Foto Mignon

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Prima leverancier. Ik vond hier wat ik zocht voor een goede prijs. Bestellen met een paar muisklikken, uitstekende communicatie over verzending en vlotte levering. Goed verpakt zonder overbodig materiaal.

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

ik heb het product in de winkel gekocht. Was daar erg tevreden over. Zeer goede service.

In de winkel gekocht.

Klantenservice

Zeer goede service en erg klantvriendelijk. Ik ben in de winkel geweest en heb daar de lens gekocht. Eerder al een camera bij hen gekocht en was toen ook erg tevreden over deze winkel. Ze nemen echt de tijd voor je om alles goed uit te leggen en ze geven je het gevoel welkom te zijn. Ze vragen goed door wat je echt wil zelfs als je er zelf nog niet helemaal uit bent. Dat is echt een grote plus. Ik zou deze winkel echt aanraden. Aan mij hebben ze een vaste klant.

Algemeen

Bestelling snel geplaatst. Betaling via iDeal of vooruitbetaling. Helaas geen mogelijkheid om via credit card te betalen.

Verzending

Product werd uitstekend verpakt verzonden binnen de beloofde termijn. Track en trace code werd netjes meegestuurd. Zou volgende keer weer bij foto Mignon bestellen.

Algemeen

Mijn eerste DSLR gekocht via Foto Mignon. Nikon D3300 + AF-S Nikkor DX 18-105mm G ED VR. Prijs is marktconform (hoort zelfs bij de goedkopere opties!) en voor 30 euro extra een mooi Nikkon pakket erbij met opbergtas en een extra originele batterij!

Verzending

Levering was op tijd, stevig en degelijk verpakt. Was alleen een klein probleempje met de Track&Trace code. Deze was foutief door gecommuniceerd naar mij toe. Maar na een telefoontje had ik de goede en was dit in orde.

Klantenservice

Vriendelijke en goed bereikbare klantenservice, niets op aan te merken.

Algemeen

Nergens een puntje kritiek op. Erg snel en vlot bedrijf. Erg klantvriendelijk en vol van vertrouwen. Betrouwbaar zijn ze zeker!

Verzending

Verzending ging super. Artikel was goed verpakt.

Klantenservice

Erg vriendelijke klantenservice. Staan je goed te woord en hebben snel een antwoord klaar.

Algemeen

Duidelijke website. Telefonische geverifieerd of "op voorraad" ook echt waar was (product was nog zo nieuw dat het nergens elders verkrijgbaar was). Snelle bevestigingen, betaling kon via ideal, prima verpakt en verzonden en snel in huis. Niets op aan te merken.

Verzending

Snel, goed verpakt, geheel zoals beloofd. Verzending via postnl.

Klantenservice

Vriendelijk aan de telefoon geholpen met correcte voorraadinformatie. Was maar kort en beperkt maar goed.

Algemeen

De website vergeleken en Foto Mignon Had een mooie kerst actie dus daar besteld. Gebeld of ik de kerst actie gelijk kon besteden,maar was eigenlijk bedoeld voor klanten in de winkel.
Dat was voor mij geen optie ik woon in Nieuwstadt (L)
Kreeg de actie toch verzilverd in een reserve accu en een snelle geheugen kaart.
Super!!!

De verzending zou 1 tot 3 dagen duren. De volgende dag had mijn mooie Sony
camera al in huis.
Helemaal goed. Keurig en stevig verpakt, met een nette adressering. Ook een controlezegel erop, duidelijk geen dozenschuivers.Compleet geleverd met een track en trace tracking systeem.

Klantenservice

Telefonie's contact gehad,was zeer vriendelijk en correct. Actie kunnen verzilveren.
Bedankt

Algemeen

Goed bereikbare overzichtelijke site en telefonisch bereikbaar op een normale manier.Leuke deals die net het verschil geven met con-collega's.Snelle reactie op bestelling en je wordt goed op de hoogte gehouden van status bestelling.Geen poespas gewoon een aanrader!

Verzending

Prima verpakt en op de afgesproken datum keurig netjes ontvangen.

Klantenservice:

Gekozen voor Foto Mignon vanwege de lage prijs / deal. Een gratis accessoires pakket erbij. Eerst wilde ik de camera bestellen voor verzending, maar heb toch voor gekozen om deze op te halen. Zij hebben een actie "afhalen is goedkoper". Dus was 50.- snel verdiend.

Algemeen

Telefonisch goed te woord gestaan. Contact via de mail helder. Bestelling op de aangegeven tijd volgens afspraak ontvangen.

Verzending

Prima verpakt. Dat vind ik belangrijk.

Algemeen

fijne partij. door een foutje tijdens het bestellen was het en en ander niet duidelijk. ze belde me vriendelijk op en alles ging vlotjes daarna. ondanks dat ik laat op de middag bestelde kwam het toch op tijd aan.

Verzending

voldoende verpakt. doos in doos met voldoende plakband.

Algemeen

Werd over mijn bestelling dmv email prima op de hoogte gehouden. Product was op voorraad en was super beschermd ingepakt

Verzending

Prima verpakt naar mij verstuurd. Wel zo prettig bij een kostbaar objectief

Klantenservice:

Aan de hand van shopreviews heb ik gekozen voor Foka-Superstore in Rotterdam en Foto Mignon in Amsterdam.
Op vrijdag morgen eerst bij Foka langs om te informeren voor de aankoop van mijn eerste spiegelreflexcamera. Korte wachttijd en prima uitleg gekregen. Wel jammer dat de verkoper na een uur uitleg wat ongeduldig werd. Hij sprak veel in technische termen en leek te vergeten dat dit mijn eerste ervaring was met een spiegelreflex. Misschien had hij beter kunnen vragen waar ik vandaan kwam in plaats van mij naar de website te verwijzen om mij de prijzen te laten vergelijken tussen diverse lenzen van Canon versus Nikon. Een klant mag die service verwachten voor een aankoop van 2500 Euro. Al kost het dan meer tijd.
Bij Foto Mignon was er die vrijdagmiddag geen wachtrij. Ook hier kreeg ik prima uitleg. De verkoper paste zich aan bij mijn fotografische kennis en gaf extra tips bij de overstap naar een spiegelreflex camera. De winkel is kleinschalig en je wordt er als klant persoonlijker behandelt. Hier dus wel een prijsvergelijking tussen Nikon en Kodak met lenzencombinatie. Foka en Mignon liggen qua prijzen dicht bij elkaar en juist in een persoonlijker benadering weet Mignon zich van Foka te onderscheiden.

Wat het parkeren betreft, dat was ondanks alle drukte (parallelweg afgesloten) en het fileparkeren goed te doen. Je kunt er voor max. één uur parkeren met de pin.
Bij Foka ben je gebonden aan een opgeladen chipknip en ben je 20x meer kwijt aan parkeerkosten.

Voor bestellingen op afstand heb ik de indruk dat ik in de toekomst, bij vragen, beter te woord wordt gestaan bij Foto Mignon dan bij Foka Superstore waar de verkoopdruk hoger lijkt te liggen.

Klantenservice:

Gisteren op zoek naar een D800 en al vrij snel uitgekomen bij Mignon. Gisteravond gelijk naartoe gegaan (enige fotowinkel met koopavond in de buurt) en netjes geholpen. We konden onze oude D7000 en 18-200 inruilen tegen een redelijke prijs.

Een aanrader wat betreft winkel, personeel en prijs. Enige minpuntje is de locatie, welke met de auto toch vrij lastig te bereiken is wat betreft parkeren (er zijn wel tijden beschikbaar dat je goedkoop voor de deur kunt parkeren, maar niet de gehele dag).

Klantenservice:

Onlangs een Canon 17-85mm objectief gekocht. Deze winkel was een van de goedkopere in de pricewatch en zit toevallig bij mij in de buurt. Na het product op de website bekeken te hebben direct even langs gefietst. Een zeer vriendelijke verkoper die de tijd nam voor advies en uitleg. Ik mocht het objectief daar even proberen en heb het direct gekocht. Zeer tevreden.

Algemeen

Zeer goede site, kan wel een update gebruiken maar alles staat er.

Heb een Sigma 30mm lens aangeschaft voor mijn NEX 5n bij Foto Mignon omdat zij de lens op voorraad hadden voor een prima prijs, het vreemde vond ik dat ik blijkbaar gebeld ben om 16:00 op 30-1 door Foto Mignon, ik weet alleen niet waarom omdat mijn telefoon boven lag (handig hè mobieltjes) dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom.

Bestellen ging makkeljk en snel, en ook update emails zijn uitstekend.

Verzending

Dag na bestellen netjes de lens in eigen doosje in een wat grotere doos met daarin pinda's en luchtkussen, uitstekend verpakt dus!

Klantenservice:

Ik zag in de Pricewatch dat deze winkel een goede prijs voor de lens vroeg, een goede voorraad had, en niet te ver bij mijn huis vandaan zat. Ben er even langs gefietst, heb vakkundig advies gekregen, en ben met een mooie lens naar huis gegaan.

Ik had zelf ook al reviews gelezen over de lens en de alternatieven, en de verkoper was echt op de hoogte van de producten en de pro's en con's. Kreeg genoeg tijd om over mijn aankoop te denken, en verder nog een leuk gesprek over de ervaringen met mijn camera. Zo krijg je het via internet niet.

Algemeen

Canon 5DmkIII gekocht samen met de 24-105 L lens met aantal accesories. Ik werd zeer vakkundig en vriendlijk geholpen. Personeel is heel proffesioneel en behulpzaam. Ze nemen alle tijd voor de klant. Winkel heeft goede voorrad en veel accesories voor scherpe prijzen.
Ik kreeg daarnaast nog goede advies over uitbreiding mogelijkheden en dat ik ook gelijkwaardige leentoestel mocht gebruiken als er ooit mijn camera naar de reperatie zou moeten.

---

Ik heb het online besteld en betaald en in de winkel opgehaald. Makkelijk en gelijk bevestiging.

Klantenservice

3 dagen naar de aankop was ik toch niet zo tevrden met het bereik van de 24-105 lens en ik mocht die zonder prombleem voor een ander omruilen. Dat had ik dus niet verwacht! Met dit sort service ga ik zeker daar vaker kopen ! Ik zal ze zeker aan mijn bekenden aanraden.

Klantenservice:

Via de pricewatch ben ik op de website van Foto Mignon gekomen. Vervolgens even met de winkel gebeld of de Nikon D800 body op voorraad was en een medewerker vertelde mij enthousiast dat ze deze camera hadden. De medewerker heeft samen met mij de camera en de bijgeleverde accessoires stap voor stap laten zien. Vervolgens gevraagd, niet opdringerig, gewoon netjes, of ik nog toebehoren nodig had.

---

Deze winkel heeft bij mij een goede indruk achtergelaten.
Ik vond het een nette winkel met concurrerende prijzen, goede uitstraling, groot assortiment met veel voorraad.
Het personeel is deskundig en enthousiast, en nemen de tijd voor je.
Dit soort winkels met concurrerende prijzen scoort bij mij het hoogst. Een echter aanrader, gewoon helemaal top!!!

Algemeen

Via een vriend van mij werd ik op Foto Mignon gewezen, vanwege de scherpe prijzen en goede service. Ik heb hier mijn Panasonic DMC GF3 kit besteld en die was bij Foto Mignon het goedkoopst en ook werkelijk op voorraad. Duidelijke website met een goede update van je bestelstatus. Nadat ik had besteld op maandagochtend werd ik in de loop van de dag gebeld met de vraag of ik ook interesse had in een tas en een sd card. Door mijn enthousiasme over deze fantastische camera was ik dat helemaal vergeten erbij te bestellen. De zeer correcte en professionele medewerker met een prettige telefoonstem, wist mij een voordeelpakket aan te bieden. Uiteraard heb ik dit erbij besteld. Alles eenvoudig via Ideal betaald!

Verzending

De verzending zou 1 tot 3 dagen duren. De volgende dag had mijn mooie Panasonic camera al in huis.
Helemaal goed. Keurig en stevig verpakt, met een nette adressering. Ook een controlezegel erop, duidelijk geen dozenschuivers.Compleet geleverd met een track en trace tracking systeem, waar ik geen gebruik van heb gemaakt.

Klantenservice

Ik had een 8 gb sd card bij mijn voordeelpakket besteld, maar ik wilde achteraf toch liever een 16 gb sd card omdat ik eind mei op vakantie ga. Even een mailtje gestuurd en het was geen probleem om deze te ruilen. Snel opgelost! Aangezien ik deze week in Amsterdam was, heb ik het geheugenkaartje in de winkel geruild. Meteen even kennis gemaakt met het verkoopteam, erg leuke enthousiaste mensen. Ik heb in de winkel meteen een kado voor vaderdag gekocht, een mooie Samsung compact camera. Ik zal iedereen naar deze website/winkel sturen! Heren, bedankt.

Scorekaart voor Foto Mignon

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie