Microsoft Store

110 producten en 165 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Microsoft Store

Review toevoegen

Algemeen

Play & Charge kit gekocht bij MS. Prima webshop geen verzendkosten, Wel wat langer onderweg dan ik gewend ben (donderdag besteld, maandag in huis) maar wel eerder dan verwacht (MS gaf dinsdag in huis aan). En het zat goed verpakt zonder teveel opvulling of te grote doos. Prima in orde

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik heb de Microsoft Surface Book 2 bij de Microsoft Store gekocht. Bestellen en verzending is snel gegaan.

Klantenservice

Ik had een issue met attachen en detachen. Even contact opgenomen met de Virtual Assistant en werd daarna doorverbonden. Helaas eerste keer met de verkeerde afdeling (XBOX). In een tweede poging kreeg ik de juiste. Daarna heel goed geholpen via Remote Support.

Algemeen: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

De aanbieding die op Tweakers stond (xbox one s bundle) stond voor 179,99. Op de microsoft site stond ook deze prijs van 179,99 als advertentie. Klik je door naar de winkel dan kreeg je de prijs van 239,99.

Klantenservice

Helpdesk vroeg om screenshots van de aanbieden. Na ongeveer 6 screenshots beroepen ze zich op dat ze geen pricematch kunnen maken. Toch maar een PS4 pro gekocht.

Algemeen

Ik wilde graag de ninecraft editie van de xbox one S en alleen de Microsoft sotre heeft die nog beschikbaar dus daar besteld.

Verzending

Gekozen voor de gratis verzending (2 tot 3 dagen). Tot mijn verbazing werd het de volgende dag al bezorgd. Gelukkig niet 13 euro betaald voor de spoed bezorging.

Algemeen

Een aantal keren besteld bij de Microsoft Store. Nu laatst een afstandsbediening gekocht. Goede en overzichtelijke website. Aankoopproces was ook duidelijk. Betalen kan met Ideal maar ook met credit cards.

Verzending

De indicatie van de levertijd klopte niet zo: levertijd zou 5-7 werkdagen duren, maar een dag na orderplaatsing was de bestelling al binnen. Ik maak dit wel vaker mee bij Microsoft Store. Wat dat betreft prima eigenlijk, maar wel lastig timen als je het op een bepaalde dag op een bepaalde plek wil ontvangen.
De producten komen vaak uit Ierland en worden door UPS bezorgd. De verpakking is -UPS kennende- goed verzorgd.

Klantenservice: Score: 3
Algemeen

het was ff zoek waar ik dat kon kopen op de Microsoft site maar toch gevonden

snelle levering prima

Klantenservice: Score: 5

Duidelijke website. Erg snelle (en gratis) levering en goede bereikbaarheid van de helpdesk.

De webshop is echter wel wat sloom.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 1
Algemeen

Zolang alles goed gaat geen probleem. Maar owee als er iets mis is. Service kun je alleen telefonisch krijgen en dan kom je uit bij een extern call center in Roemenie, bij slecht Nederlands sprekende mensen. Zij kunnen niets anders dan de standaard scripts oplezen.

Nog een frappant detail: Negatieve produktreviews op de eigen site (NL shop) worden door MS geweigerd, zelfs als er niets anders dan feiten in staan.

Ik had hier een QI charging plate (DT-904) besteld voor EUR 69,95. Volgens de omschrijving op de website geleverd inclusief netvoeding. Wat bleek: de QI charger werd geleverd zonder netvoeding. Je moest zelf maar een 5V 2,5A USB voeding regelen. Die zijn niet eenvoudig verkrijgbaar en erg duur. De servicedesk kon niets anders doen dan mij opnieuw een nieuwe charger laten bestellen - die ik zelf voor moest schieten! - en de oude terug laten sturen. Dat is inmiddels wel gecrediteerd, maar toch gek dat ik zelf eerst weer opnieuw 70 euro moet voorschieten.

Ook nadat hier opnieuw geen netvoeding bij zat (dat had ik natuurlijk al voorspeld, maar men /moest/ toch eerst dit proberen voordat de zaak geescaleerd kon worden) is de zaak "geescaleerd". Dat is inmiddels drie weken geleden en hiervan heb ik nog niets vernomen. Wel diverse mails van de callcenter agent of ik aub een enquete wil invullen en vooral positief moet zijn over haar. Deze mensen worden duidelijk hierop afgerekend, maar echt helpen kunnen ze niet.

MS heeft de tekst op de website (alleen de nederlandse) inmiddels aangepast. Nu staat er nog groterer nonsens, namelijk dat de QI charger zelf "opgeladen" kan worden via een USB poort van een PC. De QI charger heeft echter helemaal geen eigen batterij en kan niet opgeladen worden. Voorts levert een normale USB poort van een PC maximaal 0,5A en dat is bij lange na niet toereikend voor de QI lader, die een opgenomen vermogen heeft van 2,5A en pas dan efficient kan laden. Volgens de handleiding moet de voeding ten minste 1,5A/8W leveren.

Een opmerkende lezer stelt misschine dat de bijgeleverde netvoeding/lader van de telefoon gebruikt kan worden. Op zich een optie, maar de QI lader wordt verkocht als accessoire voor de Lumia 950(XL). En die telefoon wordt geleverd met een netvoeding/lader waaraan een vaste kabel met USB Type-C connector zit. De QI charging plate heeft ook een vaste kabel met daar aan een USB-A connector. Dat past dus niet.

Interessant detail is nog dat op de DE en UK site de tekst niet is aangepast en nog steeds wordt gesproken va n een meegeleverde netvoeding. Op die sites wel een aantal negatieve reviews waarin ook wordt aangegeven dat de beloofde netvoeding niet is bijgeleverd.

Verzending

Verzending is niet al te snel. Het komt ergens uit een centraal europees magazijn en duurt enkele dagen.

Klantenservice

Men wil wel, maar het zijn medewerkers van een extern callcenter die zelf ook aangeven niets te kunnen en niet Microsoft te zijn. Het callcenter bevind zich - naar zeggen van een van de medewerkers - in Roemenie en men is zeer slecht verstaanbaar, ik heb geen native speakers aan de telefoon gehad en diverse malen gebeld.

Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Betaling gaat goed, kan met paypal of creditcard, en de levertijd was sneller dan aangegeven. Top!

Verzending

Snellere levertijd dan aangegeven.

Klantenservice

De klantenservice is snel en vriendelijk. Weten alleen niet altijd antwoord voor het probleem.

Algemeen

Je wordt door de Helpdesk keurig te woord gestaan. PayPal is mogelijk en vooral de track & trace bij UPC is top. Ik had een pre-order en het geld was pas op dag van verzending afgeschreven. Vind ik een pré.

Klantenservice

Heel vriendelijk personeel! Komen echt afspraken na en durven ook snel en netjes een slecht nieuws gesprek aan te gaan. Geen gezeur, altijd fijn.

Klantenservice: Score: 0

Goede service, je kan wel helaas alleen maar betalen met creditcard; maar als je er een hebt zou dat geen probleem moeten zijn.

Algemeen

De website is overzichtelijk en het bestelproces was eenvoudig. Inloggen met je Microsoft Account. Verder eigenlijk geen bijzonderheden.

Verzending

Verzonden met UPS. Ik dacht eerst dat het uit Ierland zou komen omdat het adres in de mail Iers was maar bleek gewoon uit Nederland te komen, volgende dag dus in huis!

Algemeen

Via de Microsoft Store een HP Stream 7 tablet besteld. Overzichtelijke website en ten tijde van bestelling de goedkoopste die deze tablet in huis had. Zondag besteld, vandaag (dinsdag) al binnen!

Verzending

Zoals gezegd, zondag besteld, vandaag binnen. Keurig, gezien de levertijd van 1-5 werkdagen. Goed verpakt en verzonden via UPS.

Algemeen

Super gegaan ik heb dingen gevraagt via de chat functie. direct antwoord. de levertijd was ook keurig optijd

Verzending

Netjes verpakt. met voldoende lucht verpakkingen. zodat hij niet kan beschadigen

Algemeen

Producten zijn gemakkelijk te selecteren en afhandeling werkt perfect. Indien je toch problemen zou ondervinden, helpt de klantendienst van Microsoft je direct verder.

Verzending

Sneller ontvangen dan de beloofde 4 tot 6 dagen. Ik mocht mijn bestelling aan de deur ontvangen in 2 werkdagen.

Algemeen: Score: 2
Algemeen

De webshop is helder en overzichtelijk. Het systeem van je koop gegevens koppelen aan je microsoft email account werkt best goed.
Het betalen gooit helaas wel roet in het eten: slechts twee opties, Paypal en Creditcard. Ik heb beide dus ik poogde eerst Paypal. De kassa-betalen site laadde lang en gaf vervolgens een error, er was uiteindelijk geen bestelling geplaatst. OK kan gebeuren, maar vervolgens kijk ik naar mijn Paypal account, om te ontdekken dat er het volle bedrag al was afgeboekt! Daar ben ik niet van gediend, dus cancelde ik die betaling.
Tweede poging: creditcard faalde ook. Pas na bellen met MS support bleek dat de bank de betaling tegen hield, die zegt dat het bedrag was hoog was (niet boven mijn limiet natuurlijk). Derde poging: creditcard wel gelukt. Kostte me tijd, moeite en belminuten, en heel veel ergernis bij de Paypal afboeking... Conclusie: waar zijn de bank overschiften en iDeal opties? Ik betaal liever met bitcoin dan hoe het nu verloopt.....
Ergens iets kopen hoort niet moeilijk te zijn. Betalingen, zeker van hoge bedragen, dienen soepel te gaan. Moeten wachten met bestellen zodat ik kan bellen met support klopt ook niet.

Verzending

Verzending was heel goed, binnen 2 dagen had ik het thuis via UPS.

Algemeen

De service is zeer goed te noemen. Dit is te lezen in het verhaal bij aftersales.

Klantenservice

Ik heb nog nooit zo'n enorm goede service meegemaakt als dit.
Ik vermoed wat problemen met mijn tablet en de batterij, verder leek hij wat backlight bleeding te hebben. Werkelijk binnen 6 minuten bellen is er al geregeld dat de tablet thuis wordt opgehaald en er dan kosteloos een vervangend exemplaar komt.

Absoluut verdiende 5 sterren!

Algemeen

Erg strakke en nette webwinkel (betreft in dit geval de duitse, maar die is hetzelfde als de Nederlandse). Makkelijk alles in het winkelwagentje kunnen doen. Inloggen met mijn MS-account en afrekenen. Erg makkelijk.

Prachtig product ook (subjectief) maar ook duidelijk dat het om een RT model gaat en goede uitleg op de website.

Verzending

2 dagen later lag hij al op de mat, super snel en erg netjes gedaan. Netjes verpakt, had misschien iets beter gekund als in wat frutsels tussen karton en doos, de hoekjes waren een béétje gebuts op de doos, maar goed... je zag het amper en het gaat natuurlijk om het product!

Klantenservice

Een dode pixel in mijn scherm, en dat bij mijn verse Surface! Contact via de chat gehad met MS USA, die heeft mij doorgestuurd naar de duitse store. Ze stonden mij netjes in het Engels te woord. Geen problemen dat het om maar 1 pixel ging, ze wouden hem gelijk om laten wisselen.. maar omdat hij niet verkrijgbaar is in Nederland werkt dat niet dus moest ik hem retourneren. Geen probleem alles werd uitgelegd en voor mij geregeld. ze stuurden mij binnen 72 uur (zat een zondag tussen) een retourformulier. Hem aangemeld voor de maandag (vrijdag aangevraagd) en maandag is het gelijk opgehaald aan huis door ups. Zelfde week stond het geld alweer terug op mijn mastercard.

Zelfde week mijn nieuwe surface ook ontvangen. Erg fijn allemaal.

Scorekaart voor Microsoft Store

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie