Kiwi Electronics

126 producten en 143 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Kiwi Electronics

Review toevoegen

Algemeen

Heel eerlijk, fijne manier van zaken doen. Website is helder en overzichtelijk. Er zijn gemakkelijke vooraf samengestelde pakketjes van veel samen bestelde producten én er worden handige suggesties gedaan. Men doet dus zijn best je van dienst te zijn zodat je bij levering meteen aan de slag kunt (en niet omhoog zit voor een micro-hdmi-kabeltjes of verloopje ofzo). Het kan zijn dat ik wat kocht dat veel voorkomt (rpi4 met toebehoren) én dat een relatief vlot verloop kent. Maar de leveringsbeloften werden ondanks de druk op diverse pakketbezorgers netjes nagekomen. in 1 woord: keurig.

Verzending

Zoals eerder genoemd werden de beloften netjes nagekomen. Producten waren op voorraad en de volgende dag in huis. In mijn geval een aantal kleine pakjes in een kartonnen doosje voorzien van afdoende vulmateriaal. Niks op aan te merken, precies zoals je mag verwachten.

Algemeen

Super snel geleverd. Goed verpakt, duidelijke site. Volledig volgens mijn verwachting. Verstuurd via Post NL.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

3 producten besteld waarvan 1 niet naar behoren werkte. Retour sturen gaat voor eigen rekening en om je geld terug te krijgen moet je emailen en bellen. Ik kreeg geen antwoord op email en werd per telefoon 'verkeerd ingelicht' . Pas na een negatieve review kwam men over de brug.

Verzending

Product was netjes op tijd geleverd.

Klantenservice

Op het moment dat je wat moet retourneren dan gaat er van alles fout.

Algemeen

Snel verzonden voor een relatief goed prijs (uiteraard is china goedkoper maar dan duurt het natuurlijk een stuk langen tot je het binnen hebt)

Service heb ik geen ervaring mee, nog niet nodig gehad.

[edit]
Blijkbaar heeft PostNL nogal wat moeite om een en ander bij te houden.

Product op voorraad, maandag, besteld 8 minuten later track en trace binnen.
Nu woensdag pakket nog niet onderweg, nog niet bij postnl aangekomen.
laatste keer geweest hier.

"11 november 4:15
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Verwacht: morgen tussen 11:00 en 13:30"

[edit]
Blijkbaar heeft PostNL nogal wat moeite om een en ander bij te houden.

Product op voorraad, maandag, besteld 8 minuten later track en trace binnen.
Nu woensdag pakket nog niet onderweg, nog niet bij postnl aangekomen.
laatste keer geweest hier.

"11 november 4:15
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Verwacht: morgen tussen 11:00 en 13:30"

Helaas ligt dit probleem bij PostNL en niet bij ons. PostNL heeft het pakket zeker ontvangen. Echter krijgen pakketten pas een scan bij distributie en nog niet op het depot. PostNL heeft nu al te maken met vertragingen helaas. Het betreft in dit geval 1 kar met pakketten welke nog niet door PostNL is verwerkt in het proces.

Algemeen

Meerdere RPi8Gb gekocht, met behuizing en PI POE hat. Klant voor langere tijd. Leveringsnelheid is goed. Klantenservice is teleurstellend helaas. Geen aanrader voor lange klant/leverancier relatie.

Klantenservice

Levertijden zijn snel. Schriftelijke reactie op problemen is ok. Tot dat je iets moet terug sturen. Klantenservice is heel star, zelfs als je als bedrijf al langer klant bent en een aardige orderlijst aan spullen hebt gekocht.

In totaal 12 POEs besteld. Hier van bleek er 1 bewezen defect. Klantenservice was niet van plan om alvast een vervanging op te sturen zonder dat het defecte reeds in hun bezit was. Helaas, erg teleurgesteld in de manier waar op ze hier mee omgaan.

Algemeen

Ik was op zoek naar een PoE-adapter voor m'n Rapsberry Pi en herinnerde me de Raspberry-specialist Kiwi Electronics die voor een mooie prijs dit kon leveren.

Verzending

Snelle verzending in goede bubbeltjesenvelop welke door de brievenbus ging.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Op maandag(avond) een bestelling geplaatst; er wordt "1 werkdag" levertijd genoemd, ik begrijp dat dat bij bestelling 's avonds er twee kunnen worden. Uiteindelijk pas op woensdag verzendbevestiging, terwijl het pakket helemaal nog niet verzonden was, en uiteindelijk pas donderdag bij PostNL zou worden aangeboden.

Verzending

Een verzendbevestiging van de winkel gekregen terwijl het pakket niet was verzonden (track & trace-code was niet bekend bij PostNL). Dat gebeurde uiteindelijk pas twee dagen later.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Het is dat ze de enige verkopers zijn voor Nederland voor Raspberry Pi (in mijn geval zero W) gerelateerde producten, maar anders zou ik ze zeker niet aanbevelen. Je kunt beter overwegen om alles bij een Duits bedrijf te kopen, en alles naar NL laten verzenden. Audiokaart en USB hub waren beiden defect, en van slechtere kwaliteit dan AliExpress. Terugsturen gaat niet/moeizaam omdat ze €15 vragen per item als de onderdelen onderzocht niet echt kapot zijn, en wat bied mij zekerheid dat ze niet gewoon zeggen dat alles werkt, terwijl het niet werkt?

Verzending

Ik was voldoende tevreden over de verzending.

Klantenservice

€15 vragen voor het nakijken van een defect onderdeel, terwijl je niet de zekerheid hebt dat het echt goed word nagekeken is voor mij echt te gek. Helemaal omdat de totale bestelling nog niet eens €15 waard is, laat staan €30.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik heb een Raspberry, Poe HAT en een behuizing besteld. Nu na 2,5 week is het nog niet binnen. 2 maal gebeld en telkens de mededeling dat het pakket word verzonden. Nou niet dus....

Verzending

De bestelling is nooit verzonden. Telkens wordt het uitgesteld. Waardeloos!
EDIT: na 3 x bellen toch verstuurd.

Klantenservice

Na 2x contact te hebben gehad via de telefoon ben ik nog niks wijzer... Morgen nog maar eens bellen. EDIT: na de derde keer bellen is het pakket gelijk verstuurd.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

In principe prima webshop. Heb via kiwi electronics Raspberry Pi gekocht. Verzending ging prima, hoewel communicatie vrij bondig en amateuristisch is. Helaas ging het product na 3 maanden stuk. Product op een woensdag retour gestuurd en een week later vervangend product binnen. Eigen verzendkosten zijn hier in tegenstelling tot sommige andere webshops voor eigen rekening. Verder geen gedoe met retourzending.

Klantenservice

Communicatie kan beter. Veel standaard berichten met erg weinig informatie.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Prijs verhouding t.o.v. andere webshops is goed bij deze webshop. Ook de klantenservice is (telefonisch) goed bereikbaar. Wat wel bijzonder is, is dat sommige (dure) producten per briefpost verzonden worden.

Verzending

Ik had een Raspberry Pi besteld, deze werd middels briefpost verzonden. Helaas was de Raspberry Pi onderweg kwijtgeraakt. Er is later een nieuwe opgestuurd die ik de volgende dag in huis had.

Klantenservice

Ik heb bij Kiwi Electronics gemeld dat mijn Raspberry Pi nooit is aangekomen, waarna ik een nieuwe opgestuurd kreeg.

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Overzichtelijke website met leuke producten en nette prijzen. Werkt net zo makkelijk als verschillende andere moderne webshops.

Verzending

Volgende dag de spullen keurig verpakt in huis. Gewoon goed

Klantenservice

Via de email contact gehad vanwege een defect onderdeel. Er wordt niet binnen een werkdag beantwoord, maar ik ben tevreden hoe ze dit afgehandeld hebben. Het vervangende onderdeel was tijdens transport beschadigd en dat hebben ze ook opgelost door weer een na te sturen.

