Microsoft Store

154 producten en 224 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Microsoft Store

Review toevoegen

Algemeen

23 augustus een zelf ontworpen (!) Xbox Series X Design Lab controller besteld en meteen de draadloze adapter erbij gehaald. Geen verzendkosten en de bestelling was binnen ruim een week voldaan. Prima ervaring tot nu toe, over klantenservice kan ik niks zeggen.

Verzending

De draadloze adapter was op voorraad en was binnen 3 dagen binnen, de custom(!) controller was er een week later ook al terwijl de verwachte levering op 17 september stond... Verder geen verzendkosten, prima verpakking.

De controller werd zonder verzendbevestiging geleverd, kan een minpunt zijn voor diegenen die slecht bereikbare pickup points hebben.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Een xbox series X op release dag geleverd, ging allemaal goed. Tot hij stuk ging (geen games meer wil afspelen). Ik kreeg een kapotte xbox terug met krassen (hij wilt helemaal niet meer aan). Als ik via support chat vraag hoe het zit geven ze aan dat de xbox gelijk terug gestuurd was omdat ze geen problemen vonden. Erg ongeloofwaardig als je daarna online leest dat Microsoft vaak een gerepareerd device van een ander naar jou sturen om het sneller af te handelen, vervelend want je weet niet hoe de ander is omgegaan met de console!

Verzending

Verzending ging prima via ups, voor garantie wordt ook ups gebruikt en was het dichtbijzijnde ups point wel ver rijden om de xbox te versturen

Klantenservice

Kapotte xbox geleverd die waarschijnlijk niet van mij is, mag nog een keer de xbox verzenden en duimen dat ik nu een betere krijg. Klantenservice is alleen telefonisch bereikbaar op uren dat ik aan het werk ben, via de gamer chat kan je wel naar de officiële support komen als ze je vraag niet kunnen beantwoorden of als je het oneens bent. Dan krijg je iemand van de "hardware department" in de US, maar ze kunnen ook service orders in Europa aanmaken en inzien.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Na twijfel gezien de matige reviews, toch een controller + dongle besteld. Bestelling vrijdag geplaatst waarna geen toegezegde bevestigingsmail kwam. Via de Microsoft-pagina in de gaten houden ging gelukkig wel. Uiteindelijk dinsdag pas een bevestiging gekregen met wel meteen een track & trace van UPS. Kwam op de aangegeven dag aan na 3 werkdagen, maar wel met licht beschadigd pakketje.

Verzending

Verzending kwam op de juiste dag aan, maar op een pakketpunt in plaats van thuis. Na een dag thuis wachten, kreeg ik bericht dat ik niet thuis was en het op kon halen. Vrij klassiek, maar wel irritant als je er de hele dag voor thuis blijft. Pakket was verder licht beschadigd op een van de hoekpunten, wat ook de controllerdoos beschadigde door het strakke inpakken. Gelukkig is de controller verder prima. Pakket kwam uit het Verenigd Koninkrijk.

Algemeen

Xbox Controller met Wireless USB Dongle besteld. Website was overzichtelijk met levertijd indicatie. Tevens goed op de hoogte gehouden van de status van de bestelling middels emails.

Verzending

Levertijd was binnen 2 dagen, en werd op de tweede dag prima verpakt geleverd via DPD.

Algemeen

Xbox controller 2020 Windows 10 besteld. Zou met 3 werkdagen geleverd worden. Ik dacht: waarom niet direct bij Microsoft, dat is vast goed en betrouwbaar.

Verzending

Na een week nog steeds geen verzendbevestiging. Geld inmiddels wel van de creditcard. Dit zou pas afgeschreven worden bij verzending.

Klantenservice

Dus contact met de klantenservice. In een woord: vreselijk. Ik dacht nog dat ik een fake nummer van Microsoft had gedraaid. Werknemers spreken amper Nederlands. Ze begrijpen je niet. Enige wat ze blijven herhalen is "het is geescaleerd" en "dossiernummer". Ze kunnen blijkbaar ook niks inzien uit de shop. Geld is weg en niemand weet wanneer en of de controller verzonden word...

Algemeen

Op 31/1 een XBoc controller bestelt en direct betaalt. Na vier dagen nog geen bevestigingsmail. Contact met helpdesk levert een escalatienummer waarmee ik over een paar dagen weer contact kan opnemen....

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

order a xbox wireless controller+ adapter, but the package is on its way for 2 weeks and not yet delivered. They only do investigation and you can not cancel the order or get the refound until you get the product or when you can proved it is lost. Disappointed!

Verzending

Using ups and it sucks. the customer service of UPS will directly hang up your call and ask you to claim online.

Klantenservice

The customer can only place an investigation for you, nothing more.

Algemeen

Na het bestellen van een xbox ontving ik geen bevestiging per mail. Wel was de status van de bestelling te volgen op de website.

Verzending

Snelle levering op aangegeven tijd door UPS.

Klantenservice

Telefonisch goed te woord gestaan na vragen over levertijd (aangezien ik geen bevestigingsmail had gehad).

Algemeen

Pre order xbox ging beroerd, product wel in mandje maar afrekenen ho maar. Gebeld met de customer service

Verzending

Sms van ups. Redelijk op tijd onbeschadigd geleverd.

Klantenservice

die hielp mij aan een console uit Zwitserland, omdat deze preorder in Nederland al vol zat.

Algemeen

Met een dev account is het goed geregeld.
Alles staat duidelijk aangegeven en de bestelling is eenvoudig te veranderen.

Inmiddels kan je ook met iDeal betalen.

Verzending

De verzending is waardeloos. Ik had een surface go 2 besteld met keyboard en pen en deze zaten in een veel te grote doos zonder opvulling. Je kan er dus van uitgaan dat de objecten van elkaar al klappen opgelopen hebben. En dan is het nog maar de vraag hoe voorzichtig er door de vervoerder er mee omgesprongen wordt.

Mijn volgende aankoop is toch echt ergens anders.

Algemeen

goede en snelle levering het was een klein doosje met een usb stik en prima te instaleren op mijn Hp Elitedesk 800 G3 sff

Verzending: Score: 3

Algemeen

Niet kopen bij Microsoft store. Geen geld terug of nieuw product!
Al vroeg een Xbox Elite Controller Version 2 ge-pre-ordered kreeg hem bij release binnen. Met sinterklaas gekregen. zeer stug bedrijf! Vervolgens werkt de X knop niet. Blijft hangen. Wil ik hem terugbrengen, mag dat niet meer want langer dan 2 weken geleden in verband met Sinterklaas. En moet ik de repair cycle in en krijg ik dus voor 180€ een refurbished controller. Schandalig en super slechte webshop. Niet kopen hier gewoon bij bol.com of Azerty! Ook verwacht je niet van een controller van 180€ dat hij nieuw uit de doos niet werkt maar dit kan natuurlijk altijd gebeuren bij de eerste modellen. Maar als het je bij de Microsoft store gebeurt dan ben je de Sjaak. Je krijgt slechte service en wordt van de store naar xbox gestuurd en van Xbox weer naar de store. Een grote puinhoop bij de service van Microsoft! Waardoor je veel geld kwijt bent, voor een 2e hands gerepareerd / refurbished product. Zeer teleurgesteld en ik zal hier nooit meer wat kopen! Hopelijk heeft iemand wat aan mijn advies. Ze nemen trouwens ook de preorder datum nog eens als bestel datum...

Verzending

Standaard verzending niet speciaal.

Klantenservice

Geen en weer worden gestuurd van afdeling naar afdeling. Niemand neemt verantwoordelijkheid en als klant ben je de benadeelde.

Algemeen

Edit 28-11-2019: Gisteravond mail gekregen dat mijn bestelling verzonden is.
Vandaag ontvangen in goede staat.
De shop communicatie en het overzicht kan wat werk gebruiken maar uiteindelijk toch tevreden.

26-11-2019:
Order geplaatst en betaald maar werd door hun gecancelled.
Geld wel afgeschreven dus nu proberen via de klanten service mijn producten te krijgen of het geld terug.
In mijn order historie wordt de bstelling ook niet aangegeven.

Verzending

Netjes verpakt en eerder gevelerd dan verwacht.

Algemeen

Een pre-order geplaatst voor een Surface Pro 7 en die heb ik een paar dagen voor de release gecancelled. Uiteindelijk is het bedrag voor de Surface Pro 7 toch afgeschreven.

Na een paar dagen wachten heb ik de Microsoft klantenservice opgebeld en gevraagd of het bedrag wordt teruggestort. Wat blijkt: de vrouw gaf aan dat er nooit een bedrag is afgeschreven. Hierdoor moest ik met bewijzen komen om aan te tonen dat er een bedrag van mijn rekening is afgeschreven.

Inmiddels twee weken verder en ligt de Case bij een of andere hoge financiële pief bij Microsoft om uit te zoeken. Kortom: het is vooral veel gezeur en gedoe en ik heb mijn geld (1650 euro) nog steeds niet terug. Nooit meer Microsoft Store.

Klantenservice

Lange wachttijden en slechte opvolging na contact. Ik moet zelf continu achter bepaalde zaken aan.

Algemeen

In totaal 5 weken bezig geweest omdat er een issue was met mijn bestelling. Na 1,5 uur bellen in 1 week zeggen ze doodleuk dat ik "de bestelling maar opnieuw moet plaatsen". Klantenservice is slecht bereikbaar, heeft lange wachttijden, en belooft terug te bellen/mailen maar doet het niet.

Klantenservice

Alleen telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 5, lange wachttijden, doen beloftes om je terug te bellen/mailen maar doen het niet, en hebben geen kennis van de webshop en levertijden.

Medewerkers geven letterlijk aan niet te weten wat ze moeten doen, en ten slotte dat ze niks kunnen doen.

Algemeen

Play & Charge kit gekocht bij MS. Prima webshop geen verzendkosten, Wel wat langer onderweg dan ik gewend ben (donderdag besteld, maandag in huis) maar wel eerder dan verwacht (MS gaf dinsdag in huis aan). En het zat goed verpakt zonder teveel opvulling of te grote doos. Prima in orde

Algemeen

Ik heb de Microsoft Surface Book 2 bij de Microsoft Store gekocht. Bestellen en verzending is snel gegaan.

Klantenservice

Ik had een issue met attachen en detachen. Even contact opgenomen met de Virtual Assistant en werd daarna doorverbonden. Helaas eerste keer met de verkeerde afdeling (XBOX). In een tweede poging kreeg ik de juiste. Daarna heel goed geholpen via Remote Support.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

De aanbieding die op Tweakers stond (xbox one s bundle) stond voor 179,99. Op de microsoft site stond ook deze prijs van 179,99 als advertentie. Klik je door naar de winkel dan kreeg je de prijs van 239,99.

Klantenservice

Helpdesk vroeg om screenshots van de aanbieden. Na ongeveer 6 screenshots beroepen ze zich op dat ze geen pricematch kunnen maken. Toch maar een PS4 pro gekocht.

Algemeen

Ik wilde graag de ninecraft editie van de xbox one S en alleen de Microsoft sotre heeft die nog beschikbaar dus daar besteld.

Verzending

Gekozen voor de gratis verzending (2 tot 3 dagen). Tot mijn verbazing werd het de volgende dag al bezorgd. Gelukkig niet 13 euro betaald voor de spoed bezorging.

Algemeen

Een aantal keren besteld bij de Microsoft Store. Nu laatst een afstandsbediening gekocht. Goede en overzichtelijke website. Aankoopproces was ook duidelijk. Betalen kan met Ideal maar ook met credit cards.

Verzending

De indicatie van de levertijd klopte niet zo: levertijd zou 5-7 werkdagen duren, maar een dag na orderplaatsing was de bestelling al binnen. Ik maak dit wel vaker mee bij Microsoft Store. Wat dat betreft prima eigenlijk, maar wel lastig timen als je het op een bepaalde dag op een bepaalde plek wil ontvangen.
De producten komen vaak uit Ierland en worden door UPS bezorgd. De verpakking is -UPS kennende- goed verzorgd.

Scorekaart voor Microsoft Store

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie