Kiwi Electronics

100 producten en 113 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Kiwi Electronics

Review toevoegen

Algemeen

Prijs verhouding t.o.v. andere webshops is goed bij deze webshop. Ook de klantenservice is (telefonisch) goed bereikbaar. Wat wel bijzonder is, is dat sommige (dure) producten per briefpost verzonden worden.

Verzending

Ik had een Raspberry Pi besteld, deze werd middels briefpost verzonden. Helaas was de Raspberry Pi onderweg kwijtgeraakt. Er is later een nieuwe opgestuurd die ik de volgende dag in huis had.

Klantenservice

Ik heb bij Kiwi Electronics gemeld dat mijn Raspberry Pi nooit is aangekomen, waarna ik een nieuwe opgestuurd kreeg.

Algemeen

Overzichtelijke website met leuke producten en nette prijzen. Werkt net zo makkelijk als verschillende andere moderne webshops.

Verzending

Volgende dag de spullen keurig verpakt in huis. Gewoon goed

Klantenservice

Via de email contact gehad vanwege een defect onderdeel. Er wordt niet binnen een werkdag beantwoord, maar ik ben tevreden hoe ze dit afgehandeld hebben. Het vervangende onderdeel was tijdens transport beschadigd en dat hebben ze ook opgelost door weer een na te sturen.

Algemeen

Heb 7 Inch display besteld met aan raspberry pi. Echter staat het scherm een beetje open en komt het backlight hieronder uit. Ik heb een mail gestuurd naar ze met foto's maar krijg geen reactie. Nog een mail gestuurd dat ze hier aub heen willen kijken. Geen reactie.

Klantenservice

Waardeloos! Na de mails te hebben gestuurd heb ik gebeld, mevrouw doet dan net alsof ze je niet hoord en hangt op en vervolgens bel ik dus weer terug en krijg weer die zelfde mevrouw eraan. Ze helpt me met 2 vragen over een verzending. Daarna vraag ik hoe het zit met dat support ticket dat ik heb aangemaakt, hier word dan vervolgens gewoon opgehangen. Ik weer terug bellen en nu word gewoon niet meer opgenomen. Waardeloze support/klantenservice dus.

Algemeen

Goed en duidelijk. Indicatie bij producten met levertijd > 1 werkdag bleek achteraf ook te kloppen.

Verzending

Goed en netjes verpakt, voldoende vulling en beschermingsmaterialen.

Algemeen

Bestelling geplaatst voor een raspberry pi met wat extra zaken, aangegeven dat ik het op wilde halen.
zoeken in de shop, het bestelproces en de betaling is allemaal heel helder en duidelijk.

ongeveer een uur na de bestelbevestinging kreeg ik een ophaalbevestiging en ben niet veel later er langs gegaan, ordernummer doorgegeven en bestelling werd snel gepakt, ze hadden de spullen al netjes in een papieren zakje gedaan om makkelijk mee te nemen.

Algemeen

Op moment van schrijven, 6 dagen geleden een bestelling geplaatst. Diezelfde dag no een verzendbevestiging gehad, maar tot heden nog geen bestelling binnen gekregen. Ik heb mijn bestelling voor in dit weekend nodig, dus ondertussen via de concurrent een normale raspberry gekocht, die is netjes (binnen een dag) afgeleverd.

Verzending

Tot nu toe slecht. Ik zal dit updaten als ik hem binnenkrijg (of niet geleverd)

Klantenservice

Na 5 dagen contact opgenomen met de klantenservice en kreeg diezelfde dag nog reactie. Helaas een reactie waar ik niks aan heb, namelijk:

"Bedankt voor je bericht. Je bestelling is afgelopen vrijdag netjes verstuurd.
Helaas kan briefpost er soms wat langer over doen dan normaal.
Graag wil ik vragen het nog even af te wachten."

Algemeen

Het hele proces van zoeken tot betalen is duidelijk en intuïtief. Ik zocht naar een Particle Photon en een setje 4K7 weerstanden en vond ze elk in één keer. Winkelmand, gegevens invullen en betalen met PayPal ging allemaal moeiteloos. Om 13:03 ontving ik een nette orderbevestiging in de mail en in mijn account, en om 17:24 kwam de verzendstatus met Track&Trace code. Alles bij elkaar geeft het een professionele indruk.

Verzending

De bestelling werd vanmorgen bezorgd en was keurig verpakt in een stevig kartonnen doosje met luchtkussens en een pakbon. De inhoud was onbeschadigd en de weerstanden zaten op een strip in een plastic hersluitbaar zakje. De uitspraak 'voor 17:00 besteld, op dezelfde dag verzonden' hebben ze helemaal waargemaakt.

Algemeen

Raspberry Pi 3 besteld. Product voor 17.00 uur besteld en de dag daarna direct in huis, zonder verzendkosten te hoeven betalen. Het betalen gaat makkelijk en de Raspberry Pi 3 werkt goed.

Algemeen

Heatsinks voor een Raspberry Pi (3B) besteld, standaardverpakking 1 x CPU & 1 x Ethernet chip heatsink.

Voor dit geld wel erg weinig thermisch geleidend tape meegeleverd, moest wel heel erg precies knippen en plakken. Mocht je mis/verkeerd plakken dan zal je extra tape of pasta moeten halen.

Verzending

Standaard bubbel enveloppe, prima verpakt.

Algemeen

Afgelopen week twee keer een bestelling gedaan. 1x voor de raspberry pi zero w en voor de officiële behuizing. prima website en makkelijk besteld.

Verzending

Verschillend opties m.b.t verzenden (brievenbus, etc.) prima op de hoogte via een een paar e-mails. pakketjes zowel PostNL als brievenbus zijn zeer goed verpakt.

Algemeen

Zeer goede keuzemogelijkheid en kwaliteit van de beschikbare items.
Verscheidene betalingsmogelijkheden.
Dag na de bestelling in bezit van de bestelling.

Makkelijk te volgen.
Ik laat dit op mijn werk leveren en daar werd de bestelling afgeleverd aan de algemene balie in plaats van de gevraagde balie op de verdieping waar ik werk.

Algemeen

Meerdere keren producten besteld zoals Rapsberry Pi's en Zwave domotica componenten. Laatste bestelling was in december 2016, dat was de eerste keer dat ik heb laten verzenden en ook de klantenservice nodig heb gehad. Voorgaande bestellingen heb ik afgehaald omdat de shop dichtbij mijn werk is, bij afhalen klopte de voorraad indicatie tot nu toe altijd.

Verzending

Producten waren netjes verpakt en de vermelde levertijd bleek correct ondanks dat de bestelling eind december is verzonden.

Klantenservice

Bij ontvangst bleken 2 SD kaartjes te onbreken bij de bestelling, hierover heb ik contact opgenomen met de vraag of men deze met een volgende bestelling konden meesturen. De volgende ochtend had ik bericht dat men alsnog twee kaartjes had opgestuurd naar mij, deze zijn die diezelfde dag ook netjes aangekomen.

Algemeen

Ik heb de nieuwe pi3 besteld compleet met behuizing en lader.
Prima zaak, atijd goed geholpen.

Verzending

Altijd goed verzonden. De laatste bestelling heb ik opgehaald.

Klantenservice

Order aangepast. Dat was geen enkel probleem.

Algemeen

Fijne website en prima geprijsd. Met iDEAL betaald en per e-mail een bevestiging ontvangen.

Ik was bij mijn eerste bestelling een product vergeten. Toen heb ik per e-mail verzocht of het product nog bij de eerste bestelling gevoegd zou kunnen worden, maar dat was volgens Kiwi Electronics niet mogelijk. Wat ik wel kon doen, was een nieuwe bestelling plaatsen en dan aangeven dat ik het product wilde ophalen. Dan zouden beide bestellingen alsnog in één keer verzonden worden.

Verzending

Alles wordt netjes verpakt.

De twee orders die ik hierboven vermeldde zijn uiteindelijk in twee keer verzonden (in plaats van de afgesproken één keer), waarbij Kiwi Electronics in eerste instantie de tweede vergeten was op te sturen.

Samengevat: netjes verpakt, maar werd niet verzonden zoals was afgesproken. Tevens veel te laat geleverd.

Klantenservice

Een van de producten was niet op voorraad en zou binnen 5-10 werkdagen geleverd worden. Na 13 werkdagen nog niets gehoord van Kiwi Electronics en heb ik ze per e-mail benaderd. Het product was niet op voorraad maar zou wel snel weer binnenkomen. Een dag later kreeg ik een e-mailtje waarin stond dat het product voorlopig niet leverbaar was met de vraag of ik een alternatief product wilde of het ontbrekende product wilde annuleren. Ik heb gekozen voor annuleren.

Hierna is Kiwi Electronics vergeten de resterende producten naar mij te verzenden. Tot op de dag van vandaag (4-1-2017) hebben zij ook niets laten weten over de terugbetaling van mijn geannuleerde product. Uiteindelijk is het geld teruggestort.

Samengevat: klantenservice belooft veel, maar lijken soms geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn. Orders worden vergeten te verzenden en het geld van het geannuleerde product is laat teruggestort, zonder enige mededeling daarover. Als klant moet je overal achteraan gaan en alles in de gaten houden. Hoop gedoe, vooralsnog weinig resultaat.

Algemeen

Proces tot en met de betaling was prima. Helaas bij storingen blijkt men eerder naar excuses te zoeken dan te helpen het probleem op te lossen. Ik kom hier niet meer terug.

Verzending

Product is conform verwachting en netjes verpakt ontvangen.

Klantenservice

Bij een probleem zoekt men naar van alles om geen garantie te hoeven geven.
Ik bestel hier niets meer.
In mijn geval een dode RPi waarop koelribben waren aangebracht. Is in de eerste periode regelmatig op temperatuur gecontroleerd, steeds rond de 46 C. Na maanden van gelijk gebruik was het dood. Kiwi greep de aanwezigheid van de koelribben aan om die de schuld te geven. Onzin, maar ja, niets - welles...

Algemeen

Samen met zwager en broertje naar Kiwi gereden voor wat kleine dingetjes. Winkel is simpel maar netjes.

Vriendelijk geholpen:)

Klantenservice

Zocht een goedkope (tijdelijke) behuizing voor m'n Pi 3. Ze hadden me gewoon de goedkoopste kunnen verkopen van een euro of 8 maar kreeg de tip dat ze een behuizing voor de Pi2 in de aanbieding hadden voor bijna de helft. Netje het grote verschil (ledje niet zichtbaar) uitgelegd gekregen.
Had niet gehoeven maar zoiets vind ik toch erg klantvriendelijk !

Algemeen

Raspberry Pi 3 Basis Bundel en schroevendraaierset besteld, om boven de verzendkosten uit te komen.
Het pakket was netjes ingepakt en op tijd verzonden.

Klantenservice

Ik heb al eens eerder te maken gehad met de klantenservice, de eerste keer lag iDeal er uit en kon ik de betaling later alsnog doen, de tweede keer was een verkeerd product opgestuurd maar die mocht ik houden. Geen slechte ervaringen in ieder geval.

Algemeen

In twee maanden tijd drie bestellingen geplaatst en deze zijn allemaal snel en zonder problemen afgewikkeld. Bij mijn tweede bestelling (Raspberry Pi 3 startbundel) werd bij het product aangegeven dat dit niet op voorraad was en 1-2 werkdagen levertijd had. toch werd dit uiteindelijk dezelfde dag nog verstuurd.

Het bestellen via de website gaan eenvoudig en vlot. Via de mail wordt je regelmatig op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.

Verzending

Het bestelde wordt goed verpakt verstuurd via PostNL. Op voorraad is zelfde dag verzonden wordt waargemaakt.

Wij hadden 2 setjes raspberry pi3 besteld met OpenElec op een 16gb mini sd card en bij aankomst bleek een van de 2 sd kaartjes niet te werken. Toen wij dit telefonisch melden werden wij meteen "beschuldigd" van beschadigen van het SD kaartje en wij moesten maar een foto maken en deze op sturen. Na dat wij dit gedaan hadden was dit nog genoeg want ik moest van beide zeiden een foto maken, na dit gedaan te hebben kregen we het bericht terug dat wij geen nieuw kaartje kregen omdat er barsten in zaten(?) Ik heb zelf onder een vergrootglas naar het kaartje gekeken en ik heb echt niets kunnen vinden!
Kortom wat een zielig bedrijf dit zeg, om niet een kaartje te willen omruilen van een paar euro wat gewoon defect is aan gekomen.

Algemeen

Meerdere keren besteld bij Kiwi Electronics over de jaren, recentelijk de Pi 3 met touchscreen. Goede selectie, alles op voorraad en kreeg zelfs een nieuwe 2.5A power supply geleverd ook al had ik een 2.0A power supply besteld.

Bezorging was altijd de volgende dag mits voor 16:00 uur besteld

Klantenservice

Ooit eens een bestelling naderhand aangepast omdat iets niet op voorraad bleek (zelf verkeerd gekeken), was helemaal geen probleem.

Scorekaart voor Kiwi Electronics

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg