Xstra Digital Storage

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Heb hier een bestelling geplaatst van 13 usb sticks.
Ik heb hier netjes een bericht over gekregen op de mail waarin oa stond dat ik een mail zou krijgen wanneer de stick op de post zouden zijn.

Na een 2 weken toch maar gebeld.
Is mij verteld dat de leverancier vertraging veroorzaakt. er is mij verteld wanneer ik de sticks binnen kon verwachten.

Helaas is dit dus niet gebeurd.
Vervolgens weer gebeld, is er meer vertraging ontstaan. Nu is er dus aangegeven dat ik een maand nadat ik besteld heb de stick kan verwachten.
Er wordt wel aangegeven dat ze het vervelend vinden. Maar helaas heb ik hier weinig aan. Ik heb zelf al ergens anders een aantal sticks besteld omdat ik echt niet meer langer kon wachten.

Ik had het dus gewaardeerd als ik hier status mailtjes van zou krijgen.

Ik heb spijt dat ik bij deze webwinkel heb besteld.
Ik zal hier dus ook nooit meer iets bestellen en zit te overwegen om de order te cancellen en ergens anders te bestellen.

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De website is traag, slechte reviews maken me een beetje zorgen. Als iemand die me tips kan geven voor als ik het niet binnen krijg, zou dat wel fijn zijn.

Klantenservice

Geen betaalbevestigingsmail en ook niets over dat ik me account succesvol heb aangemaakt mail en nemen de telefoon niet op om 13.37. Ik werd uiteindelijk terug gebelt na 5 minuten en het blijkt dat het in de spam gedeelte is terecht gekomen. Maak ik normaalgesproken niet mee. 1ste winkel op tweakers die dit voor elkaar krijgt.

Algemeen

SSD besteld, levertijd zou 2 a 3 werkdagen zijn. Zitten nu een week verder en ze reageren niet op emails.

Klantenservice

Na mijn review heeft de winkel contact met mij opgenomen en als goedmakertje een upgrade opgestuurd. Alles is dus alsnog goed afgehandeld.

GEi Karma 6,47K
Algemeen

Bestelde artikelen konden niet tijdig worden geleverd. Xstra heeft goed meegedacht en voorgesteld een aantal vervangende artikelen op te sturen.

Goed verpakt.

Klantenservice

Gezien de pro-actieve houding en het meedenken zoals genoemd in de algemene beoordeling beoordeel ik Xstra met een uitstekend.

Algemeen

Het hele proces in het Engels, maar bij contacten dan weer in het Nederlands.
Zonder enig overleg of instemming andere dan de bestelde producten toegezonden. Waardoor onnodig een langdurig herstelproces nodig was.

Verzending

Het product was op voorraad en is weliswaar goed verpakt afgeleverd, maar de order werd pas toegezonden na rappel.
Een verontschuldiging voor de vertraging wegens eindejaars drukte moest dit dan maar goed praten.

Klantenservice

De contacten en respons zijn over het algemeen wel goed en binnen een acceptabele tijd. Maar probleemoplossing gaat een stuk trager.
Deze webwinkel kan nog veel verbeteren.

Algemeen

Website is prima, maar communicatie gaat fout waar het fout kan gaan. Enkel een orderbevestiging gehad, daarin stond duidelijk dat er een bevestiging zou komen als het artikel verzonden was:

"Once your package ships we will send an email with a link to track your order."

Geen mail gehad, en geen tracking dus. Op de vraag wat nu de status van mijn bestelling was nooit een reactie gekregen. Week te laat viel er ineens een envelop op de mat met de bestelling.

Weet niet of ik hier nog eens zou bestellen. Ging in dit geval om een artikel wat nergens anders meer leverbaar was, en ben blij dat ik het nu heb gevonden, maar zijn zeker wat verbeterpunten voor deze shop.

Verzending

Product was prima verpakt (mSATA SSD in bubbelenvelop).

Helaas wel te laat, levertijd op de website (2-3 dagen) klopt niet, duurde ruim een week zonder dat er melding vertraging gemeld is.

Klantenservice

Geen enkele reactie op mijn vraag over de status van de bestelling (per mail).

Algemeen

Netjes via iDeal kunnen betalen. Ik was eerst huiverig met vooraf betalen, aangezien het bedrijf niet uit Nederland lijkt te komen - het heeft er slechts een sales office. Het heeft echter zoals vereist een KvK-nummer en na een korte inspectie ben ik geen gekke dingen tegengekomen. De algemene voorwaarden verwijzen overigens niet naar hun deponering bij de KvK of naar een Nederlands BTW-nr., maar (waarschijnlijk) naar hun gegevens uit Denemarken.

Verzending

Het product werd met Fedex verzonden vanuit Denemarken en was er binnen de gegeven tijd: niet eerder, niet later. Overigens, als je besluit geen telefoonnummer op te geven, dan mailen ze je vanzelf. Fedex verlangt dit namelijk bij de afhandeling van de verzending.

Klantenservice

To the point, snel en vriendelijk, ik heb dus niets aan te merken. Voertaal was Nederlands.

Algemeen

Ik kan deze webshop absoluut niet aanbevelen. Onderzoek wijst uit dat onder meer de algemene voorwaarden onwettig zijn. De verkoper maakt klanten leugens wijs (eigen ervaring en andere meldingen op onder andere de Facebookpagina). De eigenaar van de webshop wilt hierover echter geen commentaar geven. De winkel heeft blijkbaar eerder reeds financiŽle problemen gehad. Klantenservice en leveringsindicator zijn onbetrouwbaar.

Verzending

Ik heb mijn order besteld en (ondanks de verwachte leveringstermijn van 2 weken) heb mijn pakje drie dagen later ontvangen. Dit toont aan dat hun voorraadindicator niet real-time is. In mijn geval was mijn pakje vroegtijdig hier (daarom nog 2 sterren). Gelieve op te passen met aankoop, indien je goederen koopt die online voorradig zijn maar in werkelijkheid er niet zijn, is er "no way back". Eens je betaald hebt, weigert Xstra elke vorm van terugbetaling. Ze houden de klant aan het lijntje met de melding dat de goederen zullen worden verzonden over x-dagen, maar in feite gebeurd er niets. (Gedurende 8 maanden nog steeds geen goederen gezien).

Klantenservice

Je krijgt het gevoel dat ze klaar staan voor klanten te helpen, ze antwoorden meestal na enkele uren op mails. In realiteit is Xstra slechts ťťn persoon. Mailen of bellen, je komt steeds bij dezelfde persoon uit, die hoogstwaarschijnlijk de eigenaar is. Ze tonen ook dat ze in de weer zijn, maar in feite gebeurd er niets. In mijn huidige situatie heb ik in augustus 2014 een onderdeel opgestuurd voor herstelling. De webshop rekent op de 'goodwill' van de klant om de verzendkosten naar Denemarken te betalen. (Dit is onwettig, maar daar wil de eigenaar niets van weten). Ze houden me niet op de hoogte (ik moet steeds vragen naar de status van mijn herstelling), en ze wimpelen me af (in de zin van: "we oefenen druk uit op de fabrikant" en "over 30 dagen verwachten we dit in orde"). Er gebeurd werkelijk niets. Ook weigert de winkel terugbetaling van het onderdeel, vermoedelijk omdat het gaat om een bedrag boven de 200 euro. Ondertussen weigert hij telefonisch contact, mijn naam is voldoende om het gesprek beŽindigd te krijgen.

Tot op heden heb ik mijn hersteld artikel nog niet terug, ik vermoed dat de winkel in financiŽle moeilijkheden zit. Blijkbaar was dit in 2012 ook al eens het geval.

Deze ervaringen lijken eerder op een vorm van bedrog dan klantendienst.

Algemeen

goede kwaliteit voor prijs, uitstekende service het product was makkelijk te vinden op de website, had wel een vraag die direct beantwoord werd.

Verzending

perfect op tijd geleverd gekregen.

Algemeen

Compact Flash kaart van 16GB besteld. 233x speed voor 21,55 euro. Niet duur dus!

Website is vrij basic, maar overzichtelijk en duidelijk.

Betaling kon via Paypal en was dus snel geregeld. Vervolgens werd ik netjes op de hoogte gehouden van mijn bestelling.

Waarom een goed ipv zeer goed... De kaart leek sneller leverbaar dan dat hij in werkelijkheid was. Het gaat om een een Belgische webwinkel dus ik had een langere levertijd al voor lief genomen. Had alleen niet verwacht dat het zoveel extra tijd in beslag zou nemen.

Ik zou zeker weer zaken doen met dit bedrijf!

Verzending

De verzending was prima geregeld. Mijn CF kaartje kwam in een nette, stevige envelop. De factuur was bijgesloten en er is dus niks op aan te merken.

dd1 Karma 8,78K
Algemeen

Op zondagavond 15 April 4GB aan geheugen gekocht voor mijn laptop en hiervoor een zťťr redelijke prijs betaald (laagste in de pricewatch incl verzendkosten). Zowel de webshop als het merk van het geheugen (Apotop) waren mij onbekend. Desondanks het ik op basis van de positieve shopreviews de sprong gemaakt. Het bestelproces verliep soepel op de simpele maar functionele website. Een nadeel is het ontbreken van de mogelijkheid om met iDeal te betalen, maar mijn betaling via Paypal verliep in ieder geval soepel. Netjes bevestiging van betaling en verzending via de mail ontvangen. Ik ben tevreden en een bestelling bij Xstra is voor herhaling vatbaar.

Verzending

Vanwege mijn keuze voor standaard verzending geen track & trace code. Het geheugen zat stevig in de originele verpakking met een bubbeltjesenvelop er omheen. Op de website stond aangegeven: ''usually ships in 3-5 days''. Ik heb op zondagavond besteld. Dinsdag kreeg ik bericht dat het verzonden was en op donderdagmiddag had ik het geheugen in huis. Heel netjes dus, gezien het een Belgische webshop is.

Algemeen

Bestelling bij de webshop ging iets "anders" dan normaal maar niet minder goed. Doordat het een buitenlandse shop is bieden ze geen IDEAL aan(begrijpelijk) echter wel de andere bekende betaalmethoden als creditcards, paypal en bankoverschrijving.

Na mijn bestelling te hebben geplaatst kreeg ik direct een mail met mijn gegevens zoals verwacht en de volgende dag(ik was redelijk laat met bestellen) zijn mijn producten verzonden.

gezien het een belgische shop betreft vind ik de levertijd van 3 dagen niet gek(1 dag om in te pakken/te posten en 2 dagen voor de post de tijd).

Klantenservice

Helaas was ik een van de ongelukkigen een nogal kieskeurige Gopro Hero HD te hebben, hiervoor had ik de kaartjes voornamelijk besteld maar helaas slikte deze de sd-kaartjes niet(blijkt vaker voor te komen bij gopro's).

1 van de kaartjes had ik echter besteld voor mijn canon(spiegelreflex) en deze wilde ik wel graag houden echter wilde ik graag de andere kaartjes retourneren.

Na het sturen van een mailtje met een suggestie hoe ik dit wilde/kon doen ontving ik vrij snel antwoord hierop met de bevestiging dat dit in orde was.

Ik stuurde de kaartjes in een bubbleenveloppe op naar pretec, normaal gefrankeerd echter zonder mogelijkheid deze te traceren.

Na een paar dagen later nog niets te hebben vernomen heb ik gemaild om te vragen of deze reeds ontvangen was. Dit was hij nog niet dus besloot ik nog een paar dagen te wachten. 1 week later heb ik nogmaals ene mail gestuurd, snel kreeg ik alweer antwoord dat de bestelling nog niet ontvangen was. Wel was de shop bereid om de geretourneerde kaartjes al terug te betalen naar mijn rekening.

Hoewel hier voor de shop een groot risico aan zit zie ik dit als een stuk service en waardeer dat enorm.

Mocht ik nogmaals geheugen nodig hebben voor mijn apparaten zal ik ook weer bij deze shop bestellen.

Algemeen

Website is wat te verwachten is voor de prijs. Simpel zonder overbodige dingen. Goed voor mij. Liever iets lagere prijs dan superduper website

MicroSD kaartjes besteld. 1x16GB, 4x8GB en 1x2GB. Geen supersnelle kaarten maar is voornamelijk voor muziek in de auto.dus dat maakt niet uit

Bestelling 6 maart
Mail met bericht van verzending 9 maart
Ontvangen 14 maart

Las al in de andere reviews dat het even kan duren. Had er geen haast mee dus vind het prima.

Bestelling liep prima.
Betalen via mijn Bank ging minder prettig omdat het een Belgische firma is.
Eerdere bestelling afgezegd en nieuwe geplaatst en betaald met CreditCard.

Verzending

Verzending pas na 3 dagen.
Transport, vanaf Belgie, 6 dagen!

M.a.w: je moet geen haast hebben.

Algemeen

groot assortiment, relatief goedkoop, een eenvoudig orderproces.

op 26 januari 2 SD kaarten besteld, die (zeer) ruim op voorraad zijn. Direct online betaald, en de website vermeldt duidelijk verzending binnen 24 uur. (verzenden met UPS)
Ik krijg onmiddellijk een orderbevestiging, maar daarna gebeurt ook helemaal niets meer.

Verzending

op 31 januari (5 dagen) stuur ik via de site een mail met navraag naar mijn order. Ik krijg geen enkele reactie, maar wel een geautomatiseerde order update: order shipped.
Gezien men aangeeft met UPS te zenden, is de verzendduur met UPS ook maar 1 dag.

Op 2 februari (einde dag) nog steeds geen order en wederom maar mail gestuurd...

Scorekaart voor Xstra Digital Storage

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie