zegt: bij de order staat een retourknop, dat is het makkelijkst. Nu, bij onze order niet, dus dat werkte al niet. Dus gemailed . .geen antwoord, tot we gisteren (na bijna een week) opeens hoorden dat het retourproces gestart was, maar iets horen, een retourformulier gemailed krijgen .. niets.
Dus gebeld: na ong 5 minuten in de wacht wordt je botweg afgebroken, met een onzinverhaal over de openingstijden, alsof ze vandaag om 15:00 uur NIET open zouden zijn (en ik al 5 minuten in de wacht stond !).

En dan probeer je de december drukte voor te zijn ...ik denk dat Fonq dan helemaal instort.
Geef je huis meer Fonq .. nou, ik 'vonk' van irritatie !

Klantenservice

Totaal onbereikbaar. Mail wordt genegeerd, als je belt wordt na enige tijd opeens gezegd dat ze je niet telefonisch te woord kunnen staan, een riedeltje over hun openingstijden (en daar bel ik RUIM binnen) en de verbinding is verbroken

Algemeen

Eenvoudige bestelling, scherp geprijsd en binnen 24 uur product in huis. Wat wil een mens nog meer?

Verzending

Van bestelling tot levering verliep zeer soepel. Gedegen ingepakt.

Algemeen

Rare manier van zaakvoering en klantenservice. Het lijkt er op dat men het heel lastig heeft bij fonQ.nl.
Aangezien men liever investeert in het uurloon van personeel dan een giftcard t.w.v. 25€ te vergoeden waarvoor ze geld hebben ontvangen

Verzending

Ik heb niks kunnen bestellen dus er is ook niks verzonden.

Klantenservice

Ik heb een giftcard ontvangen via mijn werk. Hierop staat letterlijk: "Check de waarde en geldigheid op fonQ.nl/giftcard".
Dit heb ik gedaan. Nu kreeg ik de melding: "ongeldige giftcard" terwijl ik nog maar net de code had weggekrast.

Ik krijg te horen via de klantendienst dat mijn giftcard is verlopen. Dit is natuurlijk vervelend.
Het is misschien handig om dit TOCH te vermelden op de verpakking of op het kaartje zelf.
Een kleine opmerking: "Let op, de giftcards zijn hooguit 2 jaar geldig na aankoop".
Een andere tip om mensen niet compleet afhankelijk te maken van internet om de waarde/geldigheid te kunnen checken is misschien een soort kleurcode toepassen per kaart? Blauw = 10€ , groen = 20€, geel = 50€ etc... Aangezien men toch gekozen heeft voor blauw welke niks te maken heeft met de huisstijl van fonQ.nl lijkt me dit geen enkel probleem.

Het probleem is namelijk dat je geen enkele vorm van informatie hebt over "het geschenk" wanneer je deze ontvangt (bv. bij een verjaardag/feestdag).
Tenzij je je telefoon erbij pakt (indien je over een internet abonnement beschikt) en meteen kijkt.

De reactie die ik kreeg van de klantendienst is de volgende:

Op Facebook:
"Ik zie ook dat de geldigheid is doorgegeven aan de verstrekker van de giftcards. Deze had je hiervan ook op de hoogte moeten brengen. "
-- Dit is niet gebeurd --

Via de mail:
"De wetgeving rondom dit onderwerp zegt echter het volgende: het moet op de giftcard duidelijk aangegeven staan wat de geldigheid is van de kaart, óf waar deze informatie vindbaar is. U geeft aan dat u de giftcard heeft ontvangen in een hoesje. Op dit hoesje staat aangegeven dat u de waarde en geldigheid kunt controleren op fonQ.nl/giftcard. Deze informatie is dan ook vindbaar geweest."

Hoewel de wetgeving ook zegt: "Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan."
Vind ik de manier waarop men bij fonQ.nl hun klachten afhandelt enorm triestig.

Volgens hun logica zou je natuurlijk ook gewoon kunnen aangeven op de giftcard dat de geldigheid te vinden is op een adres in Noord Korea.

Kortom:
1) De ontvanger is afhankelijk van de besteller of hij de juiste informatie ontvangt
2) Men zet een onnodige extra stap tussen de ontvanger en de geldigheid
(zoals ik voorstel: zet het op het kaartjes/hoesje en voor de exacte vervaldatum kan je ze alsnog verwijzen naar de link)
3) Men wil niks vergoeden hoewel de besteller wel het volle bedrag heeft betaald aan fonQ.nl
4) Het lijkt op bewuste misleiding en vaagheid. Hoeveel mensen zullen ze jaarlijks hebben die de geldigheid van hun giftcards mislopen?

Al deze zaken wekken voor mij de indruk dat het niet zo goed gaat bij fonQ.nl en ik raad dus af er nog te bestellen in de toekomst.

Had ik maar wat eerder op Tweakers.net gekeken, dan was me dit al veel eerder duidelijk geworden.

Aangezien men de indruk wekt geen enkele waarde te hechten aan klantvriendelijkheid en gebruiksgemak, trek ik de conclusie dat de klantenservice bij fonQ.nl waardeloos is.

Algemeen

Website is vernieuwd, ben er niet zo'n fan van. Bestellen en betalen gaat gemakkelijk. Prima.

Verzending

Waar het helemaal fout gaat. Levering op zaterdag, vrijdag een mail "bezorging volgens bevestigingsmail". Zaterdag niks, maandag "sorteerfout". Tot op heden dus niks ontvangen.

Klantenservice

0,0 communicatie over vertragingen, geen oplossingen aandragen, totaal gebrek aan klantbinding

Algemeen

Oprechte waarschuwing, bestel hier niet. Website en reclame ziet er gelikt uit maar ze leveren niet, zijn niet bereikbaar en bieden geen service.
Waardeloos bedrijf met waardeloze service! Producten die ze verkopen blijken ze niet op voorraad te hebben en ook niet na te kunnen leveren. Geen contact te krijgen met klantenservice.

Verzending

Artikel is nooit geleverd. Zogenaamd voorraadverschil. In plaats van dit zelf te melden moest ik er zelf achteraan.

Klantenservice

Klantenservice is onbereikbaar. Na diverse fouten aan kant winkel wordt er 0 service geboden en niet gereageerd op e-mail whatsapp en twitter

Algemeen

Artikel op voorraad besteld ze zou de volgende dag geleverd worden, (lees op de website voor 23:00 besteld morgen in huis) een beetje serieuze webshop moet deze snelle levering aanbieden en de meeste doen dit ook, eigelijk wel allemaal...behalve Fonq dus. klantenservice snap er ook niks van.

Verzending

Artikel niet ontvangen op de beloofde dag ook geen tijdige melding van vertraging

Klantenservice

Klanten weet niet waarom artikel niet verstuurd is, standaard reactie en verder geen toelichting..enkel een automatisch gegenereerde email

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0

Algemeen

Website is redelijk overzichtelijk maar het aanbod is dan ook erg beperkt. Zoek functie werkt niet goed. Vergeleken met andere shops en in de pricewatch zijn de prijzen bij Fonq aan de hoge kant. Met een kortingscode kun je nog wel eens geluk hebben. Wij hadden wat Freebees gespaard dus hebben daarom voor Fonq gekozen.

Klantenservice

Er zijn al veel reviews geschreven over de belabberde garantie afhandeling bij Fonq.nl. Ondanks deze reviews wilde we toch i.v.m. onze freebees bij Fonq bestellen maar hebben daar behoorlijk spijt van gekregen. We hadden een Juicer besteld en na eerste gebruik was de transparantie afdekkap on afwasbaar verkleurd. Klacht naar Fonq gestuurd en deze reageerde dat de leverancier Russell Hobbs dit niet wilde herstellen. Ook na het sturen van foto's gaf men niet thuis. Russell Hobbs serveert e.e.a. af als schade (van voedsel?) en Fonq verschuilt zich achter de leverancier. Inmiddels consumentenbond ingeschakeld en op hun advies, Fonq in gebreke gesteld. Fonq wijst echter bij iedere correspondentie naar de fabrikant/leverancier en neemt in deze geen verantwoordelijkheid. Aangezien het bij Fonq regent van dit soort garantie klachten is mijn advies geen zaken te doen met deze dozenschuiver.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Redelijke overzichtelijke website waarbij het bestellen van producten verloopt zoals je van een website mag verwachten. Het assortiment is niet zo groot als concurrenten maar zo nu en dan wel eens wat anders.

Klantenservice

Helaas is hier nog veel te verbeteren voor fonq. Ze vergeten regelmatig iets (zoals terugbetaling) en reageren erg langzaam op emails.

Algemeen

Website ziet er wel netjes uit, betaling gaat ook goed.

Klantenservice

Bedroevende klantenservice. Op e-mail wordt amper gereageerd bij afhandelingen van garantie. Telefonisch duurt het minimaal een kwartier voordat je iemand aan de lijn krijgt. Ze zijn makkelijk in het maken van beloftes die ze nooit nakomen.

0rbs Karma 2,48K
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Onze robotstofzuiger (Spider m607) ging binnen 17 maanden defect.
Gevraagd per email of deze nog onder de garantie viel, verwijzend naar het factuurnummer. Binnen 5 minuten een positief antwoord.
De nieuwe robotstofzuiger was zeer snel gearriveerd, de oude per pakketpost geretourneerd onder duidelijke instructies. Topservice!

Verzending

Na een RMA aanvraag binnen 5 minuten antwoord. Daarna de volgende dag een vervangende (nieuwe) stofzuiger in huis. Duidelijke RMA instructies. Prima geregeld!

Klantenservice

Binnen 5 minuten een antwoord, zeer correct en meedenkend. Echt een top ervaring!

Algemeen

Ik heb meerdere keren bestellingen geplaatst bij FonQ. Altijd goede ervaringen gehad. Heb ook eens een pre-order gedaan en daarbij hielden ze me goed op de hoogte van vorderingen en aanpassingen in levertijd. Uiteindelijk het product 2 weken eerder gekregen dan oorspronkelijk aangegeven stond. Erg tevreden!

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Na 23 maanden gebruik liet mijn JBL BT koplelefoon mij in de steek. Binnen 14 dagen verkreeg ik een vergelijkbaar exemplaar. Mijn model werd niet meer verkocht.

Verzending

Tracering aanlevering klopte helemaal.

Klantenservice

Helder op de website aangegeven hoe je een product met een defect kan retourneren. Geen kosten aan verbonden en binnen 2 dagen ontving ik het bericht dat ik een nieuw exemplaar mocht uitzoeken. Eventuel met bijbetsling had ik de keuze uit 1700+ exempalren.

Scorekaart voor FonQ.nl

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg