×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

192 producten en 210 uitvoeringen

Gebruikers over webshop IPcam-shop

Review toevoegen

Algemeen

Online een Foscam PTZ outdoor camera gekocht, met lente korting de goedkoopste momenteel. Keuze uit Post NL en UPS (gratis). Op tijd geleverd en goed verpakt.
Paypall en creditkaart betalingen zijn zonder extra kosten.

UPS, Prima!

Algemeen

Prima webwinkel! Altijd goed bereikbaar per telefoon of email. Hebben veel kennis en kunde in huis.

Verzending

Niks op aan te merken, postnl verzendopties altijd makkelijk.

Klantenservice

Daarom koop ik hier, altijd goede support en productkennis.

Algemeen

Na adviezen ingewonnen een Dahua A46 aangeschaft. Ik kreeg de kans om nog in hun test fase deze camera aan te schaffen.
De cam bleek niet te voldoen, support mocht niet baten, waarschijnlijk ook door gebrek aan ondersteuning van de leverancier.
De winkel bood aan om de camera terug te nemen. Daarvoor mijn dank.
Al met al en goede ervaring dus.

Keurig ingepakt, snelle levering

Klantenservice

Na klachten proberen ze te helpen. Helaas in dit geval hielp dat niet.
Blijft wel steeds vragen hoe het nu staat, dus is wel betrokken.

Algemeen

Overzichtelijke site, groot aanbod van camera's en accessoires, nette prijzen (met de korting) en goede uitleg en tips bij de producten.

Verzending

Snel verzonden, goed verpakt.

Klantenservice

Bij de bestelling van mijn camera had ik de verkeerde verlengkabel besteld. Contact gehad, retour via de site, heldere communicatie over de stappen van het retourproces en geld snel terug. Uitstekend.

Algemeen

Altijd een fijne ervaring om competente en klantgerichte mensen aan de telefoon te hebben. Ik kreeg goede voorlichting en advies. Ook de prijs van de Foscam FI9853 was gunstig in vergelijking met andere firma's.

Verzending

Zoals je tegenwoordig mag verwachten werden de Foscam FI9853 en de AllNet powerline set snel geleverd. Ik had zelf besloten (vanuit jeugdig optimisme) om een poging te wagen om 200 meter te overbruggen met de AllNet Powerline ook al gaven de specs een max afstand aan van (uit het hoofd) 120 meter.

Klantenservice

Toen de AllNet Powerline set de 200 meter niet bleken te overbruggen kon ik de set probleemloos teruggeven.

Algemeen

ik dacht iets te bestellen bij de shop. speciale prijs stond er bij het artikel. Bleek dat er 0.90 cent werd berekend voor het item en ik dacht dat er stond 90 euro. Dat was dat een korting v 70%. Daarna volgde er wel een heel klantonvriendelijke mailwisseling met ene *snip - persoonsgegevens* wie zou zich dit anders permitteren?

Klantenservice

de manier waarop ik daar ondanks mijn uitleg via mail te woord werd gestaan. ongelofelijk. Dit kan ik niemand aanraden. stel je voor na de koop gaan ze ook zo met je om. gelukkig zijn de spullen elders goedkoper en de service vele malen beter

Beste heer Kwekkert,

We willen graag even reageren op uw review en e.e.a. aan informatie compleet maken.

Helaas stond er een product niet met de juiste prijs op onze website, namelijk 0,90 cent i.p.v. 269,90 euro. U dacht, laat ik het toch eens proberen en er 2 aanschaffen voor deze (voor iedereen duidelijk) niet correct ingestelde prijs.

Wij hebben u daarna netjes een mail gestuurd dat de prijs niet juist was en ook dat de betaling van 11,75 euro niet in verhouding was met de normale orderprijs van 540 euro en hierop volgend uw aankoopbedrag van 11,75 terugbetaald.

Maar we snappen uiteraard uw teleurstelling dat het helaas niet was gelukt is om deze 2 producten voor dergelijke extreem lage prijs te kunnen aanschaffen.

Excuses hiervoor.

Algemeen

Ik kende de winkel niet, maar ben afgegaan op de pricewatch. De prijs was in ieder geval zeer scherp. De website is informatief en het bestelproces verloopt vlot en gebruiksvriendelijk.

Verzending

De levering was correct en uitstekend verpakt.

Algemeen

Al meerdere camera's bij deze webshop besteld. Altijd snel een reactie op vragen en ook zeker compleet.

Verzending

Bestellingen worden snel verwerkt en afgehandeld.

Klantenservice

In mei weer een camera (Foscam FI9831P) gekocht en na 5 maanden gaf de camera een vrij hoge toon en als je daar gevoelig voor bent extra irritant.

Contact opgenomen met IpCamShop en kreeg binnen 2 uur een email mbt een RMA aanmelding en inforatie voor opsturen van de camera.

Op woendagmiddag de camera op de post gedaan.
Donderdagochtend half elf hadden ze de camera ontvangen.
Donderdagmiddag 14:15 een email ontvangen dat ze mij een nieuwe camera toesturen.
Vrijdagochtend 10:39 Postnl aan de deur met een gloednieuwe camera.

Respect voor deze manier van aftersales. Daar kunnen zeer veel bedrijven een voorbeeld aannemen en komt maar vrij weinig voor. Via een RMA systeem krijg je van elke wijziginge een email.

IpCamShop dank voor de snelle service!!

Algemeen

Bestellen, en binnen een week in huis (UPS Buitenland). Snel en simpel dus geen klachten.

Verzending

UPS aan huis, belletje bij aflevering. Tracking code etc. Prima.

Algemeen

Een paar maanden geleden werd er bij ons in de straat tot 3x toe in een maand tijd ingebroken, gelukkig nog niet bij ons maar ik vond dat ik wel maatregelen moest treffen om dat te voorkomen, en dus had ik het idee om een camera te gaan ophangen in de tuin bij de voordeur onder een afdakje. Zodat ik kon opnemen zodra er iemand de tuin inkwam.

Opnemen was geen probleem aangezien ik al een Synology had.

Na wat zoeken kwam ik terecht bij deze winkel, ben een beetje gaan zoeken op de website en Axis leek mij wel wat, dit merk kon ik al via een kennis.

Een mailtje gestuurd, situatie uitgelegd en welke ze mij zouden adviseren, binnen nog geen kwartier had ik een reactie. Dat ik naar de M30 series kon kijken en dan de outdoor versies.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de M3025-VE. Deze hangt nu onder het afdak bij de voordeur en neemt op zodra er iets beweegt in het opname veld wat ik geselecteerd heb.

Verzending

Rond de middag besteld en de volgende dag in huis.

Klantenservice

Binnen een kwartier al reactie met advies.

Algemeen

Ongeveer een half jaar geleden hebben we via IPcam-shop een drietal camera's en een Synology aangeschaft.Het advies van een van de collega's ging ver, zelf kom ik uit de analoge cctv wereld en wist niet

waar ik aan moest denken. Zelf zat ik nog in beeldlijnen te denken, maar dat gaat niet op met IPcamera's. Door de kennis van IPcam-shop heb ik mijn keuze gemaakt en ben gegaan voor de AVN420, welke mijn poort, achtertuin en voordeur in de gaten moeten houden. Voor een dergelijke kleine camera in vergelijking tot mijn vorige camera's heb ik superscherp beeld. Ook in de avond is het beeld ondanks de ruis erg netjes.

De camera beelden worden op basis van beweging opgenomen, ik kan met gemak een maand terug kijken. De surveillance software is geweldig en kan makkelijker sneller iets terugzoeken.

Al met al ben ik supertevreden over het mijn aankoop en zonder advies hierin van IPcam-shop had ik wellicht het verkeerde aangeschaft

Verzending

Er kan gekozen worden tussen UPS en POSTNL wat prettig is als je in 1 van de 2 minder vertrouwen hebt. Wij kozen voor Postnl en het pakket werd keurig de volgende werkdag geleverd.

Klantenservice

Zoals aangegeven het verkoopadvies was uitstekend. Bij installatie had ik ook wat hulp nodig en dat is via Teamviewer op afstand prima geregeld. Mijn systeem was in een half uurtjes compleet werkend. Ik denk dat je bij weinig webwinkeld dergelijke support kunt verwachten. Al met al een prima webwinkel die zich onderscheid door goed advies, prima prijzen en een uitstekende klantenservice.

Algemeen

voor de bestelling ging de communicatie vrij vlot. Na de bestelling kan je enkel op service rekenen via teamviewer tijdens kantooruren .... bestelling en levering ging snel en vlot. Geleverd materiaal voldeed eigenlijk niet aan verwachtingen en dan kan je wel alles terugsturen maar goed dan moet je ook weer opnieuw opzoek ... terwijl als ze je eerlijk de negatieve punten communiceren kan dat vermeden worden (maar ja dan koop je het materiaal ook niet ... dus zegt men maar de minpunten niet ..) jammer

Verzending

kan enkel maar via ups of post nl ... geen andere opties maar zelfs internationaal ging dit snel en vlot en alles goed aangekomen.

Klantenservice

Voor de aankoop doet men wel moeite om wat je zoekt te verkopen. Maar na de verkoop wil men de remote service (tegen betaling) uitbuiten .. en dat kan enkel binnen beperkte kantooruren (voor installaties moet je bij de installatie staan, wat vaak niet mogelijk is tijdens kantooruren). zonde. Van de twee medewerkers is er eentje wel behulpzaam, een andere wimpelt alles af, ergerlijk.

Algemeen

Bestellen en betalen was geen enkel probleem. Het betrof een opdracht van +/- 1800. Daarna ging het behoorlijk mis qua service en dienstverlening.

Verzending

De levering verliep normaal. Aangezien het een wat grotere opdracht was, was de levertijd iets van een week. Niet irreel in ieder geval.

Klantenservice

Werkelijk nog niet eerder zo'n belabberde internetshop meegemaakt. Als de order gegeven en geleverd is begint de luie arrogantie. Nul (lees: -5) assistentie. Een retourzending van een tweetal niet functionerende camera's waarvan keihard en stellig wordt beweerd dat deze door hen niet ontvangen zijn, men het lef heeft om achteraf / na reclamatie te melden dat de retourzending had moeten worden voorzien van een "handtekening bevestiging", wordt door hen geadviseerd dat PostNL dan maar aansprakelijk dient te worden gesteld, want zoals ipcam-shop aangaf "het kwam wel vaker voor dat de postbode gewoon afvinkte dat ie ergens was geweest ter aflevering en er nooit aan de voordeur was geweest uit bv. tijdgebrek". Als dan vervolgens PostNL een onderzoek start duikt de zending opeens op bij ipcam-shop. Totaal een week of vier mee bezig geweest. Met droge ogen beweert men vervolgens bij ipcam-shop dat deze camera's worden terug gestuurd naar China ter reparatie. Voor de goede orde: de uit te voeren reparatie betreft in deze slechts een firmware update. Gelooft u het? Voor een camera met een verkoopprijs van pak 'm beet nog geen 100 inclusief btw? Heen en weer naar China voor een firmware update? Na op de kop af 6 weken wachten, aansluitend op de eerdere 4 weken van onvindbaarheid kwamen de twee camera's terug uit China. In exact dezelfde verpakking als zoals wij deze verstuurden, maar dan ook x-act hetzelfde (zelfs de inhoud van de doos was niet van z'n plaats geweest) kwamen onze camera's terug. Ik denk dat het "heen en weer verzenden naar China" niet is gebeurd. Zo simpel is het naar mijn idee. Wij hebben voor om en nabij 1800 bij dit bedrijf besteld en het is de slechtste internet-koop-ervaring ever. We kopen zakelijk dagelijks op internet; nog niet eerder zo'n ongeorganiseerde, domme arrogante tent meegemaakt. Nul service, slechts snelle handel en domme arrogantie. Onze ervaringen zijn zeer zeer slecht. Bovenstaand is de ervaring zoals wij werkelijk hadden. Niets meer, niets minder.

Beste klant,

Allereerst dank voor de reactie en vervelend dat u e.e.a zo ervaren hebt.

We hebben de email conversatie erop nagelopen en er is idd iets misgegaan bij de ontvangst van de defecte goederen, hier zijn ook excuses voor aangeboden. Daarna zijn de camera's (1 jaar in gebruik) bij onze fabrikant in China omgeruild voor 2 vervangende en goed werkende camera's. Helaas kunnen we gebruikte goederen ouder dan 3 maanden niet zomaar vervangen voor nieuwe exemplaren dan geldt er een reparatie proces welke bij de meeste fabrikanten het geval is.

Dergelijke gang van zaken m.b.t. de zoekgeraakte camera's is gelukkig een grote uitzondering op de regel waar alle retouren en RMA's door ons binnen zeer korte tijd worden afgehandeld.

E.e.a. is ook terug te lezen in onze inmiddels meer dan 600 beoordelingen op Feedbackcompany, zie ook: https://beoordelingen.fee.../NL-NL/IPcam-shop.nl.html

Vriendelijke groeten,

Klantenservice:

Ik kreeg snel een reactie op mijn vraag, helaas was er geen tijd om verder uit te zoeken of er een product was die aan mijn wensen voldeed.

Extra informatie ipcam-shop: Review is geplaatst in de hoedanigheid als stagiar/trainee van het bedrijf Divitel dus niet als consument. Verzoek om informatie was dermate veelomvattend en veel uitzoekwerk dat we hier niet direct een antwoord op kunnen geven.

Algemeen

Ik heb vier Foscam FI9820W IP-camera's aangeschaft. De camera's kostten toen EUR 149,90 per stuk.

De bestelling plaatsen via de website ging prima. Het is een eenvoudige Magento-website met een standaard bestelproces. Het spreekt allemaal vanzelf.

Aanvankelijk twijfelde ik over de professionaliteit. Niet per se omdat er gebruik wordt gemaakt van een opensourceoplossing, maar meer om de uitwerking ervan.

De soms wazige en vervormde afbeeldingen, tenenkrommende zinsconstructies en taal- en spelfouten wekken niet een heel professionele indruk.

Ook de taalfunctie (vijf talen) werkt grotendeels niet. Engels is deels ingevuld, maar voor de rest wordt alleen de menustructuur vertaald. Mijn tip zou zijn om deze functie uit te zetten of alles netjes te vertalen.

Omdat ik her en der positieve terugkoppeling tegenkwam over deze webwinkel heb ik toch mijn bestelling geplaatst.

Verzending

Verzending was prima; geen bijzonderheden.

In n woord schandalig.

Ik heb in september 2012 vier Foscam IP-camera's gekocht. De camera's hadden af en toe wat kuren, maar dat werd in de loop der tijd alleen maar erger:

1. Camera's gingen spontaan naar de neutraalstand (PTZ, pan-tilt-zoom)
2. Camera's waren niet bereikbaar
3. Twee camera's maken herrie als je beelden bekijkt, alsof er een harde schijf ratelt
4. Groen/paarse digitale storing in beeld
5. PTZ werkt niet altijd goed (reageert niet of traag, richten is lastig)
6. En camera hield er helemaal mee op
7. Blijven klikken bij inschakelen infrarood bij schemer
8. Geluid via de cameramicrofoon onbruikbaar (overstemd door geruis en getik)
9. Opname bij beweging werkt niet goed (beweging wordt niet altijd geregistreerd; lastig als je opnamen wil terugkijken wie de bloembakken voor de deur heeft verschoven)

Bovendien doen de problemen zich afwisselend voor. Je kent het wel, de ene keer wel, de andere keer niet.

Ik had de camera’s al voorzien van de laatste firmwareversie; er was al anderhalf jaar geen nieuwe versie uitgebracht.

Na wat zoekwerk op internet kwam ik er achter dat dit model op heel internet wordt verguisd; enkele voorbeelden:

Omdat ik twee jaar garantie had, heb ik de camera’s teruggestuurd naar IPCam-Shop. Ik heb per camera een lijstje meegestuurd met de verschillende problemen en beeldmateriaal beschikbaar gesteld.

De eerste vraag via het ticketsysteem was of de camera’s via wifi of bedraad waren aangesloten. Dat had ik echter duidelijk aangegeven: via wifi. Bovendien gaf ik aan dat de dekking in huis overal ‘goed’ was. Overheen gelezen waarschijnlijk. Kan gebeuren denk je dan.

IPCam-Shop heeft echter geen enkel probleem geconstateerd, maar ‘gaat nog even door met testen’. Op die reactie antwoord ik zekerheidshalve dat de problemen zich ook niet noodzakelijkerwijs direct voordoen als de camera’s net zijn ingeschakeld. Ik ben dan ook erg benieuwd he en wat er precies getest wordt.

Vanaf dit moment gaat het RMA-traject volledig de mist in. Oorzaak, gevolg en relevantie zijn mijn contactpersoon volstrekt vreemd. Werkelijk alles ligt aan het wifi-netwerk. Dat de dekking overal in huis nagenoeg 100% is en dat de camera’s maximaal 10 meter van de router zijn geplaatst, doet er blijkbaar niet toe. Bovendien zijn mijn router en accesspoint tussentijds vervangen. De problemen doen zich zowel met het oude als het nieuwe netwerk voor.

Ik citeer:

“IPcamera's en Wifi is niet hetzelfde als een smartphone/laptop. Een IPcam heeft een veel beter wifi signaal nodig en is veel gevoeliger voor storingen/onderbrekingen van het signaal. Wij hebben 4 jaar ervaring met Foscam en dit is erg herkenbaar voor ons. Camera's die bij klanten niet werken en bij ons wel op wifi. Mijn collega heeft de camera's uitgebreid getest en ziet geen problemen tot aan nu. We laten de test nog een aantal dagen voortduren.”

Klikken de camera’s doorlopend wanneer ze bij schemer omschakelen naar infrarood? Komt door wifi. Gaan de camera’s spontaan naar de neutraalstand? Komt ook door wifi. Echt waar. We hebben tenslotte vier jaar ervaring met Foscam. Dat de camera’s alleen na een stroomonderbreking naar de neutraalstand gaan (en pertinent niet na het wegvallen van een wifi; wat een kul) wordt voor het gemak maar even genegeerd. Waarom geeft n camera soms een groen/roze storing, maar de rest niet?

Maargoed, met zinnen als ‘Bij resetten van de camera door wifi verbreken gaat de camera weer naar de beginpositie (neutraal).’ is het ook bijzonder moeilijk om te begrijpen wat men mij duidelijk wil maken.

Uiteindelijk zijn de camera’s teruggestuurd zonder enige toelichting. Nergens een notitie in de doos met wat er is gedaan. Ik vermoed dat de camera's aan zijn gezet en dat er na drie dagen is gekeken of ze het nog doen. Tja, dan constateer je mijn problemen inderdaad niet. Je verwacht toch op zijn minst een reactie met wat er is gedaan, dat er (helaas) niets is geconstateerd, maar dat (bijvoorbeeld) de firmware opnieuw is genstalleerd en dat men hoopt dat dit een en ander heeft verholpen. Mochten er nog problemen zijn, dan zijn we u graag weer van dienst.

Wat een minachting van de klant. Alsof ik de hele boel voor de lol terugstuur! Ik installeer de camera’s opnieuw en wanneer de problemen zich nog steeds voordoen, dan gaan de camera’s weer terug en schakel ik – wanneer nodig – juridische hulp in.

Algemeen

Vlak voor de kerst hier een ipcamera besteld. De site is overzichtelijk met de veel informatie bij de producten. Tevens was de prijs gunstig t.o.v. de concurrentie.

Verzending

Verzending was binnen zoals vermeld op de website. Product was keurig verpakt.

Klantenservice

Helaas na 3 maanden problemen met de IR-led's op de camera. Via de site een RMA aangemaakt. Zodra er akkoord was het product teruggezonden. De dag na de ontvangst door ipcamshop heb ik weer een werkende camera ontvangen. Lekker snel dus.

Algemeen

Mijn eerste ervaring met deze webshop was heel erg goed, op mijn vragen werdt binnen een half uur op gereageerd, ik was op zoek naar een camera voor bij mij thuis omdat er een aantal inbraakpogingen waren geweest in zeer korte tijd. Men had begrip voor mijn situatie en dacht mee, men leverde support die ik niet gewend was van een webwinkel.

Klasse!

Verzending

De levering van de camera ging vlotjes, niets op aan te merken.

Klantenservice

Na een tijdje de camera te hebben gebruikt wilde ik minder valse meldingen, iedere keer kijken naar mijn telefoon omdat er iemand voorbij liep was niet helemaal de bedoeling.
Men adviseerde mij een PIR te nemen om de valse meldingen te minimaliseren en tot op heden geen valse meldingen meer gehad, ofwel top onderteuning!

Algemeen

Duidelijke website, nette prijs/kwaliteit verhouding, uitstekende support, veel inhoudelijke technische kennis. Eerlijke en klantvriendelijke zaak.

Verzending

Goed verpakt en erg snel geleverd!

Klantenservice

Bestel er al jaren zonder problemen. Echter had 1 van m'n camera's na anderhalf jaar een kapotte adapter (geen doos e.d. meer, enkel de camera). Binnen een dag was m'n camera al terug gestuurd met nieuwe adapter!

Algemeen

Snelle reactie op vraag vooraf, duidelijke website, veel keus in assortiment en goede kennis van het eigen product.

Verzending

Levering volgende dag, goed verpakt.

Algemeen

Overzichtelijke website en een groot aanbod aan verschillende IP camera\'s. Vooral de optie "Cam zoeken" is erg handig, waarbij je de mogelijkheden kunt aanvinken waaraan jouw camera zou moeten voldoen.

Verzending

Ik heb hier twee bestellingen kort achter elkaar gedaan. De eerste bestelling deed ik vr 16:00, en zoals op de website wordt vermeld werd deze de volgende dag bezorgd. De tweede bestelling deed ik na 16:00, deze werd twee dagen later bezorgd. Erg netjes dus.

Klantenservice

RMA\'s worden hier snel afgehandeld. Helaas begon n van de camera\'s na enkele dagen wat problemen te vertonen, en op een gegeven ogenblik deed hij helemaal niets meer. In overleg met IPcam-shop een RMA ticket aangemaakt en binnen twee dagen had ik een nieuwe camera in huis.

Scorekaart voor IPcam-shop

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg