Aquatuning

Review toevoegen
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Komen gemaakte afspraken (diverse) keren niet na. Gewoonweg waardeloos. Ik had, toch wel met enige spoed, een bepaald product nodig. Echter was dit product nergens te krijgen behalve bij Aquatuning (helaas).

Dus een bestelling geplaatst op de website van #Aquatuning op 18 oktober j.l. Vervolgens een email gestuurd en daarnaast ook het contactformulier op de website ingevuld of snelle verzending mogelijk was, omdat er toch spoed bij geboden was.

Vervolgens de dag erop (19 oktober) een email retour gehad dat het die dag nog verstuurd zou worden via GLS (die tegenwoordig vrij snel levert). Dus naar alle waarschijnlijkheid zou het nog voor het weekend binnen komen. Mooi.

Nou uiteindelijk bleek dat gewoonweg lariekoek. Het trackingnummer van GLS bleef vervolgens op de status "Die Paketdaten wurden im GLS IT-System erfasst; das Paket wurde noch nicht an GLS übergeben" staan (en nu nog altijd). Ook contact gezocht met GLS, maar die geven duidelijk aan dat het pakket nooit is afgegeven en/of opgehaald is. Zucht.

Ik begon inmiddels vrij "geirriteerd" te raken, maar kon het nog wel begrijpen. Immers zijn we allemaal menselijk, toch? Ik had zaterdag (21 oktober) hier al een email over gestuurd en kreeg hierop maandag (23 oktober, aan het einde middag) een reactie op terug. Aquatuning wilde nog een dag wachten of er verandering zou optreden met de tracking, zo niet, dan zouden ze het opnieuw versturen de dag erop.

24 oktober nog niks opnieuw verstuurd door Aquatuning. Wel weer een email (wederom aan het einde van de dag) met een standaard reactie waar men niks aan heeft. Vervolgens 25 oktober weer een reactie van Aquatuning dat het die dag opnieuw verstuurd zou worden met UPS om de levering te "bespoedigen". En dat ik de trackingcode "straks" zou toegestuurd krijgen.

Uiteraard de 25e geen trackingnummer gehad. Dus er is totaal niks verstuurd, dit in tegenstelling dat het wel degelijk beloofd was dat het verstuurd zou worden diezelfde dag. Maar ja, ze liegen blijkbaar bij Aquatuning gewoon hun klanten voor om ze "stil" te houden.

Zojuist kreeg ik, naar aanleiding van mijn "niet-zo-vriendelijke" email van de avond ervoor, het trackignnummer van de UPS-verzending...

En wat denk je? Er is gewoon helemaal niks verstuurd de 25e! Want het trackingnummer staat niet eens in het systeem van UPS. Dat wil dus gewoon zeggen dat het vandaag pas aangemeld is en de verzending niet eens is opgehaald. Echt gewoon een waardeloos bedrijf is dat Aquatuning.nl.

Ook al een email gestuurd naar het hoofdkantoor in Duitsland, maar daar wordt ook niet op gereageerd. Blijkbaar kennen ze het woord klantenbinding daar dus absoluut niet, laat staan dat hier sprake is van "Deutsche pünktlichkeit".

Aquatuning.nl/.de/.co.uk/.it of wat het ook mag wezen... Voor mij nooit meer in ieder geval.

Verzending

Eerste verzending was, volgens Aquatuning, "kwijtgeraakt". Van dit verhaal geloof ik dus echt helemaal niks van, naar aanleiding van alles.

Vervolgens wordt er afgesproken om te versturen met UPS 24/25 oktober, maar ook dit gebeurt niet. Al met al, wordt deze categorie ook derhalve met "Waardeloos" beoordeelt.

Klantenservice

Je word telkens aan het lijntje gehouden bij Aquatuning. Elke keer wordt er iets toegezegd om de klant "stil" te houden. In de volksmond noemen wij dit gewoonweg "liegen", maar waarschijnlijk heeft Aquatuning hiervoor een ander woord.

Ook worden emails naar het hoofdkantoor, te Duitsland, totaal niet beantwoord. Men krijgt serieus de indruk dat ze geen zin meer hebben om te werken. Misschien dat dit een voorbode is van een faillissement? Het zou mij niet verbazen, na mijn ervaring(en) hoe men bij Aquatuning omgaat met klanten. Te bizar voor woorden...

Motivatie

Uit eigen beweging

Pro's:
Goedkoper dan de concurrent.
Grote voorraad.

Con's:
60% van de site is niet vertaald naar het nederlands.
extra betalen voor een snellere bestelling maakt geen verschil voor de snelheid.
klantenservice neemt niet op aan de telefoon, maar reageren wel op reviews.
een te groote selectie van producten dat de werknemers niet 8 dezelfde buizen kunnen sturen.

Mijn verhaal:
Ik wilde gaan beginnen met hardline watercooling.
ik kon 2 grote sites vinden daarvoor, aquatuning en een andere site.
jammergenoeg heb ik voor aquatuning gekozen omdat die in totaal 15-20 euro goedkoper waren, met maar 1 dag langer verzend tijd volgends de site.
nadat ik alles had opgezocht koos ik de optie om het diezelfde dag of de volgende dag te laten verzenden.
dit was zondag avond dus dan neem ik aan dat het maandag verzonden word.
45 minuten later bedacht ik me dat ik dingen vergeten was die minder belangrijk waren, mijn fout niks aan te doen, dus ik had een nieuwe bestelling gepaatst maar dit keer met de goedkoopste verzending.
maandag ochtend om 7 uur was de status van allebij mijn orders al op "word gepakt" gezet dus dat vond ik heel snel aangezien ik had verwacht dat dat ergens in de middag pas ingepakt zou worden.
jammer genoeg stond het 2 dagen laten nog steeds op "word gepakt".
Ik bel de klantenservice of alles goed is krijg ik dit te horen "ja meneer, ik kan verder ook niks meer zien dan dat u kunt zien",lekker waardeloos dus om te bellen.
even later kreeg ik een bericht dat 1 pakketje was ingepakt en verstuurd.
dit was mijn 2e bestelling die met de goedkoopste verzendoptie was betaald.
dus ik ging er vanuit dat het dan met het echte vervoeren te maken zou hebben en dat mijn 1e bestelling nu ook echt ingepakt zou worden.
3 uur later was mijn andere bestelling waar ik dus extra voor had betaald eindelijk ingepakt.
ik zou een tracker krijgen kort nadat mijn pakketje verzonden zou zijn.
1 dag later had ik nog niks.
ik wil de klantenservice weer bellen maar die kreeg ik 3x niet aan de lijn.
dus ik heb een mooie slechte review geschreven en misschien 10 minuten later werd ik gebeld "ik zie dat u een slechte review heeft geschreven, laten we het even in orde maken want ik heb die trackers al wel".
het maakt ze dus niks uit dat ik 3x heb gebelt maar het maakt ze wel uit dat ik een slechte review schrijf.
guess why im doing it again.
ik had netjes de trackers gekregen met een verontschuldiging.
2 daagjes later kreeg ik mijn pakketjes tegelijk binnen.
alles compleet, netjes ingepakt.
dus ik ga aan de slag met de buizen buigen.
kom ik erachter dat 2 buizen een ander formaat zijn dan dat ik had besteld waarvan 1 zelfs een ander materiaal is.
dus mijn siliconen buigveer past er niet in en dus heb ik er niks aan.
en als het formaat van de buis niet goed is is de kans groter dat het gaat lekken.

Verzending

zie verhaal hierboven om te lezen hoe slecht de verzending is.

Klantenservice

zie verhaal hierboven om te lezen hoe slecht de klantenservice is.

Algemeen

27-01-2017: Site is op zich wel mooi verzorgt, En alles is goed te vinden,Bestelen gaat ook heel makkelijk en zo ook de betaling online,Minder wordt het al gauw als je na 2 a 3 dagen nog geen bericht hebt van een tracking&trace info, 30-1:Heb ik 2 keer gemaild of ze al wat wisten, Beide keren geen reactie, 31-01: Weer een mail gestuurd met deze keer in de tekst dat ik hiermee geen goede shop review kan geven bij Tweakers.net , Maar daarna ben ik toch eens maar die club gaan bellen, Daar kwam iemand die vertelde dat het onderdeel pas na 8 a 9 weken beschikbaar was(Had misschien zelf niet op gelet op de beschikbaarheid tijdens aankoop, Zo lang kom ik niet wachten om dat ik meerdere dingen had besteld, Hij kon dat product wel laten vervalen en de rest alsnog uitzenden, En het bedrag terug storten, Was gister 31-01, 01-02 Nog niets binnen, Bestel status staat nu pas op "Gepakt" Ik vermoed dat dit pas volgende week binnen komt,
Geld van de het onderdeel dat niet op voorraad was is pas 08-02 gestort.
Ik heb na een week wachten de rest laten cancelen, Op dat geld kan ik waarschijnlijk ook nog 2 weken wachten.

Dit is dus echt de laatste keer dat ik iets bij hun bestel.

Klantenservice

Klanten service via mail is waardeloos, Pas na 3e bericht antwoordt gekregen nadat ik vermelde dat dit geen goede shop review gaat worden bij Tweakers.net,
Voor het antwoord kwam had ik al naar de service desk(NL) gebeld, Alwaar ik verder wel goed ben geholpen.

Algemeen

Helaas al 2 weken (4-12 besteld) aan het wachten op een aerocool dreambox maar omdat ze bezig zijn met hun magazijn te verhuizen heb ik nog steeds geen bericht van verzending terwijl hij wel op voorraad is.

Edit (15-12) Mail gekregen dat het pakket is verstuurd

Klantenservice

Gebeld naar de servicedesk (+31 (0) 53 - 5361947 ) en kreeg een vriendelijk persoon aan de lijn, die kon mij vertellen dat hij vandaag of morgen (12-12) verzonden word, dit is helaas niet het geval. tot op heden ben ik nog aan het wachten dat hij verstuurd word. (14-12)

Algemeen

Eenvoudig bestelling te plaatsen, duidelijke website, uitgebreid assortiment tegen een scherpe prijzen. Aquatuning is vooral bekend in Duitsland en staat daar goed aangeschreven. M.b.t. klein spul zoals stekkers, connectors heeft ook deze winkel moeite om de scherpe levertijden te halen, maar niet buitengewoon.

Verzending: uitstekend verpakt.

Klantenservice

Deze is uitstekend, bestelling betaald met ideal, maar geen bestelnummer. Geld werd teruggestort, opnieuw besteld en alles is goedgekomen!

Algemeen

slechtste site ooit!!!!!!!!!!!!! niets op bestellen,en als je eens wil bellen nemen ze niet op (bestelling nog steeds niet binnen)

Verzending

binnen 1 dag binnen ?????? je kan beter zeggen binnen 1 Week binnen (23-05-2016 bestelt 01-06-2016 nog steeds niet binnen)

Klantenservice

als je ze eens nodig hebt nemen ze niet op en waardeloos

Algemeen

Ben vaste kant bij deze zaak en heb er geen klachten over!
Ik krijg sterk de indruk dat alle ander Tweaker die deze zaak beoordelen vaste klant zijn bij Highfolw of mederwerks zijn ofzo

Het duurt meestal 2/3 dagen als je voor verzenden via GLS kiest.

Het kan ook met DHL als je dat wil.

Waarom zo een zaak met zeer scherpe prijzen zo de grond intrappen, nee van mij krijgen ze 3 x 5 sterren prima zaak!

Verzending

Het duurt meestal 2/3 dagen als je voor verzenden via GLS kiest.

Het kan ook met DHL als je dat wil.

Klantenservice

Ik heb 1 keer een probleem gehad dat ze verkeerd leverde maar ben niet moeilijk gaan doen voor een paar euro.
Alle ander keren stuk of 8 keer is alles prima verlopen net als altijd.

bestelling te.laat geleverd.
ik heb woensdag contact gehad met aquatuning,
16:15u als ik nu zo een bestelling plaat wordt die dan vandaag nog verzonden?
antwoord als u de aquatuning prime gls pakt met verzenden word het vandaag nog verzonden en heeft het het donderdag in huis.
ik bel een half uur later, meneer u bestelling word morgen pas verzonden,
de levering zal vrijdag plaatsvinden.(wat dus al niet de afspraak was).
vrijdag nog steeds geen track and trace gegevens gekregen.
dus dacht bel aquatuning maar weer.
die gaven mij de parket gegevens, maar het parket was nog steeds bij gls duitsland. maar die zijden me dat het parket pas maandag of dinsdag word uitgeleverd. (wat volgens hun normaal zou zijn) 2 dagen levertijd uit duitsland.
dus ik bel aquatuning weer, toen zijden ze in eens dat ik ups moet pakken als ik een sneller levering wilde hebben.
wat dus nergens over gaat.
ik bestel in iedergeval nooit meer bij aquatuning

te laten levering!
aquatunig zegt veel maakt niks waar.
en wil de klanten dan ook nog voor gek verklaren.

Klantenservice

aquatunig zegt veel maakt niks waar.
en wil de klanten dan ook nog voor gek verklaren.

Algemeen

Blijf van deze winkel weg en bestel bij highflow.nl daar weten ze wel hoe het moet.

Klantenservice

Doet absoluut geen moeite om zijn mails of telefoon op te nemen, had iets besteld en moest daar nog iets aan toevoegen achteraf. Geen antwoord op mails, telefoon wordt gewoon niet opgenomen (30 keer gebeld over 3 dagen).

De eerste order werd ontvangen maar de 2de order blijft op de status "wordt ingepakt staan"

Na 1 week heb ik dan gedreigd deze order te annuleren, kreeg ik na 15 mails versturen naar 6 verschillende collega's uiteindelijk een kort antwoord "" Hi,

the refund will be return during this week.""

De order status is nog steeds niet veranderd.
Geld nog steeds niet ontvangen.
Telefoon blijft gewoon rinkelen, geen kans om daar iemand aan de lijn te krijgen.

Moest ik 0 sterren kunnen geven had ik die gegeven bij klantenservice.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt in 15 jaar en ik ben iemand die heel vaak via internet bestel.
Goeie raad blijf hier weg.

Algemeen

De site is overzichtelijk en makkelijk te overzien. Ik ging voor een kelvin en een hawaii voor mijn 290x. Makkelijk zat om de spullen bij elkaar te zoeken.

Verzending

En daar ging het mis. Op 3-6 laat besteld, maar volgens de site heb je je pakket binnen 3 dagen in huis als je met paypal betaald. Het is nu 9-6 en het pakket is nog niet eens verzonden. De betaling via paypal is instant, maar volgens de site was de betaling bij hun pas op 5-6 binnen....

Klantenservice

En daar falen ze al helemaal hard. 2x hun contactformulier ingevuld, geen reactie. Pas toen ik er een boze mail achteraan stuurde met de mededeling dat ik een antwoord verwachtte of ik zou mijn order cancellen, kwamen er een reactie uit: "hi, we will ship your order today" Dat is alles. En als het dan nog eens waar was geweest, nope....Nog steeds loopt er iemand verdwaast, dronken rond in hun magazijn...op zoek naar mijn onderdelen...Als het vandaag niet verzonden wordt met een excuusmail, gaat de order fijn niet door .Zat anderen die de order wel serieus willen behandelen.

Algemeen

Ik bestelde bij Aquatuning een voledige serie van waterkoeling stukken om mijn nieuwe pc te koelen. Buiten de duitse beschrijvingen ging dit heel vlot.

Verzending

De verzending (iets duurder) gebeurde met UPS en 2 dagen na dat ze de betalingen hadden ontvangen, met overschrijving, al in huis! Zondag betaald, woensdag verzonden en donderdag in huis!

Algemeen

De interface is Nederlands maar de productomschrijvingen zijn in het Duits. Enige kennis van de producten is daarom ten zeerste aan te raden. Het assortiment is zeer compleet, bijna alles is op voorraad en alle prodcten zijn eenvoudig te vinden. Prijzen zijn scherp.

Nederlandse klantenservice is beschikbaar, zowel online als telefonisch.

Verzending

Track n trace (UPS) werkt uitstekend en bestelling is netjes afgeleverd. Alles zat vakkundig verpakt met bubbeltjes plastic en ander opvul materiaal. Ook zat er een aquatuning petje en een zakje snoep bij

Klantenservice

Ik was zo snugger twee artikelen te vergeten en kwam daar pas na het betalen (iDeal) achter. Het was via een email sturen mogelijk die producten toe te voegen zonder extra verzendkosten te betalen. Direct geld over gemaakt via internet bankieren. Enige punt van kritiek: er kwam verder geen status update mbt die extra overschrijving. Dit wijkt natuurlijk af van de standaard procedure, maar toch.

ATL Karma 4,88K
Algemeen

Paar keer een bestelling gedaan. De eerste keer dat ik er wat bestelde ging alles goed. De tweede verstuurde ze mijn bestelling pas na twee weken op, terwijl alles op voorraad was. De derde en laatste keer werd mijn bestelling ook pas na een paar dagen verstuurd. Bij deze order hebben ze een verkeerde product geleverd.

Verzending

Ze verzenden mijn bestelling twee van de drie keer te laat.

Klantenservice

Ze hebben een verkeerde product geleverd. Ik had een kleurstof besteld voor mijn waterkoeling, maar ze hebben de verkeerde kleur geleverd. Ik had ze direct gemaild en ze vroegen of ik een foto wilde maken van de kleurstof. Dit heb ik gedaan, maar na drie weken nog geen reactie hierop gekregen. Hier bestel ik dus nooit meer wat.

Algemeen

Algemeen een goede webshop, alles is duidelijk te vinden op de juiste taal na. Alle onderdelen komen vanuit Duitsland waardoor je iets langer dan gebruikelijk moet wachten voor je bestelling thuis komt. Ik heb hier weleens eerder besteld.

Klantenservice

Kort geleden een bestelling geplaatst en aanbetaald om mijn waterkoeling set completeet te maken met een backplate. Achteraf bleek dat mijn GPU waterblock toch niet pastte op mijn GPU(stond wel as compatible) waardoor ik zo snel mogelijk contact heb genomen met Aquatuning om mijn bestelling te cancelen. Ik kreeg netjes een mail dat op verzoek mijn bestelling bij deze is geannulleerd, ook fijn maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug. De volgende week krijg ik een mail dat mijn bestelling wordt gepakt en achteraf verzonden.
Zsm heb ik contact opgenomen met Aquatuning maar heb nog geen reactie terug alhoewel ze bij de eerste contact voor het annuleren snel hebben gereageerd.
Al 3 keer contact geprobeerd te maken maar helaas.

Bestelling is onderweg maar hier heb ik dus niets aan.

Scorekaart voor Aquatuning

Algemeen Score: 1.5
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie