BTO Europe

21 producten en 21 uitvoeringen

Gebruikers over webshop BTO Europe

Review toevoegen

Algemeen

Levert goed spul en een persoonlijke afspraak was in mijn geval mogelijk. Let wel op dat wanneer je een laptop customized (zoals de bedoeling is bij BTO), je 10% moet betalen als je 'm binnen 14 dagen terugstuurt (herroepingsrecht wetgeving geldt niet voor aangepaste producten, wat ook wel te begrijpen is, maar daarom net geen 5 sterren).

Verzending

Was niet super snel, maar aangezien producten nog moeten worden aangepast, is het wel logisch dat er een paar dagen overheen gaan (maar ook hier, net geen 5 sterren want perfect is het niet)

Klantenservice

Snelle reacties, wordt volgens afspraak gehandeld, niks op aan te merken

Algemeen

Duidelijke site met veel keuze uit (heerlijk zelf te configureren) laptops en een enkele verdwaalde NUC of desktop. Configureren en bestellen van een laptop is makkelijk genoeg. Goede webshop dus.

Er zijn een paar puntjes van milde kritiek:
De schatting van levertijden kan beter. Ik moest iets langer dan verwacht wachten op mijn laptop. Nu was dit een nieuw model, dus dat kan de oorzaak zijn eweest.

Daarnaast staan er twee laptop met totaal verschillende behuizingen onder hetzelfde typenummer op de site. Zo heeft de laptop met de GTX1050 gpu een plastic behuizing met vingerafdrukscanner en die met een nader type gpu een mwtailen behuizing zonder vingerafdrukscanner.

Verzending

Goed en stevig verpakt. Duidelijk verzendinformatie. Niets op aan te merken.

Klantenservice

Snel antwoord met duidelijke informatie als je een mailtje stuurt. In mijn geval ging het over een firmwareupgrade van de TPM chip in de laptop; niet echt een standaardonderwerp.

Algemeen

Zeer goed geholpen, Ik zocht een laptop voor een ICT opleiding en ze advizeerden mij geen 8th gen U processor te nemen. Anders was ik wel goedkoper uitgekomen maar echt geen spijt van dat ik toch voor de 7700HQ ging.

Verzending

Ze mailden iedere status van hoe ver het is met het inbouwen van de componenten en wanneer die klaar staat voor zending enz.

Klantenservice

Geholpen voor 1 iemand in hun showroom in IJsselstein zelf en gemaild voor 1 aanvulling via de mail met een ander persoon en ze hebben me zeker goed geholpen. Het zijn toppers.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Op een zaterdag avond laptop voor mijn zoon besteld voor school.
Betaald met ideal en verwachte ook niet gelijk antwoord ivm levering e.d.
Maandag geen info.
Dinsdag kijk ik op de site en zie er korting bij staan van 5% dacht bel daar over.
Helaas krijg ik die niet, gelijk maar gevraagd naar de levertijd!
1 a 2 weken was het antwoord jammer dat je er zelf achteraan moet.
Na 4 dagen is de order pas naar het magazijn!
Waarom moet dat 4 dagen duren.
Nog in afwachting van de levering dus.

Verzending

Pakket afgelopen zaterdag binnen gekregen.
Zat goed verpakt en alles was compleet.

Klantenservice

voor ik de laptop bestelde paar keer gebeld met bto.
Ze lijken afwezig met vragen en je half te negeren.
Twijfelde al om niet bij x-notebooks te gaan kopen had ik dat maar gedaan.
Mijn telefonische vragen werden daar beter beantwoord en tijd voor je gemaakt.

Zaterdag kwam de laptop binnen.
Deze was voorzien van windows 10 home.
Maar ik had al een educatie versie van 10 gekocht.
Dus deze moest geïnstalleerd worden.
Ik wilde booten van usb-stick die F toets kon ik 123 niet vinden.
Dus even gebeld op zaterdag en werd echt gelijk goed geholpen.
Alle drivers werden ook door windows gevonden maar volgens bto toch de nieuwste laatste drivers beter installeren.
Alles werkt goed nu mijn zoon is tevreden.
Al stond ik niet echt versteld van de snelheid tov zijn oude i5 notebook

vandaag belt mijn zoon op dat zijn laptop niet aangaat!
Na hem wat standaard handelingen laten doen ging deze nog steeds niet aan.
Dus BTO gebeld of ze nog suggesties hadden.
En werd netjes geholpen.
Die zei accu 15m eruit (had dit al kortstondig laten doen maar goed) dat gedaan en werkte niet.
Weet gebeld toen kreeg ik een ander aan de telefoon die reageerde kortaf met de melding dat ik de laptop moet aanmelden.
Vanavond eerst nog even kijken met een andere adapter.
Als dat niet werkt gaan we gebruik maken van de pickup&return.
Ben benieuwd hoe dan de support is.

Algemeen

De site is fris en overzichtelijk.
Online bestellen gaat eenvoudig en is een duidelijk process bij elke stap.
De keuze in onderdelen is voor CPU's gemiddeld en voor geheugen en opslag ronduit groot.

Het hele process geeft een gevoel alsof men er persoonlijke aandacht aan geeft van begin tot eind.

Verzending

Ik werd direct op de hoogte gebracht per telefoon dat de laptop klaar stond om te worden verzonden per koerier.

Klantenservice

Vragen worden snel beantwoord en aan product verzoeken en wensen wordt snel voldaan indien mogelijk, men is niet beperkt door enkel wat op de site staat. Men gaat actief aan de slag om wensen te voldoen!

Algemeen

Laptop naar wens te configureren. Bestelling verloopt makkelijk. Performance is goed. Koeling en bouwkwaliteit is matig. De laptop maakt veel lawaai bij intensief gebruik.

Klantenservice

Er wordt snel gereageerd op emails. Echter bedraagt de standaard reparatietijd 5 werkdagen. Zo ben je 5 dagen je laptop kwijt ook al zit er een kabeltje los wat in 10 minuten te repareren valt. Ook kan je hier geen afspraak voor maken. Bedroevende en waardeloze service.

Algemeen

De producten van BTO zijn van goede kwaliteit alleen maken de laptops wel veel lawaai omdat er zware hardware in een wat kleine behuizing worden gedaan. Dit geeft voor veel warmte productie en dus veel geluid, maar hier valt mee te leven. Helaas is het vanwege de slechte klantenservice voor mij de laatste aankoop bij dit bedrijf.

Verzending

De laptop was goed verpakt, en is zonder schade aangekomen.

Klantenservice

Het probleem bij BTO zit hem in de klantenservice en reparatie. Ik heb bij BTO een laptop gekocht voor zakelijk gebruik.

Dat ik vervolgens 9 werkdagen op een RMA moet wachten is gewoon not-done. Als er nog op een component gewacht was had ik er vrede mee kunnen hebben maar dit was niet het geval na 8 dagen bij BTO op de plank te hebben gelegen is er alleen een BIOS reset uitgevoerd.

10 jaar terug kreeg je als zakelijk gebruiker al (tegen meerprijs) voorrang bij de computershop op de hoek. Helaas is dit bij BTO niet mogelijk.

Doe jezelf dus een plezier en koop bij een bedrijf dat wel same- of next day service bied.

Verzending: Score: 1
Algemeen

Bouwkwaliteit laptop ondermaats, verschillende technische problemen ermee gehad en klantenservice laat echt te wensen over.

Verzending

Laptop kwam binnen met een breuk in de bezel van het scherm.

Klantenservice

Na een vloeistof over de laptop te hebben gemorst, deze aangemeld voor reparatie op 23 december 2015. Dit zou 5 werkdagen gaan duren. Op 5 januari kreeg ik de melding dat het onderdeel besteld moest gaan worden uit China, en dit maximaal 2 weken zou gaan duren. Na 2 weken heb ik zelf telefonisch contact moeten opnemen, waarna mij verteld werd dat "er iets mis was gegaan" en het onderdeel verkeerd was binnengekomen. Ondertussen was er een nieuw onderdeel besteld en die komt over een week binnen.

EDIT: Inmiddels de laptop binnen, reparatie is goed uitgevoerd.

Ook wilden ze mij voor de helft van de kosten laten opdraaien voor het vervangen van de bezel (welke dus kapot geleverd werd met breuk), omdat daar ook vloeistof op zat. Dit deden ze zonder verdere toelichting, en na lang doorvragen vanaf mijn kant werd dit pas duidelijk en uiteindelijk werd er toch toegegeven dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor de vervanging omdat deze onder de garantie valt vanwege de eerdere vastgestelde breuk.

Aan het einde van de rit baal ik van mijn aankoop en het bijbehorende bedrijf waar ik nu mee te maken heb. Ik heb het gevoel dat ze flink op de centen zitten en de klant heeft zelden gelijk.

Toen ik voor het eerst op 23 december langs was gegaan, heb ik 2 mensen gesproken. Degene die mij ontving was erg vriendelijk, degene die terugkwam om de reparatie-aanvraag af te handelen een vervelende betweter. Vandaag telefonisch contact gehad met de technische dienst, deze klonk zenuwachtig en onduidelijk in het verdere verloop van mijn reparatie.

Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Bestelde laptop was niet leverbaar maar dit werd opgelost door een beter alternatief te bieden waarop we zelfs korting kregen.

Klantenservice

Installatie image win7 pro ondanks dat we geen OS wilden is een pluspunt, dit doen ze om drivers te testen en laptop te checken voordat ie de deur uit gaat.

Algemeen: Score: 1
Algemeen

Hele slechte service heeft deze webshop. Niet normaal voor woorden. Ik ga hier nooit meer iets kopen.

Klantenservice

Ik snap het gewoon niet. Ze kunnen mij totaal niet helpen...

Algemeen: Score: 1

Klantenservice

Ik snap het gewoon niet. Ze kunnen mij totaal niet helpen...

Algemeen

De site is overzichtelijk en de producten goed geprijsd voor de specificaties.
Het is makkelijk contactinformatie te vinden, en er zijn voor mij voldoende betaalwijzen beschikbaar.

Klantenservice

De klantenservice is de ergste die ik ooit heb meegemaakt.

Mijn eerste ervaring was na aanleiding een notebook met een onderdeel dat DOA was, en het was buitengewoon moeilijk BTO er van te overtuigen dat de laptop niet naar behoren werkte en dat de fout niet bij mij lag, door verkeerd installeren van drivers e.d.

Mijn tweede ervaring was na aanleiding van een defecte fan in mijn eigen notebook, die ik niet zonder 'preek' over risico's en mogelijk door mij veroorzaakte schade, en de invloed daarvan op de garantie.
Ook maakte ik kenbaar dat de behuizing kapot ging, maar dat viel blijkbaar niet onder garantie. Belachelijk natuurlijk.
Het duurde overigens enkele minuten om de fan te vervangen. Ik zou het bij wijze van spreken mijn moeder hadden kunnen laten doen.

Mijn derde ervaring was, en is nu nog, na aanleiding van een defecte/beschadigde monitorkabel. Deze is waarschijnlijk bekneld geraakt o.i.d. , en geeft daardoor erg verstoord beeld. Het is mogelijk dat deze schade door mijzelf veroorzaakt is, maar ik weet haast zeker van niet, aangezien ik nooit ergens daar in de buurt ben gekomen tijdens de reparatie van de fan.
Omdat ik dagelijks deze notebook nodig heb, had ik belang bij een snelle oplossing en bood ik aan zelf het onderdeel te bekostigen, maar kreeg de volgende reactie:
'Wij verkopen geen losse onderdelen'
Niet de service die je mag verwachten bij aanschaf van een notebook van meer dan €1200,-.

Algemeen

Een overzichtelijke site met voldoende informatie en mogelijkheden. Gemakkelijk in gebruik en duidelijke instructies.
Keuzehulp is een te groot woord voor wat het daadwerkelijk doet. Er is geen hulp, enkel keuze.

Verzending

Levering werd bekend binnen 1 week (zoals aangegeven).

Algemeen

Zeer vriendelijke mensen, nodigden me uit om rustg alle systemen zelf te bekijken. Apparaat was net nieuw in assortiment en nog niet binnen maar werd stap voor stap op de hoogte gehouden van de voortgang van de bestelling.

Verzending

Werd mij aangeboden het kosteloos te verzenden per koerier, maar wou hem liever meteen hebben

Klantenservice

Was lader kwijt in bagage met vliegen, mocht een tijdelijke lader lenen tot koffer terug was gevonden. Ongekend vriendelijk.

Algemeen

Zeer duidelijke site met goede uitleg. laptops zijn in verschillende series onderverdeeld met verschillende kwaliteiten (denk aan videobewerking of gaming). De site geeft een betrouwbare uitstraling en reageert snel wat vertrouwen geeft in de winkel.

betaling verliep ook simpel via IDEAL waarna ik direct een mailtje kreeg waarin alle informatie stond over mijn bestelling. Tevens werden netjes de mailtjes verstuurd over de verzending met track en trace codes.

niks dan lof over de website, een goed voorbeeld voor hoe een goede site in elkaar zit naar mijn mening.

Verzending

snel geleverd en verpakt in 3 dozen met genoeg stootkussen om een porseleinen pot te kunnen versturen. Bezorger was ook heel netjes maar dat is meer een compliment voor DHL

Klantenservice

1 keer gemaild met een vraag en snel een antwoord gekregen (geen standaardreply) en 1 keer gebeld waarbij ze ook alle tijd namen mijn vraag te beantwoorden.

Algemeen

Goede duidelijke website. nadat je je bestelling hebt gedaan krijg je netjes een mail met de bevestiging en de specslijst van je bestelling. in mijn geval kreeg ik de volgende dag al een mailtje dat hij was verzonden naar DHL en kreeg ik de track en trace code. Beloofde levertijd van 1 week is dus ruimschoots gehaald.

Verzending

Zeer, zeer netjes verpakt. de doos had nog op de grond kunnen vallen en er was waarschijnlijk nog niks mee gebeurd.

Algemeen

Op de site van BTO heb je een ruime keuze aan laptops (gaming/office/thuis laptops). Bij het kiezen van een laptop heb je dan nog een uitgebreid assortiment aan mogelijkheden om je laptop te \'tweaken\'. Zo kun je ervoor kiezen meer ram te kopen, andere koelpasta, een extra harde schijf te laten insteken, een andere wireless card, toetsenbord layout aanpassen,...

Na het bestellen kreeg ik een bevestigingsmail met alle nodige gegevens, na het overmaken van het bedrag kreeg ik opnieuw een mail als bevestiging van mijn betaling. Tot slot kreeg ik nog een mail waarbij mij werd medegedeeld dat mijn bestelling onderweg was & kreeg ik er een track & trace url erbij.

In minder dan één dag kwam mijn laptop aan (gratis verzending), hierbij kreeg ik een laptoptas met daarin een muis, oortjes en een muismat als extra.

Verzending

De laptop moest vanuit Nederland naar België worden verstuurd, dit ging in minder dan één dag.
(Mijn verzending was gratis)

Algemeen

Eerder naar tevredenheid een BTO laptop aangeschaft, nu weer opzoek naar een laptop met mijn specificaties en weer bij BTO uitgekomen.
Snelle reactie per e-mail en duidelijke order bevestiging.

De algemene beoordeling had van mij een "zeer goed" kunnen krijgen als de website niet "gedateerd" overkwam. Deze ziet er naar mijn mening namelijk niet heel professioneel uit.

Verzending

Verzending in grote doos met daarin weer een doos met daarin weer een doos en om deze dozen heen weer opvulling. Mijn bestelling kwam dus goed heel aan. (al vond ik sommige opvulling een beetje vreemd)
Verder nog een hele nette laptop tas erbij geleverd gekregen.

Klantenservice

De laptop mede uitgekozen om de twee HDD slots. Dit omdat ik nog een grote SSD had en extra opslag er naast wil.
Bij bestelling opgegeven dat ik er zelf een extra SSD in wou plaatsen, dit was geen probleem en moest contact opnemen als ik een handleiding nodig had. Dit gedaan, en binnen een paar uur had ik netjes een link naar de handleiding en de pagina waar ik moest kijken. Erg goede service!

Algemeen

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn Dell. Daartoe ben ik eerst weer bij Dell gaan kijken maar omdat het onmogelijk is om daar een goede laptop te krijgen met specs naar mijn wens zonder 3x de winkelprijs te betalen voor onderdelen ben ik verder gaan zoeken.

Na verder zoeken op 'zelf laptop samenstellen' kwam ik uit bij BTO.
Zij hadden wel een systeem waar ik veel mogelijkheden bij zag. Ik wilde echter zelf een SSD en geheugen naar eigen keuze in stoppen en zij gaven mij aan dat het geen invloed zou hebben op de garantie, dit in tegenstelling tot DELL.

Ik heb uiteindelijk de 17cl47 besteld vanwege de GPU (HD7970) die erin zat. Hierover zal ik nog een review plaatsen, maar na een dag installeren, configureren en uitproberen kan ik al een tipje van de sluier lichten: het is een prachtmachine!

Ik heb een aantal keer gebeld met vragen afgelopen maandag en iedere keer werd ik vriendelijk en geduldig te woord gestaan. Uiteindelijk heb ik dan ook de knoop doorgehakt en heb ik hem maandagmiddag besteld.

2 dagen later was hij al klaar! Ook hier petje af! De offerte van DELL vertelde mij dat ik marliefst 6 weken zou moeten wachten en hier kan het gewoon binnen 2 dagen.

Ik heb geen oordeel over de verzending omdat ik hem zelf heb opgehaald.

Klantenservice

Hoewel ze het klaarblijkelijk druk hebben (bij afhaal ging de telefoon praktisch continu) werd ik geduldig te woord gestaan en kreeg ik antwoord op al mijn resterende vragen.

Toen ik eenmaal thuis de SSD erin wilde zetten kon ik in eerste instantie de 2e bay niet vinden om de HDD terug te plaatsen. Even gebeld en wederom werd de tijd genomen om mij uit te leggen waar de bay zat en hoe ik er moest komen. De uitleg klopte tot op de laatste schroef nauwkeurig.

Tevens was mijn verzoek om de twee bijgeleverde SODIMMS op de moeilijk bereikbare plek achter het toetsenbord te plaatsen gehonoreerd.

Mijn eerste ervaring met BTO is dus zeer goed. Ik krijg de indruk dat deze mannen net zoals ik van computers houden en gewoon een goed product willen neerzetten.

Vooralsnog lijkt het erop dat dat gelukt is, maar de review van de laptop zelf komt na een paar weken van gebruik.

Algemeen

BTO heeft geen winkel maar stelt notebooks ala menu samen. Mijn dochter wilde haar eerste maandsalaris opofferen aan een game notebook, en BTO schijnt daarvan goede te leveren. We kwamen uit bij de X•BOOK 17CL37-ATI 6990.
Omdat mij dochter de notebook eerst wilde zien zijn we op een doordeweekse dag op afsprak naar Ijsselstein gegaan. In het weekend en 's-avonds zijn ze helaas gesloten. Aldaar werden we zeer deskundig te woord gestaan. En hadden we onze keuze snel gemaakt. 's-avonds hebben we via de overzichtelijke website besteld. Wel een beetje oppassen, als je teruggaat en een configuratieverandering maakt bestel je zo 2 notebooks ...

Verzending

Dinsdag erop werd hij bezorgt door GLS. Geen bijzonderheden. Hij was zeer zorgvulding in 3 dozen verpakt.

Klantenservice

De notebook vertoond direct al kuren. Bij installatie van flash volgde een bsod. 2e installatie ging echter wel goed. Verder nog wat software geinstalleerd, werkte allemaal wel. Echter mijn dochter kreeg regelmatig bsod's bij het spelen van LOL (league of legends). En ook zo tussendoor nog. Toen heb ik hem op mijn bureau gezet en vanalles geprobeerd. 8 crashes later gevolgd door 8 minidump analyses en driver verifier kon ik er geen touw meer aan vastknopen. Ze leken gewoon willekeurig ergens op te treden. Toen hebben we de notebook maar ge-RMA't. Op zich hadden we alleen carry-in garantie, maar omdat de notebook nog geen week oud was, liet BTO hem ophalen door GLS. Dat is al een prima service dus. Anderhalve week later kregen we een bericht dat we een nieuwe notebook opgestuurd krijgen. Ik informeerde nog wat met de oude was. Antwoord daarop was dat ze het nog niet gevonden hadden maar ons daar niet op wilde laten wachten. Kijk, dat is nog eens invullen van een redelijke termijn van reparatie ! Morgen komt de nieuwe als het goed is.

Scorekaart voor BTO Europe

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple