Chear

0 producten en 0 uitvoeringen
Namens Tweakers

Vanaf heden zullen de bedrijfsactiviteiten van Chear worden voortgezet door Dixons.

Gebruikers over webshop Chear

Review toevoegen

Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Verzending: Score: 4
Algemeen

Site is OK en overzichtelijk, bestelling wordt bevestigd en je krijgt ook tracking info. Snelle levering. Ik geef de beoordeling slecht met name in verband met de bedroevende aftersales ervaring bij onze bestelling. Ik weet niet hoe relevant dit nog gaat zijn, want zo juist kreeg ik op de site opeens te zien dat Chear vanaf nu wordt voortgezet door Dixons.

Verzending

Verzending was in orde, wij hadden een klein pakketje met een MP4 speler. Verpakking OK, track en trace info beschikbaar en levering binnen aangegeven levertijd.

Klantenservice

Wij hadden een Archos 20B Vision 8GB MP4 speler besteld. Ons zoontje van 10 kocht die van zijn zakgeld, op die leeftijd is hoe iets eruit ziet ook erg belangrijk en hij vind de 20B veel mooier als de gelijkwaardige 20C.
We moesten best zoeken naar de 20B, ook vanuit de Tweakers pricewatch kwam je als je eenmaal op de product link in de shoplijst klikte toch uit bij de 20C. Dat was dan in die winkels ook duidelijk te zien aan afbeelding en omschrijving. (ik heb wat feedback verstuurd aan tweakers.net)

Bij Chear.nl stond echter de 20B op de site inclusief correcte afbeelding. Ook op de orderbevestiging stond de 20B.
Helaas - toen het pakketje opengemaakt werd, zat er toch een 20C in. Meteen een email gestuurd, en snel reactie. Er werd ons meegedeeld dat we een 20C besteld hadden. Vóór ik daarop ging reageren eerst de site nogeens gecheckt, ze hadden de 20C niet eens op de site staan. Printscreen gemaakt voor de zekerheid en toen gebeld. Er werd redelijk snel opgenomen. Ik vroeg de medewerker even met me mee te kijken in de order, en vroeg hem wat voor product hij daar zag staan. 20B, zij hij. Ik zei mooi, die heb ik ook besteld, maar ik heb een 20C gekregen en uw collega zegt dat ik die besteld heb, maar die staat niet eens op uw site. Hij ging even kijken, kwam toen terug en zei, ik zie het nu dat mijn collega gelijk had, u hebt echt die andere besteld. Blijkbaar werd hij op de achtergrond even gecorrigeerd....

Ik werd dus compleet voor gek gezet. Het werd nog erger toen we even samen op de site gingen kijken. Daar stond inderdaad nu de 20C ! De site was intussen snel aangepast, ik had de printscreens om het te bewijzen. Het is zelfs zo haastig gedaan dat een bundel-deal nog wel de 20B in de omschrijving had.....
Als ik nog steeds een probleem had, dan moest ik maar weer op de email reageren zei hij toen.
Ik heb toen de beide printscreens (vóór en na de wijziging) als pdf samen met de orderbevestiging teruggemaild als hard bewijs. Zo snel als de eerste reactie kwam, zo lang moest ik daarna wachten. Telefonisch heb ik Chear sinds maandag niet meer kunnen bereiken. Ik kreeg vandaag nog wel een email waarin stond dat het een foutje op de site was, ik mocht retourneren. Geen inhoudelijke reactie op mijn aangeleverd bewijs.

Aangezien wij bijna op vakantie gaan en ons zoontje zijn MP4 graag in gebruik wil nemen, houden we nu deze maar. Ik denk dat ik in mijn recht zou staan om het juiste product alsnog te eisen, maar zie er teveel tegenop om dit proces te starten. Zeker nu ik zojuist zie dat Dixons de boel overneemt. Ik verwacht dan opmerkingen als "dat was toen nog Chear, daar kunnen wij niets mee". Ik hoop van harte dat het product verder correct werkt.

Er was dus geen enkele interesse om mij te helpen, ik werd eerst voor leugenaar gezet, de site werd snel aangepast, en op het laatst mag ik het wel terugsturen maar verder niets. Bedroevend. Ik zal dit verhaal ook aanleveren aan de consumentenbond ivm hun lopende onderzoek naar webwinkels

Voor de tweakers-mods: ik heb alle printscreens en emails nog, bij interesse laat maar weten.

MVG

Verzending: Score: 2
Algemeen

Producten besteld via een directe productlink van tweakers.net, ik heb oa een grafische rekenmachine besteld,de prijs was 99.95 euro, maar daaronder stond nog een 'voordeelbundel' waarbij je een 8pack varta batterijen erbij krijgt, ook voor 99.95, beetje misleidend

Verzending

Verzending was optijd, maar slecht verzorgd. De bestelling werd verzonden in een envelop, maar er zat wel voor 120 euro aan spul in (rekenmachines). Naar mijn mening verzend je dit in een doosje met opvullen. De chaffeur van Post NL gaf mij het pakketje en scheurde weer weg, het bleek dat voor de 3e keer 'vergeten' is om een handtekening te vragen (stond zelfs op envelop en T&T dat hij handtekening moest vragen)

Algemeen

Overzichtelijk site, veel betaal mogelijkheden. De informatie over de voorraad staat ook prima aangegeven. Bestelling en betaling verliepen prima. Het navigatie systeem was na later bleek verkeerd geprijst. Men wilde in 1ste instantie de koop ontbinden omdat zij een foutieve prijs hadden ingevoerd voor het navigatiesysteem maar na een korte mailwisseling heeft men mij toch voor de lagere prijs het navigatiesysteem toegestuurd! Zeer mooi dus!

Verzending

Voldoende omdat er slechts een kartonnen zak om het doosje van de navigon zat en geen doos met allerlei beschermingsmateriaal. Maar goed, hij doet het en dat is het belangrijkste.

Klantenservice: Score: 0

Ik heb onlangs een Bluetooth Handsfree set besteld bij deze webwinkel.
Het bestellen zelf verliep soepel, de levering was ook snel zoals het aangegeven stond.
Alleen over de inhoud van het pakketje ben ik niet te spreken.
De handsfree set was duidelijk 2de hands.
Samsung plakt zelf altijd stickers op hun producten waar op staat : "Don't accept when this seal is broken"
De betreffende sticker was al in 2 stukken gesneden, en de verpakking zelf was ook al een keer los getrokken.
En dan durven ze nog doodleuk op de Factuur te zetten (die voor de helft leesbaar is omdat dit blijkbaar ook een kopie was van het origineel) dat je geen producten retour mag sturen die al open zijn geweest.
Het is dat ik hem nodig had voor een verjaardag, anders had ik mijn geld terug ge-eist.
Hier bestel ik nooit meer.

Algemeen

Bij deze shop een Logitech Driving Force GT aangeschaft. Enkele ervaringen tijdens de bestelling:

- Duidelijke website (layout, workflow binnen het bestelproces);
- Snel mailverkeer (21.45 besteld; 21.50 bevestiging; 22.45 track&trace mail binnen);
- Goede prijs.

Verzending

Ik had het product net voor 22.00 besteld en om 08.00 de volgende morgen stond de postbezorger al aan de deur. top!

Er zat verder geen extra demping om de productdoos heen, echter het stuur is al fatsoenlijk ingepakt vanuit Logitech, dus dat vond k persoonlijk geen probleem.

Algemeen

Aanvankelijk leek alles goed te gaan. Tot het moment dat het artikel (mobiele telefoon) defect raakte. Zie aftersales.

Klantenservice

Gekochte artikel ter reparatie aan moeten bieden. Kan gebeuren. Na zes weken nog altijd geen vervangend of gerepareerde telefoon terug.
Reageren wel vlot op email maar vervolgens gebeurt er niets.
Helaas is een product met een defect bij Chear niet in goede handen.

Algemeen

De levering van het apparaat was netjes. Het mailverkeer loopt bij de aankoop ook keurig. De webwinkel blijft in grote gebreken als er iets mis gaat en het protocol niet gevolgd kan worden. Hieruit blijkt dat het een dozenschuiver organisatie is. Ondeskundig personeel aan de telefoon en lange wachttijden.
Indien je iets moet laten repareren dan ben je de klos. Het duurt allemaal lang, wordt niet of nauwelijks geïnformeerd.
Kortom heel veel irritaties.

Verzending

Op de verzending was niets aan te merken

Klantenservice

Ze hebben eigenlijk geen aftersales.
Het duurt allemaal heeeeeeeeeel lang. Je moet dan niet denken aan dagen maar in weken en maanden. Na maandenlang gewacht te hebben krijg je ook je geld niet meer terug maar waardeloze waardebonnen. Want bij een dergelijke organisatie wil ik niet meer kopen.

Kortom voor probleemloze aankopen moet je niet bij Chear zijn

Algemeen

Na wat vergelijken en zoeken bij Chear uitgekomen om de Archos 101 tablet aan te schaffen. De prijs was wat lager dan andere webshops en voor een paar euro meer leverde ze een 8gib geheugenkaartje erbij. Omdat deze op dat moment niet voorradig was heb ik de klantenservice benaderd of hun een idee hadden wanneer deze weer op voorraad hadden, Deze werd binnen een dag beantwoord. Gelukkig voor mij hadden ze deze tablet al voor deze datum weer op voorraad en besteld. De website is zeer duidelijk en het zoeken is ook gemakkelijk, het grootste voordeel vind ik dat als ze een product niet op voorraad hebben je deze ook niet zal terug vinden op de site.

Verzending

Het pakje werd netjes geleverd en kon de status van verzending netjes volgen door het gestuurde track&trace nummer. Wat mij wel tegenviel was de wijze van verpakken, de Archos werd enkel in bruin pakpapier verzonden dus zonder enige bescherming. Het pakket was verder wel onbeschadigd aangekomen enkel heb ikzelf altijd liever dat het verpakt is in een extra doos met wat bescherming erbij.

Algemeen

Duidelijke website, no-nonsense benadering. Goede en accurate informatie mbt het product. Kiezen en de afhandeling van de bestelling gaat prima. Snelle bevestiging per e-mail, traceerbare zending met uitleg en hypoerlink in de bevestigingsmail. Bedrijf stelt ervaringen in een review op prijs!
Vooral de no-nonsense benadering is een verademing. Een uitstekende webshop waarvan ik graag gebruik blijf maken.

Verzending

Apparatuur is deugdelijk verpakt en goed en duidelijk ge-etiketteerd. Bedrijf geeft op de website duidelijk aan welke aflevertermijnen mogen worden verwacht (voorbehoud wordt gemaakt mbt overmacht) Track-and-trace is beschikbaar en via de ontvangen bevestiging direct beschikbaar. Bij afwijkend afleveradres wordt de zending prima verzorgd. Levertijd is conform de verwachting.

Algemeen

bestelling gedaan bij webwinkel van een laptop. Twee uur na de bestelling kwam ik er bij toeval achter dat de specificatie van de laptop zoals op hun website gepubliceerd stond niet korrekt was (andere videokaart). Aangezien dit belangrijk was voor mijn keuze heb ik gebeld om de order af te zeggen. Men erkende de fout en heeft de informatie aangepast. De order was al onderweg en lag bij de TNT verzending. Mij werd gevraagd het pakketje te weigeren aan de deur.

Verzending

verzending was binnen 2 uur en aflevering binnen 2 dagen.

Klantenservice

Aangezien de bestelling geweigerd werd aan de deur en retour ging naar de verzender zou men het betaalde geld moeten terugboeken. Men had beloofd het geld terug te storten na ontvangst van de retourzending. Het geld werd binnen een week na bestellen terugbeboekt op mijn bank rekening.

Algemeen

De website is vrij overzichtelijk en goed navigeerbaar. Wat ik wel mis, is de melding van de levertijd. Misschien een beetje raar om dit te melden, omdat Chear belooft producten die voor 22u besteld zijn de volgende dag aflevert. Echter, dit is erg moeilijk op de site zelf te vinden. Ik wist dit toevallig van Tweakers.net.
Het bestellen verloopt erg simpel en het is eenvoudig een ander afleveradres op te geven.
Orderbevestigingen worden direct naar je mailadres opgestuurd. Je krijgt ook keurig een verzendbevestiging met een link om je pakketje via TNT Track and Trace te volgen.
Ik had om 21u 's avonds de bestelling geplaatst en betaald, en om 22.15 had ik in de email een verzendbewijs met Track and Trace code. Erg snel.

Verzending

Zoals gezegd is je pakket goed te volgen via TNTs Track and Trace. En het werd ook inderdaad de ochtend erop afgeleverd. Mijn bestelling was een mobieltje die in zijn originele verpakking in een omdoos zat met wat luchtkussentjes. Keurig verpakt dus.

Algemeen

website is overzichtelijk, bevat (tot zo ver ik weer) correcte informatie, het fijnste/beste van de shop is toch wel voor 10 uur besteld morgen in huis.

Verzending

voor 10 uur besteld? morgen in huis. en het wordt goed verpakt. helemaal super dus. ook wordt er gebruik gemaakt van track&trace.

aftersales is ook goed.
mijn ipod was kapot gegaan, heb formulier ingevult op de website. de volgende dag kreeg ik te horen wat er daarna moest gebeuren. gewoon opgestuurd en nieuw vervangend product gekregen. eenigste wat ik kan zeggen over de aftersales is dat het iets sneller mag, en meer updates krijgen. zo moet je zelf contact leggen met chear wil je weten waar het product zich bevind.

Verzending: Score: 4
Algemeen

Zeer overzichtelijke website, fijn gebruik van kleuren voor verschillende categorieën. Het bestelsysteem is goed, net zoals andere sites in deze markt. Als klant word je goed op de hoogte gehouden van de status van je product. Geen extra kosten voor iDeal.

Verzending

24 januari 00:30 bestelt, 24 januari 10:15 zat de verzendbevestiging al in de mail, op dat vlak heel snel dus. Bovendien was de verzending gratis, en dat zie je niet vaak bij dit soort producten. (>100, meer dan 10 kilo).

Wat mij wel erg tegenviel is dat de printer verzonden werd in zijn eigen doos, met de documenten op doos zelf geplakt, zonder omdoos eromheen. Dit zou je eigenlijk niet mogen verwachten met een dergelijk product. Op basis hiervan eigenlijk een voldoende, maar de snelle, gratis verzending heeft dit in een goed doen veranderen.

Algemeen

De webshop ziet er prima uit, overzichtelijk om snel wat te bestellen.
Producten zijn scherp geprijsd.
Ik had een bestelling via Ideal gedaan en dit ging zonder problemen en was ook kosteloos aangezien mijn order meer dan 75 euro was. (ipv de gebruikelijke +1 euro)

Daarnaast email over status van bestelling is prima in orde.

Verzending

Pakketje kwam op de dag aan zoals aangekondigd.

Ik had 2 harddisk besteld. Ik was een beetje verrast wat betreft de slechte verpakking. De 2 hds zaten in hun eigen plastic verpakking in een dun kartonne doosje verpakt met luchtkussentjes.
Prima voor andere artikelen maar het kan beter zeker wat harddisks betreft!!
Andere leveranciers hebben dikkere verpakkingsmaterialen of zelfs een speciale verpakking voor harddisks
Ik denk dat Chear hier nog wat van kan leren. ik denk dat er nog wel eens wat DOA/RMA mee gaan komen door slecht verpakkingsmateriaal.

Op het moment heb ik de harddisks nog niet volledig gechecked op mankementen maar het lijkt allemaal te werken.

Klantenservice

Ik had contact gezocht met betrekking tot de factuur van mijn bestelling
Op de factuur stond maar 1 correct serie nummer van de harddisk
Ik vroeg of dit nog gevolgen zou hebben voor een eventuele RMA afhandeling in de toekomst maar dat blijkt niet zo te zijn...

Voor de rest wordt er iig snel gereageerd op emails.

Zoeken naar een Philips EnergyLight. Overal uitverkocht behalve bij Chear, waar het ook nog aanzienlijk goedkoper was dan elders. Toch gebeld om te bevestigen dat het voorradig was. Besteld, betaald via iDeal en in onder 24 uur was het hier in huis!

Algemeen

Een nieuwe decttelefoon nodig. De keuze viel op de Siemens gigaset. Uiteraard zoek je dan naar de goedkoopste aanbieding bij een vertrouwd adres. Chear was de allevoordeligste inclusief de apart berekende verzendkosten.

Aanrader

Verzending

Betaald met iDeal, keurige bevestiging. Daarna mail met trackingnummer. Voor 12 uur besteld en de volgende dag keurig afgeleverd door TNT-post. De Siemens set zat in de originele verzegelde verpakking en die doos zat weer in de Cheardoos.

Klantenservice

Alles op tijd. keurig verpakt. Apparaat werkt perfect. Dus geen reden voor aftersales

Algemeen

Op basis van prijs (goedkoopste en geen verzendkosten boven 75,-) en goede winkel beoordeling, heb ik een Logitech Driving Force GT besteld bij Chear. Op zondag besteld en maandagochtend een order bevestiging ontvangen en iets later een verzendbevestiging met track&trace nummer. In alle gevallen een nette mail met voldoende informatie over de bestelling en verzending. Top!

Verzending

Op zondag besteld, maandag verzonden door Chear, dinsdag ontvangen. Kan volgens mij niet sneller !?

Algemeen

Overzichtelijke website. Informatie op de website klopt. Het shoppen op de website is gemakkelijk en je krijgt constant statusupdates via de mail. Webshop was in mijn geval de goedkoopste aanbieder met een AC Ryan Playon HD + 2TB schijf.

Verzending

Bestelling heb ik laat op de avond gedaan, maar 2 dagen later was mijn bestelling al binnen. Goed verpakt en snel geleverd.

Niet nodig gehad!

Algemeen

Heb bij deze webwinkel een Archos 7 Home tablet aangeschaft.
Heldere site.
De prijsstelling was goed, afleveringskosten waren voor mij niet van toepassing. De mailinfo over het verloop van de order was heel helder.
!

Verzending

Levering netjes de volgende dag.

Klantenservice

IIk had pech met het apparaat, maar alles werd keurig opgelost. Het telefonisch contact verliep ook heel soepel en prettig! Dus bij deze webwinkel zal ik in de toekomst meer orders plaatsen.
Aan de medewerkers alle lof, advies ga vooral zo door!

Klantenservice: Score: 5
Algemeen

De website is overzichtelijk, geen producten die niet op voorraad zijn (die worden niet weergegeven), heldere navigatie, duidelijk bestelproces. Tevens vind ik het altijd fijn als je kunt inloggen om bestelgeschiedenis e.d. in te zien. Prima website en webwinkel!

Verzending

Gewoon super! Iedere webwinkel zou zo moeten leveren. Voor 22:00 besteld is de volgende dag in huis en dat was dan ook het geval. Zeer goed!

Klantenservice

Helaas was het apparaat (Philips Wake Up Light HF3470) defect en kwam er een behoorlijk irritant gezoem/gebrom uit de lamp. Het geluid was zo irritant dat ik reparatie aanvroeg en het apparaat werd omgeruild. Dit proces was erg simpel, reparatie aanvragen via de website, reparatieformulier ontvangen via de e-mail en naar antwoordnummer (dus gratis) verzonden. Nog geen vier dagen later had ik een nieuwe lamp in huis. Erg goede aftersales dus. Ook tijdens dit proces werd er snel en adequaat gereageerd om e-mails. Prima!

Helaas heeft ook de vervangde Wake Up Light hetzelfde defect. Wellicht hebben alle lampen dit, maar een lamp waarbij je wakker moet worden moet geen irritant gezoem laten horen; daar irriteer je je alleen maar aan. Ik ga dus nu maar proberen om restitutie aan te vragen en ga er van uit dat dit geen probleem is. Mocht dit anders zijn dan verwacht dan zal ik mijn review aanpassen.

Scorekaart voor Chear

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden