FonQ.nl

785 producten en 1.127 uitvoeringen

Gebruikers over webshop FonQ.nl

Review toevoegen

Algemeen

Website ziet er wel netjes uit, betaling gaat ook goed.

Klantenservice

Bedroevende klantenservice. Op e-mail wordt amper gereageerd bij afhandelingen van garantie. Telefonisch duurt het minimaal een kwartier voordat je iemand aan de lijn krijgt. Ze zijn makkelijk in het maken van beloftes die ze nooit nakomen.

0rbs Karma 1,95K

Algemeen

Onze robotstofzuiger (Spider m607) ging binnen 17 maanden defect.
Gevraagd per email of deze nog onder de garantie viel, verwijzend naar het factuurnummer. Binnen 5 minuten een positief antwoord.
De nieuwe robotstofzuiger was zeer snel gearriveerd, de oude per pakketpost geretourneerd onder duidelijke instructies. Topservice!

Verzending

Na een RMA aanvraag binnen 5 minuten antwoord. Daarna de volgende dag een vervangende (nieuwe) stofzuiger in huis. Duidelijke RMA instructies. Prima geregeld!

Klantenservice

Binnen 5 minuten een antwoord, zeer correct en meedenkend. Echt een top ervaring!

Algemeen

Ik heb meerdere keren bestellingen geplaatst bij FonQ. Altijd goede ervaringen gehad. Heb ook eens een pre-order gedaan en daarbij hielden ze me goed op de hoogte van vorderingen en aanpassingen in levertijd. Uiteindelijk het product 2 weken eerder gekregen dan oorspronkelijk aangegeven stond. Erg tevreden!

Algemeen

Na 23 maanden gebruik liet mijn JBL BT koplelefoon mij in de steek. Binnen 14 dagen verkreeg ik een vergelijkbaar exemplaar. Mijn model werd niet meer verkocht.

Verzending

Tracering aanlevering klopte helemaal.

Klantenservice

Helder op de website aangegeven hoe je een product met een defect kan retourneren. Geen kosten aan verbonden en binnen 2 dagen ontving ik het bericht dat ik een nieuw exemplaar mocht uitzoeken. Eventuel met bijbetsling had ik de keuze uit 1700+ exempalren.

Algemeen

Ik heb een horloge uit de middenprijsklasse (honderden) wat in de aanbieding was hier besteld.
Ik vond het nogal bijzonder dat ze het niet eens gelijk hadden gezet en op mijn e-mail werd nogal bizar gereageerd.

Verzending

Dit was mijn tweede en tevens laatste bestelling, de eerste keer liep de verzending bijna in de soep, dit keer ging het goed.

Klantenservice

Op mijn commentaar dat ze niet eens de moeite hadden genomen om het horloge gelijk te zetten kreeg ik als reactie dat ze daar geen moeite voor deden en geen personeel voor hadden.
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, diverse horloges heb ik gekocht en die waren altijd netjes gelijkgezet en het bijhorende boekje was ook altijd netjes met de hand ingevuld.

Dat boekje.... dat zat er niet bij.
Ik vroeg of dat geregeld kon worden, het handboek en tevens garantieboekje zou ik graag willen hebben.
Maar ik kreeg als antwoord dat ik dat niet nodig heb voor de garantie.
JA LEUK, IK BEN VERZAMELAAR, dat boekje en dat horloge en de originele doos bewaar ik, zo'n klokje koop ik vaak niet eens om te dragen.

Bovendien bleek dat de toetsen van de chronograaf niet werkten.

Ik was het zat, spuugzat en ik heb het ding teruggestuurd.
Ruim een week duurde het voor ik eindelijk mijn geld terug had.

Voortaan lekker in Singapore kopen bij Creationwatches.
Zelf aan de andere kant van de planeet is de service beter.

Fonq gaat voor klantervaring, MOOI is hun slogan,
het zou mooi zijn geweest als dit mooie horloge op tijd was gezet en was nagezien, iets wat iedere juwelier doet, zelf bij een flikflak van een paar tientjes.
Fonq komt echter niet verder dan het liefdeloos en ongeinteresseerd in een omdoos smijten van je bestelling.

Maar hier, hier weten ze het zelfs voor elkaar te krijgen om meer negatieve dan positieve beoordelingen op facebook te krijgen.
Das niet zo mooi fonq.

Algemeen

Overzichtelijk site met mooie producten. Ik heb er ook al eens een barbecue en stoelen gekocht.

Verzending

Natuurlijk de bestelling pas geplaatst om klokslag 12uur 's avonds :-), en 's ochtends 10 uur had ik mijn Sonos speakers in huis. Het zat wel in een grote doos, maar deze was wel goed opgevuld met luchtkussentjes.

Klantenservice

Ik heb de speakers in de kleur zwart besteld, maar kreeg achteraf toch spijt. Ik heb ze gratis geretourneerd via het antwoordnummer, en gelijk de witte speakers besteld. Wederom had ik ze de volgende dag in huis.

Algemeen

Blender besteld 's avonds om 23.30 en de volgende ochtend al in huis. Prima service. FonQ had de beste prijs en kreeg er ook nog een receptenboek bij. Prima shop dus.

Klantenservice

Geen contact gehad, maar de informatievoorziening was goed.

Algemeen

Na bestelling vrijddag 3 maart, gekozen voor levering zaterdag 4 maart. Producten wilde ik erg graag hebben die dag, helaas is er niks geleverd vanuit fonq die dag, Ook geen bericht gehad dat levering vertraagd zou zijn, Later zag ik op de site dat Fonq is overgestapt op DHL als bezorger, eerdere ervaringen met DHL zijn uitermate slecht, dit is dan ook de laatste bestelling die ik heb gedaan bij Fonq. Omdat eerdere slechte ervaringen met deze bezorger nu nogmaals worden bevestigd. Helaas is Fonq hiermee een klant verloren.

Klantenservice

Ondanks dat fonq klantenservice zowel zaterdag/zondag te bereiken is geen enkele reactie op mij klacht.

Mx! Karma 1,69K
Algemeen

Shop ziet er overzichtelijk en eenvoudig uit, producten zijn eenvoudig te vinden. Het betalingsproces ging ook soepel, alleen de verzendmethode is niet heel eenvoudig te vinden (via mobiel).

Verzending

Op zaterdag besteld en verzendmethode "Levering op zondag" geselecteerd. Dat was interessant, want doordeweek moet ik werken en is de kans groot dat ik er niet ben als de postbode voor de deur staat. Helaas heb ik de zondag de hele dag zitten wachten, maar is er uiteindelijk niets gekomen, omdat PostNL gewoon niet is langsgekomen...

Klantenservice

Omdat PostNL niet was aangekomen en de verzender verantwoordelijk is voor de verzending heb ik bij Fonq een klacht ingediend dat PostNL gewoonweg niet is komen opdagen. Fonq zou navraag doen bij PostNL waarom het pakket niet aangeboden was en bij mij met een reactie terugkomen. Na een aantal dagen ontvang ik van Fonq dat het pakketje wel zou zijn aangeboden, maar dat ik niet thuis zou zijn geweest (gek, want ik zat de hele dag naast de voordeur...). Fonq wil naar aanleiding van de reactie van PostNL dan ook niets vergoeden en komt verder ook niet met een oplossing.

Algemeen

Overzichtelijke website met duidelijke productbeschrijvingen. Producten zijn goed te vinden en Fonq hanteert scherpe prijzen.

Verzending

Ik heb meerdere keren iets bestelt en de verzending gaat zeer snel. Ik kreeg de bestelling steeds de volgende dag geleverd. Producten worden verpakt in ruime dozen die goed worden opgevuld met plastic luchtzakken.

Algemeen

Een Neato robotstofzuiger besteld bij Fonq. Was superscherp geprijsd en met een kortingscode nog aantrekkelijker.

Verzending

's Avonds 23.15 besteld en het product was de volgende dag rond 15.00 al thuis bezorgd door PostNL. Erg tevreden en snelle service! Product was zeer goed stootbestendig verpakt.

Algemeen

De bestelling is nooit aangekomen, al bleef de klantenservice beweren dat dat wel zo was. Na een week welles/nietes ben ik het zat. Wat een slechte service!

Verzending

De bestelling is nooit aangekomen, al bleef de klantenservice beweren dat dat wel zo was. Nu heb ik betaald voor een product wat nooit is aangekomen.

Klantenservice

Hoewel de bestelling nooit is aangekomen, blijft de klantenservice beweren dat dat wel zo was. Het was mijn woord tegen die van hen en zij waren blijkbaar absoluut niet van plan om iets anders te zeggen dan: "kijk nog eens goed".

Algemeen

Duidelijke site, goede statusberichten per mail, geen negatieve punten kunnen ontdekken aan het bestelproces. Vooraadindicatie ook duidelijk.

Verzending

Verzending op zich is prima, echter bestel ik altijd losse games met thuisbezorging in de gedachte dat ze met een bubbelenvelop worden geleverd. Hier dus niet. FonQ vindt het nodig om hem in een grote kartonnen doos te leveren, zodat ze hier ook een folder bij kunnen proppen die direct de prullenbak in verdwijnt. Dit ook als je expliciet het vinkje "ik wil geen folder" aanvinkt. Onnodig, en voor mij persoonlijk een reden om hier geen spellen meer te bestellen aangezien ik zelden thuis ben voor ontvangst.

Scorekaart voor FonQ.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg