iEar'

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Veel producten die op de website staan als direct leverbaar hebben zij helaas niet op voorraad, waardoor ook de gestelde levertijd van 2 dagen tot 2 weken kant nog wal raakt. Zij zetten ook alle demo apparaten uit de winkel op de website als voorraad, vandaar dat ze dan ook niet echt op voorraad zijn. De helft van de apparaten welke ik bestelde was na ruim 3 weken nog niet geleverd en bij navraag kon het nog wel eens veel langer gaan duren, maar hoe lang konden zij niet zeggen. Toen besloot ik om een ander (wat duurder) apparaat te nemen in plaats van het eerder bestelde. Ook dit apparaat stond als direct leverbaar op de website, maar wijzer geworden door eerdere ondervinding ben ik gaan doorvragen of het apparaat inderdaad echt leverbaar was en op voorraad. Ook hier bleek het weer om een demo apparaat te gaan die op de website als op voorraad was gezet en ook hier (mede door de huidige Corona crisis) niet konden aangeven wanneer er geleverd kon worden. Deels overmacht maar ook deels misleiding voor mijn gevoel, ook omdat het niet kunnen leveren van het apparaat niet werd gemeld bij het bestellen en afrekenen. Ik heb meteen het restant van mijn bestelling geannuleerd en het enige positieve wat ik kan melden is dat het geld dezelfde dag weer op mijn rekening stond. (Zolang iets in bestelling staat, kan je altijd annuleren, zeker als ze zelf niet weten wanneer ze wel kunnen leveren) Wat ik het meest kwalijk vind is dat veel apparaten die op de website als direct leverbaar staan gemeld, niet op voorraad zijn, behalve dan als demo model. Voor mij nooit meer iEar.nl

Verzending

Als je bij het betalen te horen krijgt dat de levering binnen 2 dagen tot 2 weken zal plaats vinden, terwijl diegene die dat zegt eigenlijk al weet dat een deel van de bestelde producten niet op voorraad zijn en na 3 weken ook nog absoluut niet weet wanneer dan wel, dan vind ik zelfs die ene ster al teveel van het goede. Ik had meerdere zaken besteld, 2 luidsprekerboxen heb ik wel ontvangen na 2 weken.

Klantenservice

Er is geen echte klantenservice, het is dezelfde persoon die je ook bij de verkoop hebt gesproken. Wel moet ik zeggen dat deze persoon zelf ook niet blij was met de hele gang van zaken, vooral niet met het op de website zetten als voorraad van demo modellen.

xAn52 Karma 29,9K

Algemeen

Alles was eigenlijk zoals je verwachtte. Snel besteld, netjes een mail van de iEar' met gegevens. Pakket verscheen in de TNT Post app en was uiteindelijk sneller dan aangegeven afgeleverd.

Verzending

Bestelling was in eigen doos, welke ingeseald was met zwart plastic, verzonden. Prima. Netjes via de TNT app te volgen.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Hier een set premium speakerkabels gekocht.
Levertijd was een paar dagen langer dan aangegeven. Op zich geen probleem, maar toch.
Bij ontvangst bleek dat de speakerkabels al eens uit de verpakking waren geweest. Wellicht een demomodel of een geretourneerd exemplaar geweest. Ik heb het artikel maar gehouden omdat het verder wel goed werkte, maar ik vind het slecht dat er zonder overleg een gebruikt / uitgepakt exemplaar wordt geleverd. Hier bestel ik dus niet meer.

Verzending

Enkele dagen later geleverd dan aangegeven.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 2

Algemeen

Op het eerste gezicht klantvriendelijk.
Via hun contactformulier en daarna verder via e-mail kwam de koopovereenkomst tot stand.
Echter de klantvriendelijkheid verdween als sneeuw voor de zon toen ik het product wilde terugsturen op basis van het herroepingsrecht.
Zonder duidelijke reden weigerde iEar het product terug te nemen en de aanschafprijs te restitueren.

Gevraagd naar een reden, werd simpelweg gewezen naar hun Algemene Voorwaarden.
Uitleggen op basis van welke artikelen zij de afkoelperiode afwezen deden ze niet.
Maar al te graag werd mij geschreven,dat hun voorwaarden goedgekeurd zijn door de Nederlandse thuiswinkel organisatie.
Maar, het naleven van hun eigen voorwaarden deed iEar niet.

iEar legt de voorwaarden met veel fantasie uit, elke keer zoals dat hen het beste uitkomt.
Ze gokken er gewoon op dat de consument geen gerechtelijk procedure start.

Ik koop nooit meer bij iEar.

Verzending

Ik kreeg het bericht, dat de producten klaar stonden voor verzending en vervolgens duurde het nog ruim twee weken voordat de producten werden verzonden.

Klantenservice

iEar is het woord klantenservice mijn inziens totaal onwaardig.
Dan zwijg ik nog over hun hoge prijzen.
Voor toelichting zie hierboven.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Effe contact gehad met hun via de mail voor wat info...lekker kortaf.
Voor een leuke korting hoef je bij hun niet te bestellen want toen ik
vroeg voor enige korting op de Naim Nait 5Si versterker...kreeg ik als antwoord
Nee we zijn geen prijsstunters.
Tuurlijk goed recht maar daar haal je mij als klant niet mee naar binnen.

Klantenservice

Tjah wat kunnen we er van zeggen...ik voelde me niet gewaardeerd was erg kortaf
ze schuwen om de klant naar binnen te hengelen door iets van wat dan ook aan korting te geven want hun zijn geen prijsstunters dus volle mep voor het product tenzij in de aanbieding dan heb je geluk.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Goede service, makkelijk te bestellen online. De plaatsing en het instellen van de televisie is professioneel gebeurd door een medewerker die precies wist welke instellingen belangrijk waren voor een goed beeld.

Verzending

Het was niet helemaal duidelijk vanaf het begin wanneer de levering is, dus ik heb gebeld en met een vriendelijke medewerker een bezorgafspraak gemaakt voor zaterdag. Dat ging allemaal heel soepel.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Er was minimale communicatie, voorraad status bleek niet in orde te zijn met gespeelde verwondering van iEAR medewerker, met als gevolg trage levering

Verzending

Ondanks dat de status "op voorraad" stond duurde het twee weken voor het artikel werd afgeleverd. Geen communicatie vanuit iEAR, bij nogmaals navragen van mijn kant zei de medewerker "de leverancier is deze week gesloten".

Klantenservice

iEAR liet niets van zich horen over het niet kunnen leveren, toe ik navraag deed was men verbaasd dat het artikel op leverbaar stond. Het kwam niet erg geloofwaardig over. Ik had nog niet eerder bij iEAR gekocht en dat zal ik ook niet snel nog eens doen.

Dynaw Karma 7,67K
Verzending: Score: 3

Algemeen

Het plaatsen van een bestelling ging erg vlot, hier heb ik dan ook niks aan op te merken. Ten tijde van het plaatsen van deze review en het bestellen van het product was de website echter opvallend traag.

Verzending

De informatie op de website m.b.t. tot de levering is enigszins misleidend. Ik heb wat standaard oordoppen besteld maar deze ontving ik echter pas dinsdag, terwijl ik mijn bestelling vrijmiddag rond een uur of 2 heb geplaatst. Dit is niet ''Op werkdagen vóór 17.00 uur besteld, de volgende dag GRATIS bezorgd'', zoals er staat.

Daarnaast heb ik ook nooit een verzendbericht gehad, de PostNL app merkte op dat ik een pakketje zou ontvangen van THE AMAZING COMPANY. zij leveren namens iEar blijkbaar, daarin uiteindelijk de oortjes goed verpakt ontvangen. Let wel op; ze vragen om een handtekening bij ontvangst.

Klantenservice

De klantenservice was erg vlot, zo snel zelfs dat beide medewerkers in een minuut na elkaar antwoordde per mail.

Algemeen

Via tweakers op deze site aanbeland, ze waren het goedkoopst met het product (subwoofer) en gratis verzending, dus meteen besteld.

Verzending

Gisteren besteld, vandaag (zaterdag) netjes afgeleverd.

Klantenservice: Score: 0

Op goed geluk komen aanwaaien in deze winkel om enkele speakers te kunnen bekijken en te beluisteren. Dit was geen probleem en ik werd direct meegenomen naar een studio om enkele speakers te beluisteren.
Toen ik nadien mijn bestelling wou plaatsen, bleken de gewenste speakers niet voor leverbaar in de gewenste kleur. Men heeft toen terug een ganse voormiddag (ongeveer 2 uur) voor me uitgetrokken om naar een tiental andere speakers te luisteren. Er kon tijdens deze luistersessie geschakeld worden tussen hun muziek of eigen gekozen muziek (zolang deze digitaal kon gevonden worden). Ook was het geen probleem om de speakers op verschillende receivers te beluisteren.
Ze hadden een ruime keuze aan speakers rond mijn budget.

Hun site geeft me toch wel wat problemen. Traag bij het herladen van de keuzes. Regelmatig dat producten in de vergelijking blijven hangen etc...

Algemeen

Site is logisch opgebouwd. Daar dit geen dozenschuivers zijn maar specialisten die echt hart voor audio en voor hun klant lijken te hebben en bovendien ook in een winkelpand gevestigd zijn (dus apparatuur ook in werkelijkheid te zien) hebben zij in mijn ogen echt meerwaarde. Het goede advies en de kennis van de diverse componenten was voor mij een verademing. Daarnaast ook ook eerlijk advies.

Er komt snelle reactie op emails en telefonisch contact geeft geen problemen. Toen ik belde voor uitgebreide informatie (op zaterdagmiddag) werd gevraagd of ze mij op een later tijdstip mochten terugbellen omdat het druk was in de winkel en ze graag uitgebreid de tijd willen nemen.

Vond het ook erg prettig dat bij het ophangen van de tv precies op de millimeter werd afgemeten. Na installatie werd het hele menu doorgelopen voor uitleg en advies. Hoefde eigenlijk niet van mij in eerste instantie maar ik ben toch wel wat wijzer geworden.

Ik ben erg tevreden over deze zaak waar je ouderwets vakmanschap (die m.i. echt bij een audiozaak hoort) kunt combineren met de voordelen van een webwinkel. Medewerkers nemen alle tijd voor je en dat stopt niet na de verkoop.

Van de vertegenwoordigers van een importeur van een audiomerk heb ik de tip gekregen om eens bij iEar te kijken omdat zij gecharmeerd zijn van deze zaak, nooit spijt gehad van het opvolgen van deze tip.

Ik heb zo geen aanbevelingen wat verbeterd zou kunnen worden, wellicht kunnen de andere reviews daarin ondersteunen. De volgende aanschaf doe ik in ieder geval weer bij iEar.

Verzending

Apparatuur werd compleet afgeleverd en in mijn geval ook geinstalleerd en aangesloten. Oude, ingeruilde apparaten werden meegenomen alsmede alle verpakkingsmaterialen.

Stevige transportverpakkingen, track en trace via de site (inloggen bij webshop). Ook prettig dat voor installatie in de avond gekozen kan worden.

Klantenservice

Ik had het serienummer nodig dat op de achterzijde van de tv staat, die hangt echter aan de muur. Ad van iEar heeft de hele administratie doorgespit ommhet serienummer terug te vinden zodat de tv niet van de muur af moest. Klasse dus.

Daarnaast was van 1 van de Aldenkamp meubelen de laklaag niet goed. Er werd meteen een nieuwe plaat besteld die snel werd geleverd. Geen vragen, niet moeilijk doen, niet eerst zelf checken. Geeft een echt "klantgevoel", dat zie je heel vaak anders.

Ik kan iEar zeker aanbevelen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4
Algemeen

Nadat de website van deze winkel mij, met de bij hun geldende voorwaarden, daarheen 'gelokt' had heb ik na een redelijk advies door de verkoper een subwoofer uitgekozen en in de winkel gekocht. De subwoofer zou diezelfde dag nog afgeleverd worden.

Verzending

Aan het eind van de dag werd de subwoofer, naar tevredenheid, bij mij thuis afgeleverd door de verkoper die mij in de winkel hielp.

Maar.....

Na een week bleek er een defect aan de subwoofer te zijn. Als je dan contact met de winkel opneemt dat geven ze ineens niet thuis en doen alles om onder de voorwaarden uit te komen. Bleek dat ze mijn bestelling (terwijl ik de subwoofer in de winkel uit koos) via een website bestelden. Zonder hier ook maar iets over te zeggen.

Op die website gelden andere voorwaarden, die in de verste verte niet in de buurt komen van de beloofde service op de site.

Ze schermen per mail met verschillende ongegronde argumenten om onder hun service uit te komen.

Ik dacht dat het verstandig was om zulke aankopen in een professionele winkel te doen, juist om gebruik te maken van die service en niet via een wazige online winkel. Nu kan ik een juridische procedure opstarten om mijn gelijk te halen.

Met deze leugenachtige manier van handelen hebben ze mijn vertrouwen geschaad, ik raad dan ook mijn kennissen en bekenden aan om die winkel over te slaan voor hun aankopen. Het steekt mij dat ze misbruik maken van de consument met deze naar 'oplichterij' riekende manier van werken.

Algemeen

De website/webshop ziet er netjes uit alleen is een beetje apart qua opbouw. Dat komt omdat de webshop horizontaal is opgebouwd i.p.v. verticaal zoals het overgrote deel van de webshops.

Het bestel- en betaalproces is overzichtelijk en je hebt keus uit de gebruikelijke betaalmethodes zoals vooruitbetalen, ideal, rembours etc. Als je de bestelling hebt geplaatst krijg je netjes via de mail een bevestiging. Je krijgt op een gegeven moment bestelling wordt uitgeleverd mailtje en als laatste mailtje krijg je een track&trace mailtje. Je kan iniedergeval niet zeggen dat je niet op de hoogte wordt gehouden.

Verzending

Het pakket is snel verzonden, netjes verpakt en je krijg netjes een track&trace nummer.

Algemeen

Ik was op zoek naar een Sonos ZP120 en twee speakers. Toevallig kwam ik een aanbieding tegen.

Wat gebeld en gemaild en goed advies over de speakers.

Speakers moesten besteld worden en waren zoals beloofd binnen de gestelde termijn van 3 dagen binnen.

Kreeg een mailtje dat de bestelling in gevoerd was en een mailtje dat ik het kon ophalen.

Verzending

Ik heb het spul opgehaald. Winkel was makkelijk te vinden in Tilburg en bied genoeg parkeer gelegenheid.

Nog niet nodig gehad.

Scorekaart voor iEar'

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie