Xstra Digital Storage

472 producten en 772 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Xstra Digital Storage

Review toevoegen

Algemeen

Dat kan beter zijn: geen enkel bevestig via email gekregen. Ik heb betaalt met paypal dus dan krijg je een mail van de betaling dienst zelf. Ik krijg wat ik besteld had zonder problemen en op tijd geleverd.

Klantenservice

Ze hebben al mijn vragen vlot beantwoord.

Algemeen

Ryzen 5 3600 besteld op bol.com via deze verkoper. Maar ik kreeg een Ryzen 7 2700X. Die heb ik teruggestuurd en een mail naar hun gestuurd dat ik de 3600 wil, niet de 2700X. Kreeg te horen dat ze een fout hadden gemaakt en de 3600 moeilijk verkrijgbaar was dus zouden ze mij een 3600XT sturen. Die heb ik niet ontvangen dus uiteindelijk heb ik het geld teruggekregen via bol.com.

Verder als je reviews opzoekt over dit bedrijf zijn er veel slechte reviews op anderen websites te vinden. Dus ook al zijn ze goedkoper zou ik het niet aanraden om van hun iets te kopen.

Verzending

Duurde een stuk langer dan was aangegeven en het verkeerde product gekregen.

Klantenservice

Ze reageren traag op emails. En nog erger ze liegen gewoon tegen je want er wordt gezegd dat het opsturen van de 2700X een fout was terwijl het dus blijkt uit de review van 'Tijsbeer' dat ze dit eerder hebben gedaan.

Algemeen

Via bol.com een AMD Ryzen 5 3600 bij deze winkel besteld. Na enkele dagen een mailtje gekregen waarin gemeld werd dat er enorme tekorten zijn, en dat ze nauw met AMD samenwerken om dit op te lossen. Zou nog maximaal een week duren. Tja, de prijs lag 10 euro lager dan de volgende webshop, dus dan kun je zoiets verwachten, dacht ik. Maar toen kreeg ik gisteren ineens een Ryzen 7 2700X opgestuurd! Ik heb ze even gemaild met de vraag waarom; het antwoord was: een gratis upgrade naar een duurder en beter model. Maar hij presteert minder bij meer energieverbruik, heeft geen ondersteuning voor bijvoorbeeld PCIe 4 of DDR4 3200, en in hun webshop is 'ie toevallig iets duurder, maar elders is 'ie juist goedkoper! Als ik die processor had geld, dan had ik die wel besteld... Nadat ik ze daarop wees kreeg ik een 3600XT als alternatief aangeboden; een uitermate nette oplossing uiteindelijk, mijns inziens!

Verzending

Wat laat eerst de verkeerde, maar vervolgens een veel betere processor geleverd gekregen. Verpakking netjes; alles uiteindelijk OK.

Klantenservice

Af en toe wat onvolledige of enigszins trage communicatie, maar de ontstane problemen zijn zeer netjes opgelost.

Algemeen

Stelletje oplichters zijn het. Ik had bij bol een ssd besteld en hun was alles websitie. Als ik het pakketje open krijg ik een heel andere product. Retourneren willen ze alleen als het ongeopend is. Maar dat is onmogelijk.

Verzending

Helemaal kut gewoon de verkeerde product geleverend kortom niet bestellen hier dus.

Klantenservice

Helemaal ruk willen niet retourneren en hebben geen begrip echt niet bestellen hier.

Algemeen

Tweemaal een ADATA SU650GB besteld via bol.com. Deze werd geleverd door Xstra Digital Storage. Kreeg de eerste keer een WD Green geleverd. Omdat dit niet voor mijzelf was heb ik dit maarr gelaten. Later heb ik wederom via bol.com een ADATA voor mijzelf besteld, en tot mijn verbazing krijg ik wederom een WD Green. Verkopende partij biedt deze SSD aan op hun eigen site voor 1,40 minder.

Na telefonisch contact met Xstra gaven zij aan dat de WD een beter product is, en omdat bol.com voor de WD een hogere prijs hanteert, vonden zij niet dat zij wat verkeerd hadden gedaan. Let op! het gaat hier om 1,40x2= 2,80!!

Vervolgens contact met bol.com, waarin zij aangaven dat ik in mijn recht stond en dit niet correct was. Vervolgens heeft bol.com medewerker contact gehad met Xstra, en na dat gesprek gaf zij ook aan van een koude kermis thuis te komen, omdat Xstra aangeeft dat de WD beter is.

Bol.com heeft mij 2,80 retour gestort omdat zij vonden dat Xstra hier fout zit. Hier bestel ik nooit, maar dan ook nooit meer. En dat voor 2,80.

Klantenservice

Kwamen met smoesjes dat het verkeerd geleverde product beter was, en dat de fout bij bol.com lag en niet bij hun.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ondanks de toch wat slechte recensies toch besteld bij deze webwinkel, de prijs was namelijk goed. Ik heb vrijdagochtend via Facebook Messenger contact gehad om te kijken of ze een "CRUCIAL SSD MX500 2.5" 250GB SATA III 3D NAND" op voorraad hadden. Er werd snel gereageerd op mijn berichten en het product was op voorraad. In de ochtend besteld en dezelfde dag is mijn product nog verzonden.

Afgelopen maandag is het product aangekomen en werkt zoals verwacht.

Verzending

Vrijdag besteld en afgelopen maandag in huis via DHL Express. Verzending verliep prima en het product was goed verpakt.

Klantenservice

Klantenservice is tot nu toe erg goed, via Facebook Messenger werd er erg snel gereageerd op mijn vragen m.b.t. de voorraadstatus van een product.

Algemeen

Gisteren meerdere SSD's besteld via amazon.de met XDS als verkoper.
Vanochtend is de bestelling geannuleert en ben ik de black-friday korting kwijt.

Algemeen

1TB Crucial SSD besteld, ze resellen via bol.com waar ik m ook heb gekocht, dus dan heb je niet altijd het idee of het goed of slecht is, je vertrouwt erop dat bol.com enkel winkels toe laat die aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Verzending

23e besteld en op de 26e binnen, niet 1 dag levering zoals belooft.
Op de dag van bestelling was er een UPS aanmelding gedaan met track en trace, enkel stond he tde volgende dag en de dag daarop nog steeds op die status, pas na nabellen kwam de verzending in beweging, dag erop was het binnnen was goed verpakt dat wel.

Klantenservice

Ik werd snel te woord gestaan na opbellen, was beetje gesteggel over dat er blijkbaar een mail verstuurd was over mijn verzending en meerdere verzending van andere klanten over vertraging, heb mail nooit ontvangen en gaf ook aan dat ik daar de discussie niet over wilde hebben (toch boter na de maaltijd), en dat ik het belangerijker vond dat de SSD daadwerkelijk verstuurd zou worden, het duurde even voordat dat kwartje viel, want diegene bleef maar hameren over dat mailtje en wilde van alles gaan uitzoeken daarover, nogal nutteloos want dat helpt niks uiteindelijk.

Algemeen

op 18/04/2018 2 external HD 1TB Adata voor 178 Euro besteld èn betaald met visa. Na verschillende mails telefoons en aanmaning tot terugbetaling op vandaag niks terug ontvangen. Volgens mij is dit misbruik van vertrouwen en pure oplichting. Ik stap naar de politie en de consumentenbond.

Verzending

Altijd maar beloven maar van leveren komt er niks in huis. Het product is naar mijn verdere opzoekingen niet meer leverbaar bij Adata.

Klantenservice

Een medewerker belooft alsmaar dat het in orde komt maar er gebeurt niks. De terugbetaling blijft uit.
Op 11 september 2018 heb ik mijn 178 Euro terug op rekening ontvangen, na diverse mails en telefonisch aandringen en uiteindelijk deze review.
case closed.

Algemeen

Xstra Digital Storage is een van de weinige bedrijven die binnen Nederland een Sata DOM levert. Helaas (met een vermelding van 2-3 dagen levertijd) na 14 dagen nog niet eens een terugkoppeling mogen ontvangen.

Verzending

Gezien er (na bijna 14 dagen) nog geen terugkoppeling of product ontvangen is, kan ik er maar 1 ding over zeggen. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend...

Klantenservice

Bij navraag over de te verwachten levertijd (na 7 dagen) helaas geen enkele reactie mogen ontvangen. Zeer teleurstellend.

Algemeen

SSS besteld via Bol.com. Prijs bleek fout te zijn maar toch de toezegging gekregen dat de schijf geleverd zou worden. Dus niet.

Verzending

SSD nooit ontvangen, toegezegd was dat ik 'm eind januari in huis zou hebben. Dat zou dan een levertijd van 5 weken worden. Niet echt normaal te noemen.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Zo ik had de Pretec Compact Flash Card 233X 8GB bij hen gekocht en was op voorraad stond duidelijk op hun website (Availability: In stock), bestellen gaat makkelijk en is overzichtelijk.

Verzending

Nou besteld en betaald, en tijd om te bezorgen zou maar 2-3 dagen zijn, toen na 11 dagen heb ik ze maar gemaild wanneer ik eindelijk mijn Pretec Compact Flash Card 233X 8GB zou krijgen, en ze reageerde gelukkig snel op mijn e-mails en zijden:

Dank voor uw bestelling.

Helaas moeten wij u melden dat, als gevolg van een algemeen tekort op de wereldmarkt van componenten (Flash IC) die gebruikt worden om Flash-producten (4GB, 8GB en 16GB) met lage capaciteit te produceren, uw bestelling geleverd zal worden met een verwachte vertraging van 14 dagen vanaf vandaag.

Wij verzekeren u dat we er alles aan doen om deze vertraging te versnellen.

Als u om welke reden dan ook besluit om niet te wachten op de levering, vragen wij u, vriendelijk, contact met ons op te nemen zodanig wij de bestelling kunnen annuleren en een terugbetaling in gang kunnen zetten.

Nogmaals onze excuses voor dit ongemak en wij vernemen graag van u

Toen heb ik ze terug gemaild en zij:

Bedankt voor het sneller antwoorden op me emails, maar waarom moest ik eerst met u e-mailen om pas een antwoord te krijgen, en werd dit niet 8 dagen terug gegeven, aangezien het maar 1 a 3 dagen zou duren?

En ja zou graag hem willen annuleren en een terugbetaling willen krijgen.

En de dag daarna kreeg ik een e-mail met info dat de geld terug gestoord is/woord, maar geen antwoord op mijn vraag.

Ik wou dat ik gekeken had naar de winkelbeoordeling want dan had ik nooit iets bij ze gekocht, want opvoerraad betekent bij hun helemaal niks, maar moet wel zeggen dat ze snel e-mailen en snel de geld terug storten, hoop dat het wel goed gaat me geld terug krijgen.

Klantenservice

Klantenservice is slecht qua dat ze niet e-mailen dat je product NIET op voorraad is en niet zal opgestuurd woorden in 2-3 dagen, maar de snelle reactie op je email en het terug storten van je geld is wel goed geregeld, erg jammer als ze werkelijke opvoerraad of niet opvoerraad hadden staan had het best wel een goed bedrijf geweest, in plaats van opvoerraad maar dat het helemaal niet zo is.

Algemeen

Heb hier een bestelling geplaatst van 13 usb sticks.
Ik heb hier netjes een bericht over gekregen op de mail waarin oa stond dat ik een mail zou krijgen wanneer de stick op de post zouden zijn.

Na een 2 weken toch maar gebeld.
Is mij verteld dat de leverancier vertraging veroorzaakt. er is mij verteld wanneer ik de sticks binnen kon verwachten.

Helaas is dit dus niet gebeurd.
Vervolgens weer gebeld, is er meer vertraging ontstaan. Nu is er dus aangegeven dat ik een maand nadat ik besteld heb de stick kan verwachten.
Er wordt wel aangegeven dat ze het vervelend vinden. Maar helaas heb ik hier weinig aan. Ik heb zelf al ergens anders een aantal sticks besteld omdat ik echt niet meer langer kon wachten.

Ik had het dus gewaardeerd als ik hier status mailtjes van zou krijgen.

Ik heb spijt dat ik bij deze webwinkel heb besteld.
Ik zal hier dus ook nooit meer iets bestellen en zit te overwegen om de order te cancellen en ergens anders te bestellen.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

De website is traag, slechte reviews maken me een beetje zorgen. Als iemand die me tips kan geven voor als ik het niet binnen krijg, zou dat wel fijn zijn.

Klantenservice

Geen betaalbevestigingsmail en ook niets over dat ik me account succesvol heb aangemaakt mail en nemen de telefoon niet op om 13.37. Ik werd uiteindelijk terug gebelt na 5 minuten en het blijkt dat het in de spam gedeelte is terecht gekomen. Maak ik normaalgesproken niet mee. 1ste winkel op tweakers die dit voor elkaar krijgt.

Klantenservice: Score: 3
Algemeen

SSD besteld, levertijd zou 2 a 3 werkdagen zijn. Zitten nu een week verder en ze reageren niet op emails.

Klantenservice

Na mijn review heeft de winkel contact met mij opgenomen en als goedmakertje een upgrade opgestuurd. Alles is dus alsnog goed afgehandeld.

GEi Karma 9,43K
Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Bestelde artikelen konden niet tijdig worden geleverd. Xstra heeft goed meegedacht en voorgesteld een aantal vervangende artikelen op te sturen.

Goed verpakt.

Klantenservice

Gezien de pro-actieve houding en het meedenken zoals genoemd in de algemene beoordeling beoordeel ik Xstra met een uitstekend.

Klantenservice: Score: 2
Algemeen

Het hele proces in het Engels, maar bij contacten dan weer in het Nederlands.
Zonder enig overleg of instemming andere dan de bestelde producten toegezonden. Waardoor onnodig een langdurig herstelproces nodig was.

Verzending

Het product was op voorraad en is weliswaar goed verpakt afgeleverd, maar de order werd pas toegezonden na rappel.
Een verontschuldiging voor de vertraging wegens eindejaars drukte moest dit dan maar goed praten.

Klantenservice

De contacten en respons zijn over het algemeen wel goed en binnen een acceptabele tijd. Maar probleemoplossing gaat een stuk trager.
Deze webwinkel kan nog veel verbeteren.

Algemeen

Website is prima, maar communicatie gaat fout waar het fout kan gaan. Enkel een orderbevestiging gehad, daarin stond duidelijk dat er een bevestiging zou komen als het artikel verzonden was:

"Once your package ships we will send an email with a link to track your order."

Geen mail gehad, en geen tracking dus. Op de vraag wat nu de status van mijn bestelling was nooit een reactie gekregen. Week te laat viel er ineens een envelop op de mat met de bestelling.

Weet niet of ik hier nog eens zou bestellen. Ging in dit geval om een artikel wat nergens anders meer leverbaar was, en ben blij dat ik het nu heb gevonden, maar zijn zeker wat verbeterpunten voor deze shop.

Verzending

Product was prima verpakt (mSATA SSD in bubbelenvelop).

Helaas wel te laat, levertijd op de website (2-3 dagen) klopt niet, duurde ruim een week zonder dat er melding vertraging gemeld is.

Klantenservice

Geen enkele reactie op mijn vraag over de status van de bestelling (per mail).

Algemeen

Netjes via iDeal kunnen betalen. Ik was eerst huiverig met vooraf betalen, aangezien het bedrijf niet uit Nederland lijkt te komen - het heeft er slechts een sales office. Het heeft echter zoals vereist een KvK-nummer en na een korte inspectie ben ik geen gekke dingen tegengekomen. De algemene voorwaarden verwijzen overigens niet naar hun deponering bij de KvK of naar een Nederlands BTW-nr., maar (waarschijnlijk) naar hun gegevens uit Denemarken.

Verzending

Het product werd met Fedex verzonden vanuit Denemarken en was er binnen de gegeven tijd: niet eerder, niet later. Overigens, als je besluit geen telefoonnummer op te geven, dan mailen ze je vanzelf. Fedex verlangt dit namelijk bij de afhandeling van de verzending.

Klantenservice

To the point, snel en vriendelijk, ik heb dus niets aan te merken. Voertaal was Nederlands.

Algemeen

Ik kan deze webshop absoluut niet aanbevelen. Onderzoek wijst uit dat onder meer de algemene voorwaarden onwettig zijn. De verkoper maakt klanten leugens wijs (eigen ervaring en andere meldingen op onder andere de Facebookpagina). De eigenaar van de webshop wilt hierover echter geen commentaar geven. De winkel heeft blijkbaar eerder reeds financiële problemen gehad. Klantenservice en leveringsindicator zijn onbetrouwbaar.

Verzending

Ik heb mijn order besteld en (ondanks de verwachte leveringstermijn van 2 weken) heb mijn pakje drie dagen later ontvangen. Dit toont aan dat hun voorraadindicator niet real-time is. In mijn geval was mijn pakje vroegtijdig hier (daarom nog 2 sterren). Gelieve op te passen met aankoop, indien je goederen koopt die online voorradig zijn maar in werkelijkheid er niet zijn, is er "no way back". Eens je betaald hebt, weigert Xstra elke vorm van terugbetaling. Ze houden de klant aan het lijntje met de melding dat de goederen zullen worden verzonden over x-dagen, maar in feite gebeurd er niets. (Gedurende 8 maanden nog steeds geen goederen gezien).

Klantenservice

Je krijgt het gevoel dat ze klaar staan voor klanten te helpen, ze antwoorden meestal na enkele uren op mails. In realiteit is Xstra slechts één persoon. Mailen of bellen, je komt steeds bij dezelfde persoon uit, die hoogstwaarschijnlijk de eigenaar is. Ze tonen ook dat ze in de weer zijn, maar in feite gebeurd er niets. In mijn huidige situatie heb ik in augustus 2014 een onderdeel opgestuurd voor herstelling. De webshop rekent op de 'goodwill' van de klant om de verzendkosten naar Denemarken te betalen. (Dit is onwettig, maar daar wil de eigenaar niets van weten). Ze houden me niet op de hoogte (ik moet steeds vragen naar de status van mijn herstelling), en ze wimpelen me af (in de zin van: "we oefenen druk uit op de fabrikant" en "over 30 dagen verwachten we dit in orde"). Er gebeurd werkelijk niets. Ook weigert de winkel terugbetaling van het onderdeel, vermoedelijk omdat het gaat om een bedrag boven de 200 euro. Ondertussen weigert hij telefonisch contact, mijn naam is voldoende om het gesprek beëindigd te krijgen.

Tot op heden heb ik mijn hersteld artikel nog niet terug, ik vermoed dat de winkel in financiële moeilijkheden zit. Blijkbaar was dit in 2012 ook al eens het geval.

Deze ervaringen lijken eerder op een vorm van bedrog dan klantendienst.

Scorekaart voor Xstra Digital Storage

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite