ServerDirect

1.145 producten en 1.478 uitvoeringen

Gebruikers over webshop ServerDirect

Review toevoegen

Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2
Algemeen

Helaas moet ik naast de review van Femme ook een negatieve recensie geven.
Afgelopen maandagavond een bestelling gedaan van een product dat volgend de website op voorraad zou zijn. Krijg ik woensdag pas een reactie dat het product EOL is met en alternatief die veel duurder is. Order maar geannuleerd, aangezien het alternatief ook nog eens goedkoper leverbaar (20%!) bij een andere leverancier (Azerty). Omdat de voeding er z.s.m. moet zijn baal ik hier ontzettend van.

Verzending

Verzending kon nooit op tijd zijn. Er stond levertijd 2 werkdagen, maar pas op de 2e werkdag kreeg ik de melding dat het product niet meer geleverd kon worden.

Klantenservice

Er word wel een alternatief aangeboden, maar geen excuses of meedenken vanuit ServerDirect.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 1
Algemeen

In september 2011 heb ik bij Server Direct een Tyan S8011WGM2NR-moederbord besteld omdat dit bedrijf de enige van twee was die dit moederbord in Nederland kon leveren.

Verzending

De levering vond snel plaats.

Klantenservice

Het duurde enige tijd voordat ik het moederbord kon uitproberen ivm levertijd van passende AMD Opteron-processor. Toen ik eind oktober eenmaal in de gelegenheid was had ik meteen grote problemen om het moederbord aan de praat te krijgen. Na een aantal succesvolle pogingen om het bord te booten stopte het bord met booten. Ik heb toen een RMA-aanvraag gedaan op 24 oktober.

Na een hoop gedoe met allerlei opties uitproberen en foto's opsturen van de serienummers werd er uiteindelijk op 31 oktober een pickup geregeld voor het moederbord.

Halverwege december kreeg ik exact hetzelfde moederbord uit Taiwan teruggestuurd met updated firmware. Ditmaal functioneerde het moederbord wel goed maar de vreugde was van korte duur. In maart brandde er een condensator, opmerkelijk genoeg op een plek waar deze condensator contact had met dik gesmeerde koelpasta onder een heatsink op het moederbord. Tyan weigerde doodleuk het moederbord onder garantie te repareren omdat er volgens hun sprake was van kortsluiting veroorzaakt door de gebruiker. Server Direct weigerde hun eigen verkoopvoorwaarden na te leven door garantie te verlenen. Na aandringen is het moederbord nog wel opgestuurd naar Tyan maar die bleven bij hun verhaal dat het moederbord door toedoen van de gebruiker (enige wat ik heb gedaan is het bord aan- en uitzetten) defect was geraakt. Server Direct verschuilde zich achter het beleid van Tyan terwijl zij de partij zijn die garantie moet verlenen aan de klant. Ik had het op dat moment te druk om mijn recht te halen bij deze club eersteklas prutsers. De procedure bij Tyan duurde overigens opnieuw anderhalve maand. 340 euro down the drain en hoop frustratie rijker.

Kortom, een bedrijf waar je echt niets aan hebt en de combinatie met Tyan is helemaal een recept voor ellende. De service is niet van het niveau dat je mag verwachten van een bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop van serverhardware. Als je hier onderdelen koopt, doe het dan in tweevoud en hou zelf een reserveonderdeel op de plank.

Scorekaart voor ServerDirect

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie