Beaumotica B.V.

267 producten en 394 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Beaumotica B.V.

Review toevoegen

Algemeen

Blij met mijn aankoop en de aftersales!
Er was een veertje in de koof geschoten. Contact gehad met de klantenservice. Er werd gratis een nieuwe veer toegestuurd.

Verzending

Prima, geen klachten over.

Algemeen

Meerdere hue producten aangeschaft. Op kerstavond gekocht en twee dagen na tweede kerstdag in huis. Op de website stond een melding dat het kerstavond verstuurd zou worden. Het pakket had allicht eerder kunnen komen, maar weet niet of dat aan de winkel te wijten is. Misschien niet zo'n handige melding op de website (verwachting management).
Gelukkig niet te maken gehad met de klantenservice als ik zo andere reviews lees. Eerlijk gezegd... Als ik het eerder had gelezen had ik elders besteld.

Verzending

Goed verpakt. Werd geleverd door PostNL. Eén ster ingehouden vanwege bovenstaande.

Algemeen

Mijn Hue vloerlamp was binnen de gestelde tijd netjes en heel geleverd. De levering was precies, zoals opgegeven

Klantenservice

Had de servicedesk een vraag gesteld, of het mogelijk was om lampen te koppelen met mijn nieuwe tv. De dame mailde mij netjes terug, dat het zonder de Hue HDMI kon en gaf aan waar ik dat kon instellen. Dit werkte en scheelde mij veel geld, dus een super oplossing en hulp.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Website is goed, niet echt geschikt voor tablets maar prima te doen. Bestellen was simpel. En betalen ook. Maar helaas verzenden ze niet mijn pakketje.

Klantenservice

Klantenservice is waardeloos. Naar 2 mailtjes sturen nog niks gehoord. Geprobeerd te bellen word miet opgenomen, voicemail ingesproken word niet terug gebeld. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar ik weet wel dat mijn bestelling geen prioriteit heeft.

Algemeen

Mijn ouders gingen verhuizen en omdat ze jaloers waren op de Hue verlichting bij hun kids, wilden ze de gelegenheid aangrijpen om hun woonkamer ook te voorzien van kleurige slimme verlichting. Ze vroegen mij om advies, maar omdat ze ook hun hele interieur gingen vernieuwen was dat niet heel simpel. Ze gingen van een klassieke naar een industriële style. Ook hun armaturen hadden ze daarop uitgezocht.

Dergelijke armaturen combineren vaak het best met filament lampen. Maar, mijn ouders wilden graag kleur in huis. En omdat het lastig inbeelden is heb ik voor een paar armaturen zowel de white-ambiance filament als de color optie besteld.

Had ik maar meer reviews gelezen . . . (En dan met name buiten Tweakers).

De bestelling zou iets vertraagd worden omdat een aantal lampen niet op voorraad was. Voor mijn ouders geen probleem; de (elders bestelde) armaturen waren er ook nog niet en zo zou alles ongeveer gelijk binnen komen.

Tijdens het wachten kwam er een nette mail van Beaumotica waarin ze vertelden dat wij een combi-set (dimmer met lamp) hadden besteld maar dat die set niet meer werd aangeboden. Als compensatie willen ze tegen dezelfde prijs een losse dimmer en lamp gaan leveren. Perfect opgelost dus.

Verzending

De bestelling kwam zoals gezegd een paar dagen eerder. Verder was alles goed verpakt, onbeschadigd en compleet. Echt niets op aan te merken.

Kort samengevat: onbereikbaar.

Gezien we voor een paar armaturen meerdere opties hadden besteld, hadden we vanzelfsprekend een retourpakket. Waarbij we wel hebben gezorgd dat er zo min mogelijk retour ging. Een aantal lampen zijn door mijn zus of mij over genomen of elders in gezet. Een motion-sensor gestuurde white-ambiance Hue lamp in het toilet... Gewoon omdat het kan! (En er minder producten retour hoeven).

Voor retouren heeft Beaumotica een apart formulier op de website staan, je kunt dat niet zoals bij veel andere webshops meteen op de pagina met je vorige orders doen. Omslachtig, maar goed. Het formulier was snel gevonden en een DHL retourlabel werd netjes verstrekt.

Op 31 oktober de retour aangemeld, op 1 November het pakket afgegeven bij een DHL punt. Volgens DHL is op 3 November het pakket bij Beaumotica afgeleverd.

En sindsdien is het stil. Geen ontvangstbevestiging, niets. Bellen naar Beaumotica heeft geen nut, je krijgt een bandje waarin ze naar hun website verwijzen en kunt eventueel een voicemail inspreken. Maar aan terugbellen doen ze blijkbaar niet. Het is nu 15 november en we hebben nog altijd geen teken van leven van Beaumotica gekregen. En telefonisch... is het blijkbaar nog steeds te druk.

Gezien de eerdere ervaringen met deze en vorige orders is dit echt een domper. Het serviceniveau van post-sales staat zo haaks op dat van pre-sales. Eens de bestelling geleverd is lijkt Beaumotica er klaar mee te zijn. Erg jammer.

Temeer aangezien we zelf ook op het punt van verhuizen staan en in de nieuwe woning de Hue verzameling fors willen uitbreiden. Maar door deze ervaringen zal ik minder snel geneigd zijn om bij hun te bestellen. Zonde...

Edit: Gisterochtend op 16 november werd ik ineens teruggebeld door Beaumotica naar aanleiding van de voicemail die ik had ingesproken. De medewerker kon zien dat het pakket door DHL afgeleverd zou zijn, maar dat het nog niet was ingeboekt door het magazijn. Hij heeft contact opgenomen met het magazijn en rond het middag uur kregen we een credit-factuur en een excuusbriefje per mail. -- Neemt niet weg dat het waardeloos is als je als bedrijf niet telefonisch bereikbaar bent en er zo lang over doet om terug te bellen. Daar moet Beaumotica echt aan werken. De score voor klantenservice blijft daarom gelijk. Het algehele gevoel is wel iets verbeterd, dus die score verhoog ik wel een stapje.

Algemeen

Ben misleid met de aankoop van een Osram Lightify lamp. Deze aankoop was de eerste en ook laatste bij Beaumotica. Bah!

Verzending

Geleverd is een Ledvance smart + die niet communiceert met de Osramp Gateway. Terwijl na veel zoeken alleen Beaumotica dit artikel had en de benaming Osram Lightify gebruikte voor dit product.

Klantenservice

Na veel mail verkeer en zelf contact zoeken is uiteindelijk een korting aangeboden van 10,- bij een volgende bestelling van minimaal 2 producten.

Algemeen

Bij Beaumotica twee Philips Hue Iris lampen gekocht. Beste prijs vergeleken met de concurrentie, dus voor ons was de keuze eenvoudig. De 'Voor 23.59 uur besteld vandaag verzonden' vlag gaat echter niet op. Bij mij (zaterdags) 23.25 uur besteld, volgende dag (zondag) 18.26 uur verzonden. Was wat jammer, maar maakte voor de uiteindelijke levering geen verschil denk ik.
Review van de lampen volgt op een later moment

Verzending

Pakket was netjes verpakt en kwam onbeschadigd aan. Wat wel bijzonder was, was dat PostNL aangaf dat het pakket dinsdags geleverd zou worden, terwijl ze ook nog maandags konden bezorgen. Hierop direct de zending gewijzigd naar afleveren bij een pakketpunt, en pakket was op maandag netjes op te halen.

Goedemorgen PeacekeeperNL,

Bedankt voor het delen van uw ervaring, goed te lezen dat u alert blijft met de verzending. Veel plezier met uw Iris!
Met sfeervolle groet,
Tessa

Algemeen

Ruim assortiment en beantwoorden vragen die ik had over producten waar ik het antwoord online niet van kon vinden zodat ik geen verassingen had bij aankoop van mijn aankoop.

Verzending

Omschreven zoals het was.

Klantenservice

Vragen over het product worden beantwoord om mij te helpen een keuze te maken.

Fijn dat we je goed konden helpen, dat doen we graag! Veel plezier met uw aankoop.
Met sfeervolle groet,
Tessa
Beaumotica

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3

Algemeen

Helpdesk niet bereikbaar. Geen enkele informatie omtrent de status. Geen mailtje ter bevestiging van je bestelling. Als klant zoek je het maar uit.

Niet geleverd, niet bereikbaar
Heb een week geleden een Philips Hue startpakket met extra lamp besteld. Het zou de volgende dag geleverd moeten zijn volgens hun website. Ik heb niets ontvangen en de helpdesk is niet bereikbaar. Een antwoordapparaat geeft aan dat je maar een mailtje moet sturen.
Ik snap dat Covid 19 enigszins vertragend kan zijn in levering, maar dit klopt niet.

Klantenservice

Niet bereikbaar, je moet maar een mailtje sturen waar vervolgens niet op wordt gereageerd.

Beste meneer Van Rens,

Bedankt voor het schrijven van uw review. Ik zie in de Track & Trace code dat uw pakket reeds ons magazijn heeft verlaten, en dat DHL deze zo snel mogelijk zal leveren. Indien u een verzendbevestiging met Track & Trace heeft ontvangen betekent dit dat uw pakket reeds is verzonden met DHL en ons magazijn heeft verlaten. Het pakket bevindt zich in een sorteercentrum van DHL.

In de Track & Trace zag u de volgende melding: Zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen door DHL.
Dit betekent dat het pakket wel ons magazijn heeft verlaten, maar nog niet de eerste scan bij DHL heeft gehad. Zodra uw pakket wel deze scan heeft gehad zal er een meer definitieve leverdatum gecommuniceerd worden via de Track & Trace code. Inmiddels is de status veranderd en verwacht DHL het pakket morgen bij u af te leveren.

Mocht u verder vragen hebben hoor ik het graag.

Edit: bedankt voor het updaten van uw review op Google. Uw klachten zijn gehoord en u geeft aan waar het bij ons misgaat momenteel: onze helpdesk is niet opgewassen tegen het aantal aanvragen dat we momenteel te verwerken krijgen. We hebben versterking ingeschakeld en we hopen onze klanten sneller te woord te kunnen staan!

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Bestelling van een product dat voor 23:59 besteld= volgende dag in huis, is nu na 9 dagen nog niet geleverd. Telefoon wordt niet opgenomen, mails worden niet beantwoord.
Het product staat nog steeds op "voor 23:59 besteld, volgende dag in huis"
Ik voel me opgelicht en bestel hier sowieso nooit weer
update 10-feb: na het plaatsen van deze review krijg ik ineens krijg ik wel mail en is mijn bestelling onderweg. Gisteren nogmaals proberen te bellen maar niemand pakt op.
Score iets omhoog gezet

Het product is na 9 dagen nog niet geleverd, en men is onbereikbaar

Klantenservice

Telefoon word doorgeschakeld naar een medewerker die nooit opneemt.
5 keer geprobeerd op verschillende (werkdagen en tussen 9:00 en 16:00)
Het bandje verteld dat je beter kan e-mailen, direct gedaan. Deze e-mails worden ook niet beantwoordt

Algemeen

Webshop zit logisch in elkaar. Is niet de goedkoopste, maar hebben wel een goed aanbod.

Verzending

Pakketten zijn altijd op tijd binnengekomen, zonder overbodige zaken (dus geen reclame, geen kilo karton). Verzending met PostNL.

Klantenservice

Tijdens het klussen ging er een TCS HIdden Socket kapot. Contact opgenomen met de klantenservice, vervangend onderdeel werd snel toegestuurd en verder geen gedoe.

Beste Jeoh,

Bedankt voor het schrijven en bedankt voor uw vertrouwen in Beaumotica! Fijn dat uw melding vlot was opgelost met onze klantenservice.

Algemeen

Tot twee keer toe krijg ik mijn producten niet geleverd. Moet er achteraan bellen (maar er wordt nooit opgenomen) en mailen (waar niet op gereageerd wordt). Ben pas contact gaan zoeken na lang wachten op verzending.

Verzending

Verzending gebeurd niet vanzelf. Pas na met veel moeite contact te hebben gekregen en lang wachten. Tot twee keer toe. Ik bestel hier nooit meer.

Klantenservice

Nagenoeg onmogelijk om contact te krijgen. Telefoon (meerdere keren op verschillende dagen geprobeert bij twee onafhankelijke bestellingen op verschillende momenten) en mail worden niet beantwoord.

Beste Bram,

Bedankt voor het schrijven van uw review en excuus voor onze verminderde bereikbaarheid. De klantenservice krijgt momenteel meer aanvragen te verwerken waardoor het iets langer kan duren voordat we op uw aanvraag kunnen reageren. We doen ons best iedereen tijdig te woord te staan. Ondanks de langere wachttijd bieden we u graag de service die onze klanten van ons gewend zijn.

Bestellingen worden automatisch uitgestuurd wanneer deze compleet zijn. Ik zie dat bij uw bestellingen niet alle producten op voorraad waren, hier heeft u melding van ontvangen. Vervolgens hebben we niet aan de verwachte levertijd kunnen voldoen. We hadden u hierover pro-actief moeten informeren, excuus dat we dit niet hebben gedaan. We doen ons best hier alert op te blijven en zullen hier in de toekomst nauwkeuriger mee omgaan.

Mocht u verder tips hebben ter verbetering dan horen we dat graag. Ik wil u in ieder geval vertellen dat uw klachten zijn gehoord en we werken aan verbetering. Indien u nog vragen heeft of we u ergens mee van dienst kunnen zijn horen we dat graag.

Algemeen

Zondag besteld en op maandag in huis.
De bestelprocesure verliep zoals het hoort en het product was goed verpakt.

Verzending

Sensor op zondag besteld en op maandag geleverd. Kortom uitstekende service.

Beste Wim,

Bedankt voor het schrijven van uw review. Fijn dat alles vlot is verlopen!

Tado product besteld

Verzending:
Ze claimden het product de zelfde dag te verzenden, waardoor deze de volgende dag binnen zou komen. Daar ging het al mis en kwam deze toch een dag later.

Product:
De doos van het product was al een geopend en er zaten duidelijk gebruikers sporen op:
- Vlekken op het tado product
- Krassen op de doos
- Smerige vlekken op de doos

Belangrijkste: het Tado product was reeds geregistreerd bij een andere (lees vorige) gebruiker. Waardoor het product helemaal niet gebruikt kan worden.

Vervolgens krijg ik geen contact met de klantenservice, behalve een automatisch gegenereerd mailtje met een link die niet werkt.

Al met al ben ik zeer ontevreden.

Verzending

Dag te laat. Ze claimden het product de volgende dag te leveren, maar kwam een dag later.

Klantenservice

Krijg alleen een automatisch gegenereerde email, waarbij een link zit die niet werkt.

Daarop heb ik twee mails gestuurd met de vraag wat er mis is en daar krijg ik geen reactie op.

Vervolgens gebeld, maar is er niemand beschikbaar. (woensdag 10:00)

Verzending: Score: 3

Algemeen

Door een, mogelijk door mij veroorzaakt, misverstand bij een bestelling werd de bestelling niet dezelfde dag verzonden. Daarna ontstaan irritaties omdat men (op een werkdag tijdens kantooruren) niet reageert op mijn e-mails of een online aangemaakt ticket. Telefonisch contact is ook niet mogelijk, een opname meldt dat men op verzoek zal terugbellen maar dat doet men niet. Vervolgens heb ik de bestelling via e-mail geannuleerd maar dat wordt kennelijk ook niet gelezen want een dag later wordt het pakket alsnog verzonden. Het zal vast extra druk en lastig zijn in deze coronatijd, neemt niet weg dat ik verwacht dat een bedrijf na een half jaar corona zijn zaken op orde heeft. Vast en zeker een goede leverancier maar beoordelen doet men ook op bereikbaarheid.

Verzending

Vragen over verzending worden niet beantwoord.

Klantenservice

Geen reactie op mijn e-mails en ticket, telefoon wordt automatisch beantwoord en de belofte terug te bellen wordt niet nagekomen.

Algemeen

Product zoeken, bestellen, betalen dag later geleverd (mits op voorraad natuurlijk)
En je wordt per mail prima op de hoogte gehouden

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Steeds corecte service en levering. Soms wat vertraging op producten o.w.v. leverancier. Website is overzichtelijk opgebouwd.

Klantenservice

Door corona duurt het soms wat langer om reactie te krijgen, over het algemeen is de response vlot en correct.

Algemeen

Makkelijke website met alle moderne technieken, webshop is zeer degelijk aangekleed en makkelijk door te lopen !

Keurig op tijd geleverd

Klantenservice

Meedenkend over oplossingen en zeer vriendelijk/kundig. Zijn in ons geval buiten het boekje om gegaan om ons te helpen.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Nette webshop, was op moment van bestellen goedkoop voor Philips Hue spotjes en kon ze snel leveren.

Verzending

Levert via DHL. Voor 23:00 besteld, volgende dag al bij afhaalpunt.

Klantenservice

Na bestellen beginnen de nieuwsbrieven binnen te komen. Soms twee keer per maand, soms drie maanden niks. Meermaals afmelden via de link werkt niet. Een ticket insturen verandert ook niks. Zeer irritant.

Algemeen

Uitgebreid assortiment; een overzichtelijke website; de verzending is prima in orde; uitstekend functionerende afdeling Klantenservice.

Verzending

Ik ben al jaren klant bij Beaumotica en mijn ervaring is dat de producten conform afspraak geleverd worden. In vrijwel alle gevallen is dat de eerstvolgende werkdag. Wanneer dat niet mogelijk blijkt te zijn wordt het vermeld bij het afrekenen. Verder zijn de bestelde producten zodanig verpakt dat de kans op beschadiging vrijwel uitgesloten is.

Klantenservice

Mijn ervaring met de Klantenservice is zeer goed. De medewerkers zijn klantgericht en doen alles wat in hun vermogen ligt om specifieke vragen te beantwoorden cq problemen op te lossen.

Scorekaart voor Beaumotica B.V.

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg