Estunt.nl

0 producten en 0 uitvoeringen

Review door toppieplus , dinsdag 9 mei 2017 00:54

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Heb een laptop op afspraak opgehaald. Ik wilde namelijk eerst de laptop even bekijken voordat ik tot koop overging, dat was geen probleem! Ter plekke werd ik hartelijk ontvangen en kon ik rustig de laptop bekijken. Vervolgens bestelling ter plekke gedaan op m'n telefoon.

Klantenservice

Kwam er thuis achter dat de bios een password lock had. Ik dacht dit wel even te fiksen door een bios update te doen en daarna kreeg ik iedere keer met opstarten de melding dat er informatie "missing or invalid" was. Een mailtje gestuurd en ik kon hem zo om komen ruilen, top service, dank Matthijs!

Review door Martin900 , donderdag 23 februari 2017 18:03

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik kwam Estunt tegen via Marktplaats toen ik op zoek was naar een HP Elitebook Workstation, Estunt had precies de juiste model op de plank met een wat snellere processor en videokaart.

Bestelling geplaatst via de website en de status van mijn bestelling was prima te volgen. Niks op aan te merken dus.

Enig minpuntje is dat de advertenties op Marktplaats niet helemaal overeenkomen met wat er op de website van Estunt aangeboden wordt (wellicht oude advertenties van apparatuur dat al verkocht is?)

Verzending

Machine kwam goed verpakt aan en incl. een nieuwe stroomkabel.

Klantenservice

Bij aankomst bleek 1 van de USB poorten fysiek beschadigd te zijn en het netwerkkaart was zijn MAC adres kwijt. Ik heb Estunt daarmee geconfronteerd en kreeg snel netjes reactie terug,
Er is een geldcompensatie aangeboden en het bedrag is snel overgemaakt, keurig afgehandeld door Estunt.

Echter, het zou mooi zijn als men iets meer tijd zou besteden aan de algemene controle van de computers, het probleem met het USB poort was zo te achterhalen omdat er geen USB stekker meer in kon en de schade was met blote oog zichtbaar.

Review door manta , maandag 23 januari 2017 20:13

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Prettige shop waar bij alle producten ook duidelijk staat hoeveel er nog op voorraad zijn. Prijzen zijn scherp vergeleken met andere aanbieders.

Verzending

Levering binnen 24 uur via PostNL. Product bleek helaas kapot aan te komen, overigens geheel buiten de schuld van Estunt. Uiteindelijk is het netjes opgelost (zie ook klantenservice). Mail met Track&Trace code was wel handig geweest, dan weet ik ook ongeveer hoe laat ik de bezorger kan verwachten.

Klantenservice

Na openen van de doos bleek het bestelde product kapot te zijn. Het was duidelijk dat dit door transport veroorzaakt was, de doos was ook beschadigd. Na het sturen van een e-mail naar Estunt werd ik binnen 30min al gebeld. Na excuses werd er verteld dat er een vervangend product opgestuurd werd en ik ontving een retourlabel voor het kapotte product. Uitstekende service!

Review door Niels9 , woensdag 12 oktober 2016 09:52

Algemeen

Goede webshop met duidelijke omschrijving van de producten en de staat waarin ze verkeren. De prijzen zijn mijns inziens erg goed evenals het geleverde product.

Verzending

De verzending was snel en goed, het product (nieuw) was verpakt in de originele verpakking. Als verbeterpunt adviseer ik om ook een verzendbevestiging te sturen met daarin een Track & Trace-code.

Klantenservice

Direct na bestelling om een indicatie qua levertijd gevraagd, ik kreeg al snel een reactie dat het product dezelfde dag nog verzonden zou worden. Top dus!

Review door RRRobert , woensdag 27 juli 2016 21:09

Algemeen

Op zoek naar een laptop voor m'n dochter (die over 6 weken naar de middelbare school gaat), de keuze gemaakt om voor de prijs van een nieuwe 'instapper' een gebruikte laptop te kopen die qua specs daar flink bovenuit steekt. Al zoekend via Marktplaats kwam ik meerdere advertenties tegen van Estunt, en de shopreviews hier op Tweakers spraken het vertrouwen uit in deze nog vrij jonge webshop.

De keuze viel uiteindelijk op de HP Elitebook 840 G1 Core i7 / 8GB / 240GB SSD, waarvan er op het moment van bestellen vijf stuks op voorraad waren en op dit moment van schrijven nog één 'op de plank ligt'. De prijs was goed (minder dan 1/3 van de nieuwprijs), en de laptop werd compleet geleverd met een adapter en voedingskabel, plus een verse Windows 10 Pro installatie. Deze installatie was bovendien keurig voorzien van alle updates en tevens 'schoon', dus geen sh*tload aan bloatware te hoeven verwijderen. Kijk, zo scoor je pluspunten!

Van de website:
Gebruikt: product is gebruikt en kan dus normale gebruikssporen bevatten
Nieuwstaat: product is zo goed als nieuw, weinig tot geen gebruikssporen te zien

Qua uitlevering is de laptop omschreven als 'gebruikt'. De laptop die ik ontving was werkelijk erg netjes, er lijkt alleen een heel klein stofje o.i.d. onder de lamineerlaag van het scherm te zitten, maar hinderlijk is dit niet.

Verzending

Op de website staat vermeld dat de afhandeling wordt uitgevoerd door studenten, en dat de bevestiging en verzending dientengevolge wel eens enkele dagen op zich kan laten wachten. De laptop werd op zaterdagavond besteld en op maandag had ik de orderbevestiging binnen. Best oké dus (zie verder bij klantenservice).

De verpakking was keurig, een speciale kartonnen doos waarin de laptop gefixeerd was verpakt, voorzien van een apart vakje voor de adapter en voedingskabel en verder afgevuld met plastic luchtkussentjes. Solide verzonden en makkelijk te recyclen verpakking.

Een tip van mijn kant: Als je de optie biedt voor standaard of aangetekend verzenden via PostNL, overweeg dan ook de optie om verzending met track&trace aan te bieden. Ik had dat zelf wel prettig gevonden.

Klantenservice

De laptop kon op dezelfde dag van de orderbevestiging nog verzonden worden. Op mijn verzoek werd dat met een dag uitgesteld, en dat was geen enkel probleem. De communicatie (per e-mail) hierover ging erg vlot en ondanks het ontbreken van track&trace werd ik verder ook keurig per e-mail op de hoogte gehouden over de status van de order.

Nog een tip: 3 maanden garantie op gebruikte hardware is niet ongewoon, maar er zijn concullega's die (d.m.v. optionele bijbetaling) deze garantie kunnen verlengen, bijvoorbeeld tot een jaar.

Review door Palmachius , woensdag 11 mei 2016 10:02

Algemeen

De website is overzichtelijk en plaatsen van een bestelling heel eenvoudig. Het aanbod op Estunt.nl wisselt steeds, dus het loont zeker de moeite om de nieuwsbrief en website in de gaten te houden.

Verzending

De levering was erg snel, 's avonds besteld en de volgende dag al bezorgd. In dit geval bestelde ik een laptop en deze was uitstekend verpakt in een verpakking die daar speciaal voor bedoeld is: de laptop zat stevig vast met genoeg ruimte rondom om tegen stoten te beschermen.

Bij het uitpakken viel op dat de laptop heel goed was schoongemaakt, waardoor deze er op een paar kleine gebruiksporen als nieuw uit zag. Deze gebruikssporen waren uiteraard te verwachten, want zo werd ie te koop aangeboden.

De accu was helemaal opgeladen dus ik kon er gelijk mee aan de slag. De hardeschijf is met Blancco 5 gewist en de laptop laat hierdoor bij opstarten een handig scherm zien met de belangrijkste specificaties.

Al met al ben ik erg te spreken over de manier waarop Estunt dit product heeft geleverd.

Review door crazymonkey87 , woensdag 20 januari 2016 16:27

Algemeen

Verschillende keren producten besteld. Eenvoudige site en goede communicatie.
Duidelijk de staat van het product vermeld.

Verzending

Netjes verpakt en vooral stevig.

Klantenservice

Enkele keer een defecte pc gehad. Vervolgens ff een mailtje gestuurd en hij stuurde meteen een nieuwe op.

Review door PeterdeBruin , donderdag 12 november 2015 16:34

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Heb hier een voordelige micro-pc besteld die keurig de volgende dag geleverd werd conform specificaties. Van binnen geheel stofvrij dus prima schoongemaakt.

Klantenservice

De machine had een Windows 7 OEM licentie, maar dat moest nog geďnstalleerd worden, en Windows 7 images zijn sinds begin dit jaar niet meer bij Microsoft te downloaden met een OEM licentie, en elders ook niet. (Je kan wel Microsoft bellen en dan sturen ze tegen onkostenvergoeding een DVD op, wordt gezegd.)
Op mijn vraag hoe ik aan een (ISO) image moest komen, of dat estunt mij van een image kon voorzien, kreeg ik alleen als antwoord dat hij zelf een image via een nieuwsgroep had binnengehaald. Nou heb ik geen binaire nieuwsgroepen en menigeen is er ook volkomen onbekend mee dus dat antwoord vind ik ontoereikend.
Ik kwam zelf op het idee een torrent te gaan zoeken (wat ik normaal nooit doe) en dat is gelukt.

Maar als een bedrijf zoveel PC's zonder windows levert, dan zou er toch wel een image beschikbaar gesteld mogen worden, hetzij via een eigen FTP-server of tenminste door een betrouwbare torrent te verstrekken.
En instructies zouden ook niet verkeerd zijn, wegens nog enkele probleempjes:
* Tijdens de installatie krijg je een melding dat de licentiecode onbruikbaar is omdat ie verlopen zou zijn. Pas als je stug doorzet blijkt ie later, als er internetverbinding tot stand is gebracht , toch bruikbaar te zijn.
* De netwerkkaart werkte niet vanzelf, hiervoor moest een driver opgezocht, gedownload en via een USB-stick op de machine overgebracht worden.

Verder lukte het niet Windows vanaf USB te installeren; de bios liep dan volkomen vast. Moest een DVD branden.

In het algemeen, dit is lijkt mij een eenmansbedrijfje gerund door een student, dus de service zal beperkt zijn.

PS De komende Windows 10 versie kan rechtstreeks met een Windows 7 licentie geactiveerd worden; dan wordt het een stuk eenvoudiger.

Review door diedoman , vrijdag 23 oktober 2015 13:00

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ik heb als ZZP'er meerdere malen producten bij dit bedrijf besteld. Alle tweedehands producten die verkocht worden zijn in zeer goede staat. Mocht een bepaald product beschadigd zijn op functioneel gebied (bijv. kras op een scherm), dan wordt dit netjes aangegeven in de webshop en wordt de prijs hier (zeer redelijk) op aangepast. Meerdere keren touchscreens en monitoren besteld, allemaal in topconditie. Zelf geen ervaring met klantenservice, maar ga ervan uit dat ook die prima in orde is. Verzending gebeurt vrij snel(bestel meestal op vrijdag en is er dan niet later dan woensdag)

Verzending

Verpakking is goed geregeld, ook als originele verpakking niet aanwezig is. verzendtijd is zeer redelijk. (vrijdag besteld, op zn laatst woensdag in huis). Waarschijnlijk nog veel eerder, maar was zelf niet aanwezig op moment van bezorgen, dus kan het niet met zekerheid zeggen

Klantenservice

Had bestelling betaald d.m.v. vooruitbetaling. Was vergeten verzendkosten mee te betalen, kreeg een zeer nette mail waarin gevraagd werd of ik dit toevallig verkeerd aangevinkt had. Was dat niet zo, werd mij vriendelijk gevraagd verzenkosten alsnog over te maken. Gelijk betaald, zelfde avond orderstatus veranderd naar betaling ontvangen.

Review door ftiemeijer , zaterdag 11 april 2015 11:28

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Binnen 2 dagen na bestellen in huis. Dell Fx160 mini computer in heel goede staat. Laag energieverbruik en zeer geschikt als servertje. Ook heel goedkoop.
Ga voortaan eerst bij Estunt kijken als ik hardware nodig heb.

Review door SmokingAces , dinsdag 31 maart 2015 14:10

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Een Thin Client besteld. Ik ging uit van de prijs en was op de hoogte van de manier van verzenden (kan enkele dagen duren dan wanneer je bij andere winkels wat koopt). Erg goede service.

Review door XthinkZ , maandag 2 maart 2015 20:47

Algemeen

De shop ziet er erg netjes uit, en de producen hebben altijd zeer aantrekkelijke prijzen. Aanrader!

Verzending

De spullen worden altijd zeer netjes verpakt. Top!

Klantenservice

Laptop met schoonheidsplekjes netjes mogen omruilen voor een ander product.
Altijd zeer netjes geholpen.

Review door Nanax , zondag 19 oktober 2014 22:42

Algemeen

Prima, de prijzen zijn gewoon erg ok, met een basis garantie en zonder het gedonder van zeg marktplaats. Je weet wat je koopt voor een prima prijs.

Verzending

Prima verzending vlot en voor redelijk tarief

Klantenservice

Ook dit prima, even wat onduidelijkheid over locatie licentie, zo opgelost!

Review door Chiel , dinsdag 7 oktober 2014 18:24

Algemeen

In het weekend een monitor en een toetsenbord besteld. Zondagmiddag de order van het toetsenbord geannuleerd. Zondagavond mailtje gekregen dat de wijziging was verwerkt en dat het bedrag van het toetsenbord was teruggestort. Maandag een mailtje met de update:verzonden.

Verzending

Dinsdag de monitor stevig verpakt in een grote doos ontvangen. Monitor in nette staat en functioneerd prima.

Review door Felyrion , dinsdag 30 september 2014 00:00

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Scherpe prijzen voor tweedehands apparatuur. Twee keer spullen aangeschaft via deze shop en beide keren was het prima in orde! Eerste bestelling was een laptop, welke nog steeds uitstekend dienst doet, inclusief accu die nog lang meegaat.
Deze bestelling was een 30" monitor, wederom goed voor elkaar, voor flink minder dan de winkelprijs.

Als een paar minimale gebruikssporen je niet uitmaakt kun je hier prima terecht

Verzending

Verpakt in een grote doos met wat karton om te "stutten". Geen piepschuim of iets in die richting, maar toch afdoende.

Review door DieterKoblenz , vrijdag 19 september 2014 10:54

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Drie gebruikte touchscreens gekocht; soepel contact over de mail en meedenken met de klant! Verder geen problemen gehad.

Verzending

Prima verzending met PostNL voor een acceptabele prijs.

Review door spone , dinsdag 19 augustus 2014 10:06

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Een thin client gekocht bij Estunt. Overzichtelijke webshop, met goede productomschrijvingen. Wel duurt communicatie per mail vrij lang (duurt lang voordat er een, overigens inhoudelijk goede, reactie komt).

Verzending

Na een aantal dagen niks gehoord te hebben na mijn bestelling ben ik opnieuw op de website gaan kijken en bleek dat deze gesloten was wegens vakantie, hierdoor is de bestelling een dikke week blijven liggen. Dit had op zich wel even in de bevestiging of bestelpagina vermeld mogen worden, want toen ik bestelde stond het niet op de website (of ik moet het gemist hebben).

Afgezien hiervan werd de thin client goed verpakt verzonden, tegen redelijke verzendkosten. Alleen jammer dat er geen track&trace code doorgegeven werd.

Klantenservice

Na een week of 2 hield de thin client ermee op. Dit gemeld en kreeg keurig een retourlabel gestuurd waarmee ik de thin client zonder verdere verzendkosten kon opsturen. Daarna vrij snel een vervangend exemplaar gekregen, die het vooralsnog prima doet. Enige minpuntje is dat de thin client naar het factuuradres ipv leveringsadres gestuurd werd, waardoor ik hem een aantal dagen later pas bij het postkantoor op kon halen.

Review door spone , dinsdag 19 augustus 2014 09:54

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Een Thin Client gekocht bij Estunt. Ik had nog wat vragen m.b.t. de precieze uitvoering ervan. Deze werden goed beantwoord. Wel gaat de mailcommunicatie erg traag (kan makkelijk 2 volle dagen duren voordat er een reactie komt).

Verzending

De levertijd was vrij lang. Tussen het moment van bestellen en dat deze daadwerkelijk werd aangeboden door PostNL heeft 4 dagen gezeten. Jammergenoeg ook geen track&trace code. De boel werd keurig verpakt geleverd.

Klantenservice

Na ontvangst bleek dat er het bij de thin client behorende voetje ontbrak. Hierop heb ik contact opgenomen met Estunt, en kreeg het voetje alsnog opgestuurd. Dit is allemaal goed en soepel verlopen.

Review door marco208 , woensdag 30 juli 2014 19:25

Algemeen

Prima producten, een touchscreen besteld verder gekeken en direct 2 mensen een laptop laten bekijken van deze webshop!

Verzending

Super, betaald, volgende dag verzonden, dag daarna binnen.

Review door Geisha 23v , donderdag 12 juni 2014 10:27

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Twee HP Elitebooks 8440P besteld bij eStunt. Besteld via de overzichtelijke website en meteen betaald via iDeal. Dit werkt zoals het hoort te werken!

Verzending

Originele verpakkingen zijn er niet, maar de producten worden goed verpakt met schuimblokken of bubbelfolie in grote dozen. De accu's en adapters van de notebooks lijken nieuw te zijn. Een accuduur van 5 uur is voor een gebruikte notebook niet slecht te noemen!

Klantenservice

Helaas mist de omschreven WWAN module in de notebooks. Afwachten hoe dit gaat verlopen.

Scorekaart voor Estunt.nl

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8