Algemeen

Heb 7 Inch display besteld met aan raspberry pi. Echter staat het scherm een beetje open en komt het backlight hieronder uit. Ik heb een mail gestuurd naar ze met foto's maar krijg geen reactie. Nog een mail gestuurd dat ze hier aub heen willen kijken. Geen reactie.

Klantenservice

Waardeloos! Na de mails te hebben gestuurd heb ik gebeld, mevrouw doet dan net alsof ze je niet hoord en hangt op en vervolgens bel ik dus weer terug en krijg weer die zelfde mevrouw eraan. Ze helpt me met 2 vragen over een verzending. Daarna vraag ik hoe het zit met dat support ticket dat ik heb aangemaakt, hier word dan vervolgens gewoon opgehangen. Ik weer terug bellen en nu word gewoon niet meer opgenomen. Waardeloze support/klantenservice dus.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Goed en duidelijk. Indicatie bij producten met levertijd > 1 werkdag bleek achteraf ook te kloppen.

Verzending

Goed en netjes verpakt, voldoende vulling en beschermingsmaterialen.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Bestelling geplaatst voor een raspberry pi met wat extra zaken, aangegeven dat ik het op wilde halen.
zoeken in de shop, het bestelproces en de betaling is allemaal heel helder en duidelijk.

ongeveer een uur na de bestelbevestinging kreeg ik een ophaalbevestiging en ben niet veel later er langs gegaan, ordernummer doorgegeven en bestelling werd snel gepakt, ze hadden de spullen al netjes in een papieren zakje gedaan om makkelijk mee te nemen.

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op moment van schrijven, 6 dagen geleden een bestelling geplaatst. Diezelfde dag no een verzendbevestiging gehad, maar tot heden nog geen bestelling binnen gekregen. Ik heb mijn bestelling voor in dit weekend nodig, dus ondertussen via de concurrent een normale raspberry gekocht, die is netjes (binnen een dag) afgeleverd.

Verzending

Tot nu toe slecht. Ik zal dit updaten als ik hem binnenkrijg (of niet geleverd)

Klantenservice

Na 5 dagen contact opgenomen met de klantenservice en kreeg diezelfde dag nog reactie. Helaas een reactie waar ik niks aan heb, namelijk:

"Bedankt voor je bericht. Je bestelling is afgelopen vrijdag netjes verstuurd.
Helaas kan briefpost er soms wat langer over doen dan normaal.
Graag wil ik vragen het nog even af te wachten."

Algemeen

Het hele proces van zoeken tot betalen is duidelijk en intuïtief. Ik zocht naar een Particle Photon en een setje 4K7 weerstanden en vond ze elk in één keer. Winkelmand, gegevens invullen en betalen met PayPal ging allemaal moeiteloos. Om 13:03 ontving ik een nette orderbevestiging in de mail en in mijn account, en om 17:24 kwam de verzendstatus met Track&Trace code. Alles bij elkaar geeft het een professionele indruk.

Verzending

De bestelling werd vanmorgen bezorgd en was keurig verpakt in een stevig kartonnen doosje met luchtkussens en een pakbon. De inhoud was onbeschadigd en de weerstanden zaten op een strip in een plastic hersluitbaar zakje. De uitspraak 'voor 17:00 besteld, op dezelfde dag verzonden' hebben ze helemaal waargemaakt.

Algemeen

Raspberry Pi 3 besteld. Product voor 17.00 uur besteld en de dag daarna direct in huis, zonder verzendkosten te hoeven betalen. Het betalen gaat makkelijk en de Raspberry Pi 3 werkt goed.

Algemeen

Heatsinks voor een Raspberry Pi (3B) besteld, standaardverpakking 1 x CPU & 1 x Ethernet chip heatsink.

Voor dit geld wel erg weinig thermisch geleidend tape meegeleverd, moest wel heel erg precies knippen en plakken. Mocht je mis/verkeerd plakken dan zal je extra tape of pasta moeten halen.

Verzending

Standaard bubbel enveloppe, prima verpakt.

Scorekaart voor Kiwi Electronics

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg