iEar'

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Via tweakers op deze site aanbeland, ze waren het goedkoopst met het product (subwoofer) en gratis verzending, dus meteen besteld.

Verzending

Gisteren besteld, vandaag (zaterdag) netjes afgeleverd.

Klantenservice:

Op goed geluk komen aanwaaien in deze winkel om enkele speakers te kunnen bekijken en te beluisteren. Dit was geen probleem en ik werd direct meegenomen naar een studio om enkele speakers te beluisteren.
Toen ik nadien mijn bestelling wou plaatsen, bleken de gewenste speakers niet voor leverbaar in de gewenste kleur. Men heeft toen terug een ganse voormiddag (ongeveer 2 uur) voor me uitgetrokken om naar een tiental andere speakers te luisteren. Er kon tijdens deze luistersessie geschakeld worden tussen hun muziek of eigen gekozen muziek (zolang deze digitaal kon gevonden worden). Ook was het geen probleem om de speakers op verschillende receivers te beluisteren.
Ze hadden een ruime keuze aan speakers rond mijn budget.

Hun site geeft me toch wel wat problemen. Traag bij het herladen van de keuzes. Regelmatig dat producten in de vergelijking blijven hangen etc...

Algemeen

Site is logisch opgebouwd. Daar dit geen dozenschuivers zijn maar specialisten die echt hart voor audio en voor hun klant lijken te hebben en bovendien ook in een winkelpand gevestigd zijn (dus apparatuur ook in werkelijkheid te zien) hebben zij in mijn ogen echt meerwaarde. Het goede advies en de kennis van de diverse componenten was voor mij een verademing. Daarnaast ook ook eerlijk advies.

Er komt snelle reactie op emails en telefonisch contact geeft geen problemen. Toen ik belde voor uitgebreide informatie (op zaterdagmiddag) werd gevraagd of ze mij op een later tijdstip mochten terugbellen omdat het druk was in de winkel en ze graag uitgebreid de tijd willen nemen.

Vond het ook erg prettig dat bij het ophangen van de tv precies op de millimeter werd afgemeten. Na installatie werd het hele menu doorgelopen voor uitleg en advies. Hoefde eigenlijk niet van mij in eerste instantie maar ik ben toch wel wat wijzer geworden.

Ik ben erg tevreden over deze zaak waar je ouderwets vakmanschap (die m.i. echt bij een audiozaak hoort) kunt combineren met de voordelen van een webwinkel. Medewerkers nemen alle tijd voor je en dat stopt niet na de verkoop.

Van de vertegenwoordigers van een importeur van een audiomerk heb ik de tip gekregen om eens bij iEar te kijken omdat zij gecharmeerd zijn van deze zaak, nooit spijt gehad van het opvolgen van deze tip.

Ik heb zo geen aanbevelingen wat verbeterd zou kunnen worden, wellicht kunnen de andere reviews daarin ondersteunen. De volgende aanschaf doe ik in ieder geval weer bij iEar.

Verzending

Apparatuur werd compleet afgeleverd en in mijn geval ook geinstalleerd en aangesloten. Oude, ingeruilde apparaten werden meegenomen alsmede alle verpakkingsmaterialen.

Stevige transportverpakkingen, track en trace via de site (inloggen bij webshop). Ook prettig dat voor installatie in de avond gekozen kan worden.

Klantenservice

Ik had het serienummer nodig dat op de achterzijde van de tv staat, die hangt echter aan de muur. Ad van iEar heeft de hele administratie doorgespit ommhet serienummer terug te vinden zodat de tv niet van de muur af moest. Klasse dus.

Daarnaast was van 1 van de Aldenkamp meubelen de laklaag niet goed. Er werd meteen een nieuwe plaat besteld die snel werd geleverd. Geen vragen, niet moeilijk doen, niet eerst zelf checken. Geeft een echt "klantgevoel", dat zie je heel vaak anders.

Ik kan iEar zeker aanbevelen.

Algemeen

Nadat de website van deze winkel mij, met de bij hun geldende voorwaarden, daarheen 'gelokt' had heb ik na een redelijk advies door de verkoper een subwoofer uitgekozen en in de winkel gekocht. De subwoofer zou diezelfde dag nog afgeleverd worden.

Verzending

Aan het eind van de dag werd de subwoofer, naar tevredenheid, bij mij thuis afgeleverd door de verkoper die mij in de winkel hielp.

Maar.....

Na een week bleek er een defect aan de subwoofer te zijn. Als je dan contact met de winkel opneemt dat geven ze ineens niet thuis en doen alles om onder de voorwaarden uit te komen. Bleek dat ze mijn bestelling (terwijl ik de subwoofer in de winkel uit koos) via een website bestelden. Zonder hier ook maar iets over te zeggen.

Op die website gelden andere voorwaarden, die in de verste verte niet in de buurt komen van de beloofde service op de site.

Ze schermen per mail met verschillende ongegronde argumenten om onder hun service uit te komen.

Ik dacht dat het verstandig was om zulke aankopen in een professionele winkel te doen, juist om gebruik te maken van die service en niet via een wazige online winkel. Nu kan ik een juridische procedure opstarten om mijn gelijk te halen.

Met deze leugenachtige manier van handelen hebben ze mijn vertrouwen geschaad, ik raad dan ook mijn kennissen en bekenden aan om die winkel over te slaan voor hun aankopen. Het steekt mij dat ze misbruik maken van de consument met deze naar 'oplichterij' riekende manier van werken.

Algemeen

De website/webshop ziet er netjes uit alleen is een beetje apart qua opbouw. Dat komt omdat de webshop horizontaal is opgebouwd i.p.v. verticaal zoals het overgrote deel van de webshops.

Het bestel- en betaalproces is overzichtelijk en je hebt keus uit de gebruikelijke betaalmethodes zoals vooruitbetalen, ideal, rembours etc. Als je de bestelling hebt geplaatst krijg je netjes via de mail een bevestiging. Je krijgt op een gegeven moment bestelling wordt uitgeleverd mailtje en als laatste mailtje krijg je een track&trace mailtje. Je kan iniedergeval niet zeggen dat je niet op de hoogte wordt gehouden.

Verzending

Het pakket is snel verzonden, netjes verpakt en je krijg netjes een track&trace nummer.

Algemeen

Ik was op zoek naar een Sonos ZP120 en twee speakers. Toevallig kwam ik een aanbieding tegen.

Wat gebeld en gemaild en goed advies over de speakers.

Speakers moesten besteld worden en waren zoals beloofd binnen de gestelde termijn van 3 dagen binnen.

Kreeg een mailtje dat de bestelling in gevoerd was en een mailtje dat ik het kon ophalen.

Verzending

Ik heb het spul opgehaald. Winkel was makkelijk te vinden in Tilburg en bied genoeg parkeer gelegenheid.

Nog niet nodig gehad.

Scorekaart voor iEar'

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie