Xstra Digital Storage

857 producten en 1.496 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Xstra Digital Storage

Review toevoegen

Algemeen

Door de zeer slechte inventarismangement van Xstra is het helaas onmogelijk om een bestelling te plaatsen.

Verzending

Er is nooit wat bezorgd dus de waarde is dus €0,- (waardeloos)

Klantenservice

Klantenservice heeft mijn probleem niet op kunnen lossen. Zou deze winkel niet aanbevelen.

Algemeen

Zogezegd lage prijzen maar alles out-of-stock... Makkelijk om zo overal de goedkoopste uit te komen. Lijkt mij meer clickbait.

Algemeen

alles is out of stock en kan dus niet besteld worden. doordat deze website belachelijk lage prijzen aangeeft krijg je een vertekend beeld bij het zoeken naar een nieuwe smartphone

Verzending

onmogelijk om te bestellen omdat alles out of stock is. levertijd is dus oneindig

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

Ik heb bij deze shop 2 keer besteld, deze was de goedkoopste, lange levertijd, maar ik had geen haast. Wel een beetje geschrokken van de negatieve reviews. Eigenlijk ben ik positief verrast, helemaal niets op aan te merken, tweede bestelling werd overigens stukken sneller geleverd. Prima shop.

Verzending

Ruime verpakking, in doos, opgevuld met bubbelplastic, eigenlijk was een bubbelenvelop ook afdoende geweest, het ging om 4 SSD schijven, maar evengoed dus prima verpakt.

Algemeen

Van de ruim 50 producten die ik heb bekenen van deze winkel over de afgelopen 3 maanden springt Xstra Digital Storage er telkens uit als goedkoopste in de pricewatch. Maar Xstra verkoopt ze niet en ik heb ze maar 1 keer weer op voorraad zien komen. Dat was een smartphone, en die was gelijk duurder geprijst dan toen het niet op voorraad was.
Alleen maar misprijzingen om in de picture te komen.

Op GoT komen regelmatig klachten hierover. https://gathering.tweaker...ord=Xstra+Digital+Storage Maar Tweakers weigert deze toko te bannen, waardoor de prijzen en historie zo vervuild is dat prijsvergelijking tussen producten via PW steeds nuttelozer wordt. Ja, je kan de shop filteren, maar dat verandert niks aan de vervuiling van de prijshistorie

Algemeen

Wel steeds de laagste prijs maar helemaal geen voorraad. Iemand ligt bij Tweakers te slapen, dit speelt al langere tijd.

Algemeen

Nooit iets leverbaar bij dit bedrijf, bijvoorbeeld alle TR4 moederborden op slechts 25% van de overige aanbieders melden, enkel om hoog in de pricewatch te staan.

Ik kan het bedrijf er wel steeds uifilteren, maar is er een manier om dit bedrijf permanent uit mijn filters weg te halen?

Algemeen

Waarom staat dit bedrijf in het pricewatch overzicht? Door dit bedrijf werken de filters niet en dat is het enige wat pricewatch goed moet doen, filteren.

Algemeen

Tweakers, haal dit domme 'bedrijf' uit de Pricewatch. Wat een ellende. Dit zijn 15 woorden.

Algemeen

De pricewatch is nutteloos door dit bedrijf. Prijs ontzettend ver omlaag halen, maar niks kunnen leveren zodat ze in de aandacht komen. Haal a.u.b. uit de pricewatch lijst.

Algemeen

Slechte site: nooit wat op voorraad, zetten hun prijs expres laag om op te vallen in pricewatch en zoekresultaten etc. en geven geen of nauwelijks reactie bij vragen over voorraad/levertijden.

Verzending

Je kunt meestal niet bestellen omdat er geen voorraden zijn en als je wel bestelt leveren ze toch niet.

Klantenservice

Zeer slecht te bereiken. Eenzijdige aanpassing van levertijd en afspraken zonder dat er met de klant contact wordt gelegd. Waardeloze partij

Algemeen

Via bol.com heb ik een bestelling geplaatst voor een CPU, die maar niet op kwam dagen.

Verzending

Wel een pakketje geregistreerd, maar niet verzonden volgens tracking. Excuusjes als "moeilijk leverbaar" en "we nemen contact op met leverancier" gehoord.

Klantenservice

Een hele boel over en weer gemaild over de bestelling die maar niet aankwam. Upgrade aangeboden gekregen. Op dit moment had ik al koude voeten, dus laten weten dat ze de betaling terug mochten storten. In plaats daarvan stond er een bezorger op de stoep. Pakketje niet aangeraakt (bij nader inzien had ik moeten weigeren), Bol gebeld, de volgende dag werd hij weer opgehaald. Week later geld terug gehad. Xstra zelf houdt je aan het lijntje tot ze iets kunnen dat net voldoende lijkt op hun afspraken nakomen.

Doe gaan zaken met deze zaak. De reviews liegen er niet om, en ik had beter moeten kijken. Verleidelijk om te denken "ach, als bol ze ok vindt zal het wel zo zijn", maar die hebben ook 0 kwaliteitscontrole op hun externe partners.

Nogmaals, BLIJF WEG VAN XSTRA.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ondanks de reviews een poging gewaagd op een MSI B550 Edge die (verkeerd) geprijsd stond voor 70 euro (170 normaal). Ik kreeg verassend de eerstvolgende werkdag een GLS track & trace code, pakket aangemeld. Echter is deze zending na een week niet van status veranderd. Mailtje gestuurd en ze vertellen me dat de nieuwe verzenddatum de 2e week van augustus is (maar het pakket zou al verzonden worden?). Dit moederbord is overal verkrijgbaar, het is gewoon oplichterij dus. Zou me niets verbazen als ze rentenieren op dit soort cashflow. Nu nog wachten op geld terug.

Verzending

Levertijd is gebakken lucht. Na plaatsen van order kreeg ik de eerstvolgende werkdag een track & trace code, pakket aangemeld. Echter is deze zending na een week niet van status veranderd. Vervolgens zeggen ze dat de nieuwe verzenddatum de 2e week van augustus is (maar het pakket zou al verzonden worden?)

Klantenservice

Levertijd schuiven ze 3 weken op zonder klantcontact. Extra ster omdat er iig gereageerd werd op mijn mail.

Algemeen

Bedrijf adverteert net prijzen waarvan je denkt das netjes. Daar op de site komt je er achter dat je nog belasting mag betalen over het product.

Dit zou eigenlijk niet mogen.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Eind juni heb ik, na alle negatieve reviews gelezen te hebben, een product besteld bij deze shop. Dit product zou op voorraad zijn. Vlak daarna heb ik gebeld om te vragen wanneer het product geleverd zou worden; dit zou een week na de besteldatum worden. Nadat deze datum niet gehaald werd kreeg ik een nieuwe datum te horen (meer dan een week later). Deze datum is ook niet gehaald. Ook hier werd ik alleen over geïnformeerd op navraag. Ik heb hierover proactief geen communicatie gekregen. De uiteindelijke leverindicatie werd eind juli (een maand na het bestellen). Hierop heb ik mijn bestelling geannuleerd.

Goed om te weten: bij dit betreffende product staat op dit moment (voor dezelfde prijs als twee weken geleden) een levertijd van 8 dagen genoemd. Wetend dat eind juli niet over 8 dagen is kan dit dus niet kloppen.

Enige positieve noot (vandaar de tweede ster): ik ben per e-mail en telefoon snel, vriendelijk en netjes te woord gestaan. Helaas klopte er weinig van de ontvangen informatie.

Klantenservice

Ik ben netjes te woord gestaan.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Tegen beter weten in toch besteld bij deze winkel. (vanwege enkele reviews die aangaven dat ze geen problemen hadden ervaren met deze winkel)

De website vermelde het product in stock maar na bestelling en wachten heb ik vervolgens erachteraan gebeld. Na meerdere keren bellen eindelijk reactie en bleek het product 3 weken levertijd te hebben.

Ik heb mijn order gecanceld waarbij men aangaf dat dit direct verwerkt zou worden in ik binnen 5 dagen een refund zou krijgen.

edit: refund ontvangen, zie beoordeling klantenservice. vanwege de misinformatie op de website over voorraad blijft mijn algemene beoordeling van de webshop; waardeloos.

Klantenservice

Vriendelijke dames van de klantenservice, maar wat ze beloven en wat ze doen zijn verschillende dingen.

edit: my bad. weer contact gezocht over de refund. Ik heb verkeerd gekeken, bleek dat de refund toch al gedaan was. beoordeling aangepast.

probeerde een videokaart te bestellen ,maar levering was meer als 3maanden
gezien de reviews ook wat andere artikelen geprobeerd , conclusie ze hebben helemaal niks op voorraad
Krijg zwaar de indruk dat ze puur op cashflow leven

Algemeen

Hier besteld omdat het product zowel volgens tweakers als op hun site zelf op voorraad was. Omdat ik na 4 dagen geen track en trace kreeg vroeg ik klantendienst wat er fout ging.

Verzending

Geen verzending. Er was ook geen bericht dat er een vertraging was.

Klantenservice

Klantendienst verwijst naar de HUIDIGE toestand, namelijk 10-12 weken levertijd. Daar koop ik natuurlijk niks mee. Erger nog: het ware netjes geweest om mij een bericht te sturen dat er een vertraging zat op mijn order. Bij het plaatsen van het order, en ook de dag er na stond er wel degelijk IN STOCK aangegeven. Nu kwam ik dit maar te weten nadat ik informeerde of er een probleem was. OF de stock klopte niet OF werd aan anderen uitgeleverd, maar in beide gevallen verwittig je je klant. Simpel as that.

Scorekaart voor Xstra Digital Storage

Algemeen Score: 1.5
Verzending Score: 1.5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie